[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
heerlijk ik lig helemaal in een deuk en zie zo die hele discussie voorbij gaan 

Immer wieder die verdammte Holländer
Nee nee, dat is niet goed 
Jaja, ik ben nog steeds zwaar verontwaardigd dat jullie me stonden uit te lachen met mijn rolletje tape (de ANWB-man had precies hetzelfde rolletje!) in A'dam met Steefs lekkende koelslang

Jaja, ik ben nog steeds zwaar verontwaardigd dat jullie me stonden uit te lachen met mijn rolletje tape (de ANWB-man had precies hetzelfde rolletje!) in A'dam met Steefs lekkende koelslang

sorry voor de vette offtopic.....
iedere keer als ik een rolletje tape op z'n end heb moet ik eraan denken
iedere keer als ik een rolletje tape op z'n end heb moet ik eraan denken

Immer wieder die verdammte Holländer
Maakt nie uit...
Als het maar gezellig is. 
Effe een vraag: Ik heb woensdag een kachelradiateur besteld bij de lokale automaterialenboer, maar nu bellen ze dat er 2 varianten zijn. 1 met losse pijpjes en 1 met vaste pijpjes. Heeft iemand een idee welke ik moet hebben?

Effe een vraag: Ik heb woensdag een kachelradiateur besteld bij de lokale automaterialenboer, maar nu bellen ze dat er 2 varianten zijn. 1 met losse pijpjes en 1 met vaste pijpjes. Heeft iemand een idee welke ik moet hebben?
vaste, minder kans op lekken 

Hmm... Vandaag was de planning om de kachelradiateur te vervangen, de boel te monteren, dash erin, etc...
Je voelt 'm al aankomen... MAARRRR dat is niet gelukt. Vanochtend de radiateur opgehaald, oude eruit (thx voor de bijstand, Steven...
), nieuwe erin. Kom ik gewoon 4 mm behuizing te kort. Kortom, de radiateur is 4 mm langer dan de originele en er is nergens speling. Die is dus teruggegaan naar de Hacos (thx voor de goeie service) en er is een andere besteld. Dat betekende helaas wel dat er niet verder gegaan kon worden met de montage van het dashboard.
Toen hebben we de stuurkolom maar gemonteerd, wat plaatjes onder de kap teruggepopt, de laatste kabelbomen gelegd en uiteindelijk de brandstoftank gemonteerd. Al met al toch best productief, maar niet zoals gepland.
Morgen weer verder!
Je voelt 'm al aankomen... MAARRRR dat is niet gelukt. Vanochtend de radiateur opgehaald, oude eruit (thx voor de bijstand, Steven...

Toen hebben we de stuurkolom maar gemonteerd, wat plaatjes onder de kap teruggepopt, de laatste kabelbomen gelegd en uiteindelijk de brandstoftank gemonteerd. Al met al toch best productief, maar niet zoals gepland.
Morgen weer verder!

Dat probleem had ik ook bij m'n BS. Jochem heeft de behuizing toen maar ietsjes aangepast.Merijn schreef:Vanochtend de radiateur opgehaald, oude eruit (thx voor de bijstand, Steven...), nieuwe erin. Kom ik gewoon 4 mm behuizing te kort. Kortom, de radiateur is 4 mm langer dan de originele en er is nergens speling.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Vandaag toch nog een paar uurtjes verder gewerkt, ondanks dat de mogelijkheden beperkt waren.
We zijn bezig geweest met het monteren van de tank, maar we wisten/weten niet welke slangen er precies aan dat ronde, witte ding moeten dat je onder je achterbank kan zien. Er zitten 3 slangen op, maar wat moet waar?
Verder hebben we de rembekrachtiger erin gehangen, handrem erin, brandstofleidingen gelegd, brandstofpomp op zijn plek gehangen en nog wat kleine dingetjes.
We komen er wel...
Thanks, Bart, voor je hulp!
We zijn bezig geweest met het monteren van de tank, maar we wisten/weten niet welke slangen er precies aan dat ronde, witte ding moeten dat je onder je achterbank kan zien. Er zitten 3 slangen op, maar wat moet waar?

Verder hebben we de rembekrachtiger erin gehangen, handrem erin, brandstofleidingen gelegd, brandstofpomp op zijn plek gehangen en nog wat kleine dingetjes.
We komen er wel...

Thanks, Bart, voor je hulp!

Zoooo... weer een zaterdag gewerkt! Wat een feest... 
Vanochtend vol goeie moed de nieuwe kachelradiateur gehaald, met in ons achterhoofd het monteren van het dashboard. Gelukkig dit keer wél een passende radiateur (art.nr. 883790), dus de dag begon zeer positief.
Dus dat ding erin gezet, maar kwamen we tot de ontdekking dat de palletjes waar de bediening van de verwarming mee bediend worden niet helemaal fris meer waren. 1 was er half afgebroken (ze zijn gespleten), de ander brak snel daarna af, toen we de kwaliteit testten.
We hebben de boel maar even gefixed door er gaatjes in te boren en de kabels vast te zetten met boutjes, revetjes en moertjes (incl. loctite
). Uiteindelijk is het volgens mijn kwalitatief beter geworden dan Renault ooit geleverd heeft. 
Toen we zover waren zijn we begonnen met de montage ervan. Isolatiemat erin, ding vastschroeven. Allemaal een fluitje van een cent.
Het dashboard had (en heeft) toch wat meer voeten in de aarde. Alles leek zeer voorspoedig te gaan, maar uiteindelijk bleek het allemaal toch niet zo makkelijk te gaan als we gehoopt hadden. Vooral de verwarmingsbuizen waren erg moeilijk aan het doen. En niet te vergeten: de stuurkolom. Welke paardenlul heeft dat zo bedacht??
Uiteindelijk hebben we het dash in zijn ophangpunten gehangen en opgeruimd, omdat het ondertussen half 7 was en de garagehouder het ook wel mooi geweest vond. Zwaar gedesillusioneerd huiswaarts gekeerd en morgen vol frisse moed verder!
Foto's volgens nog... Helaas heb ik geen kabel of Bluetooth om ze van de telefoon te trekken.
Morgen weer een update!

Vanochtend vol goeie moed de nieuwe kachelradiateur gehaald, met in ons achterhoofd het monteren van het dashboard. Gelukkig dit keer wél een passende radiateur (art.nr. 883790), dus de dag begon zeer positief.

Dus dat ding erin gezet, maar kwamen we tot de ontdekking dat de palletjes waar de bediening van de verwarming mee bediend worden niet helemaal fris meer waren. 1 was er half afgebroken (ze zijn gespleten), de ander brak snel daarna af, toen we de kwaliteit testten.

Toen we zover waren zijn we begonnen met de montage ervan. Isolatiemat erin, ding vastschroeven. Allemaal een fluitje van een cent.
Het dashboard had (en heeft) toch wat meer voeten in de aarde. Alles leek zeer voorspoedig te gaan, maar uiteindelijk bleek het allemaal toch niet zo makkelijk te gaan als we gehoopt hadden. Vooral de verwarmingsbuizen waren erg moeilijk aan het doen. En niet te vergeten: de stuurkolom. Welke paardenlul heeft dat zo bedacht??

Uiteindelijk hebben we het dash in zijn ophangpunten gehangen en opgeruimd, omdat het ondertussen half 7 was en de garagehouder het ook wel mooi geweest vond. Zwaar gedesillusioneerd huiswaarts gekeerd en morgen vol frisse moed verder!

Foto's volgens nog... Helaas heb ik geen kabel of Bluetooth om ze van de telefoon te trekken.
Morgen weer een update!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dashboard is zeker een leuk klusje, ja.
Stuurkolom zo los mogelijk aan de bouten laten hangen, levert wat bewegingsruimte op. Heb je de kabelboom al aan het dashboard hangen, of moet je die er nu gelijk aan vast maken? Dat eerste is namelijk makkelijker.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Goeie tip trouwens... Mocht je je dashboard willen opfrissen, dan kan ik je Oké Wax aanraden. Jezus, wat een wereld van verschil! Hij is echt weer als nieuw, terwijl hij voor de behandeling helemaal wit uitgeslagen was en niet schoon te krijgen was met gewoon schoonmaakmiddelen.
http://okewax.com/

Foto's van voor en na de behandeling volgen nog.
http://okewax.com/

Foto's van voor en na de behandeling volgen nog.
Laatst gewijzigd door Merijn op za 25 aug 2007 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
U is importeur? Waar kan je dat spul kopen, lijkt me wel wat voor mijn dashboard en lederen bekleding.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Nee, geen importeur. Ik kreeg het vanmiddag in mijn hand geduwd door de garagehouder waar mijn auto staat. Ik stond er in eerste instantie wat sceptisch tegenover, maar het werkt echt goed. Wacht even op de foto's, dan zie het resultaat. Ik ben zeer onder de indruk in ieder geval.
Spul is te koop bij de betere automaterialenshop.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
ik zou de hele stuurkolom demonteren, voordat ik een dash erin of eruit zou halen...
5 bouten, 2 schroefjes, thats it
Moet je ook geen Amateur aan je auto laten werken .
Die kale gast weet alleen hoe je een auto moet rijden niet hoe je er aan moet werken.(zonder hulp )
Maarja Merijn dat kan jy ook niet weten .
Veel plezier nog samen met sleutelen , en als er iets afbreekt pak je toch gewoon iets van de bleu sport .

Die kale gast weet alleen hoe je een auto moet rijden niet hoe je er aan moet werken.(zonder hulp )
Maarja Merijn dat kan jy ook niet weten .
Veel plezier nog samen met sleutelen , en als er iets afbreekt pak je toch gewoon iets van de bleu sport .

Dat hebben we ook wel gedaan...canonballman schreef:ik zou de hele stuurkolom demonteren, voordat ik een dash erin of eruit zou halen...

@Oldskool: whahaha... Tot op heden doen we het helemaal niet verkeerd, vind ik.

Is goed Merijn .
Als het niet goed komt ie maar langs , durft dan niet meer binnen te komen .
Is een beetje bang van 1 van mijn hondjes .
Zal zelf binnen kort eens komen kijken ben wel benieuwd naar hoe het gaat bij je .
Als het niet goed komt ie maar langs , durft dan niet meer binnen te komen .
Is een beetje bang van 1 van mijn hondjes .

Zal zelf binnen kort eens komen kijken ben wel benieuwd naar hoe het gaat bij je .

Dashboard gaat er toch hetzelfde in als uit? Rustig aan en rustig kijken, dat valt echt wel mee hoor 

-
Rustig???
RAUSEN!!

RAUSEN!!
hahah... grappenmakers.
Misschien heb ik gewoon te weinig geduld voor dit soort zaken. Helaas is het ook al effe geleden dat ik het dash eruit gebouwd heb. Tot op heden heb ik nog niet veel dingen gehad die makkelijker gemonteerd, dan gedemonteerd werden.
Maar goed, vandaag weer effe aan de slag gegaan. Het dashboard zit er nu helemaal netjes in, stuur erop, vloerbedekking erin, deur- en raamrubbers schoongemaakt en geplaatst, hoofdremcilinder geplaatst en nog wat kleine dingen, geloof ik.
Het begint alweer een beetje op een auto te lijken.

Maar goed, vandaag weer effe aan de slag gegaan. Het dashboard zit er nu helemaal netjes in, stuur erop, vloerbedekking erin, deur- en raamrubbers schoongemaakt en geplaatst, hoofdremcilinder geplaatst en nog wat kleine dingen, geloof ik.
Het begint alweer een beetje op een auto te lijken.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
goed bezig! 
foto-update?

foto-update?
Oh ja, even een vraagje nog.
De hoofdremcilinder van een CLio 16V is groter dan een originele van de 5. Kan ik die probleemloos plaatsen? Het reservoir gvan de 16V-variant gaat in de weg zitten, denk ik. Kan ik het reservoir van die van de 5 gewoon overzetten? De aansluitingen zitten op hetzelfde punt, dus wat dat betreft zou het moeten passen. Maar just to make sure...
De hoofdremcilinder van een CLio 16V is groter dan een originele van de 5. Kan ik die probleemloos plaatsen? Het reservoir gvan de 16V-variant gaat in de weg zitten, denk ik. Kan ik het reservoir van die van de 5 gewoon overzetten? De aansluitingen zitten op hetzelfde punt, dus wat dat betreft zou het moeten passen. Maar just to make sure...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb er ook een hoofdremcilinder van een Clio op zitten. Uit m'n hoofd ook van een 16V, is namelijk iets groter dan de standaard versie van de 5. Het paste probleemloos, de aansluitingen zijn gelijk. Doe je niet gelijk een nieuw vaatje? Staat wel net zo mooi. 

Merk je nu ook dat het beter remt??Martijn schreef:Ik heb er ook een hoofdremcilinder van een Clio op zitten. Uit m'n hoofd ook van een 16V, is namelijk iets groter dan de standaard versie van de 5. Het paste probleemloos, de aansluitingen zijn gelijk. Doe je niet gelijk een nieuw vaatje? Staat wel net zo mooi.
-
- Contacteer:
Ziet er goed uit 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853