Auto gaat niet sneller dan 160
Volgas heeft de lambdasonde geen invloed.
Doe nou die compressiemeting ook maar even. Dan kun je de ergste dingen misschien al uitsluiten 

Kijk, dat is de spirit 

Oorzaak gevonden...
De oorzaak dat ie niet over de 175 km (dat loopt ie nou) is dat ie te weinig tegendruk heeft.
Dit komt dus omdat ik er een open uitlaatsysteem heb zitten.
Bij de dealer zeiden ze dat ie dan op vol vermogen geen werveling qua benzine en lucht kan maken in de cilinders.
Compressie laten meten is perfect (zeiden ze), ontsteking staat op tijd,
voor de rest alles was goed.
Het tikken in het blok zijn (gelukkig) de injectoren.
Dus oplossing grotere diameter uitlaatpijp + - 75 á 80 met een katvervanger en een middendemper...en lekker allemaal van RVS.
De oorzaak dat ie niet over de 175 km (dat loopt ie nou) is dat ie te weinig tegendruk heeft.
Bij de dealer zeiden ze dat ie dan op vol vermogen geen werveling qua benzine en lucht kan maken in de cilinders.
Dus oplossing grotere diameter uitlaatpijp + - 75 á 80 met een katvervanger en een middendemper...en lekker allemaal van RVS.
redpearl schreef:Oorzaak gevonden...
Ten eerste geloof ik geen reet van dat tegendruk verhaal.....
Ten tweede, hun zeggen dat ie te weinig tegendruk heeft,en nu wil jij er een nog grotere pijp onder gaan hangen,dat zal wel lekker veel tegendruk geven dan denk ik.....

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Nou, als dat het probleem is ben ik echt de paashaas dit jaar..
Mijn R19 16V liep de laatste keer met open K&N filter, vanaf het spruitstuk tot aan de einddemper 1 rechte pijp zonder ook maar een enkele demper en dan een sportdemper aan het eind gewoon 233km/h op de teller..
En een klereherrie
Mijn R19 16V liep de laatste keer met open K&N filter, vanaf het spruitstuk tot aan de einddemper 1 rechte pijp zonder ook maar een enkele demper en dan een sportdemper aan het eind gewoon 233km/h op de teller..
En een klereherrie

-
- Car: R19.R
Wel mooie klereherrieRonald1916V schreef: En een klereherrie

-
I'm with stupid, euh, Florus...Florus schreef:
Ten tweede, hun zeggen dat ie te weinig tegendruk heeft,en nu wil jij er een nog grotere pijp onder gaan hangen,dat zal wel lekker veel tegendruk geven dan denk ik.....
Als ie al te weinig tegendruk heeft, zorgt dat voor minder koppel bij lagere toeren, niet voor minder topvermogen.
-
haha ik had dit probleem ook met mn oude clio16v accelleratie tot aan 140 was prima daarna niet vooruit te trappen wou niet harder als 170 probleem nooit gevonden. al compressie test gedaan ?
En zelfs dat heeft feitelijk gezien niks met tegendruk te maken maar met trillingen van de gasstroom -> vorm van je uitlaat.canonballman schreef:I'm with stupid, euh, Florus...Florus schreef:
Als ie al te weinig tegendruk heeft, zorgt dat voor minder koppel bij lagere toeren, niet voor minder topvermogen.
Over het algemeen wordt dat door de nokkenas allemaal fijn geregeld (in tegenstelling tot een 2-takt motor) en moet je uitlaat gewoon lekker open zijn

Ga me er ook mee bemoeien. Wil ook wel paashaas worden volgend jaar.
Lambdasonde is zonde om daar moeite in te steken. Bij volgas wordt er niet gekeken naar de lambdasonde.
Open luchtfilter is gewoon heel RUK bij een F7P, tenzij je hem daarop afsteld. Maar daarmee moet de 200 ook zonder problemen te halen zijn.
Tegendruk, lijkt me niet. Anders doen ze het in de rally toch allemaal fout
.
Weet je wat ik denk, dat je powerband niet klopt. Dus ik ga voor de nokken-as wat niet op tijd staat.
Lambdasonde is zonde om daar moeite in te steken. Bij volgas wordt er niet gekeken naar de lambdasonde.
Open luchtfilter is gewoon heel RUK bij een F7P, tenzij je hem daarop afsteld. Maar daarmee moet de 200 ook zonder problemen te halen zijn.
Tegendruk, lijkt me niet. Anders doen ze het in de rally toch allemaal fout

Weet je wat ik denk, dat je powerband niet klopt. Dus ik ga voor de nokken-as wat niet op tijd staat.