Motor blijft niet lopen zonder gas[R19 16v] OPGELOST!
De topic titel zeg alles al denk ik...
Als ik start dan slaat ie telkens weer af, als ik direct wat gas geef bij het starten en ik blijf zo ongeveer een minuutje gas geven blijft hij wel gewoon lopen... Dacht eerst dat dit nog aan de TPS lag, maar heb al eens wat bijgedraaid, en dit veranderd weinig tot niets...
Gaat om een fase 1 zonder kat...
Even alles opsommen wat vervangen is...:
Bougies/kabels
hele distributie
filters/sapjes
stappenmotor
...
Grtz.
Als ik start dan slaat ie telkens weer af, als ik direct wat gas geef bij het starten en ik blijf zo ongeveer een minuutje gas geven blijft hij wel gewoon lopen... Dacht eerst dat dit nog aan de TPS lag, maar heb al eens wat bijgedraaid, en dit veranderd weinig tot niets...
Gaat om een fase 1 zonder kat...
Even alles opsommen wat vervangen is...:
Bougies/kabels
hele distributie
filters/sapjes
stappenmotor
...
Grtz.
Laatst gewijzigd door Glekke op zo 26 aug 2007 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Lambda?
-
- Contacteer:
UHm gasklep??
als die op de ouwere auto`s zit
Want dat komt wel is vaker voor
als die op de ouwere auto`s zit

Want dat komt wel is vaker voor

Heeft hij niet, is eentje zonder kat, dus zonder lambda, dus met co schroef... en nee co bijschroeven hielp niet hehe...Riël Notermans schreef:Lambda?
en gasklep? wat kan er daar mis mee zijn?
Deze 19 is verder hetzelfde als alle anderen hoor, buiten dat deze zonder kat is...
Ja, maar de lambdaregeling is er dan ook niet 
Weet je echt, 100% zeker, dat je nergens valse lucht hebt?
Je hebt ook nooit ergens een ECU uitgewisseld, dat je bijvoorbeeld een lambdageregelde ECU gemonteerd hebt?

Weet je echt, 100% zeker, dat je nergens valse lucht hebt?
Je hebt ook nooit ergens een ECU uitgewisseld, dat je bijvoorbeeld een lambdageregelde ECU gemonteerd hebt?
Valse lucht ben ik vrij zeker van dat ie dat niet krijgt, en het is idd een andere ECU, maar dit zou ook eentje moete zijn zonder lambda...
Denk dat ik eerst maar die tps ga laten regelen bij de garage en dan wel verder zie...
Denk dat ik eerst maar die tps ga laten regelen bij de garage en dan wel verder zie...
Heb deze morgen even m'n tps zelf geregeld volgens de 'how-to die riel eens ergens gepost had...
en de wardes staan net zoals het voorgeschreven stond...
Maar nog steeds blijft hij niet lopen zonder gas geven... na een minuutje gas geven weer wel...
moet hij ook niet als je start even hoger in toeren gaan en dan terugvallen naar 900?
Bij mij doet hij: starten: 1000 toeren en stilvallen.
Maar nog steeds blijft hij niet lopen zonder gas geven... na een minuutje gas geven weer wel...
moet hij ook niet als je start even hoger in toeren gaan en dan terugvallen naar 900?
daar dacht ik ook aan, zelfde effect als de stekker ernaast ligt, had ik een keer op een rotondeRobke schreef:Kijk ook even of je luchtomloop (stappenmotor) wel een signaal van de ECU krijgt, lijkt net alsof hij dicht blijft staan.

Toch verdenk ik een foute ECU.... Blijft zo'n beetje hangen bij me.Glekke schreef:Heb deze morgen even m'n tps zelf geregeld volgens de 'how-to die riel eens ergens gepost had...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
de stappenmotor is het volgens mij niet, de fiche meet ook gewoon door... en heb hem ook al eens vervangen en dat blijft hetzelfde, als ik de fiche uittrek begint hij weer als een gek 3000 toeren te draaien...
En de ECU weet ik niet... heb m'n oude/de originele nog eens geprobeerd, maar daar start hij niet mee...
En de ECU weet ik niet... heb m'n oude/de originele nog eens geprobeerd, maar daar start hij niet mee...
Watertemperatuursensor al vervangen?Glekke schreef:Bij mij doet hij: starten: 1000 toeren en stilvallen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
euhm dewelke is dat? waar zit die?
Aan vliegwielzijde ter hoogte van je thermostaat,
zitten 2 sensoren in het blok.
Dat dat het de achterste was met de witte stekker.
zitten 2 sensoren in het blok.
Dat dat het de achterste was met de witte stekker.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Dit hier even eens omhoog zetten...
Heb dit probleem dus nog steeds, er zit een andere ECU in, die 100% voor een non-kat 16v is. Heb nog maar eens een andere stappenmotor geprobeerd.
Nu zit ik aan het volgende te denken... dit probleem lijkt dus alsof hij geen 'choke' (koud start) heeft... maar die 5de injector zit er bij mij ook helemaal niet op, ook is de benzine rail en kabelboom er niet op voorzien... Nu dacht ik dit alles gaan om te bouwen dat hij wel een koud start injector heeft... maar wil toch even checken... Als dit van het fabriek uit niet voorzien is, dan zou hij toch ook netjes moeten starten zonder dit?
Grtz. Glekke
Heb dit probleem dus nog steeds, er zit een andere ECU in, die 100% voor een non-kat 16v is. Heb nog maar eens een andere stappenmotor geprobeerd.
Nu zit ik aan het volgende te denken... dit probleem lijkt dus alsof hij geen 'choke' (koud start) heeft... maar die 5de injector zit er bij mij ook helemaal niet op, ook is de benzine rail en kabelboom er niet op voorzien... Nu dacht ik dit alles gaan om te bouwen dat hij wel een koud start injector heeft... maar wil toch even checken... Als dit van het fabriek uit niet voorzien is, dan zou hij toch ook netjes moeten starten zonder dit?
Grtz. Glekke
Ja, er gaat met een banjoboutje een hard leidingkje vanaf het einde van de benzinerail naar beneden, naar die injector. Ook zit daar een stekker op.
Soms wordt die stekker verwisseld met de pingelsensorstekker, ze passen namelijk beide.
Soms wordt die stekker verwisseld met de pingelsensorstekker, ze passen namelijk beide.
Zo zou het moeten zijn (met koud start inj.)
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 3Small.jpg[/img]
Zo is het bij mij; benzineleidingen, rail, vacumding, ...allemaal anders.
onderkant spruitstuk:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... mall-1.jpg[/img]
benzinerail,leidingen...:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 7Small.jpg[/img]
Dan nog ff snel iets..:
Wat is de functie nu juist van de stappenmotor? Stationairregelklep, dus deze functioneerd als 'choke'? Normaal zou deze toch wat moeten openstaan bij stationair draaien, dit is bij mij dus niet!, je hoort en ziet dat telkens wanneer je het contact opzet of start, deze dichtgetrokken word...
Van de hoeveelheid lucht dat hij hierdoor maar zuigt, kan hij volgens mij niet stationair lopen... laat staan starten...?
Er zitten 3 kabeltjes bovenop... zou het kunnen dat die bij mij verkeerd zitten?
het geluid dat de stappenmotor maakt is net alsof je 2 kabeltjes kortsluit, zo'n zoemend geluidje...
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 3Small.jpg[/img]
Zo is het bij mij; benzineleidingen, rail, vacumding, ...allemaal anders.
onderkant spruitstuk:
benzinerail,leidingen...:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 7Small.jpg[/img]
Dan nog ff snel iets..:
Wat is de functie nu juist van de stappenmotor? Stationairregelklep, dus deze functioneerd als 'choke'? Normaal zou deze toch wat moeten openstaan bij stationair draaien, dit is bij mij dus niet!, je hoort en ziet dat telkens wanneer je het contact opzet of start, deze dichtgetrokken word...
Van de hoeveelheid lucht dat hij hierdoor maar zuigt, kan hij volgens mij niet stationair lopen... laat staan starten...?
Er zitten 3 kabeltjes bovenop... zou het kunnen dat die bij mij verkeerd zitten?
het geluid dat de stappenmotor maakt is net alsof je 2 kabeltjes kortsluit, zo'n zoemend geluidje...
Dan meet die stekker eens na, als ie ingestoken is. ZOek de jusite waarden even op. Dan zie je zo of er ergens sluiting is.
Heb geen idee waar ik die waarden nog moet gaan zoeken, vind nog niet welk kleurtje waar moet van die 3 kabeltjes...
Waardes gewoon aan de 3 draadjes meten?
deze dus?
-7,88
-2,11
-10,00
Waardes gewoon aan de 3 draadjes meten?
deze dus?
-7,88
-2,11
-10,00
Meet je dat?
Voltages meten t.o.v. massa.
Voltages meten t.o.v. massa.
tov massa...:
- 0,00
- 2,11
- 10,00
- 0,00
- 2,11
- 10,00
Ja goed dan de pennen er op de juiste manier in dan is die - ook weg 
Hmmm ik weet alleen de waarden niet, maar gek ziet het er niet uit.

Hmmm ik weet alleen de waarden niet, maar gek ziet het er niet uit.
ja die - ervoor was gewoon als .123 bedoeld
.
Volgens mij zitten die kabeltjes verkeerd in de socket ervan... is namelijk eruit geweest voor nieuwe klemmetjes eraan te zetten...

Volgens mij zitten die kabeltjes verkeerd in de socket ervan... is namelijk eruit geweest voor nieuwe klemmetjes eraan te zetten...
dus zover ben ik al... de stappenmotor werkt... hij krijgt alleen niet de juiste waarden toegestuurd... de ECU werkt ook, heb er al verschillende gebruikt... welke dingen beïnvloeden nog de waarden die de ecu doorgeeft aan de stappenmotor?
-TPS
-Temp. sensor
-???
-TPS
-Temp. sensor
-???
weer maar eens verder gaan hier... Probleem is er dus nog steeds. De auto is 3 dagen bij renault geweest, ze hebben alles gedaan/geprobeerd... maar ze vinden het niet...
TPS is geregeld, ecu nog maar eens vervangen, uitgelezen, stappenmotor vervagen, temp.sensor vervangen.......
HELP! hehe
TPS is geregeld, ecu nog maar eens vervangen, uitgelezen, stappenmotor vervagen, temp.sensor vervangen.......
HELP! hehe
is de paking van de stappen moter lek
de draden er naar toe vN AF DE COMPUTER naar de stappen moter
of de inlaat spruitstuj paking lek even warm laten draaien en dan even multie olie op je spruitstuk spuiten kijken of hij ook hooger begint te lopen dan is het ie paking zo kan je st stapenmoter paking ook wel testen
de draden er naar toe vN AF DE COMPUTER naar de stappen moter
of de inlaat spruitstuj paking lek even warm laten draaien en dan even multie olie op je spruitstuk spuiten kijken of hij ook hooger begint te lopen dan is het ie paking zo kan je st stapenmoter paking ook wel testen
Heeft de stappenmotor een pakking dan? dat kleine ding?
Alle pakkingen zijn overigens nieuw, heeft pas een nieuwe koppakking e.d. gekregen.
De bekabeling van ecu naar de stappenmotor lijkt me de enige oplossing... wordt weer een hele klus om dit te zoeken
, binne kort maar eens mee aan de slag dan
.
Alvast bedankt
Alle pakkingen zijn overigens nieuw, heeft pas een nieuwe koppakking e.d. gekregen.
De bekabeling van ecu naar de stappenmotor lijkt me de enige oplossing... wordt weer een hele klus om dit te zoeken

Alvast bedankt
De 19 is weken bij de renault garage geweest, en ze vinden het dus niet... xr25 geeft geen fouten, de bedrading zijn nog goed...
Volgens hun toch ergens iets mis in de bedrading... maar niet te vinden, dus ze willen de motor eruit takelen en andere kabelboom, ik dus ff langsgeweest om te zeggen, steek em maar ineen, kom hem morgen wel halen... gekken
.
Dus bij deze heb ik nog steeds hetzelfde probleem...
Volgens hun toch ergens iets mis in de bedrading... maar niet te vinden, dus ze willen de motor eruit takelen en andere kabelboom, ik dus ff langsgeweest om te zeggen, steek em maar ineen, kom hem morgen wel halen... gekken

Dus bij deze heb ik nog steeds hetzelfde probleem...
Ik zal eens kijken of ik een paar uurtjes kan krijgen met de Boschkast, daar kun je tenminste fatsoendelijk op uitlezen, dan kom je es langs. Kost je wel wat, maar niet veel en moet kijken of het mogelijk is.
thx.
kan ik ineens m'n matjes meenemen

Nog even een vraagje, als ik nu een 19 voor weinig zoek, een fase2 bijvoorbeeld, en ik bouw het hele boeltje over, dus kabelboom+ecu met lambda en 5de injector etc.
Dan zou die toch netjes moeten lopen en starten niet?
Dan zou die toch netjes moeten lopen en starten niet?
Doe normaal
Dit zou gewoon moeten lopen, blijven zoeken, je gaat toch niet een hele motor ombouwen?

Dit zou gewoon moeten lopen, blijven zoeken, je gaat toch niet een hele motor ombouwen?
Ik zou niet de hele motor overbouwen, enkel de kabelboom met ecu, en toebehoren...
Kheb me ook al rotgezocht, en na een half jaartje zoeken heb ik het nog steeds niet... Kheb er ook niet zo echt veel kaas van gegeten van al die elektrische dingen...
Volgens de garage zijn er 2 kabels niet goed ergens in de kabelboom, ze weten enkel niet dewelke...
Kheb me ook al rotgezocht, en na een half jaartje zoeken heb ik het nog steeds niet... Kheb er ook niet zo echt veel kaas van gegeten van al die elektrische dingen...
Volgens de garage zijn er 2 kabels niet goed ergens in de kabelboom, ze weten enkel niet dewelke...
Heb net de 2 kabelbomen uitgebouwd en naast elkaar gelegd voor te kijken of alles juist zit... Nu in mijne kabelbundel zit een relais meer dan in diegen die zou moeten overgebouwd worden... dus ook meer kabels, volgens mij is dit de relais van de benzinepomp. Mijne 19 is eentje met ext. benzinepomp, en die andere eentje met de pomp in de tank, heeft dit er iets mee te maken. Kan ik die bundel gewoon steken? Of kan ik een heleboel kabels overbouwen? Of kan ik het hele boeltje vergeten en maar terug de defecte kabelbundel steken?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 0Small.jpg[/img]
Grtz. Glenn
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 0Small.jpg[/img]
Grtz. Glenn