Enkele Clio BJ2001 vragen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
wienesroa
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 aug 2007 14:00

Ik vond van morgen dat ik "erg" weinig grip had op rotondes. Wat blijkt heb ik 185 breed michelin onder de clio liggen? Is dit standaard (vind hem erg smal) en tot welke breedte kan je gaan zonder mods en uiteraard zonder aanlopen. Orrienterende vraag dit, want zijn wel vrij nieuwe banden helaas :S

Daarnaast zit ik me af te vragen, wat een origineel alarm kost (all-in). Ik heb het nu waarschijnlijk niet nodig Standaard velgen + radio, maar wie weet wat de toekomst brengt. Daarnaast staat hij in het weekend wel eens buiten door de week staat hij of in de garage of op een bewaakt terein in venlo.

Wat hoort er allemaal bij de pech/onderweg uitrusting te zitten. Ik zie een wiel en een kap met wat sleutels in :) Heeft iemand misschien een pic, van hoe het er origineel uit moet zien en belangrijker wat er allemaal in hoort te zitten.

Cruisecontrol is iets wat ik wel serieus mis. Nu was ik laatst bij renault kerres in Heerlen en heb ik een 1.6 16v bekeken, ik meen me te herinneren dat dit geïntegreerd zat in het stuur, is er een nette oplossing of is zo’n stuur betaalbaar en makkelijk aan te sluiten? Of is dit geen optie op RS geweest en moet ik een aftermarket setje plaatsen zoja.. tips!!!

Stadslichten bevallen me niet, zien er te geel uit, ik ben te lui geweest om handleiding te openen, hoeveel werk is het omsteken en zijn er mensen die interesse hebben in deze leds, je hebt geloof ik 6 euro leds en de dure PIAA leds met levenslange garantie…?

Euro98. In hoeverre moet je dit erin gooien? Ik was laatst bij shell en daar hebben ze dus alleen V-power 95 (d8 ik)

Hoe betrouwbaar is de boardcomputer mbt km tot tankstation. Hij stond op 66 en toen ikw eer keek brandde mijn lampie en stonden er nog wat streepjes, hoeveel reserve heb ik vanaf brandden lampje??? Deze vraag is er ene van hoge urgentie, aangezien ik zo naar huis wil gaan ;)

Regensensor, moet deze elke keer als de auto uit is geweest omnieuw in regenstand worden gezet, het lijkt erop alsof hij ander sniet werkt? Geen probleem mee ofzo, maar wel handig om te weten. Nadat ik dit namelijk doe, werkt hij meer dan perfect ;)

En last but not least, zijn de blauwe slangen en de baluwe afschermkap op de motor origineel, of is dit een staaltje gelikt beunwerk… ?


Alle verdere tips mbt gebruik en onderhoud zijn natuurlijk meer dan welkom.
Als dit iets is voor mijn wie-is-wie topic, mag een van de mods dit verplaatsen…
Alvast bedankt!!!
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Tip 1: zet even duidelijk wat voor model je nu precies hebt, maar ik denk een Clio 2 RS phase 2.
wienesroa schreef:Ik vond van morgen dat ik "erg" weinig grip had op rotondes. Wat blijkt heb ik 185 breed michelin onder de clio liggen? Is dit standaard (vind hem erg smal)
195/45R16 is standaard onder een Clio 2 RS phase 2.
wienesroa schreef:Euro98. In hoeverre moet je dit erin gooien? Ik was laatst bij shell en daar hebben ze dus alleen V-power 95 (d8 ik)
Zie het Clio forum hier voor meer discussie daarover: niemand is het er echt eens over (de meningen en ervaringen varieren nogal) maar vrijwel iedereen tankt hetgene dat door Renault wordt aanbevolen. Shell V-Power is trouwens 97 en geen 95, dus een goed alternatief voor 98.
wienesroa schreef:Hoe betrouwbaar is de boardcomputer mbt km tot tankstation. Hij stond op 66 en toen ikw eer keek brandde mijn lampie en stonden er nog wat streepjes, hoeveel reserve heb ik vanaf brandden lampje??? Deze vraag is er ene van hoge urgentie, aangezien ik zo naar huis wil gaan ;)
Als het lampje gaat branden kan je nog 50 kilometer rijden. Uiteraard vanuit gaand e dat je niet opeens veel meer verbruikt dan je nu gemiddeld heb gereden sinds laatste reset.
wienesroa schreef:En last but not least, zijn de blauwe slangen en de baluwe afschermkap op de motor origineel, of is dit een staaltje gelikt beunwerk… ?
Nee, standaard zitten er geen (fel)blauwe slangen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan met de RS voor wat ik weet gewoon 95 tanken, geen voordeel met dure 98 of v-power.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Je kan met de RS voor wat ik weet gewoon 95 tanken, geen voordeel met dure 98 of v-power.
En daar gaan we weer... Ik zeg: zie het Clio RS chat topic!
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

kan wel is geen probleem maarja ze schrijven het niet voor nix voor lijkt me dus ik tank vrolijk 98 meestal alleen voor hele lange afstanden 95.

verder kun je op de boorcomputer zien hoever je nog kan rijden op een tank., klopt vrij goed als je precies hetzelfde blijft rijden als je al doet

lampjes zijn vrij makkelijk te vervangen, ik heb w5w ledjes van marktplkaats gekocht 9 euro voor 2 incl verzenden. zitten er binnen een kwartier in @ clio rs van 2000(ouder model dus)weet dus niet hoe het met jou clio is.

cruisecontrol zit dacht ik toch standaard in een RS (nieuw model)??

en er zitten geen blauwe slangen standaard onder de moterkap
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Het was vanmorgen wat fris en nat, dus dat is logisch. Ik had ook glij-momentje. Op een Clio II RS ph3 zit 205/45R16 standaard.

Een orgineel Renault alarm kost ca 700€.

Geen gereedschap in ph3. Geen reservewiel. Wel een krik. (0)

Cruisecontrol was pas standaard op de ph3. Dat stuur is peperduur; is natuurlijk ook niet het enige dat je nodig hebt. (Ik gebruik 't nooit)

ALTIJD Vpower.

De boardcomputer is heel erg betrouwbaar. Wel bij iedere tankbeurt helemaal voltanken en resetten, natuurlijk.

De regensensor moet altijd eenmaal zelf in gang zetten. Anders ben na een nachtvorstje je ruitenwisserbladen kwijt nadat je gestart hebt. :)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

#Ron# schreef:Geen gereedschap in ph3. Geen reservewiel. Wel een krik. (0)
Haha, humor.
Maar goed hij heeft bouwjaar 2001, dus hij zal wel een phase 2 hebben. En die hebben volgens mij altijd een reservewiel. (Daar paste het nog omdat die geen dubbele uitlaat heeft.) Een phase 1 heeft origineel wel een reservewiel (195/50R15 dacht ik) en daarbij een aantal gereedschappen in dat wiel zoals een krik en een dubbele schroevendraaier.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik neem aan dat je uit wijnandsrade komt?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe raad je het zo :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

gokje :lol: :wink:
wienesroa
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 aug 2007 14:00

hehe, bedankt voor alle antwoorden en kom inderdaad uit wijnandsrade (tegenwoordig alleen nog de weekenden) en nu zit ik in Roermond
Plaats reactie