Probleem met kabelboom Clio 16V GrandPrix

Post hier al je vragen over de Clio
Steven
Car: M536

Nouja denk dat een nieuwe boom de enige oplossing is en op zich hoeft de motor er daar niet voor uit, tis wel ff worstelen maar moet lukken.

Tenzij je enorme kolenschoppen als handen hebt natuurlijk, dan ist misschien wat lastiger :p

En tja als je emotioneel over de sloop begint krijg je automatisch dit soort ongein. Das op bijna elk forum wel hoor :D
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Moet je niet telkens beginnen over wegbrengen naar de sloop.

Of kijken of je het probleem kan oplossen / kan laten oplossen.
Idee-en zijn al aangebracht. Varierend van kabelboom vervangen of zelf bedrading aanpakken. Je kan niet verwachten dat iemand per direct een complete kabelboom voor weinig heeft liggen. Kwestie van zoeken & vragen. Her en der zal je ongetwijfeld wat vinden.

En ja.. soms kan een probleem niet in 1x worden opgelost en zul je opnieuw het e.e.a. moeten demonteren om het wel goed te krijgen.....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gabri van der Veen
Über-Spammer

op marktplaats heb je voor een €100 zo een complete kabelboom + ecu te pakken.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(~) Tadaa..... (Y)

Kopen, knopen en proberen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Miekje16V

Beste Gerrit,

Ook mijn Clio 16V was toe aan een nieuwe kabelboom en het is inderdaad niet eenvoudig een goede en passende te vinden. Veel navraag doen (o.a. RTC markt) en Marktplaats in de gaten houden is dus heel belangrijk. Van een auto van deze leeftijd kun je nu eenmaal niet verwachten dat die dingen zo te voorschijn te toveren zijn. :wink:
Verder kun je kijken of er op dit forum iemand te vinden is in jou omgeving die je misschien wil helpen met inbouwen. De jongens hier zijn echt niet te beroerd een ander te helpen (Y)

Maar... dan moet je natuurlijk wel zeker weten wat je wilt. En niet het ene moment zeggen dat je hem wilt repareren en het andere moment de auto naar de sloop wilt brengen... ik snap je emotie wel hoor (uit ervaring), maar het schiet niet op zeg maar. :wink:
Mocht je van je auto afwillen, zou ik hem zeker niet naar de sloop brengen! Dat zou doodzonde zijn en misschien kun je er iemand (die er wel tijd in wil investeren) nog heel blij mee maken.

Mijn auto staat momenteel door problemen met kabelboom al een poos stil maar ik spring een gat in de lucht wanneer ik er weer mee mag cruisen (F)

Ik hoop dat je geduld kunt opbrengen voor je toch wel zeldzaam beginnend te worden karretje :wink: En ik wens je veel succes bij de reparatie en het vinden van een geschikte kabelboom (Y)
canonballman

Ja Gerrit, sorry hoor, maar als jij begint met domme opmerkingen, ga ik (en anderen) daar lekker mee verder.
500 euro vind je te weinig (misschien is het dat ook wel), maar vervolgens wil je m wel naar de sloop brengen.
Wat denk je dat een sloperij geeft? 50 euro, en een vrijwaring, dan houdt het op.

En voor kabelboom de motor eruit halen? Nee, echt niet hoor, begint een beetje op indianenverhalen te lijken. Dadelijk moet het blok er ook nog uit om de bougies te vervangen.

Heb geduld, en steek je energie in het vinden van een kabelboom, en vervolgens in het monteren daarvan: is gewoon een kwestie van stekker voor stekker aansluiten, en haast al die stekkers kunnen maar op 1 plek erop. Fouten maken is moeilijk.
cabrio wim

canonballman schreef: En voor kabelboom de motor eruit halen? Nee, echt niet hoor, begint een beetje op indianenverhalen te lijken. Dadelijk moet het blok er ook nog uit om de bougies te vervangen.
En voor distributie en multiriem moet de motor er ook niet uit. :D inclus grote beurt op 1.5 dag. 8)
Tom
Moderator
Car: MB

motor eruit en erin incl. distributie en beurt kan ook met gemak op 1,5 dag. Kun je nog goed pauzeren ook tussendoor :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Contacteer:

RJ flikt distributie in 5 uurtjes heb ik begrepen.

maar goed, het gaat hier over een kabelboom.
Immer wieder die verdammte Holländer
cabrio wim

gerritpoeldijk schreef:en julie schijnen het nogal naar je zin te hebben met domme opmerkingen zo grappig vind ik het niet d8 dat julie wel serieus waren maar zie aleen maar het tegendeel
Heb je gisteren al een PM gestuurd, i.v.m. kabelboom/ /bedrading maar nog niet gelezen zie ik.
gerritpoeldijk

ben gister al even bezig geweest met het eruit halen van de oude draadboom denk dat dit zoiezo wel nodig was de draden die naar de verstuiveres gingen die waren ook in zo een slechte staat ging nergens over
gerritpoeldijk

en misschien een beetje een domme vraag maar ik weet dus niet of me ecu kapot is hoe weet ik of deze nog goed is ???
Steven
Car: M536

Makkelijkste is gewoon ff testen met een andere 16v, je hebt ze zo omgeschroeft. Echt andere mogelijkheden heb je niet echt.
gerritpoeldijk

ok weer een vraag er loopt een dik stuk draadboom naar achter me blok waar kan ik deze loskoppelen dit is het laatste stuk wat nog vast zit
Robke
Car: Lexus IS250

Startmotor?
gerritpoeldijk

zit daar een heel stuk met draden op dan ik kom er ook haast niet bij ben maar ff gestopt voor ik weer me kook punt bereik
Robke
Car: Lexus IS250

Er lopen ook nog een paar draden verder voor de oliedruksensor en de lambdasonde.
Als je het hitteschild van de startmotor loshaalt, kun je zo bij de aansluitingen van de startmotor.
gerritpoeldijk

ok dan ga ik even kijken heb als het goed is ook een draadboom voor 5 tientjes dus kortom als het meezit gaat de 080 eindelijk weer rijden a.s week

deze auto heb me echt ook letterlijk bloed zweet en tranen gekost maar ja hij is het waard (Y)
gerritpoeldijk

ik krijg het niet voor elkaar hoor kom nergens bij dat bescherming krijg iuk er niet eens af
Haas
Car: Megane RS

gerritpoeldijk schreef:ok dan ga ik even kijken heb als het goed is ook een draadboom voor 5 tientjes dus kortom als het meezit gaat de 080 eindelijk weer rijden a.s week

deze auto heb me echt ook letterlijk bloed zweet en tranen gekost maar ja hij is het waard (Y)
dat is bij meerdere auto's zo!maar denk maar zo : als je niet doorzet, gaat hij t nooit doen ;)
Wedelman

maar dit betekent dus de motor er weer uit en de boom vervangen
Moet de motor er echt persé uit? Of kan je er zo ook bij? Ik heb zelf geen ervaringen met die motoren, maar als ik bij mijn eigen auto kijk, heb je ruimte zat.

Sterkte verder en die domme opmerkingen gewoon negeren!
Haas

ff snel gemeld, kabelboom vervangen kan prima met de motor erin :)
Tom
Moderator

maar het punt waar de startmotor is inderdaad wel een rot punt met de motor erin. Beetje krappe boel daar maar het moet zeker kunnen
Gabri van der Veen
Über-Spammer

en die sensor aan de onderkant van het inlaatspruitstuk :p
Project 21 16v
Tom
Moderator

Bekijk deze link eens. Is van een franse williams die effe (heel) groot onderhoud krijgt. Staan heel veel close-up foto's en veel electra wordt aangegeven/is goed te zien. Ook het deel bij de startmotor. Kijk er eens doorheen, mischien zie je zo dingen die je nog bent vergeten. En kom je ergens niet uit dan kun je eventueel een foto posten van de situatie

http://www.clio-williams.net/Parties/En ... ?ent_id=21
gerritpoeldijk

:p :p :p ok mensuh na een lange rit vandaag heb ik hier op het forum van iemand een kabelboom wetenn te bemachtigen ow wat ben ik blij alle draad kleuren komen precies overeen :D

heb dus het oude zootje eruit ook bij de start moter die jongen waar ik vandaag was die heeft m,e even laten zien hoe het zat

ben al bezig erin aanb het zetten maar ja daar komt dus weer een vraag heeb 4 stekkers die op de verstuivers gaan precies tussen de 2e en 3e stekker daarvan zit een wat langere grijze draad wat dikker ook waar moet deze kan de aansluiting er niet van vinden alvast bedankt (D) (D) (D) (D)
Tom
Moderator

koude start injector ofzo??? aan de onderzijde van je inlaatspruitstuk

Wel mooi dat je via deze site een kabelboom hebt gevonden (Y)
Ferdy
Über-Spammer

mooi zo ! (Y)

hoop dat ie het snel weer doet
gerritpoeldijk

ow dat zou best kennnen dat ie van de koude start injector is nou ja zal morgen even koekeloeren 8) 8)

he die site met al die fotoos echt wel een toppertje ja denk dat ik daar inderdaad nog veel uit kan halen :worship:
Tom
Moderator

zo zijn er wel meer foto's te vinden. En als je hier eens goed rond gaat kijken op de site kom je ook heel veel tegen. En heb je een reno en een vraag, dan ben je hier op de beste plaats denk ik :wink:
gerritpoeldijk

ja ben er nu wel achter ja dat dit een goede site is:D:D:D

nu ik nog wat minder heethoofdig maar ja :P
Gabri van der Veen
Über-Spammer

komt allemaal goed dus :wink:
Project 21 16v
Tom
Moderator

gerritpoeldijk schreef:nu ik nog wat minder heethoofdig maar ja :P
Ach ja, na een tijdje reno te rijden gaat je kookpunt wel omhoog :lol: :wink:
gerritpoeldijk

ow ja as er mensen wat moeten weten over de renault clio uit bouwjaar 1994 heb het complete werkboek uyit de garage hier leggen en zal spoedig dingen gaan scannen zodat julie er ook wat aan hebben
Haas

zei ik toch, dat t meeviel :)

bij de starter is t ff hoerig, maar als je de hitteschilden er ff afhaalt, si t goed te doen. Die stekker is van de koude start injector idd, aan de onderkant van inlaatspruitstuk. Als je je motorkap er ff afhaalt en je middenfront losschroeft kun je de radiateur beetje bewegen, kun je er net met je hoofd tussen om t kijken waar, hoe en wat (tenzij je homer simpson heet :P :lol: )
Plaats reactie