Motorombouw?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Paramike

Hallo,

Zoals jullie misschien al weten zoek ik een auto op G3; Nu heb ik er een gevonden, en het is, jawel, weer een clio :bang:

Helaas is het slechts een 1.4, dus zit ik eraan te denken om mijn motor (een 1.8 8v) daar in te zetten (D) , minder kilometers op de teller (op benzine) en meer peekaas...

Waar ik mee zit is dat de mijne geen stuurbekrachtiging heeft, en de clio die ik kan kopen wel. Is dit over te zetten, een motor zonder stuurbekrachtiging in een auto met stuurbekrachtiging, met behoud van de stuurbekrachtiging?

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

Ga je eerst dan maar eens klooien hoe je dat G3 systeem op jouw 1.8 aan de praat gaat krijgen ;) Alles kan, maar dan zul je al opnieuw moeten laten inleren etc etc. Ik weet niet welke gasinstallatie je hebt, en welke 1.8 je bedoelt? Dan kan ik het stuurbekrachtigingverhaal wel beantwoorden. Al denk i kdat je gewoon zelf moet klooien met een andere pomp en dan de slangen aanlsuiten. Of een electrische monteren. Of je hebt al een electrische, dan is het weer geen punt :p

Lekker 1.4 op gas, en koop je een snelle bak erbij voor de hobby (Y).
Paramike

Riël Notermans schreef:Ga je eerst dan maar eens klooien hoe je dat G3 systeem op jouw 1.8 aan de praat gaat krijgen ;) Alles kan, maar dan zul je al opnieuw moeten laten inleren etc etc. Ik weet niet welke gasinstallatie je hebt, en welke 1.8 je bedoelt? Dan kan ik het stuurbekrachtigingverhaal wel beantwoorden. Al denk i kdat je gewoon zelf moet klooien met een andere pomp en dan de slangen aanlsuiten. Of een electrische monteren. Of je hebt al een electrische, dan is het weer geen punt :p

Lekker 1.4 op gas, en koop je een snelle bak erbij voor de hobby (Y).
Ik heb nu een Clio uit 1992, met een 1.8 achtklepper voorin. Deze ombouwen op gas is geen optie ivm. het gebrek aan G3 mogelijkheden, dus wil ik een jongere auto kopen op G3. Als ik dus een Clio koop, kan ik deze als onderdelenauto gebruiken, en een 1.8 van de nieuwe Clio maken (leuk projectje dacht ik zo :biertjuh: )

Voor de G3 installatie ben ik niet zo bang. Wellicht moet er een andere carburateurring in (dat is de standaard installatie bij een monopoint injectie), maar wellicht hoeft zelfs dat niet. Inleren doet hij zelf wel. Maar we zien wel, eerst maar de auto kopen.

Enneh, die snelle bak voor de hobby, die is er al, althans in restauratie: een VW kever met een 2 liter motor 8)

Bedankt voor het meedenken,

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

Alleen voldoet je installatie dan niet aan de G3 norm. Maargoed, ik vraag me af wie daar naar kijkt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Paramike

Riël Notermans schreef:Alleen voldoet je installatie dan niet aan de G3 norm. Maargoed, ik vraag me af wie daar naar kijkt :)
Sssst (D) 'Nee hoor agent, motorcode F betekent Feertienhondert!' O-)

Groeten,

Michiel
canonballman

Snap hetgeen je wil.
Politie hoef je niet over in te zitten, maar val je bij de APK niet door de mand? Moet een G3 niet minder emissie hebben als een gewone LPG?
Paramike

canonballman schreef:Snap hetgeen je wil.
Politie hoef je niet over in te zitten, maar val je bij de APK niet door de mand? Moet een G3 niet minder emissie hebben als een gewone LPG?
Ik zal eens informeren bij een bevriend LPG inbouwstation. Wellicht zullen zij meer weten. Naar mijn weten wordt alleen maar het CO percentage gecontroleerd.

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

+ zelflerend, + niet zelf af te stellen, + emissie-eis 30% beter dan Euro-2 norm.

maargoed, bij de APK doen ze idd waarschijnlijk alleen CO meten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Paramike

Riël Notermans schreef:+ zelflerend, + niet zelf af te stellen, + emissie-eis 30% beter dan Euro-2 norm.

maargoed, bij de APK doen ze idd waarschijnlijk alleen CO meten.
Wel ff opletten dat ze bij een of andere controle niet roepen dat ik daar niet aan voldoe, en dat ik dan een dikke naheffing aan mijn broek krijg. Zal het RDW eens bellen ... en dan kijken of ik de ombouw toch doe of niet. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

net of de RDW iets van G3 weet :lol: Hopeloos, met vragen over mijn auto (invoer naar DL)

Maar bel anders AISB eens ofzo, in Baarlo?
Paramike

G3 Clio gekocht :) Binnenkort een topic erover ...

Groeten,

Michiel
Plaats reactie