Clio wordt te warm
kortom..hij zat dus vast 
bij mij bleefie dicht staan,dus hij werd toen nogal heet

bij mij bleefie dicht staan,dus hij werd toen nogal heet

geen motorschade opgelopen? Ik ben nog steeds bezig met dat el. waterpompverhaal maar kom er niet echt lekker uit. Ik weet niet of F7P's gvoelig zijn voor temperatuurswisselingen of hoge temp.
Binnenkort maar eens voeding op het circuit zetten, thermosensor en pomp ook maar vervangen denk ik.. gooi ik vooraf ff een reiniger door het systeem...
Binnenkort maar eens voeding op het circuit zetten, thermosensor en pomp ook maar vervangen denk ik.. gooi ik vooraf ff een reiniger door het systeem...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Haas heeft geen F7Palex1971 schreef:geen motorschade opgelopen? Ik ben nog steeds bezig met dat el. waterpompverhaal maar kom er niet echt lekker uit. Ik weet niet of F7P's gvoelig zijn voor temperatuurswisselingen of hoge temp....
Project: GTT Blue Sport
precies.
ben verder gereden met de motorkap open met een blik wortelen eronder, mooi kiertje, bleef hij redelijk op temperatuur...
ben verder gereden met de motorkap open met een blik wortelen eronder, mooi kiertje, bleef hij redelijk op temperatuur...
-
- Car: Dodge RAM
- Contacteer:
Heb nu weer gedonder met de koeling van de Clio.
Pas geleden, maandje of 3, is het spruitstuk vervangen en de thermostaat.
Tijdens een warme dag ging de koeling aan en bleef de temperatuurwijzer netjes in het midden staan.
Gister kwam mijn vriendin me ophalen van mijn werk en stond max 5 min met stationaire motor te draaien en toen knalde al het koelvloeistof er via de bovenkant uit.
Koken die handel.
Maar de Fan slaat niet meer aan.
Koelvloeistof vervangen.
Moest naar Emmen op en neer dus ................
En in Emmen aangekomen, geen fan die aanstond.
's avond laat terug naar vleuten gereden.
Kom thuis aan, zet de motor uit.
Gaat die Fan te keer als een gek om de motor te koelen.
Nu breekt mijn klomp.
De garage heeft nu al 3 keer gekeken naar het probleem en kan maar niks vinden.
De waterpompt werkt. Anders had de motor al tijdens de rit naar emmen en terug wel problemen gegeven.
Zit er ergens een kabel breuk ? of staat die thermostaat niet goed?
Ik heb even geen idee.
Jullie suggesties ?

Pas geleden, maandje of 3, is het spruitstuk vervangen en de thermostaat.
Tijdens een warme dag ging de koeling aan en bleef de temperatuurwijzer netjes in het midden staan.
Gister kwam mijn vriendin me ophalen van mijn werk en stond max 5 min met stationaire motor te draaien en toen knalde al het koelvloeistof er via de bovenkant uit.
Koken die handel.
Maar de Fan slaat niet meer aan.
Koelvloeistof vervangen.
Moest naar Emmen op en neer dus ................
En in Emmen aangekomen, geen fan die aanstond.
's avond laat terug naar vleuten gereden.
Kom thuis aan, zet de motor uit.
Gaat die Fan te keer als een gek om de motor te koelen.
Nu breekt mijn klomp.
De garage heeft nu al 3 keer gekeken naar het probleem en kan maar niks vinden.
De waterpompt werkt. Anders had de motor al tijdens de rit naar emmen en terug wel problemen gegeven.
Zit er ergens een kabel breuk ? of staat die thermostaat niet goed?
Ik heb even geen idee.
Jullie suggesties ?

I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Misschien een los kontakt in de stekker van je fan?
Trek de stekker eens van je thermocontact en verbind deze 2 draden door,
je fan moet hierdoor aanslaan.
Doet ie dat niet beweeg dan de stekker op je fan,weet je gelijk of hier het probleem zit.
succes
Doet ie dat niet beweeg dan de stekker op je fan,weet je gelijk of hier het probleem zit.
succes
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
thermocontact in de radiateur niet helemaal lekker meer?
ja of het motortje wil ruimte maken voor iets anders
ja of het motortje wil ruimte maken voor iets anders

-
- Contacteer:
Gaat ik vanavond gelijk eens doen.Alpine schreef:Misschien een los kontakt in de stekker van je fan?
succes

err. zit me net te bedenken. De fan sloeg gisteravond wel aan.
Dus de fan werkt dus wel..
hoe kan je checken of hoe merk je dat de elektrische pomp het niet meer doet ?
dit is btw een goeie vraag, want die van mij doet het ook al jaren niet (volgens mij dan) en direct accu erop werkt de pomp wel. Maar denk dat hij pas aangaat bij echt extreme temperaturen. Me fan staat soms wel een 5 tot 10 min na te blazen als ik hem wegzet terwijl ie nog goed warm is.
maakt het btw uit waar je auto geleverd/gemaakt is? bv tropen landen ofzo?
maakt het btw uit waar je auto geleverd/gemaakt is? bv tropen landen ofzo?
-
- Contacteer:
Dan zou garage Stam onder de category: Tropen Expertische vallen 

die draait soms na alsie warm is. Als je de tempsensor in je thermostaathuis die schuin naar achter staat doorverbind met een paperclip oid, zou hij aan moeten slaan..........Johan_16v schreef:hoe kan je checken of hoe merk je dat de elektrische pomp het niet meer doet ?
-
- Contacteer:
Waar kan ik die precies vinden ?Haas schreef:die draait soms na alsie warm is. Als je de tempsensor in je thermostaathuis die schuin naar achter staat doorverbind met een paperclip oid, zou hij aan moeten slaan..........Johan_16v schreef:hoe kan je checken of hoe merk je dat de elektrische pomp het niet meer doet ?
Die draait bij een Clio toch gelijk met de fan?Johan_16v schreef:hoe kan je checken of hoe merk je dat de elektrische pomp het niet meer doet ?
Bij een 19 is het geschakeld dmv een relais,die draait elke keer als je de sleutel van het contact haalt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
ff een misschien domme antwoord maar heb je je koelvloeistof peil al wel nagekeken
dan ken je doen wat je wilt maar als er geen koelvloeistof in zit zal ie inderdaad erg warm worden

dan ken je doen wat je wilt maar als er geen koelvloeistof in zit zal ie inderdaad erg warm worden

-
- Contacteer:
Koelvloeistof vervangen.Pascal-X schreef:ff een misschien domme antwoord maar heb je je koelvloeistof peil al wel nagekeken![]()
Het enige wat ontbrak is dat dit 3 liter is geweest.
Hallo mensen,
ik heb een soort gelijk probleem,
ik rijd een clio 1.8 16v gp uit 96.
Van het weekend reed ik met mijn clio naar spa en weer terug naar huis en kwam tot de ontdekking dat mijn motor erg snel warm werd.
voorheen als ik reed kwam mijn meter net over het eerste streepje (bij uitzondering op de helft tussen het eerste en 2e streepje) en als ik nu rijd dan staat het metertje bijna tegen het 2e streepje aan, en als ik dan ook maar even stil sta dan schiet ie omhoog. ik vind het vreemd omdat ik dit eerst niet had,
wat is hier het probleem???
mijn koelvloeistof is goed op peil en mijn fan slaat ook netjes aan
ik heb een soort gelijk probleem,
ik rijd een clio 1.8 16v gp uit 96.
Van het weekend reed ik met mijn clio naar spa en weer terug naar huis en kwam tot de ontdekking dat mijn motor erg snel warm werd.
voorheen als ik reed kwam mijn meter net over het eerste streepje (bij uitzondering op de helft tussen het eerste en 2e streepje) en als ik nu rijd dan staat het metertje bijna tegen het 2e streepje aan, en als ik dan ook maar even stil sta dan schiet ie omhoog. ik vind het vreemd omdat ik dit eerst niet had,
wat is hier het probleem???
mijn koelvloeistof is goed op peil en mijn fan slaat ook netjes aan
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
warmere buitentemperatuur? of eventueel een stervende thermostaat...
ok, dus ik kan op z'n minst even de thermostaat vervangen en dan kijken of het probleem is opgelost, de buitentemp heeft er niet veel mee te maken omdat ik ook al s'nachts heb gereden en overdag en dan is het hetzelfde
dan zou t je thermostaat kunnen zijn. Spoel meteen je systeeem overmatig door met water uit de tuinslang. Vergeet de verwarming van je interieur niet, je zult versteld staan hoeveel zooi eruit komt.......
desnoods ff een flushje erin gooien
desnoods ff een flushje erin gooien

die slangen lopen vanaf je motor naar je interieur. Onder de sluiting van je motorkap onder je voorruit zitten twee slangen die naar je motor lopen. Achter je dashboard zit dan het verwarmingselement. haal die slangen ff van het motorblok af en spoel m beiden kant op door. Wel ff opletten dat het water niet overal over de motor heen dondert, dus t handigste is met een oud stuk tuinslang die bestaande slangen wat verlengen om t mooi naar beneden te geleiden 

Ik hoor nu 2 verschillende verhalen 
haas zegt dat het zou kunnen dat mijn thermostaat kapot is,
spreek ik net een maat van me (is monteur bij Spyker)
als je thermostaat kapot is dan word ie helemaal niet snel warm
wie kan mij opheldiring geven????

haas zegt dat het zou kunnen dat mijn thermostaat kapot is,
spreek ik net een maat van me (is monteur bij Spyker)
als je thermostaat kapot is dan word ie helemaal niet snel warm
wie kan mij opheldiring geven????
temperatuurzender geeft de waarde door aan de meter in het interieur, of naar de computer
thermocontact zit in de radiator voor de fan.
ik heb vorigjaar gehad dat als ik had gereden met de gt, de auto parkeerde en 10 minuten later weer weg wou dat de meter boven in stond en dat het rode lampje brande. Meerdere keeren gezien.
toen heb ik als eerste de tempsensor vervangen, en ik heb het nooit meer gezien..
thermocontact zit in de radiator voor de fan.
ik heb vorigjaar gehad dat als ik had gereden met de gt, de auto parkeerde en 10 minuten later weer weg wou dat de meter boven in stond en dat het rode lampje brande. Meerdere keeren gezien.
toen heb ik als eerste de tempsensor vervangen, en ik heb het nooit meer gezien..
Nou ik heb mijn thermostaat en thermoschakelaar vervangen.
maarrrrrrr..... het probleem is hierdoor niet opgelost
net ff een stukje gereden en zodra ik heuvel af gaat dan loopt de meter op en rijd ik weer een heuvel op dan zakt mijn metertje weer.
wie weet wat hier aan de hand is?
ik heb zon idee dat de koelvloeistof niet lekker word doorgepompt,
alle slangen worden wel warm, hoe kan je checken of je waterpomp het nog goed doet?
en wat zijn al die sensoren op je thermostaathuis, zijn er 3 als ik me niet vergis
maarrrrrrr..... het probleem is hierdoor niet opgelost

net ff een stukje gereden en zodra ik heuvel af gaat dan loopt de meter op en rijd ik weer een heuvel op dan zakt mijn metertje weer.
wie weet wat hier aan de hand is?
ik heb zon idee dat de koelvloeistof niet lekker word doorgepompt,
alle slangen worden wel warm, hoe kan je checken of je waterpomp het nog goed doet?
en wat zijn al die sensoren op je thermostaathuis, zijn er 3 als ik me niet vergis
heb vandaag nog wat dingen gecheckt en kwam tot de ontdekking dat mijn radiateur bovenin helemaal niet warm word. gewoon koud.
duid dit op een verstopping of is het totaal iets anders. ik kom er zelf niet meer uit
duid dit op een verstopping of is het totaal iets anders. ik kom er zelf niet meer uit
kan zeker een verstopping zijn ja 
boel al doorgespoeld en een flushje gegeven?

boel al doorgespoeld en een flushje gegeven?