Mensen,
Misschien dat jullie het weten.
Ik heb sinds kort een megane coupe.
Als ik loop te trappen en ik schakel van z'n 1 naar z'n 2 gaat dat altijd gepaard met "tandenpoetsen" als ik rustig doorschakel heb ik dat probleem niet. weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
problemen met megane coupe phase2 2.0 16v
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dit zijn de Synchromeshringen die niet meer zo best hun werk doen, probleem is soms te verhelpen door de versnellingsbakolie te verversen en er een "Goedje" van Wynns of Forte o.i.d. er in te gooien..
Is overigens een tijdelijk lapmiddel, vroeg of laat blijft ie het doen en dan zit er niets anders op dan vervangen
Is overigens een tijdelijk lapmiddel, vroeg of laat blijft ie het doen en dan zit er niets anders op dan vervangen

dure reparatei? Heb t ooit een paar jaar terug bij een dealer gevraagd en dat was incl ruilbak rond de 1800 eu meen ik... dus ja....
XadoRonald1916V schreef:Dit zijn de Synchromeshringen die niet meer zo best hun werk doen, probleem is soms te verhelpen door de versnellingsbakolie te verversen en er een "Goedje" van Wynns of Forte o.i.d. er in te gooien..

Het is nog niet wereldbekend, maar steeds meer in opmars

Heb het zelf nooit gebruikt, maar een aantal klanten van mn oude werk zijn er zeer over te spreken

Duur, maar werkt schijnbaar erg goed, zeker op de oldtimers van die klanten

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
hmm, als ik rustig schakel doet hij het idd niet.Robke schreef:De Renault bakken poetsen altijd de tanden als je snel van 1 naar 2 schakelt, gereviseerd of niet.
Dus als je normaal schakelt en hij schakelt dan gewoon goed, zou ik er niet te veel aan doen.
Ik laat 'm gewoon keuren bij de anwb, die zal het me wel vertellen. dat heeft Alex Los me ook geadviseerd.Tim_Coupe schreef:Tandjes poetsen doet mijne niet, versnellingsbak is ook nog nooit los geweest dus...
Ik denk dat de ANWB daar ook weinig over kan zeggen...
Persoonlijk moet ik zeggen dat de bakken van mijn Renaults nooit gekraakt hebben bij overschakelen van 1 naar 2. Zowel de JC5 ald de JB3 niet.
En als je ziet hoe snel Rob die pook in z'n 2 ramt, dan snap je wel dat het gaat kraken.
Bij normaal gebruik mag het niet gebeuren in ieder geval...
Persoonlijk moet ik zeggen dat de bakken van mijn Renaults nooit gekraakt hebben bij overschakelen van 1 naar 2. Zowel de JC5 ald de JB3 niet.
En als je ziet hoe snel Rob die pook in z'n 2 ramt, dan snap je wel dat het gaat kraken.

Heb het van het weekend er nog even over gehad met een bevriende (hobby) monteur en die zei hetzelfde, zal is ff bellen met de anwb, kijken of zij dat er met een keuring uit kunnen halen!Merijn schreef:Ik denk dat de ANWB daar ook weinig over kan zeggen...
En als je ziet hoe snel Rob die pook in z'n 2 ramt, dan snap je wel dat het gaat kraken.Bij normaal gebruik mag het niet gebeuren in ieder geval...
Dan heb je nooit snel genoeg geschakeld.
De bak van Tom kraakt ook als je te snel van 1 naar 2 gaat en is een gereviseerde.......
Het heeft iets te maken met niet op tijd vertragen van de ingaande as of iets dergelijks.
Bij m'n Slopel kraakt hij niet overigens, maar daar heeft hij dan ook geen tijd voor.
Ik moet er toch maar eens een filmpje van maken. 
De bak van Tom kraakt ook als je te snel van 1 naar 2 gaat en is een gereviseerde.......
Het heeft iets te maken met niet op tijd vertragen van de ingaande as of iets dergelijks.
Bij m'n Slopel kraakt hij niet overigens, maar daar heeft hij dan ook geen tijd voor.

heb ff met de anwb gebeld, deze zeggen dat ze er melding maken "dat de bak kraakt" dus daar kan ik wel mee verder. tevens het is alleen van de 1 naar de 2, dus niet van 2 naar 3 of van 3 naar 4 etc. dus als het "normaal zou zijn" zou het volgens mijn redenatie ook moeten zijn van 2 naar 3 en van 3 naar 4 etc. of denk ik nu als een banaan
?

ja redenatie foutje..
van 1 naar 2 is het grootste overbreng verschil. helemaal met terug schakelen. dus die syncromesring zit tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4 en bij 5 dus iedere versnelling is gesyncroniseerd.
maar vanwege het groote verschil met 1 en 2 heeft die het meeste werk te doen, grote verschillen opvangen. En met snel schakelen gaat het gewoon te snel. Ik denk ook dat je met andere olie, eventueel met een toevoeging goed resultaat boekt.
van 1 naar 2 is het grootste overbreng verschil. helemaal met terug schakelen. dus die syncromesring zit tussen 1 en 2 en tussen 3 en 4 en bij 5 dus iedere versnelling is gesyncroniseerd.
maar vanwege het groote verschil met 1 en 2 heeft die het meeste werk te doen, grote verschillen opvangen. En met snel schakelen gaat het gewoon te snel. Ik denk ook dat je met andere olie, eventueel met een toevoeging goed resultaat boekt.