uitvallen na kort draaien (was schade in cilinderbus)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

hallo iedereen

ik heb net een tijdje bezig geweest met de search, maar kon niets echt vinden..

ik heb een auto'tje dat een tijd buiten heeft gestaan zonder cilinderkop, en door een kleine vergetelheid van mijnentwege is de afdekking van het blok gewaaid, un nu heb ik wat corrosie in een van mijn cilinderbussen.
kan dat kwaad? is daar iets tegen te doen, of mag ik dan gaan kijken naar een nieuwe bus?

in een andere bus zitten een aantal krassen in de wand. ik heb ooit gelezen dat dit niet positief is, maar ik kan er nu weinig info meer over vinden :?

is zo'n bus vervangbaar door iemand met weinig ervaring? wat kost zo'n bus (voor een C3G twingo), en vooral: is het het geld en de moeite waard?


dank voor uw antwoord
Laatst gewijzigd door TheoV op za 30 jun 2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe diep zijn de krassen?

Corrosie kan geen kwaad, je kan het eruit halen, of eruit rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

de krassen zijn redelijk oppervlakkig, maar toch net voelbaar...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

je kan ze ook even laten uithonen, dan ben je er ook vanaf :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mwha, je hebt er voor die dingen in je boormachine, mike's 16v heb ik daar ook erg goed mee op kunnen lappen.

Maar als t niet veel is, inelkaar zetten en gassen :)

Waarom is u uberhaupt uitmekaar?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Mwha, je hebt er voor die dingen in je boormachine, mike's 16v heb ik daar ook erg goed mee op kunnen lappen.

Maar als t niet veel is, inelkaar zetten en gassen :)

Waarom is u uberhaupt uitmekaar?
heel voorzichtig dus proberen uit te honen, en dicht gooien dus :)
heeft dat trouwens een zorgenswaardige oorzaak?

een paar maand geleden (weer) een lekke en lichtjes vervormde koppakking.. waarschijnlijk voornamelijk door niet ideale plaatsing van mijnentwege :nopom: :shame:

k ben nu m'n best aan het doen het zo goed mogelijk op te lappen, zodat ik er ofwel nog veel betrouwbare kilometers mee kan doen, ofwel da'k tenminste een rijdende auto kan verkopen, kwestie da'k er niet te veel verlies op maak :)
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

goed.. alles zit weer in elkaar, alles weer aangesloten, auto gestart, en het werkt :)

ik laat de auto even draaien, en zo na ongeveer een minuutje of 2 dat ie draait, daalt het toerental naar een normaler niveau (op t gehoor normaal), en weer een minuutje later valt ie ineens uit.

wil ik opnieuw effe starten, maar dat wil niet lukken. hij gaat mooi rond zoals het hoort, maar hij pakt niet.
wel brand, tijdens het starten, het lampje van de laadstroom. misschien dat dit ook brandde toen ie uitviel, maar dat weet ik niet, gezien ik effe rond de auto aan het wandelen was :)

dus zou het uitvallen laadstroomgerelateerd zijn? (seffens effe de accuspanning nakijken...)(meh, k zal t nu effe vlug doen, kwestie van een beetje informatie te geven :P)
de accuspanning bedraagt 12,3V

dus op zich zou dit voldoende moeten zijn om de motor in gang te krijgen, nee?

iemand ideeen?

Dank u
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

nevermind, t is opgelost :) bougiekabels die slecht aangesloten waren..

nou nog enkel oliefilter vervangen, (weer) de olie verversen, en hopen dat ie goed blijft :)
jortje
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 8 jul 2007 21:59

bij een auto bedrijf staan zo ook wel een buiten zonder kop
licht opschuuren met waterproef korol 500 schuitpapier

kop er op en rijden maar geen probleem doet het alt tijd zo
ook op mijn werk doen we het zo nog nooi een terug gezien
geen probleem dus
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je een auto buiten zet zonder kop moet je het pasvlak van het blok + zuigers en cilinders invetten met motorolie, en daarna afdekken ergens mee. Misschien handige tip voor de volgende keer :)
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Bart V schreef:Als je een auto buiten zet zonder kop moet je het pasvlak van het blok + zuigers en cilinders invetten met motorolie, en daarna afdekken ergens mee. Misschien handige tip voor de volgende keer :)
ik ga hopen op zo weinig mogelijk volgende keren ;)
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

als je een koppakking vervangen hebt, en alle olie hebt afgelaten, olie ververst, oliefilter vervangen, olie ververst.. allemaal met koude motor..

hoe lang zou ie dan nog wit-achtig mogen roken?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet meer na een ritje snelweg, kan zijn dat de kop zo erg lekte dat de hele uitlaat volzit.

Stationair wordt een motor nooit goed warm, dus eerst ff een stukkie goed rijden en pas na 50km nog eens checken offie nog rookt.
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

het probleem is dat ie momenteel uitgeschreven is, en om hem in te kunnen schrijven, moet ik eerst naar de keuring, welke hem afkeurt als ie zo rookt...

toch maar eens met de verzekeraar praten....

en hopen dat de auto dan, na die rit, niet meer rookt...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja niet ff ergens een afgesloten terreintje in de buurt waar je ff kan rijden?

Of anders savonds laat ff voorzichtig over het industrieterrein of op z'n minst je eigen straat even op- en neer.
Plaats reactie