
Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
en watvoor "dik" bedrag heb je er voor betaald dan? bedoel voor 600,- ofzo kan je immers niet veel verwachten...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het maakt me geen donder uit wat ik krijg voor die prijs, het moet in ieder geval werken.. als ik het drempeltje van mijn loods uit rijd dan knakt het er al over dus dat lijkt me niet echt normaal.. Master_Clio heeft dezelfde set en heeft geen problemen..
ik heb ook een platimex schroefset onder mijn ex megane gehad,
gewoon stront, lekker eronder uit laten en wat anders kopen, daarna met een setje van FK gereden, das helemaal perfect
gewoon stront, lekker eronder uit laten en wat anders kopen, daarna met een setje van FK gereden, das helemaal perfect

Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wat beviel je er niet aan dan ?baszos schreef:ik heb ook een platimex schroefset onder mijn ex megane gehad,
gewoon stront, lekker eronder uit laten en wat anders kopen, daarna met een setje van FK gereden, das helemaal perfect
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
geld als wateredwin19 schreef:en watvoor "dik" bedrag heb je er voor betaald dan? bedoel voor 600,- ofzo kan je immers niet veel verwachten...
wel minder dit ronald. hoop dat het opgelost wordt, hoe dan ook

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
even beter lezen makker.....kool schreef:geld als wateredwin19 schreef:en watvoor "dik" bedrag heb je er voor betaald dan? bedoel voor 600,- ofzo kan je immers niet veel verwachten...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vandaag contact gehad met Platimex, mocht volgens hem nooit gebeuren en was ook nog niet eerder voor gekomen..
Hij stuurde de foto's en een verhaal naar de fabriek en zou deze week te horen krijgen wat de oplossing er voor is.. het moest hoe dan ook opgelost worden.. komt vast wel goed dan
Vanavond de schroefset er maar onder vandaan halen en terug in de doos drukken, ook de motor er uit halen zodat ik de 19 in de hoek kan drukken en met de motor verder kan.
(Dus Mark5T: mocht je dit lezen. die sloopbak ligt deze week al wel op je te wachten
)
Hij stuurde de foto's en een verhaal naar de fabriek en zou deze week te horen krijgen wat de oplossing er voor is.. het moest hoe dan ook opgelost worden.. komt vast wel goed dan

Vanavond de schroefset er maar onder vandaan halen en terug in de doos drukken, ook de motor er uit halen zodat ik de 19 in de hoek kan drukken en met de motor verder kan.
(Dus Mark5T: mocht je dit lezen. die sloopbak ligt deze week al wel op je te wachten

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanavond met de 19 16V bezig geweest om de voorkant compleet te strippen.
Om 19:00 nog 1 rondje staan blazen.. en dezelfde avond de complete voorkant gestript en de motor uitgebouwd.. was lekker een avondje stevig sleutelen zonder al te veel tegenslagen, 3 bouten afgebroken, 1 subframebout los moeten flexen.
De dingen die in de weg zitten er af halen..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820025-82.jpg[/img]
Bumper er af, motorkap er af, radiateur er uit, meeste koelslangen verwijderd
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187819872-24.jpg[/img]
Beetje vreemde volgorde, hier zit de motorkap er nog op
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820100-13.jpg[/img]
Even later kwam "Kool" langs met de 19 16V om te kijken/helpen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820156-54.jpg[/img]
De dikke subframebout linksachter even doorflexen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820298-4.jpg[/img]
Werkbank er onder..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820371-72.jpg[/img]
Voorzichtig de brug omhoog.. en daar kwam de motor
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820426-5.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820480-5.jpg[/img]
Ieder keer dat ik een F7P 1,8 16V motor zie staan verkijk ik me weer op de grootte van zo'n ding :E
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820520-11.jpg[/img]
De hele ABS rommel dat er af gaat..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820584-94.jpg[/img]
Om 19:00 nog 1 rondje staan blazen.. en dezelfde avond de complete voorkant gestript en de motor uitgebouwd.. was lekker een avondje stevig sleutelen zonder al te veel tegenslagen, 3 bouten afgebroken, 1 subframebout los moeten flexen.
De dingen die in de weg zitten er af halen..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820025-82.jpg[/img]
Bumper er af, motorkap er af, radiateur er uit, meeste koelslangen verwijderd
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187819872-24.jpg[/img]
Beetje vreemde volgorde, hier zit de motorkap er nog op

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820100-13.jpg[/img]
Even later kwam "Kool" langs met de 19 16V om te kijken/helpen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820156-54.jpg[/img]
De dikke subframebout linksachter even doorflexen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820298-4.jpg[/img]
Werkbank er onder..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820371-72.jpg[/img]
Voorzichtig de brug omhoog.. en daar kwam de motor

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820426-5.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820480-5.jpg[/img]
Ieder keer dat ik een F7P 1,8 16V motor zie staan verkijk ik me weer op de grootte van zo'n ding :E
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820520-11.jpg[/img]
De hele ABS rommel dat er af gaat..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1187820584-94.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
"zet je mistlampen is aan.."
grappige foto trouwens
jammer dat je mij niet kunt zien slijpen
, wel mooi dat ie ernaast ligt trouwens.. over 2 weken er weer in? 
grappige foto trouwens

jammer dat je mij niet kunt zien slijpen


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lekker bezig!! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Er moeste nieuwe klepsteelrubbers in hé, had je in Ter apel al over toch?
Was dus nu wel erg extreem
Maar verder nog plannen met 't blok dan, 't een en ander spuiten of zo?
of mechanische veranderingen?
Was dus nu wel erg extreem

Maar verder nog plannen met 't blok dan, 't een en ander spuiten of zo?
of mechanische veranderingen?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De kleprubbers waren in Ter Apel ook rot ja.. dat hebben de meesten wel gezien dacht ik zo
Ik had al een cilinderkop klaargemaakt met CatCams 278graden nokkenassen en verder gewoon gereviseerd, onderblok ook de cilinders honen, nieuwe zuigerveren, nieuwe kruk en drijfstanglagers en spuiten uiteraard.
Verder de complete bodem aanpakken wat betreft roest enzo (veel zit er niet aan maargoed) interieur strippen en goed schoonmaken, audio opnieuw aanleggen (komt nog een versterker bij) en dan gaat de carosserie op de trailer naar de spuiter om een nieuw laagje 449 er op de klatsen
En dan alles weer in elkaar knutselen he, vermaak me deze winter wel..
Vanavond het blok van het subframe gehaald en subframe kaal gemaakt, dan kan deze er weer onder zodat hij rolbaar is en ik de brug weer kan gebruiken voor andere doeleinden
Komt een nieuw subframe onder en 2 nieuwe voorschermen, radiateur lekt ook dus die gaat er ook nieuw in..
Heb foto's maar die moet ik nog even uploaden

Ik had al een cilinderkop klaargemaakt met CatCams 278graden nokkenassen en verder gewoon gereviseerd, onderblok ook de cilinders honen, nieuwe zuigerveren, nieuwe kruk en drijfstanglagers en spuiten uiteraard.
Verder de complete bodem aanpakken wat betreft roest enzo (veel zit er niet aan maargoed) interieur strippen en goed schoonmaken, audio opnieuw aanleggen (komt nog een versterker bij) en dan gaat de carosserie op de trailer naar de spuiter om een nieuw laagje 449 er op de klatsen

En dan alles weer in elkaar knutselen he, vermaak me deze winter wel..
Vanavond het blok van het subframe gehaald en subframe kaal gemaakt, dan kan deze er weer onder zodat hij rolbaar is en ik de brug weer kan gebruiken voor andere doeleinden
Komt een nieuw subframe onder en 2 nieuwe voorschermen, radiateur lekt ook dus die gaat er ook nieuw in..
Heb foto's maar die moet ik nog even uploaden
@ Tim_coupe: 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Is de lak zo ver heen dan? Op de fotos glanst het nog heel mooiRonald1916V schreef: en dan gaat de carosserie op de trailer naar de spuiter om een nieuw laagje 449 er op de klatsen![]()
Tim_Coupe schreef:Nee Ronald, voor 600 euro krijg je een set die niet past... Dat snap je toch zelf ook weledwin19 schreef:en watvoor "dik" bedrag heb je er voor betaald dan? bedoel voor 600,- ofzo kan je immers niet veel verwachten...![]()
ARNO16V schreef:@ Tim_coupe:
Er wordt alleen een opmerking gemaakt met betrekking tot de kwaliteit, overigens door meerdere mensen. En naast de kwaliteit is ook de pasvorm afhankelijk van de prijs. De KW en K.A.W. sets zijn niet zonder reden een heel stuk duurder.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Niet alleen op de foto's maar ook in het echt glanst de lak nog wel heel mooi, echter heeft deze auto flinke schade gehad bij de vorige eigenaar wat zeer slecht herstelt is, een frontbalk die met een paar brakke laspunten vastgebakken is, een achterscherm waar de plamuurscheuren in komen te staan en nog wel meer van die "Golfplaat" ideeen, verder valt de blanke lak er af linksvoor, is de motorkap iets lichter van de kleur en is de rechter deur nu ook iets lichter van kleur doordat er een deuk in is gereden en is vervangen door deze..Maarten-Jan schreef:Is de lak zo ver heen dan? Op de fotos glanst het nog heel mooiRonald1916V schreef: en dan gaat de carosserie op de trailer naar de spuiter om een nieuw laagje 449 er op de klatsen![]()
Aan de ene kant is het zonde om de schuurmachine er op te zetten, aan de andere kant pure noodzaak omdat ik het idee heb dat volgend jaar echt alle lak er af pleurt

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is wel een behoorlijke goede reden
Bij zo'n mooie auto hoort een perfecte lak

Bij zo'n mooie auto hoort een perfecte lak

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gisteravond de motor losgemaakt van het subframe en in de hoek gezet..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188045927-21.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188045981-73.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046003-91.jpg[/img]
Inmiddels ligt de versnellingsbak er al wel achterweg
Vandaag nog heel even wat moed bij elkaar geschoven om met de carosserie bezig te gaan, al een hele tijd geleden had ik ontdekt dat er een scheurtje in de veertoren zat naast de distributiekap. vreemd scheurtje wat bijna wel moet zijn gebeurd door de auto ergens flink tegenaan te parkeren o.i.d.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046757-07.jpg[/img]
Dan denk je.. ik las dat scheurtje gewoon netjes dicht en maak het weer strak.. niks aan de hand, dan kom je er achter dat de tectyl laag aan de andere kant (wielkant) door was en het al flink aan het rotten geweest was, het staal was dan ook zo dun als een conservenblikje en met het lasapparaat op standje 1 fikte ik er nog gaten in...
Dus het hele stuk er maar uit geflext en er een nieuw stukje ingelast..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046954-57.jpg[/img]
Was nog wel een pittig hoekje om na te maken aangezien de ECU precies in die hoek ligt..
Het mooiste was natuurlijk om het voorscherm er even af te halen om te kijken of daar nog narigheid achter zat, natuurlijk zit er dan weer een boutje achter de sideskirt dus die moest er ook af..
Die sideskirt zat er natuurlijk ook al 16 jaar aanvast geschroefd.. dus wat schroeven uit moeten boren om het spul los te krijgen.. en dan is het los..
Kon ik het lasapparaat weer tevoorschijn halen :E Owja.. achter het voorscherm geen roest kunnen vinden
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188047111-08.jpg[/img]
En de kriksteun is hier helemaaaaal weg
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188047139-11.jpg[/img]
Meer roest kon ik mentaal even niet meer aanzien dus heb ik de andere kant maar even gelaten zoals het was.. morgen weer een dag
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188045927-21.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188045981-73.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046003-91.jpg[/img]
Inmiddels ligt de versnellingsbak er al wel achterweg
Vandaag nog heel even wat moed bij elkaar geschoven om met de carosserie bezig te gaan, al een hele tijd geleden had ik ontdekt dat er een scheurtje in de veertoren zat naast de distributiekap. vreemd scheurtje wat bijna wel moet zijn gebeurd door de auto ergens flink tegenaan te parkeren o.i.d.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046757-07.jpg[/img]
Dan denk je.. ik las dat scheurtje gewoon netjes dicht en maak het weer strak.. niks aan de hand, dan kom je er achter dat de tectyl laag aan de andere kant (wielkant) door was en het al flink aan het rotten geweest was, het staal was dan ook zo dun als een conservenblikje en met het lasapparaat op standje 1 fikte ik er nog gaten in...
Dus het hele stuk er maar uit geflext en er een nieuw stukje ingelast..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188046954-57.jpg[/img]
Was nog wel een pittig hoekje om na te maken aangezien de ECU precies in die hoek ligt..
Het mooiste was natuurlijk om het voorscherm er even af te halen om te kijken of daar nog narigheid achter zat, natuurlijk zit er dan weer een boutje achter de sideskirt dus die moest er ook af..
Die sideskirt zat er natuurlijk ook al 16 jaar aanvast geschroefd.. dus wat schroeven uit moeten boren om het spul los te krijgen.. en dan is het los..
Kon ik het lasapparaat weer tevoorschijn halen :E Owja.. achter het voorscherm geen roest kunnen vinden

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188047111-08.jpg[/img]
En de kriksteun is hier helemaaaaal weg

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188047139-11.jpg[/img]
Meer roest kon ik mentaal even niet meer aanzien dus heb ik de andere kant maar even gelaten zoals het was.. morgen weer een dag
ten eerste ging niet laag zat,Ronald1916V schreef:Wat beviel je er niet aan dan ?baszos schreef:ik heb ook een platimex schroefset onder mijn ex megane gehad,
gewoon stront, lekker eronder uit laten en wat anders kopen, daarna met een setje van FK gereden, das helemaal perfect
en hoe het in elkaar zat vond ik maar goedkoop, en zo ziet het er ook uit, service van platimex zuigt ook!
heb toen ook heen en weer zitten bellen en mailen omdat er vanalles niet klopte, en opeens kon ik doen wat ik wilde en hoorde ik niks meer van die knakkers!
toen lekker na FK gegaan, een heeeeeel stuk degelijker en beter spul!
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nouja, ik vind het er wel prima uitzien alleen raakt die veer gewoon keihard de schokbreker.. zo erg dat er niet mee te rijden valt (rijden lukt nu helemaal niet meer dan
) maargoed, ik hoor het wel weer

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vandaag natuurlijk weer even geklust, met in ieder geval als doel om de hele ABS rommel er af te sleutelen, dat creërt weer wat ruimte en daarmee is de motorruimte bijna helemaal kaal.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146227-53.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146377-46.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146409-22.jpg[/img]
En daar ligt de ABS pomp en zijn electronica.. enkel de achterste wielsensoren moeten er nog af
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146517-27.jpg[/img]
Inmiddels is de koplampkabelboom enz. ook gedemonteerd
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146227-53.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146377-46.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146409-22.jpg[/img]
En daar ligt de ABS pomp en zijn electronica.. enkel de achterste wielsensoren moeten er nog af
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img15/1188146517-27.jpg[/img]
Inmiddels is de koplampkabelboom enz. ook gedemonteerd
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanavond nog even de laatste dingen gedaan voor ik op vakantie ga (zaterdagnacht)
Wou het subframe er weer onder zetten zodat ik de brug weer vrij heb, dus subframe er weer onder gezet met veerpoten en al, wielen er weer onder en de auto in de hoek gedrukt,
Ook de linker skirt en voorscherm er af gehaald en daar zat helemaal geen roest achter dus dat valt allemaal weer mee
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img16/1188337055-83.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img16/1188337081-16.jpg[/img]
Wou het subframe er weer onder zetten zodat ik de brug weer vrij heb, dus subframe er weer onder gezet met veerpoten en al, wielen er weer onder en de auto in de hoek gedrukt,
Ook de linker skirt en voorscherm er af gehaald en daar zat helemaal geen roest achter dus dat valt allemaal weer mee

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img16/1188337055-83.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img16/1188337081-16.jpg[/img]
Fijne vakantie alvast gewenst hé!



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, weer terug van vakantie en gisteren maar weer eens met de auto verder gegaan.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847075-140.jpg[/img]
Front is zo krom dat de onderste bevestiging van de koplamp niet eens meer te gebruiken is, zit ook wat roest daar maar dat is nog niet zo'n ramp...
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847190-070.jpg[/img]
Hoe het front aan de balk gelast is, ook weer werk van een prutser..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847240-310.jpg[/img]
Verder valt het me mee dat de auto recht op de wielen staat, enkel de ene koplamp zat iets lager dan de andere en de voorbumper zat altijd iets scheef, dit verklaart alles natuurlijk weer
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847075-140.jpg[/img]
Front is zo krom dat de onderste bevestiging van de koplamp niet eens meer te gebruiken is, zit ook wat roest daar maar dat is nog niet zo'n ramp...
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847190-070.jpg[/img]
Hoe het front aan de balk gelast is, ook weer werk van een prutser..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img18/1189847240-310.jpg[/img]
Verder valt het me mee dat de auto recht op de wielen staat, enkel de ene koplamp zat iets lager dan de andere en de voorbumper zat altijd iets scheef, dit verklaart alles natuurlijk weer
Goeie vakantie gehad? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja dat zeker wel
kan er wel weer even tegenaan 

Nog geen 3 uur nadat hij terug was zaten we alweer in de kroeg, we hadden nog wat in te halen 
Maar ik zal je binnenkort nog wel weer even helpen met schuren kerel! Moeten van de week maar eens gaan knallen met je projectje!
Beetje doorwerken!

Maar ik zal je binnenkort nog wel weer even helpen met schuren kerel! Moeten van de week maar eens gaan knallen met je projectje!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mwoah.. krijg nog een 16V binnen met een achterste motorsteun in 2en en wat kleinigheidjes.. laat mijn eigen 16V wel even bij wat het is..Tim_Coupe schreef:Nog geen 3 uur nadat hij terug was zaten we alweer in de kroeg, we hadden nog wat in te halen
Maar ik zal je binnenkort nog wel weer even helpen met schuren kerel! Moeten van de week maar eens gaan knallen met je projectje!Beetje doorwerken!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Na enkele weken drukte met andere dingen ben ik vanavond weer verder gegaan met de 16V.. deze stond inmiddels alweer 2 weken in de hoek van de loods..
Dan zijn er mensen die een front gaan richten maar de rest gewoon lekker laten zitten..
Zoals de rechter frontbalk..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359471-70.jpg[/img]
Na wat meetwerk blijkt het spul dus wel aardig recht te zijn.. maar om nou te zeggen dat het lekker rijd als je weet dat er zo'n kreukel in zit..
De deuk was er ook niet fatsoenlijk uit te krijgen.. dus het oude deel er uit
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359550-050.jpg[/img]
en er nieuw stukje plaat in gezet
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359597-820.jpg[/img]
Inmiddels de rechter kant van de motorruimte grondig ontdaan van roest..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359711-580.jpg[/img]
En het spul in de zinkspray gezet..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359761-820.jpg[/img]
Weg met de roest, en weg met die kreukel, owja.. dat subframe daar staat een nieuwe voor te wachten..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359885-010.jpg[/img]
Klein laagje spuitplamuur er overheen om de staalborstelkrasjes strak te krijgen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/11913599810.jpg[/img]
Rechter voorkant uitgedeukt en ontdaan van roest, nieuw stukje voorin gelast.. die was helemaal weg.. je ziet het niet eens met het scherm er op maargoed.. details he
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360060-90.jpg[/img]
Rechter binnenscherm kaal gemaakt en ontdaan van roest.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360165-70.jpg[/img]
En uiteindelijk zinkspray er over en strak gemaakt met spuitplamuur (origineel zit er ook geen tectylbagger op en aangezien deze auto geen regen of sneeuw meer gaat zien wil ik dat ook zo houden)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360216-270.jpg[/img]
Uiteindelijk moeten de wielkasten in dezelfde staat komen wat een mooi resultaat gaat geven in combinatie met nieuw subframe, nieuwe draagarmen, nieuwe schokbrekers en veren, Goodridge staalomvlochten remslangen, nieuwe remleidingen en de 17" wielen.. en dan schoonhouden he
Owja.. heb ik zo even de versnellingsbaksteun in de handen..zit er gewoon alweer een dikke scheur in.. da's wel erg snel na 3 jaar en 40.000 km, zou dat de kwaliteit zijn of de rijstijl.. laten we er maar tussen in gaan zitten..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360835-260.jpg[/img]
Dan zijn er mensen die een front gaan richten maar de rest gewoon lekker laten zitten..
Zoals de rechter frontbalk..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359471-70.jpg[/img]
Na wat meetwerk blijkt het spul dus wel aardig recht te zijn.. maar om nou te zeggen dat het lekker rijd als je weet dat er zo'n kreukel in zit..
De deuk was er ook niet fatsoenlijk uit te krijgen.. dus het oude deel er uit
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359550-050.jpg[/img]
en er nieuw stukje plaat in gezet
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359597-820.jpg[/img]
Inmiddels de rechter kant van de motorruimte grondig ontdaan van roest..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359711-580.jpg[/img]
En het spul in de zinkspray gezet..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359761-820.jpg[/img]
Weg met de roest, en weg met die kreukel, owja.. dat subframe daar staat een nieuwe voor te wachten..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191359885-010.jpg[/img]
Klein laagje spuitplamuur er overheen om de staalborstelkrasjes strak te krijgen
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/11913599810.jpg[/img]
Rechter voorkant uitgedeukt en ontdaan van roest, nieuw stukje voorin gelast.. die was helemaal weg.. je ziet het niet eens met het scherm er op maargoed.. details he
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360060-90.jpg[/img]
Rechter binnenscherm kaal gemaakt en ontdaan van roest.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360165-70.jpg[/img]
En uiteindelijk zinkspray er over en strak gemaakt met spuitplamuur (origineel zit er ook geen tectylbagger op en aangezien deze auto geen regen of sneeuw meer gaat zien wil ik dat ook zo houden)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360216-270.jpg[/img]
Uiteindelijk moeten de wielkasten in dezelfde staat komen wat een mooi resultaat gaat geven in combinatie met nieuw subframe, nieuwe draagarmen, nieuwe schokbrekers en veren, Goodridge staalomvlochten remslangen, nieuwe remleidingen en de 17" wielen.. en dan schoonhouden he
Owja.. heb ik zo even de versnellingsbaksteun in de handen..zit er gewoon alweer een dikke scheur in.. da's wel erg snel na 3 jaar en 40.000 km, zou dat de kwaliteit zijn of de rijstijl.. laten we er maar tussen in gaan zitten..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191360835-260.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
valt mee
de mijne lag in 2en



