team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

voor alsie nog eens stuk zou gaan:

http://www.autosport.be/classif_detail.awm?id=361


zou nog leuk zijn voor mn eigen project (0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zal ook vast nix kosten :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik gok op +- 1250 :) reviseren kost meer (0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

J-P-S schreef:ik gok op +- 1250 :) reviseren kost meer (0)
maar wat koop je dan
bij zulke motoren (waarmee geraced is)moet je weten van wie je het koopt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

@Steven: Een flink gekieteld F7P 2.0.
Het pattrick(spel ik dat goed zo?) principe, alleen dan niet door pattrick uitgevoerd. (volgens de aanbieder, bij een revisie bedrijf gebeurd)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Luco/Alpine-racer schreef:
J-P-S schreef:ik gok op +- 1250 :) reviseren kost meer (0)
maar wat koop je dan
bij zulke motoren (waarmee geraced is)moet je weten van wie je het koopt
ja klopt. op mp staan er nog 2 voor 1000 per stuk. maar dat zijn f7r blokjes.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

J-P-S schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
J-P-S schreef:ik gok op +- 1250 :) reviseren kost meer (0)
maar wat koop je dan
bij zulke motoren (waarmee geraced is)moet je weten van wie je het koopt
ja klopt. op mp staan er nog 2 voor 1000 per stuk. maar dat zijn f7r blokjes.
Heb ik al contact mee gehad, hij wil er maar 1 verkopen en die moet 2000 kosten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat is stevig vind ik. maarja, het is maar wat de gek ervoor geeft. een motor bouwen kost meer geld :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

TEAM009 Gert schreef:@Steven: Een flink gekieteld F7P 2.0.
Het pattrick(spel ik dat goed zo?) principe, alleen dan niet door pattrick uitgevoerd. (volgens de aanbieder, bij een revisie bedrijf gebeurd)
en hoeveel pk haalt die eruit?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
TEAM009 Gert schreef:@Steven: Een flink gekieteld F7P 2.0.
Het pattrick(spel ik dat goed zo?) principe, alleen dan niet door pattrick uitgevoerd. (volgens de aanbieder, bij een revisie bedrijf gebeurd)
en hoeveel pk haalt die eruit?
Volgens zijn zeggen 185-190pk. Romen we dat netjes af naar wat reelere getallen: gok ik 170pk.

Catcams op flowgegevens aangepast.
Sterkere klepveren
Nieuwe zuigers (williams)
ARP bouten voor drijfstangen
Krukas gebalanceerd
Drijfstangen gebalanceerd en op gewicht gebracht
Schotten in de caterpan
Geflowde cilinderkop
Gechipte computer
Zwaardere startmotor

ps. Ik heb hem nog niet hoor! Als het zover is horen jullie dat echt wel :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mmmm toch netjes
dat haalt het blok in de racevijf ook ongeveer
is alleen met carbs, dus geen elektronika meer
ongeveer dezelfde aanpassingen
alleen wel speciale JE zuigers erin en williams nokkenstokken
en uitgewogen begreep ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geloof me, dat is echt al een wereld van verschil tov. die standaard F7P's die je al versleten hebt.

Hopen dat het wat wordt (Y)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Steven schreef:Geloof me, dat is echt al een wereld van verschil tov. die standaard F7P's die je al versleten hebt.

Hopen dat het wat wordt (Y)
2 pas he? Die andere blijft zometeen misschien wel 'over'. Dan heb ik inmiddels 3 F7P's staan. Met uiteenlopende schades.

Oja, hij had het ook over 220Nm, maar dat is volgens mij ook wel erg positief, of is dat haalbaar?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

als hij dat haalt is het mooi meegenomen. ik denk niet dat je er superver vanaf zult zitten.

en het is wat steven zegt, die 200cc merk je zeer goed.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

220 op de krukas is makkelijk te halen
ik heb 200 op de wielen en daar zit zelfs nog een sper in
dus 220 is zeker reeel (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het kriebelt me heel erg om mijn 2.0 eens in te bouwen. maar heb nu even geen geschikte auto daarvoor (0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer schreef:220 op de krukas is makkelijk te halen
ik heb 200 op de wielen en daar zit zelfs nog een sper in
dus 220 is zeker reeel (Y)
Een sper doet he-le-ma-al nix op de bank, dus dat meet je ook niet (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:220 op de krukas is makkelijk te halen
ik heb 200 op de wielen en daar zit zelfs nog een sper in
dus 220 is zeker reeel (Y)
Een sper doet he-le-ma-al nix op de bank, dus dat meet je ook niet (S)
je schijnt toch wel iets meer verlies te hebben volgens de kenners
meer weerstand in de bak of zoiets
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja in de bocht, gewoon rechtuit echt niet hoor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Ja in de bocht, gewoon rechtuit echt niet hoor.
ik typ alleen maar wat ruud in goes tegen me heeft gezegd (Y)
aandrijfverlies zon 15%?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja dan begrijp je em verkeerd, aandrijfverlies van een voorwielaandrijver is altijd tussen de 10-15% beetje afhankelijk van bakconstructie en staat van de bak.

Zodra je sper begint te sperren, in de bocht dus, dan gaat ie wel verlies maken. Daarom moet je die olie zo regelmatig verversen omdat die behoorlijk opwarmt.
Maar rechtuit en das 100% op een rol waar beide wielen op draaien (goh) is het verlies door een sper 0. Of 0.1% als je de bandenspanning aan 1 kant wat lager hebt staan :p
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Nou, het blok is binnen:
180pk op de achterwielen van een Corsa :)
[img]http://img159.imageshack.us/img159/4013 ... allnq2.jpg[/img]

[img]http://img483.imageshack.us/img483/2461 ... allqj3.jpg[/img]

De motor is door revisiebedrijf Zomer uit Holten gemaakt. Volgens diegene waarvan ik het blok heb gekocht staat de begrenzer pas bij 8.700 toeren!!! Hij heeft zelf 11 versnellingsbakken om zeep geholpen met dit blok (ik heb ze gezien vooral JB3). Hij heeft er 11 keer de eerste manche van een cross meegereden en elke keer was het toen al klaar. Dat heb je als je elke keer geen tractie hebt, en als je weer neerkomt weer een klap op je dif krijgt. Nu had hij een dif dat heel bleef (met 4 tandwielen) en brak zijn tripode een paar keer af... Motor is altijd warm gelopen. Had er olie temp druk etc allemaal op zitten. Was ook iemand die zelf sleuteld en wel weet hoe hij ermee moet omgaan.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik neem aan dat het een F7P is, een F7R zou ik niet zo gauw 8700 tpm laten draaien in ieder geval. :lol:

Wat zijn de specs van dat ding?
Er zitten ook mechanishe klepstoters in lijkt me? Het schijnt dat boven de 8000 tpm de hydraulische stoters het niet meer zomaar bij kunnen houden en je dus kans loopt op zwevende kleppen.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Het is een 2.016V F7P. Een opgeboorde met dieselkruk dus. Volgens de verkoper moet er ong 185pk en 220Nm uitkomen. In januari weten we het zeker, dan gaat hij op de opendag van de HTS arnhem op de bank.

Zitten sterkere klepveren in tegen het zweven en ARP drijfstang bouten. En erg scherpe nokken, koud loopt hij niet stationair..... :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Klinkt als zo'n beetje dezelfde specs als mijn motor had.
Dan zou ik nooit meer dan 7500 tpm draaien, dan heb je al een aardig hoge zuigersnelheid.
7500 Tpm was toen het hoogste toerental waar Menno hem op durfde te begrenzen. :lol:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Zelf vond ik het nogal gortig ja. Misschien bedoelde hij 7.800. We zien het wel.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

bij 8700 rpm vliegen de drijfstangen om je oren bij een F7R denk ik.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

We zien op Spa wel wat het nou allemaal doet. De TT's zijn er ook bij overigens!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Aha, ouwe blok van Mark W. Heb m pas nog eens een bakonderdeeltje verkocht, en toen ook dat sterkere diff. gezien. heb je alleen niks aan op een circuit, veel te kort.

Hij was toen vol lof over het blok, en degene die m gebouwd heeft. Dit is zeer bijzonder, omdat die gast hetzelfde heet als die gast die het blok van Willow heeft gebouwd. Of het dezelfde is weet ik niet zeker, maar dacht dat er nog meer overeenkomsten waren......

8700 toeren lijkt mij ook zelfmoord. Kritieke zuigersnelheid, lange slag, etc.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

8700 is wel erg veel ja :) die van de racevijf is ongeveer hetzelfde gebouwd en peter zegt hij kan tot de 8000 maar dan slijt het een stuk harder en wordt die onbetrouwbaarder
en boven de 7000 zakt je koppel en pk's toch terug
dus regelbaar begrensd op 7200
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

canonballman schreef:Aha, ouwe blok van Mark W. Heb m pas nog eens een bakonderdeeltje verkocht, en toen ook dat sterkere diff. gezien. heb je alleen niks aan op een circuit, veel te kort.

Hij was toen vol lof over het blok, en degene die m gebouwd heeft. Dit is zeer bijzonder, omdat die gast hetzelfde heet als die gast die het blok van Willow heeft gebouwd. Of het dezelfde is weet ik niet zeker, maar dacht dat er nog meer overeenkomsten waren......

8700 toeren lijkt mij ook zelfmoord. Kritieke zuigersnelheid, lange slag, etc.
Klopt, en zo is de wereld weer klein. :) Dat dif liep maar tot 145 ja. Das niet echt wat voor op het circuit, en zeker niet voor Spa. Want zelf had ik in de planning om nu eindelijk is door de 200 grens te komen. :lol:

En wat is er met het blok van Willow gebeurd dan?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je kan hem zo bouwen dat je koppel en vermogen naar een hoger toerental tilt, da's geen probleem. Kan dus best dat dit torretje met max vermogen piekt op 7500, echter moet hij er dan wel behoorlijk extreme nokken hebben, en dus diepere zuigerpockets, mechanische stoters en verstelbare pulleys. Throttlebodies zouden ook niet verkeerd zijn op deze motor (Y)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bart V schreef:Je kan hem zo bouwen dat je koppel en vermogen naar een hoger toerental tilt, da's geen probleem. Kan dus best dat dit torretje met max vermogen piekt op 7500, echter moet hij er dan wel behoorlijk extreme nokken hebben, en dus diepere zuigerpockets, mechanische stoters en verstelbare pulleys. Throttlebodies zouden ook niet verkeerd zijn op deze motor (Y)
Ehm, ik heb net behoorlijk wat euro's erop stuk geslagen. Vindt je het misschien erg dat ik daar allemaal even mee wacht? :wink: Er zitten behoorlijk agressieve nokken op, hij loopt nauwelijks stationair.

Kop is geflowd, en aan de hand daarvan zijn nokken besteld. Zitten nog wel standaard pulley's op. Dit omdat zijn geld opging aan de vele versnellingsbakken.

Maar wat ik al eerder zei: In januari/februari zullen we weten wat hij echt doet. Als je hem in actie wilt zien, dus ff langskomen bij de opendag van HTS autotechniek in Arnhem. (Dit is geen reclame overigens, zit zelf in Enschede :) ) Of gewoon ff langskomen op een circuitdag, nog leuker.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Verbaast me al dat ie op de bank mag op de HTS :) Ik kom zeker even kijken dan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon in goes op de bank, paz organiseer weer eens een rollerdag :lol: :D (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie