Riël Notermans schreef:Ga je eerst dan maar eens klooien hoe je dat G3 systeem op jouw 1.8 aan de praat gaat krijgen

Alles kan, maar dan zul je al opnieuw moeten laten inleren etc etc. Ik weet niet welke gasinstallatie je hebt, en welke 1.8 je bedoelt? Dan kan ik het stuurbekrachtigingverhaal wel beantwoorden. Al denk i kdat je gewoon zelf moet klooien met een andere pomp en dan de slangen aanlsuiten. Of een electrische monteren. Of je hebt al een electrische, dan is het weer geen punt
Lekker 1.4 op gas, en koop je een snelle bak erbij voor de hobby

.
Ik heb nu een Clio uit 1992, met een 1.8 achtklepper voorin. Deze ombouwen op gas is geen optie ivm. het gebrek aan G3 mogelijkheden, dus wil ik een jongere auto kopen op G3. Als ik dus een Clio koop, kan ik deze als onderdelenauto gebruiken, en een 1.8 van de nieuwe Clio maken (leuk projectje dacht ik zo

)
Voor de G3 installatie ben ik niet zo bang. Wellicht moet er een andere carburateurring in (dat is de standaard installatie bij een monopoint injectie), maar wellicht hoeft zelfs dat niet. Inleren doet hij zelf wel. Maar we zien wel, eerst maar de auto kopen.
Enneh, die snelle bak voor de hobby, die is er al, althans in restauratie: een VW kever met een 2 liter motor
Bedankt voor het meedenken,
Groeten,
Michiel