Motor blijft niet lopen zonder gas[R19 16v] OPGELOST!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

De topic titel zeg alles al denk ik...
Als ik start dan slaat ie telkens weer af, als ik direct wat gas geef bij het starten en ik blijf zo ongeveer een minuutje gas geven blijft hij wel gewoon lopen... Dacht eerst dat dit nog aan de TPS lag, maar heb al eens wat bijgedraaid, en dit veranderd weinig tot niets...

Gaat om een fase 1 zonder kat...

Even alles opsommen wat vervangen is...:
Bougies/kabels
hele distributie
filters/sapjes
stappenmotor
...

Grtz.
Laatst gewijzigd door Glekke op zo 26 aug 2007 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lambda?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Nelis_1987
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
Locatie: Almere
Contacteer:

UHm gasklep??

als die op de ouwere auto`s zit :~

Want dat komt wel is vaker voor :gun:
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Lambda?
Heeft hij niet, is eentje zonder kat, dus zonder lambda, dus met co schroef... en nee co bijschroeven hielp niet hehe...

en gasklep? wat kan er daar mis mee zijn?

Deze 19 is verder hetzelfde als alle anderen hoor, buiten dat deze zonder kat is...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, maar de lambdaregeling is er dan ook niet :)

Weet je echt, 100% zeker, dat je nergens valse lucht hebt?

Je hebt ook nooit ergens een ECU uitgewisseld, dat je bijvoorbeeld een lambdageregelde ECU gemonteerd hebt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Valse lucht ben ik vrij zeker van dat ie dat niet krijgt, en het is idd een andere ECU, maar dit zou ook eentje moete zijn zonder lambda...

Denk dat ik eerst maar die tps ga laten regelen bij de garage en dan wel verder zie...
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Heb deze morgen even m'n tps zelf geregeld volgens de 'how-to die riel eens ergens gepost had...

en de wardes staan net zoals het voorgeschreven stond...

Maar nog steeds blijft hij niet lopen zonder gas geven... na een minuutje gas geven weer wel...

moet hij ook niet als je start even hoger in toeren gaan en dan terugvallen naar 900?
Bij mij doet hij: starten: 1000 toeren en stilvallen.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kijk ook even of je luchtomloop (stappenmotor) wel een signaal van de ECU krijgt, lijkt net alsof hij dicht blijft staan.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Robke schreef:Kijk ook even of je luchtomloop (stappenmotor) wel een signaal van de ECU krijgt, lijkt net alsof hij dicht blijft staan.
daar dacht ik ook aan, zelfde effect als de stekker ernaast ligt, had ik een keer op een rotonde :~
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Glekke schreef:Heb deze morgen even m'n tps zelf geregeld volgens de 'how-to die riel eens ergens gepost had...

en de wardes staan net zoals het voorgeschreven stond...

Maar nog steeds blijft hij niet lopen zonder gas geven... na een minuutje gas geven weer wel...

moet hij ook niet als je start even hoger in toeren gaan en dan terugvallen naar 900?
Bij mij doet hij: starten: 1000 toeren en stilvallen.
Toch verdenk ik een foute ECU.... Blijft zo'n beetje hangen bij me.
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

de stappenmotor is het volgens mij niet, de fiche meet ook gewoon door... en heb hem ook al eens vervangen en dat blijft hetzelfde, als ik de fiche uittrek begint hij weer als een gek 3000 toeren te draaien...

En de ECU weet ik niet... heb m'n oude/de originele nog eens geprobeerd, maar daar start hij niet mee...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Glekke schreef:Bij mij doet hij: starten: 1000 toeren en stilvallen.
Watertemperatuursensor al vervangen?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

euhm dewelke is dat? waar zit die?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Aan vliegwielzijde ter hoogte van je thermostaat,
zitten 2 sensoren in het blok.
Dat dat het de achterste was met de witte stekker.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Dit hier even eens omhoog zetten...
Heb dit probleem dus nog steeds, er zit een andere ECU in, die 100% voor een non-kat 16v is. Heb nog maar eens een andere stappenmotor geprobeerd.
Nu zit ik aan het volgende te denken... dit probleem lijkt dus alsof hij geen 'choke' (koud start) heeft... maar die 5de injector zit er bij mij ook helemaal niet op, ook is de benzine rail en kabelboom er niet op voorzien... Nu dacht ik dit alles gaan om te bouwen dat hij wel een koud start injector heeft... maar wil toch even checken... Als dit van het fabriek uit niet voorzien is, dan zou hij toch ook netjes moeten starten zonder dit?

Grtz. Glekke
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

die zit er toch echt wel op, onderkant wokkel?
Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, er gaat met een banjoboutje een hard leidingkje vanaf het einde van de benzinerail naar beneden, naar die injector. Ook zit daar een stekker op.
Soms wordt die stekker verwisseld met de pingelsensorstekker, ze passen namelijk beide.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Zo zou het moeten zijn (met koud start inj.)
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 3Small.jpg[/img]

Zo is het bij mij; benzineleidingen, rail, vacumding, ...allemaal anders.
onderkant spruitstuk:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... mall-1.jpg[/img]
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... mall-1.jpg[/img]
benzinerail,leidingen...:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 7Small.jpg[/img]


Dan nog ff snel iets..:
Wat is de functie nu juist van de stappenmotor? Stationairregelklep, dus deze functioneerd als 'choke'? Normaal zou deze toch wat moeten openstaan bij stationair draaien, dit is bij mij dus niet!, je hoort en ziet dat telkens wanneer je het contact opzet of start, deze dichtgetrokken word...
Van de hoeveelheid lucht dat hij hierdoor maar zuigt, kan hij volgens mij niet stationair lopen... laat staan starten...?
Er zitten 3 kabeltjes bovenop... zou het kunnen dat die bij mij verkeerd zitten?
het geluid dat de stappenmotor maakt is net alsof je 2 kabeltjes kortsluit, zo'n zoemend geluidje...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan meet die stekker eens na, als ie ingestoken is. ZOek de jusite waarden even op. Dan zie je zo of er ergens sluiting is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Heb geen idee waar ik die waarden nog moet gaan zoeken, vind nog niet welk kleurtje waar moet van die 3 kabeltjes...

Waardes gewoon aan de 3 draadjes meten?

deze dus?
-7,88
-2,11
-10,00
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Meet je dat?

Voltages meten t.o.v. massa.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

tov massa...:

- 0,00
- 2,11
- 10,00
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja goed dan de pennen er op de juiste manier in dan is die - ook weg :p

Hmmm ik weet alleen de waarden niet, maar gek ziet het er niet uit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

ja die - ervoor was gewoon als .123 bedoeld :).

Volgens mij zitten die kabeltjes verkeerd in de socket ervan... is namelijk eruit geweest voor nieuwe klemmetjes eraan te zetten...
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

dus zover ben ik al... de stappenmotor werkt... hij krijgt alleen niet de juiste waarden toegestuurd... de ECU werkt ook, heb er al verschillende gebruikt... welke dingen beïnvloeden nog de waarden die de ecu doorgeeft aan de stappenmotor?

-TPS
-Temp. sensor
-???
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

weer maar eens verder gaan hier... Probleem is er dus nog steeds. De auto is 3 dagen bij renault geweest, ze hebben alles gedaan/geprobeerd... maar ze vinden het niet...
TPS is geregeld, ecu nog maar eens vervangen, uitgelezen, stappenmotor vervagen, temp.sensor vervangen.......
HELP! hehe
jortje
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 8 jul 2007 21:59

is de paking van de stappen moter lek

de draden er naar toe vN AF DE COMPUTER naar de stappen moter

of de inlaat spruitstuj paking lek even warm laten draaien en dan even multie olie op je spruitstuk spuiten kijken of hij ook hooger begint te lopen dan is het ie paking zo kan je st stapenmoter paking ook wel testen
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Heeft de stappenmotor een pakking dan? dat kleine ding?
Alle pakkingen zijn overigens nieuw, heeft pas een nieuwe koppakking e.d. gekregen.

De bekabeling van ecu naar de stappenmotor lijkt me de enige oplossing... wordt weer een hele klus om dit te zoeken :), binne kort maar eens mee aan de slag dan :).
Alvast bedankt
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

De 19 is weken bij de renault garage geweest, en ze vinden het dus niet... xr25 geeft geen fouten, de bedrading zijn nog goed...
Volgens hun toch ergens iets mis in de bedrading... maar niet te vinden, dus ze willen de motor eruit takelen en andere kabelboom, ik dus ff langsgeweest om te zeggen, steek em maar ineen, kom hem morgen wel halen... gekken |: .
Dus bij deze heb ik nog steeds hetzelfde probleem...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zal eens kijken of ik een paar uurtjes kan krijgen met de Boschkast, daar kun je tenminste fatsoendelijk op uitlezen, dan kom je es langs. Kost je wel wat, maar niet veel en moet kijken of het mogelijk is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

thx. :) kan ik ineens m'n matjes meenemen
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Nog even een vraagje, als ik nu een 19 voor weinig zoek, een fase2 bijvoorbeeld, en ik bouw het hele boeltje over, dus kabelboom+ecu met lambda en 5de injector etc.
Dan zou die toch netjes moeten lopen en starten niet?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Doe normaal :FrankM:

Dit zou gewoon moeten lopen, blijven zoeken, je gaat toch niet een hele motor ombouwen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Ik zou niet de hele motor overbouwen, enkel de kabelboom met ecu, en toebehoren...
Kheb me ook al rotgezocht, en na een half jaartje zoeken heb ik het nog steeds niet... Kheb er ook niet zo echt veel kaas van gegeten van al die elektrische dingen...
Volgens de garage zijn er 2 kabels niet goed ergens in de kabelboom, ze weten enkel niet dewelke...
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Heb net de 2 kabelbomen uitgebouwd en naast elkaar gelegd voor te kijken of alles juist zit... Nu in mijne kabelbundel zit een relais meer dan in diegen die zou moeten overgebouwd worden... dus ook meer kabels, volgens mij is dit de relais van de benzinepomp. Mijne 19 is eentje met ext. benzinepomp, en die andere eentje met de pomp in de tank, heeft dit er iets mee te maken. Kan ik die bundel gewoon steken? Of kan ik een heleboel kabels overbouwen? Of kan ik het hele boeltje vergeten en maar terug de defecte kabelbundel steken?
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 0Small.jpg[/img]

Grtz. Glenn
Plaats reactie