[GTT] CChris Parelmoerwitte Ph2 -> update + vraag
als ik de witte en rode draad met elkaar doorverbind gaat de pomp gewoon aan.........met het relais doet ie dat niet. ik heb nog geen andere geprobeerd, omdat ik persoonlijk denk dat het niet aan het relais ligt......
R 5 Convertible Rulezz
Het enige dat je kan doen is je zekeringen nakijken, als daar niks zit dan moet het het relais zijn, ik had namelijk hetzelfde probleem.CChris schreef:als ik de witte en rode draad met elkaar doorverbind gaat de pomp gewoon aan.........met het relais doet ie dat niet. ik heb nog geen andere geprobeerd, omdat ik persoonlijk denk dat het niet aan het relais ligt......
Kijk anders eens naar het nummer wat op het relais staat van de brandstofpomp, ik heb er nog een aantal liggen, kan je daar eentje van proberen als je wil.
grtz Jiggy
Heb ik liggen,CChris schreef:zekeringen zijn allemaal goed, al gedubbelcheckthet nummer is 02374
Temporisateur ref. 02374
Wat gebeurt er nu als je m aansluit via t relais? Slaat hij aan, gaat hij brandstof pompen of gebeurt er niks?
Je kan overigens heel dat relais weglaten, dan pompt hij continu brandstof naar voren, overtollige brandstof gaat weer retour.
grtz Jiggy
vanochtend ging ik onderweg naar de garage om nog wat laatste dingetjes te laten doen voor de keuring........daarna mogen ze em keuren en in 1 keer goedkeuren natuurlijk
ik was onderweg, temperatuur was goed, vantevoren vloeistofjes gecheckt en alles was prima. hij reed prima, tot op een gegeven moment alles uitviel.......geen boordspanning meer, helemaal niks. ik rook onder de motorkap wat raars en ik hoorde nog iets draaien. dat bleek de startmotor te zijn dus...... KUTzooi. ik mn vader gebeld, die kwam en heeft me afgesleept naar de garage waar ie nu staat en ze hem gaan repareren voor me.......ergens volgende week mag ik em ophalen met een verse keuring en kan ik lekker knallen!
ff wat fotootjes voor de leuk
hij is nog niet superlaag, maar wel laag genoeg om een gewoon blikje er net onder te laten passen.........
[img]http://img158.imageshack.us/img158/3397/img1322qp0.jpg[/img]
vanochtend op onze eigen oprit, vlak voor ik naar de garage ging
[img]http://img73.imageshack.us/img73/473/img1324ip5.jpg[/img]
en daar staat ze dan
[img]http://img158.imageshack.us/img158/7640/afb094vx5.jpg[/img]

ik was onderweg, temperatuur was goed, vantevoren vloeistofjes gecheckt en alles was prima. hij reed prima, tot op een gegeven moment alles uitviel.......geen boordspanning meer, helemaal niks. ik rook onder de motorkap wat raars en ik hoorde nog iets draaien. dat bleek de startmotor te zijn dus...... KUTzooi. ik mn vader gebeld, die kwam en heeft me afgesleept naar de garage waar ie nu staat en ze hem gaan repareren voor me.......ergens volgende week mag ik em ophalen met een verse keuring en kan ik lekker knallen!

ff wat fotootjes voor de leuk
hij is nog niet superlaag, maar wel laag genoeg om een gewoon blikje er net onder te laten passen.........

[img]http://img158.imageshack.us/img158/3397/img1322qp0.jpg[/img]
vanochtend op onze eigen oprit, vlak voor ik naar de garage ging
[img]http://img73.imageshack.us/img73/473/img1324ip5.jpg[/img]
en daar staat ze dan

[img]http://img158.imageshack.us/img158/7640/afb094vx5.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
nope, startmotor is nieuw, waarschijnlijk is net het laatste stukje stuurdraad wat niet in ribbelslang/bescherming zit tegen het (stalen) hitteschild aan gaan zitten en toen is het plastic weggefikt........majah nu wordt het gedaan. vinnet wel prima, de rekening zou niet te hoog oplopen (scheelt als t je ouwe buurman is-PAZ- schreef:das minder, zat er iets fout met je bedrading ofzo omdat je startmotor is blijven mee draaien, of startmotor zelf gewoon gaar.

@florus, nee nog niet, ik wil eerst de skirts er op hebben en de sierlijst in de achterbumper nog dr op en de kapjes onder de achterlichten nog in kleur hebben...........als ie dan naar mn zin is, laat ik em taxeren. dus duurt nog wel een maandje of 2-3
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ALS JE HEM NOG NIET GETAXEERD HEB ....
Als ik jou was zou ik er niet mee gaan rijden dan..........
Ongeluk zit in een klein hoekje, opa of weet ik veel wie ziet je ff Niet ....boem deuk huilen. (JE EIGEN DRAADBOOM)
En als je nou getaxeerde ben krijg je nu +/-4000 euro terug en anders de dag waarde +/-500 euro...............
Kijk maar eens naar het verhaal ( nu moet iemand me ff helpen, ik dacht ) van de jongen met de alfa blauwe kleur ......op het parkeerterrein boem deuk huilen.
Als je hem zo opgeknapt heb eerst laten taxeren das ook beter met verzekeren ......ik neem aan dat het een 2de auto is ?
Normaal betaal je veel maar premie dan als je hem tegen taxatiewaarde verzekerd ( dit geld even voor de 5 GT.....ik zie het verschil tussen de gele en de zilvere.....)dan scheeld dat nog al ....je hebt natuurlijk wel wat voorwaardes.
PS de startmotor is al een klein voorbeeld hoe snel het mis kan gaan .....
beetje benzine er bij of gewoon helemaal wegsmeulen van je kalbelboom .....daaaaag 5 weer 1 uitgefikt.
Als ik jou was zou ik er niet mee gaan rijden dan..........
Ongeluk zit in een klein hoekje, opa of weet ik veel wie ziet je ff Niet ....boem deuk huilen. (JE EIGEN DRAADBOOM)
En als je nou getaxeerde ben krijg je nu +/-4000 euro terug en anders de dag waarde +/-500 euro...............
Kijk maar eens naar het verhaal ( nu moet iemand me ff helpen, ik dacht ) van de jongen met de alfa blauwe kleur ......op het parkeerterrein boem deuk huilen.
Als je hem zo opgeknapt heb eerst laten taxeren das ook beter met verzekeren ......ik neem aan dat het een 2de auto is ?
Normaal betaal je veel maar premie dan als je hem tegen taxatiewaarde verzekerd ( dit geld even voor de 5 GT.....ik zie het verschil tussen de gele en de zilvere.....)dan scheeld dat nog al ....je hebt natuurlijk wel wat voorwaardes.
PS de startmotor is al een klein voorbeeld hoe snel het mis kan gaan .....
beetje benzine er bij of gewoon helemaal wegsmeulen van je kalbelboom .....daaaaag 5 weer 1 uitgefikt.
Chris, ik heb eindelijk even die olietemp. meter gechecked, bij mij werkt het gewoon; ligt dus niet aan de sensor!
Heel misschien heb je een fout in de bedrading? Lijkt me sterk maargoed
anders is het gewoon het metertje 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
Zo heb hem nu helemaal doorgelezen
Waag het niet om de foto's te verwijderen, staat goeie info in

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
rtbresjes toch?Jochem de Haas schreef:( nu moet iemand me ff helpen, ik dacht )
beter laat dan nooit

-
- Contacteer:
dennisvk?
nee zal ik niet doen, tis voor mij ook n btje mn showoff voor mensen die vragen hoe en wat ik heb gedaan enz........Sander de Bruin schreef:Zo heb hem nu helemaal doorgelezen![]()
![]()
as zaterdag worden de klepjes even goed gesteld (heb ik nog niet het gevoel voor wat er voor nodig is) en daarna gaat de turbodruk omhoog

morgen ga ik het alarm er in zetten en de cdv aansluiten die ik gister heb gemonteerd. en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming

R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoop moeite voor gedaan dan ? 40 euro heb je een nieuwe bij de dealerCChris schreef:en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming

die van mij heeft geen meter gereden voor hij getaxeerd was en verzekering helemaal geregeld wilde het risico niet lopen 
neuh maar khad er niet echt haast mee........en de sticker vonnik wel leuk (1 van de weinige zo niet de enige die er op mn auto komenJochem de Haas schreef:Hoop moeite voor gedaan dan ? 40 euro heb je een nieuwe bij de dealerCChris schreef:en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming

[img]http://img403.imageshack.us/img403/9423/afb025ta6.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
Hee zo'n sticker had ik ook het achterraam van m'n GTE, precies dezelfde! 

Ey chris... je hebt echt een prachtige wagen
Nu heeft mijn phase 2 dezelfde kleur en er zit ook wat spuitwerk aan de auto. Dus ik naar een autolak bedrijf en vragen voor de kleur enzo...
Nou vroeg ik me af hoeveel verschillende laklagen jij hebt gebruikt. (of dat je dat weet van de spuiter)
Ik kwam er namelijk op uit dat ik eerst een grondlaag moet gebruiken... dan de 168.... dan een laag voor het parelmoer effect... en dan nog een laag blanke lak...
Klopt dit???

Nu heeft mijn phase 2 dezelfde kleur en er zit ook wat spuitwerk aan de auto. Dus ik naar een autolak bedrijf en vragen voor de kleur enzo...
Nou vroeg ik me af hoeveel verschillende laklagen jij hebt gebruikt. (of dat je dat weet van de spuiter)
Ik kwam er namelijk op uit dat ik eerst een grondlaag moet gebruiken... dan de 168.... dan een laag voor het parelmoer effect... en dan nog een laag blanke lak...
Klopt dit???
jep klopt, dit is een kleurtje van alfa romeo........hoeveel lagen lak etc zou ik nog even na moeten vragen bij de spuiter, maar ik moet toch nog een keertje terug naar em. ben er niet tevreden over namelijk.....in mn grille zit een scheurtje in de lak evenals in mn voorbumperMerijn schreef:Dit is niet de originele kleur die Renault voorschrijft voor deze auto...Dit is een Alfa kleur, als ik me niet vergis.
Maar volgens mij klopt je opzet wel redelijk...

ik wilde em toch al bellen daarvoor dus ik zal het meteen even navragen hoeveel lagen lak ie heeft gebruikt etc.....
R 5 Convertible Rulezz
en hier ff 2 foto's die ik wel mooi vond........
[img]http://img222.imageshack.us/img222/1606/afb003se4.jpg[/img]
[img]http://img412.imageshack.us/img412/93/afb011ut9.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/1606/afb003se4.jpg[/img]
[img]http://img412.imageshack.us/img412/93/afb011ut9.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
vandaag de torsie-assen eventjes verdraait, hij staat nu mooi recht op de weg. ze plopten er zo uit dus het was met een uurtje geklaard
.
nou nog ff in de aankomende weken de wielkastverbreders er op zetten en de sideskirts en dan issie eindelijk eindelijk weer een beetje toonbaar.......
pics van voor en na volgen nog

nou nog ff in de aankomende weken de wielkastverbreders er op zetten en de sideskirts en dan issie eindelijk eindelijk weer een beetje toonbaar.......
pics van voor en na volgen nog
R 5 Convertible Rulezz
hehe komt goed, ik zou nog met een maatje van mij met zn witte AX GT een fotoshootje maken.......de sideskirts gaan dr op in de aankomende weken, voor 11 maart zou ie iig weer helemaal goed moeten zijn. zoals het hoort dusChris schreef:Paar fatsoenlijke dit keer?!CChris schreef: pics van voor en na volgen nog

R 5 Convertible Rulezz
goed, lang geleden..........de skirts zitten er nog steeds niet op, maar jah daar zal ik het maar niet meer over gaan hebben.
ik heb wel een vraagje, gisteravond ging ie in 1 keer raar doen, beetje stotteren op de snelweg enz.....ik ff langs de kant gezet en gekeken. ik wil mn contact uitdoen en.......toen bleef ie draaien. heel vreemd verhaal dus! ik heb ontdekt dat de massa van de dynamo was gebroken (terwijl het een nieuw oogje en nieuwe draad was). maar wat zou het kunnen zijn? wat is de oorzaak? weet iemand dat?
ik heb wel een vraagje, gisteravond ging ie in 1 keer raar doen, beetje stotteren op de snelweg enz.....ik ff langs de kant gezet en gekeken. ik wil mn contact uitdoen en.......toen bleef ie draaien. heel vreemd verhaal dus! ik heb ontdekt dat de massa van de dynamo was gebroken (terwijl het een nieuw oogje en nieuwe draad was). maar wat zou het kunnen zijn? wat is de oorzaak? weet iemand dat?
R 5 Convertible Rulezz
draad te strak? of misschien was doe krom en heb je hem recht gebogen. dan willen ze zo afbreken.
en dan heb ik een opmerking over de stand van je voorwielen die lijkt me echt niet goed.
het lijkt me dat je een pase 2 veerpoot hebt met ph1 topschotels. je camber is te groot.
en dan heb ik een opmerking over de stand van je voorwielen die lijkt me echt niet goed.
het lijkt me dat je een pase 2 veerpoot hebt met ph1 topschotels. je camber is te groot.
Weer een nieuw probleem dus...........
Heb een maandje of 3 a 4 probleemloos gereden.
Het is dus hetzelfde als vorige keer, toen ie alle olie dr uit spoot via ?????? waar ben ik nog steeds niet achter. Mij leek het toen via het oliefilter, maar dat zal niet 2 keer moeten gebeuren lijkt mij?
In ieder geval het was nu ook weer met een koude start, alles zit onder de olie onder de kap en het grootste deel op de weg natuurlijk.
De peilstok zit op goed op zn plek dus die kan het niet zijn. Het zit rond het oliefilter, de aansluitingen van de leidingen? de warmtewisselaar? of het filter zelf? Weet iemand van dit probleem en wat het meest logische zou kunnen zijn?
Hoop dat iemand iets weet......

Heb een maandje of 3 a 4 probleemloos gereden.
Het is dus hetzelfde als vorige keer, toen ie alle olie dr uit spoot via ?????? waar ben ik nog steeds niet achter. Mij leek het toen via het oliefilter, maar dat zal niet 2 keer moeten gebeuren lijkt mij?
In ieder geval het was nu ook weer met een koude start, alles zit onder de olie onder de kap en het grootste deel op de weg natuurlijk.
De peilstok zit op goed op zn plek dus die kan het niet zijn. Het zit rond het oliefilter, de aansluitingen van de leidingen? de warmtewisselaar? of het filter zelf? Weet iemand van dit probleem en wat het meest logische zou kunnen zijn?
Hoop dat iemand iets weet......
R 5 Convertible Rulezz
Die warmtewisselaar moet wel goed vastzitten met een goede rubberen afdichtring.
Schijnt tochnie helemaal strakgedrukt te worden door alleen het oliefilter. Dus controleer die bus waar het oliefilter op draait of die loszit en check de afdichtring van de warmtewisselaar tegen het blok eens.
Oja wel ff opletten dat je het schroefdraad van de bus in het blok niet verrot draait, he Riël?
Schijnt tochnie helemaal strakgedrukt te worden door alleen het oliefilter. Dus controleer die bus waar het oliefilter op draait of die loszit en check de afdichtring van de warmtewisselaar tegen het blok eens.
Oja wel ff opletten dat je het schroefdraad van de bus in het blok niet verrot draait, he Riël?

-
heb ik inderdaad ook al eens gezien.
gewoon ff oliefilter eraf en moer vastdraaien.
sucses
gewoon ff oliefilter eraf en moer vastdraaien.
sucses

owmanomanoman.Steven schreef:Die warmtewisselaar moet wel goed vastzitten met een goede rubberen afdichtring.
Die bus met die bout idd niet te hard vastzetten. Hele zooi brak me er toen uit, dus lag warmtewisselaar + oliefilter ernaast tijdens een testrit.
Resultaat: oliespoor van 1 meter breed op de route (it wasn't me

Om een onverklaarbare reden heeft de GT het toen we uitgehouden die 1km terug naar huis (het oliedrukmetertje viel naar beneden, dat interpreteerde ik als 'shit losse contacten'). Stom, maargoed.
Heb het toen wel kunnen fixen met een nieuwe bus te laten draaien, want er zat nog een beetje draad in het blok ...