hallo iedereen
ik heb net een tijdje bezig geweest met de search, maar kon niets echt vinden..
ik heb een auto'tje dat een tijd buiten heeft gestaan zonder cilinderkop, en door een kleine vergetelheid van mijnentwege is de afdekking van het blok gewaaid, un nu heb ik wat corrosie in een van mijn cilinderbussen.
kan dat kwaad? is daar iets tegen te doen, of mag ik dan gaan kijken naar een nieuwe bus?
in een andere bus zitten een aantal krassen in de wand. ik heb ooit gelezen dat dit niet positief is, maar ik kan er nu weinig info meer over vinden :?
is zo'n bus vervangbaar door iemand met weinig ervaring? wat kost zo'n bus (voor een C3G twingo), en vooral: is het het geld en de moeite waard?
dank voor uw antwoord
uitvallen na kort draaien (was schade in cilinderbus)
Laatst gewijzigd door TheoV op za 30 jun 2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe diep zijn de krassen?
Corrosie kan geen kwaad, je kan het eruit halen, of eruit rijden.
Corrosie kan geen kwaad, je kan het eruit halen, of eruit rijden.
de krassen zijn redelijk oppervlakkig, maar toch net voelbaar...
-
- Über-Spammer
je kan ze ook even laten uithonen, dan ben je er ook vanaf 

Mwha, je hebt er voor die dingen in je boormachine, mike's 16v heb ik daar ook erg goed mee op kunnen lappen.
Maar als t niet veel is, inelkaar zetten en gassen
Waarom is u uberhaupt uitmekaar?

heel voorzichtig dus proberen uit te honen, en dicht gooien dusRiël Notermans schreef:Mwha, je hebt er voor die dingen in je boormachine, mike's 16v heb ik daar ook erg goed mee op kunnen lappen.

heeft dat trouwens een zorgenswaardige oorzaak?
een paar maand geleden (weer) een lekke en lichtjes vervormde koppakking.. waarschijnlijk voornamelijk door niet ideale plaatsing van mijnentwege

k ben nu m'n best aan het doen het zo goed mogelijk op te lappen, zodat ik er ofwel nog veel betrouwbare kilometers mee kan doen, ofwel da'k tenminste een rijdende auto kan verkopen, kwestie da'k er niet te veel verlies op maak

goed.. alles zit weer in elkaar, alles weer aangesloten, auto gestart, en het werkt 
ik laat de auto even draaien, en zo na ongeveer een minuutje of 2 dat ie draait, daalt het toerental naar een normaler niveau (op t gehoor normaal), en weer een minuutje later valt ie ineens uit.
wil ik opnieuw effe starten, maar dat wil niet lukken. hij gaat mooi rond zoals het hoort, maar hij pakt niet.
wel brand, tijdens het starten, het lampje van de laadstroom. misschien dat dit ook brandde toen ie uitviel, maar dat weet ik niet, gezien ik effe rond de auto aan het wandelen was
dus zou het uitvallen laadstroomgerelateerd zijn? (seffens effe de accuspanning nakijken...)(meh, k zal t nu effe vlug doen, kwestie van een beetje informatie te geven
)
de accuspanning bedraagt 12,3V
dus op zich zou dit voldoende moeten zijn om de motor in gang te krijgen, nee?
iemand ideeen?
Dank u

ik laat de auto even draaien, en zo na ongeveer een minuutje of 2 dat ie draait, daalt het toerental naar een normaler niveau (op t gehoor normaal), en weer een minuutje later valt ie ineens uit.
wil ik opnieuw effe starten, maar dat wil niet lukken. hij gaat mooi rond zoals het hoort, maar hij pakt niet.
wel brand, tijdens het starten, het lampje van de laadstroom. misschien dat dit ook brandde toen ie uitviel, maar dat weet ik niet, gezien ik effe rond de auto aan het wandelen was

dus zou het uitvallen laadstroomgerelateerd zijn? (seffens effe de accuspanning nakijken...)(meh, k zal t nu effe vlug doen, kwestie van een beetje informatie te geven

de accuspanning bedraagt 12,3V
dus op zich zou dit voldoende moeten zijn om de motor in gang te krijgen, nee?
iemand ideeen?
Dank u
nevermind, t is opgelost
bougiekabels die slecht aangesloten waren..
nou nog enkel oliefilter vervangen, (weer) de olie verversen, en hopen dat ie goed blijft

nou nog enkel oliefilter vervangen, (weer) de olie verversen, en hopen dat ie goed blijft

bij een auto bedrijf staan zo ook wel een buiten zonder kop
licht opschuuren met waterproef korol 500 schuitpapier
kop er op en rijden maar geen probleem doet het alt tijd zo
ook op mijn werk doen we het zo nog nooi een terug gezien
geen probleem dus
licht opschuuren met waterproef korol 500 schuitpapier
kop er op en rijden maar geen probleem doet het alt tijd zo
ook op mijn werk doen we het zo nog nooi een terug gezien
geen probleem dus
ik ga hopen op zo weinig mogelijk volgende kerenBart V schreef:Als je een auto buiten zet zonder kop moet je het pasvlak van het blok + zuigers en cilinders invetten met motorolie, en daarna afdekken ergens mee. Misschien handige tip voor de volgende keer

als je een koppakking vervangen hebt, en alle olie hebt afgelaten, olie ververst, oliefilter vervangen, olie ververst.. allemaal met koude motor..
hoe lang zou ie dan nog wit-achtig mogen roken?
hoe lang zou ie dan nog wit-achtig mogen roken?
Niet meer na een ritje snelweg, kan zijn dat de kop zo erg lekte dat de hele uitlaat volzit.
Stationair wordt een motor nooit goed warm, dus eerst ff een stukkie goed rijden en pas na 50km nog eens checken offie nog rookt.
Stationair wordt een motor nooit goed warm, dus eerst ff een stukkie goed rijden en pas na 50km nog eens checken offie nog rookt.
het probleem is dat ie momenteel uitgeschreven is, en om hem in te kunnen schrijven, moet ik eerst naar de keuring, welke hem afkeurt als ie zo rookt...
toch maar eens met de verzekeraar praten....
en hopen dat de auto dan, na die rit, niet meer rookt...
toch maar eens met de verzekeraar praten....
en hopen dat de auto dan, na die rit, niet meer rookt...