Auto gaat niet sneller dan 160

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgas heeft de lambdasonde geen invloed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Doe nou die compressiemeting ook maar even. Dan kun je de ergste dingen misschien al uitsluiten (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
redpearl
Berichten: 23
Lid geworden op: do 19 jul 2007 11:21

is goed... hij gaat deze week sowieso aan de computer bij de dealer en dan laat ik gelijk de compressie meten...

dan maar kijken wat eruit komt...

anders maar een 2.0 16V blok erin gooien :smoke:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kijk, dat is de spirit :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
redpearl
Berichten: 23
Lid geworden op: do 19 jul 2007 11:21

Oorzaak gevonden...

De oorzaak dat ie niet over de 175 km (dat loopt ie nou) is dat ie te weinig tegendruk heeft.
Dit komt dus omdat ik er een open uitlaatsysteem heb zitten.
Bij de dealer zeiden ze dat ie dan op vol vermogen geen werveling qua benzine en lucht kan maken in de cilinders.

Compressie laten meten is perfect (zeiden ze), ontsteking staat op tijd,
voor de rest alles was goed.
Het tikken in het blok zijn (gelukkig) de injectoren.

Dus oplossing grotere diameter uitlaatpijp + - 75 á 80 met een katvervanger en een middendemper...en lekker allemaal van RVS.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

redpearl schreef:Oorzaak gevonden...

De oorzaak dat ie niet over de 175 km (dat loopt ie nou) is dat ie te weinig tegendruk heeft.
Dit komt dus omdat ik er een open uitlaatsysteem heb zitten.
Bij de dealer zeiden ze dat ie dan op vol vermogen geen werveling qua benzine en lucht kan maken in de cilinders.

Compressie laten meten is perfect (zeiden ze), ontsteking staat op tijd,
voor de rest alles was goed.
Het tikken in het blok zijn (gelukkig) de injectoren.

Dus oplossing grotere diameter uitlaatpijp + - 75 á 80 met een katvervanger en een middendemper...en lekker allemaal van RVS.

Ten eerste geloof ik geen reet van dat tegendruk verhaal.....

Ten tweede, hun zeggen dat ie te weinig tegendruk heeft,en nu wil jij er een nog grotere pijp onder gaan hangen,dat zal wel lekker veel tegendruk geven dan denk ik..... :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Nou, als dat het probleem is ben ik echt de paashaas dit jaar..

Mijn R19 16V liep de laatste keer met open K&N filter, vanaf het spruitstuk tot aan de einddemper 1 rechte pijp zonder ook maar een enkele demper en dan een sportdemper aan het eind gewoon 233km/h op de teller..






En een klereherrie :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ronald1916V schreef: En een klereherrie :D
Wel mooie klereherrie :bang:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Florus schreef:
Ten eerste geloof ik geen reet van dat tegendruk verhaal.....

Ten tweede, hun zeggen dat ie te weinig tegendruk heeft,en nu wil jij er een nog grotere pijp onder gaan hangen,dat zal wel lekker veel tegendruk geven dan denk ik..... :p
I'm with stupid, euh, Florus...
Als ie al te weinig tegendruk heeft, zorgt dat voor minder koppel bij lagere toeren, niet voor minder topvermogen.
clio1.2pwr
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23

haha ik had dit probleem ook met mn oude clio16v accelleratie tot aan 140 was prima daarna niet vooruit te trappen wou niet harder als 170 probleem nooit gevonden. al compressie test gedaan ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

canonballman schreef:
Florus schreef:
Ten eerste geloof ik geen reet van dat tegendruk verhaal.....

Ten tweede, hun zeggen dat ie te weinig tegendruk heeft,en nu wil jij er een nog grotere pijp onder gaan hangen,dat zal wel lekker veel tegendruk geven dan denk ik..... :p
I'm with stupid, euh, Florus...
Als ie al te weinig tegendruk heeft, zorgt dat voor minder koppel bij lagere toeren, niet voor minder topvermogen.
En zelfs dat heeft feitelijk gezien niks met tegendruk te maken maar met trillingen van de gasstroom -> vorm van je uitlaat.

Over het algemeen wordt dat door de nokkenas allemaal fijn geregeld (in tegenstelling tot een 2-takt motor) en moet je uitlaat gewoon lekker open zijn (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ga me er ook mee bemoeien. Wil ook wel paashaas worden volgend jaar.

Lambdasonde is zonde om daar moeite in te steken. Bij volgas wordt er niet gekeken naar de lambdasonde.

Open luchtfilter is gewoon heel RUK bij een F7P, tenzij je hem daarop afsteld. Maar daarmee moet de 200 ook zonder problemen te halen zijn.

Tegendruk, lijkt me niet. Anders doen ze het in de rally toch allemaal fout :P.

Weet je wat ik denk, dat je powerband niet klopt. Dus ik ga voor de nokken-as wat niet op tijd staat.
Plaats reactie