problemen met megane coupe phase2 2.0 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

Mensen,

Misschien dat jullie het weten.

Ik heb sinds kort een megane coupe.
Als ik loop te trappen en ik schakel van z'n 1 naar z'n 2 gaat dat altijd gepaard met "tandenpoetsen" als ik rustig doorschakel heb ik dat probleem niet. weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dit zijn de Synchromeshringen die niet meer zo best hun werk doen, probleem is soms te verhelpen door de versnellingsbakolie te verversen en er een "Goedje" van Wynns of Forte o.i.d. er in te gooien..

Is overigens een tijdelijk lapmiddel, vroeg of laat blijft ie het doen en dan zit er niets anders op dan vervangen :)
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

hmmm, is dit bij een anwbkeuring te vinden zit nml nog garantie op :), zoniet is dit een dure reparatie?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dure reparatei? Heb t ooit een paar jaar terug bij een dealer gevraagd en dat was incl ruilbak rond de 1800 eu meen ik... dus ja....
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ronald1916V schreef:Dit zijn de Synchromeshringen die niet meer zo best hun werk doen, probleem is soms te verhelpen door de versnellingsbakolie te verversen en er een "Goedje" van Wynns of Forte o.i.d. er in te gooien..

Is overigens een tijdelijk lapmiddel, vroeg of laat blijft ie het doen en dan zit er niets anders op dan vervangen :)
Xado :D

Het is nog niet wereldbekend, maar steeds meer in opmars :)
Heb het zelf nooit gebruikt, maar een aantal klanten van mn oude werk zijn er zeer over te spreken (Y)
Duur, maar werkt schijnbaar erg goed, zeker op de oldtimers van die klanten :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

bedankt voor de reactie's! kan dit euvel worden gevonden bij een aankoop c.q. garantiekeuring? kijk ik heb dan liever dat ze die ringen vervangen onder garantie dan dat ik met een goedje aan de slag moet.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

net stond er wat anders of niet ?
heb je je reactie verwijderd ?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik hoop dat ik je goed genoeg geadviseerd heb (Y)

Met vriendelijke groeten, Renault dealer Hans Jongerius (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

Ferdy schreef:net stond er wat anders of niet ?
heb je je reactie verwijderd ?
jep! heb ff zitten googlen en kwam toen al het antwoord op mijn vraag tegen, hoopte dat niemand dat had gezien :) , maar had het fout dus |:
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

Alex Los schreef:Ik hoop dat ik je goed genoeg geadviseerd heb (Y)

Met vriendelijke groeten, Renault dealer Hans Jongerius (Y)
He alex,

beter had je me eigenlijk niet kunnen adviseren! helemaal bedankt!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De Renault bakken poetsen altijd de tanden als je snel van 1 naar 2 schakelt, gereviseerd of niet.
Dus als je normaal schakelt en hij schakelt dan gewoon goed, zou ik er niet te veel aan doen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Tandjes poetsen doet mijne niet, versnellingsbak is ook nog nooit los geweest dus...
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

Robke schreef:De Renault bakken poetsen altijd de tanden als je snel van 1 naar 2 schakelt, gereviseerd of niet.
Dus als je normaal schakelt en hij schakelt dan gewoon goed, zou ik er niet te veel aan doen.
hmm, als ik rustig schakel doet hij het idd niet.
Tim_Coupe schreef:Tandjes poetsen doet mijne niet, versnellingsbak is ook nog nooit los geweest dus...
Ik laat 'm gewoon keuren bij de anwb, die zal het me wel vertellen. dat heeft Alex Los me ook geadviseerd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat de ANWB daar ook weinig over kan zeggen...

Persoonlijk moet ik zeggen dat de bakken van mijn Renaults nooit gekraakt hebben bij overschakelen van 1 naar 2. Zowel de JC5 ald de JB3 niet.

En als je ziet hoe snel Rob die pook in z'n 2 ramt, dan snap je wel dat het gaat kraken. ;) Bij normaal gebruik mag het niet gebeuren in ieder geval...
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

Merijn schreef:Ik denk dat de ANWB daar ook weinig over kan zeggen...

Persoonlijk moet ik zeggen dat de bakken van mijn Renaults nooit gekraakt hebben bij overschakelen van 1 naar 2. Zowel de JC5 ald de JB3 niet.

En als je ziet hoe snel Rob die pook in z'n 2 ramt, dan snap je wel dat het gaat kraken. ;) Bij normaal gebruik mag het niet gebeuren in ieder geval...
Heb het van het weekend er nog even over gehad met een bevriende (hobby) monteur en die zei hetzelfde, zal is ff bellen met de anwb, kijken of zij dat er met een keuring uit kunnen halen!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan heb je nooit snel genoeg geschakeld.
De bak van Tom kraakt ook als je te snel van 1 naar 2 gaat en is een gereviseerde.......

Het heeft iets te maken met niet op tijd vertragen van de ingaande as of iets dergelijks.

Bij m'n Slopel kraakt hij niet overigens, maar daar heeft hij dan ook geen tijd voor. :lol: Ik moet er toch maar eens een filmpje van maken. :D
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

heb ff met de anwb gebeld, deze zeggen dat ze er melding maken "dat de bak kraakt" dus daar kan ik wel mee verder. tevens het is alleen van de 1 naar de 2, dus niet van 2 naar 3 of van 3 naar 4 etc. dus als het "normaal zou zijn" zou het volgens mijn redenatie ook moeten zijn van 2 naar 3 en van 3 naar 4 etc. of denk ik nu als een banaan :~ ?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja redenatie foutje..

van 1 naar 2 is het grootste overbreng verschil. helemaal met terug schakelen. dus die syncromesring zit tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4 en bij 5 dus iedere versnelling is gesyncroniseerd.

maar vanwege het groote verschil met 1 en 2 heeft die het meeste werk te doen, grote verschillen opvangen. En met snel schakelen gaat het gewoon te snel. Ik denk ook dat je met andere olie, eventueel met een toevoeging goed resultaat boekt.
Amit
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 15:26

heb stiekem toch liever een gereviseerde bak zolang het nog onder garantie kan en dan heb ik weer een helemaal verse auto :P. Maar mocht de anwb niks kunnen vinden dan zal ik toch maar aan zo een goedje gaan!
Plaats reactie