Koppeling / versnellingsbak probleem

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Johan_16v
Contacteer:

Dit weekend besloot mijn koppeling ermee op te houden :(. De bak schakelt perfect, maar voor de rest gebeurt er helemaal niets.
Mijn vraag is nu, wat gaat dit grapje kosten bij de reno garage? Of voelt iemand zich geroepen om mij uit de nood te helpen? Danku!!
Laatst gewijzigd door Johan_16v op ma 30 jul 2007 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan_16v
Contacteer:

waarschijnlijk ligt het niet in de koppeling, hebben hier wat getest. de bak schakelt, je hoort hem ook meedraaien, maar de wielen draaien niet mee. er zit geen speling op de aandrijfassen, die zijn het dan wsl ook niet. volgens ons dus iets in de bak zelf, kan dit ?
Robke
Car: Lexus IS250

Effe searchen op het forum, staat al veel vaker beschreven en de laatste maanden zie ik het weer erg veel voorbij komen.
De borgringen van het diff zijn eraf gesprongen wat meestal duidt op een versleten bak, dus dat wordt bak wisselen of reviseren.
Johan_16v
Contacteer:

lijkt me voorlopig toch ook voldoende om alleen die borgringen te vervangen, niet?
Siempie

door een versleten lager wordt ook die ring er weer uitgedrukt.
Tom
Moderator
Car: MB

probleem al opgelost? Je kunt het er op gokken maar vroeg of laat zal hij weer loskomen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan_16v
Contacteer:

we zijn ermee bezig. heb een andere bak gescoord bij benjamin uit helmond en wouter (maastricht) gaat hem eronder hangen. bij deze alvast bedankt aan beiden (Y)
Plaats reactie