[GTT] CChris Parelmoerwitte Ph2 -> update + vraag

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Is t relais van je brandstofpomp kapot?
Ik heb t niet echt gevolgd, wat is het probleem (ik heb toevallig vorige maand besteed aan brandstofpomp relais geneuzel, dus misschien kan ik helpen)

grtz Jiggy
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

als ik de witte en rode draad met elkaar doorverbind gaat de pomp gewoon aan.........met het relais doet ie dat niet. ik heb nog geen andere geprobeerd, omdat ik persoonlijk denk dat het niet aan het relais ligt......
R 5 Convertible Rulezz
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

CChris schreef:als ik de witte en rode draad met elkaar doorverbind gaat de pomp gewoon aan.........met het relais doet ie dat niet. ik heb nog geen andere geprobeerd, omdat ik persoonlijk denk dat het niet aan het relais ligt......
Het enige dat je kan doen is je zekeringen nakijken, als daar niks zit dan moet het het relais zijn, ik had namelijk hetzelfde probleem.

Kijk anders eens naar het nummer wat op het relais staat van de brandstofpomp, ik heb er nog een aantal liggen, kan je daar eentje van proberen als je wil.

grtz Jiggy
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

zekeringen zijn allemaal goed, al gedubbelcheckt :wink: het nummer is 02374
R 5 Convertible Rulezz
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

CChris schreef:zekeringen zijn allemaal goed, al gedubbelcheckt :wink: het nummer is 02374
Heb ik liggen,
Temporisateur ref. 02374

Wat gebeurt er nu als je m aansluit via t relais? Slaat hij aan, gaat hij brandstof pompen of gebeurt er niks?

Je kan overigens heel dat relais weglaten, dan pompt hij continu brandstof naar voren, overtollige brandstof gaat weer retour.

grtz Jiggy
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

dan doet ie niks, kheb het relais al weggelaten en ff 2 draadjes gemaakt naar een pianotoets op mn dash....... :)
R 5 Convertible Rulezz
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

vanochtend ging ik onderweg naar de garage om nog wat laatste dingetjes te laten doen voor de keuring........daarna mogen ze em keuren en in 1 keer goedkeuren natuurlijk :cool:
ik was onderweg, temperatuur was goed, vantevoren vloeistofjes gecheckt en alles was prima. hij reed prima, tot op een gegeven moment alles uitviel.......geen boordspanning meer, helemaal niks. ik rook onder de motorkap wat raars en ik hoorde nog iets draaien. dat bleek de startmotor te zijn dus...... KUTzooi. ik mn vader gebeld, die kwam en heeft me afgesleept naar de garage waar ie nu staat en ze hem gaan repareren voor me.......ergens volgende week mag ik em ophalen met een verse keuring en kan ik lekker knallen! :D

ff wat fotootjes voor de leuk

hij is nog niet superlaag, maar wel laag genoeg om een gewoon blikje er net onder te laten passen......... :D
[img]http://img158.imageshack.us/img158/3397/img1322qp0.jpg[/img]
vanochtend op onze eigen oprit, vlak voor ik naar de garage ging
[img]http://img73.imageshack.us/img73/473/img1324ip5.jpg[/img]
en daar staat ze dan :(
[img]http://img158.imageshack.us/img158/7640/afb094vx5.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das minder, zat er iets fout met je bedrading ofzo omdat je startmotor is blijven mee draaien, of startmotor zelf gewoon gaar.
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Is ie al getaxeerd? :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-PAZ- schreef:das minder, zat er iets fout met je bedrading ofzo omdat je startmotor is blijven mee draaien, of startmotor zelf gewoon gaar.
nope, startmotor is nieuw, waarschijnlijk is net het laatste stukje stuurdraad wat niet in ribbelslang/bescherming zit tegen het (stalen) hitteschild aan gaan zitten en toen is het plastic weggefikt........majah nu wordt het gedaan. vinnet wel prima, de rekening zou niet te hoog oplopen (scheelt als t je ouwe buurman is :p)

@florus, nee nog niet, ik wil eerst de skirts er op hebben en de sierlijst in de achterbumper nog dr op en de kapjes onder de achterlichten nog in kleur hebben...........als ie dan naar mn zin is, laat ik em taxeren. dus duurt nog wel een maandje of 2-3
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ALS JE HEM NOG NIET GETAXEERD HEB ....

Als ik jou was zou ik er niet mee gaan rijden dan..........
Ongeluk zit in een klein hoekje, opa of weet ik veel wie ziet je ff Niet ....boem deuk huilen. (JE EIGEN DRAADBOOM)
En als je nou getaxeerde ben krijg je nu +/-4000 euro terug en anders de dag waarde +/-500 euro...............

Kijk maar eens naar het verhaal ( nu moet iemand me ff helpen, ik dacht ) van de jongen met de alfa blauwe kleur ......op het parkeerterrein boem deuk huilen.

Als je hem zo opgeknapt heb eerst laten taxeren das ook beter met verzekeren ......ik neem aan dat het een 2de auto is ?
Normaal betaal je veel maar premie dan als je hem tegen taxatiewaarde verzekerd ( dit geld even voor de 5 GT.....ik zie het verschil tussen de gele en de zilvere.....)dan scheeld dat nog al ....je hebt natuurlijk wel wat voorwaardes.


PS de startmotor is al een klein voorbeeld hoe snel het mis kan gaan .....
beetje benzine er bij of gewoon helemaal wegsmeulen van je kalbelboom .....daaaaag 5 weer 1 uitgefikt.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Chris, ik heb eindelijk even die olietemp. meter gechecked, bij mij werkt het gewoon; ligt dus niet aan de sensor! :) Heel misschien heb je een fout in de bedrading? Lijkt me sterk maargoed :p anders is het gewoon het metertje :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Zo heb hem nu helemaal doorgelezen :worship: :worship:

Waag het niet om de foto's te verwijderen, staat goeie info in :bang:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:( nu moet iemand me ff helpen, ik dacht )
rtbresjes toch?

beter laat dan nooit :beer:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wat was de vraag?? :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dennisvk?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Erik (Schepjes) schreef:dennisvk?
Juistem (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Sander de Bruin schreef:Zo heb hem nu helemaal doorgelezen :worship: :worship:

Waag het niet om de foto's te verwijderen, staat goeie info in :bang:
nee zal ik niet doen, tis voor mij ook n btje mn showoff voor mensen die vragen hoe en wat ik heb gedaan enz........ :wink:

as zaterdag worden de klepjes even goed gesteld (heb ik nog niet het gevoel voor wat er voor nodig is) en daarna gaat de turbodruk omhoog 8) hehe........eens kijken of we een crx v-tec het lastig kunnen gaan maken :D
morgen ga ik het alarm er in zetten en de cdv aansluiten die ik gister heb gemonteerd. en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming :D
R 5 Convertible Rulezz
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

CChris schreef:en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming :D
Hoop moeite voor gedaan dan ? 40 euro heb je een nieuwe bij de dealer :p
rtbresjes
Berichten: 186
Lid geworden op: do 7 okt 2004 20:35
Locatie: Breskens
Contacteer:

die van mij heeft geen meter gereden voor hij getaxeerd was en verzekering helemaal geregeld wilde het risico niet lopen :wink:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Jochem de Haas schreef:
CChris schreef:en dan heb ik ook eindelijk!! een achterruit met werkende verwarming :D
Hoop moeite voor gedaan dan ? 40 euro heb je een nieuwe bij de dealer :p
neuh maar khad er niet echt haast mee........en de sticker vonnik wel leuk (1 van de weinige zo niet de enige die er op mn auto komen :) )

[img]http://img403.imageshack.us/img403/9423/afb025ta6.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Hee zo'n sticker had ik ook het achterraam van m'n GTE, precies dezelfde! :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch zonde, ik zou em helemaal strak houden, beetje zoals de witte van Chris HK, das gewoon mooi clean. (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Ey chris... je hebt echt een prachtige wagen :worship: :worship:
Nu heeft mijn phase 2 dezelfde kleur en er zit ook wat spuitwerk aan de auto. Dus ik naar een autolak bedrijf en vragen voor de kleur enzo...
Nou vroeg ik me af hoeveel verschillende laklagen jij hebt gebruikt. (of dat je dat weet van de spuiter)
Ik kwam er namelijk op uit dat ik eerst een grondlaag moet gebruiken... dan de 168.... dan een laag voor het parelmoer effect... en dan nog een laag blanke lak...
Klopt dit???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dit is niet de originele kleur die Renault voorschrijft voor deze auto... :) Dit is een Alfa kleur, als ik me niet vergis.

Maar volgens mij klopt je opzet wel redelijk...
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Merijn schreef:Dit is niet de originele kleur die Renault voorschrijft voor deze auto... :) Dit is een Alfa kleur, als ik me niet vergis.

Maar volgens mij klopt je opzet wel redelijk...
jep klopt, dit is een kleurtje van alfa romeo........hoeveel lagen lak etc zou ik nog even na moeten vragen bij de spuiter, maar ik moet toch nog een keertje terug naar em. ben er niet tevreden over namelijk.....in mn grille zit een scheurtje in de lak evenals in mn voorbumper :(. hij heeft nog steeds mn spoilertje en de kapjes onder de achterlichten was de lak ook van aan het afbladderen........dus die mogen ook even overnieuw. én onder de wielkastverbreder rechtsachter kwam een blaasje tevoorschijn.
ik wilde em toch al bellen daarvoor dus ik zal het meteen even navragen hoeveel lagen lak ie heeft gebruikt etc.....
R 5 Convertible Rulezz
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

en hier ff 2 foto's die ik wel mooi vond........

[img]http://img222.imageshack.us/img222/1606/afb003se4.jpg[/img]

[img]http://img412.imageshack.us/img412/93/afb011ut9.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

vandaag de torsie-assen eventjes verdraait, hij staat nu mooi recht op de weg. ze plopten er zo uit dus het was met een uurtje geklaard :).

nou nog ff in de aankomende weken de wielkastverbreders er op zetten en de sideskirts en dan issie eindelijk eindelijk weer een beetje toonbaar.......

pics van voor en na volgen nog
R 5 Convertible Rulezz
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Chris schreef:
CChris schreef: pics van voor en na volgen nog
Paar fatsoenlijke dit keer?! :biertjuh:
hehe komt goed, ik zou nog met een maatje van mij met zn witte AX GT een fotoshootje maken.......de sideskirts gaan dr op in de aankomende weken, voor 11 maart zou ie iig weer helemaal goed moeten zijn. zoals het hoort dus :)
R 5 Convertible Rulezz
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

goed, lang geleden..........de skirts zitten er nog steeds niet op, maar jah daar zal ik het maar niet meer over gaan hebben.

ik heb wel een vraagje, gisteravond ging ie in 1 keer raar doen, beetje stotteren op de snelweg enz.....ik ff langs de kant gezet en gekeken. ik wil mn contact uitdoen en.......toen bleef ie draaien. heel vreemd verhaal dus! ik heb ontdekt dat de massa van de dynamo was gebroken (terwijl het een nieuw oogje en nieuwe draad was). maar wat zou het kunnen zijn? wat is de oorzaak? weet iemand dat?
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

draad te strak? of misschien was doe krom en heb je hem recht gebogen. dan willen ze zo afbreken.

en dan heb ik een opmerking over de stand van je voorwielen die lijkt me echt niet goed.

het lijkt me dat je een pase 2 veerpoot hebt met ph1 topschotels. je camber is te groot.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Weer een nieuw probleem dus........... :(

Heb een maandje of 3 a 4 probleemloos gereden.
Het is dus hetzelfde als vorige keer, toen ie alle olie dr uit spoot via ?????? waar ben ik nog steeds niet achter. Mij leek het toen via het oliefilter, maar dat zal niet 2 keer moeten gebeuren lijkt mij?
In ieder geval het was nu ook weer met een koude start, alles zit onder de olie onder de kap en het grootste deel op de weg natuurlijk.
De peilstok zit op goed op zn plek dus die kan het niet zijn. Het zit rond het oliefilter, de aansluitingen van de leidingen? de warmtewisselaar? of het filter zelf? Weet iemand van dit probleem en wat het meest logische zou kunnen zijn?

Hoop dat iemand iets weet......
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die warmtewisselaar moet wel goed vastzitten met een goede rubberen afdichtring.

Schijnt tochnie helemaal strakgedrukt te worden door alleen het oliefilter. Dus controleer die bus waar het oliefilter op draait of die loszit en check de afdichtring van de warmtewisselaar tegen het blok eens.

Oja wel ff opletten dat je het schroefdraad van de bus in het blok niet verrot draait, he Riël? :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

heb ik inderdaad ook al eens gezien.
gewoon ff oliefilter eraf en moer vastdraaien.

sucses (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Die warmtewisselaar moet wel goed vastzitten met een goede rubberen afdichtring.

Schijnt tochnie helemaal strakgedrukt te worden door alleen het oliefilter. Dus controleer die bus waar het oliefilter op draait of die loszit en check de afdichtring van de warmtewisselaar tegen het blok eens.

Oja wel ff opletten dat je het schroefdraad van de bus in het blok niet verrot draait, he Riël? :p
owmanomanoman.

Die bus met die bout idd niet te hard vastzetten. Hele zooi brak me er toen uit, dus lag warmtewisselaar + oliefilter ernaast tijdens een testrit.
Resultaat: oliespoor van 1 meter breed op de route (it wasn't me >-) )

Om een onverklaarbare reden heeft de GT het toen we uitgehouden die 1km terug naar huis (het oliedrukmetertje viel naar beneden, dat interpreteerde ik als 'shit losse contacten'). Stom, maargoed.

Heb het toen wel kunnen fixen met een nieuwe bus te laten draaien, want er zat nog een beetje draad in het blok ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie