Auto gaat niet sneller dan 160
Ik heb een Renault 19 1.8 16V maar ik zit met een probleem.
De auto trekt in alle versnellingen hartstikke goed behalve in de 5e versnelling.
Tot 140 gaat alles lekker snel maar dan gaat het langzaam naar de 160 toe, daar blijft ie hangen op toeren. Hij heeft pk's zat, trekken doet ie als een gek maar de topsnelheid is niet om over naar huis te schrijven.
Wie oh wie kan mij vertellen wat het waarschijnlijk kan zijn.
Vorige week maandag (11 juli is er een nieuw oliefilter en nieuwe olie op gekomen 10W40).
De auto trekt in alle versnellingen hartstikke goed behalve in de 5e versnelling.
Tot 140 gaat alles lekker snel maar dan gaat het langzaam naar de 160 toe, daar blijft ie hangen op toeren. Hij heeft pk's zat, trekken doet ie als een gek maar de topsnelheid is niet om over naar huis te schrijven.
Wie oh wie kan mij vertellen wat het waarschijnlijk kan zijn.
Vorige week maandag (11 juli is er een nieuw oliefilter en nieuwe olie op gekomen 10W40).
en is het probleem er sinds de oliewissel?
dat kan het ook zijn...
als ik 160 gereden heb en ik rem af om weer terug te schakelen naar de 4e versnelling dan gaat ie wat stroef maar niet idioot zwaar.
er zit ook een open uitlaat systeem onder misschien dat het daar ook nog mee te maken kan hebben... dat ie geen tegendruk krijgt.
een monteur zei tegen me dat het ook wel aan het brandstoffilter kan liggen dus daar ga ik zo ff naar kijken.
als ik 160 gereden heb en ik rem af om weer terug te schakelen naar de 4e versnelling dan gaat ie wat stroef maar niet idioot zwaar.
er zit ook een open uitlaat systeem onder misschien dat het daar ook nog mee te maken kan hebben... dat ie geen tegendruk krijgt.
een monteur zei tegen me dat het ook wel aan het brandstoffilter kan liggen dus daar ga ik zo ff naar kijken.
hoeveel toeren loopt je motor als je 160 rijd?
Ik heb nou de plus kabel van de accu eraf gehaald om de computer in nulstand te brengen....ff kijken of dat iets uitmaakt.
Hij heeft namelijk een half uur gelopen zonder goeie luchttoevoer...
dit kwam omdat mijn luchtfilter eraf gegaan was.
Hij heeft namelijk een half uur gelopen zonder goeie luchttoevoer...
dit kwam omdat mijn luchtfilter eraf gegaan was.
je min kabel eraf halen 
min eraf, plus erop, even lampen aanzetten, en minkabel er weer op.
denk niet dat dat t is overigens

min eraf, plus erop, even lampen aanzetten, en minkabel er weer op.
denk niet dat dat t is overigens

-
- Contacteer:
klopt je teller wel? vind 5000 toeren in zijn 5 en maar 160 rijden al wel vreemd eigenlijk
In mijn Clio 1.8 16v rijd ik 3900 toeren @ 120km/h..dus 5000 voor 160 is niet zo heel gek dan? Ik vond het persoonlijk ook wel aardig hoog (want mijn polo doet maar 3000 @120), maar in een ander topic werd mij vertelt dat het normaal was....Ad schreef:klopt je teller wel? vind 5000 toeren in zijn 5 en maar 160 rijden al wel vreemd eigenlijk
-
wat haal je inde 4 dan? 180 of 200 in 4 moet mogelijk zijn(wel afhankelijk van de bak)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
idd knal em eens in zn 4 door
Nee, dat slaat nergens op. Alsof de 5 'kapot' is of wat?
-
als ie op de 160km/u blijft hangen heb je dan het pedaal tot op de vloer ingedrukt?
mischien niet voor de hand liggend maar kan ook een oorzaak zijn:
blokkeert er iets onder je pedaal waardoor ie niet verder naar beneden kan?? of gaat de gasklep wel helemaal open? mischien blijft die gashendel wel ergens blokkeren/hangen.
mischien niet voor de hand liggend maar kan ook een oorzaak zijn:
blokkeert er iets onder je pedaal waardoor ie niet verder naar beneden kan?? of gaat de gasklep wel helemaal open? mischien blijft die gashendel wel ergens blokkeren/hangen.
ik heb alles nagegeken... de gaskabel blijft nergens achter hangen...de gasklep gaat ook helemaal open en het pedaal blokkeert niet onderaan...
ik heb hem vannacht weer uitgeprobeerd en toen liep ie 170 op 5300 toeren... daarvoor heb ik de stelschroef dichtgedraaid zodat ie wat ie minder lucht krijgt...
een collega zei gister tegen me dat het ook aan de bobine kan liggen dus die ga ik vandaag ff nakijken...
ik heb hem vannacht weer uitgeprobeerd en toen liep ie 170 op 5300 toeren... daarvoor heb ik de stelschroef dichtgedraaid zodat ie wat ie minder lucht krijgt...
een collega zei gister tegen me dat het ook aan de bobine kan liggen dus die ga ik vandaag ff nakijken...
Je verliest gewoon vermogen ergens, maar ben even aan het bedenken wat een voor de hand liggende oorzaak kan zijn.
Als je nu gas terug neemt, gaat ie dan niet wél door?
Anders compressie eens meten!
Als je nu gas terug neemt, gaat ie dan niet wél door?
Anders compressie eens meten!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
of benzinetoevoer??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bij opel heb ik nog wel eens ontplofte einddempers gezien dat er echt zo'n staart aan dempingsmateriaal uit de demper hing, dan reed ie meestal ooknie zo lekker 
Maargoed je zou zeggen benzineprobleem, maar dan moet ie het in z'n 4 ook hebben. Misschien toch die 5e versnelling aan gort?
Bobine lijkt me niet het probleem iig.

Maargoed je zou zeggen benzineprobleem, maar dan moet ie het in z'n 4 ook hebben. Misschien toch die 5e versnelling aan gort?
Heb ff een album aangemaakt met foto's van mn auto...
daar staat ook een foto tussen van het motorblok...
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=1010
daar staat ook een foto tussen van het motorblok...
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=1010
IK denk dat ie in de 4 ook niet loopt zoals het hoort.Steven schreef:Bij opel heb ik nog wel eens ontplofte einddempers gezien dat er echt zo'n staart aan dempingsmateriaal uit de demper hing, dan reed ie meestal ooknie zo lekker
Compressie wil ik wel eens weten ... Onstekings en benzinetoevoer lijkt me bijna onmogelijk, dat zou gaan stotteren. Dit is pure vermogensverlies.
Ik kan niet inloggen trouwens.
ik zal proberen om morgen (zaterdag) de compressie te kunnen laten meten...
dit is het goeie adres van mijn album:
http://www.mijnalbum.nl/Album-B8FEPL8R- ... nault.html
hij staat ook onder projecten onder "project 19 1.8 16V"
dit is het goeie adres van mijn album:
http://www.mijnalbum.nl/Album-B8FEPL8R- ... nault.html
hij staat ook onder projecten onder "project 19 1.8 16V"
he jammer,, er zit wel een 16V blok in
dus op zoek naar het echte probleem
hoe zit dat met die luchtfilter van je?
wist je wel dat je met geen enkel openluchtfilter meer vermogen haalt??
orgineel luchtfilterhuis monteren en daar een vervangings filter in heeft het beste resultaat

dus op zoek naar het echte probleem
hoe zit dat met die luchtfilter van je?
wist je wel dat je met geen enkel openluchtfilter meer vermogen haalt??
orgineel luchtfilterhuis monteren en daar een vervangings filter in heeft het beste resultaat
Ik heb nog een suggestie:
Te veel olie in je carter gegooit en nu is de lambda sonde stuk.
Bij mij was de lambda sonde en de temperatuursensor stuk en toen liep die ook maar met moeite 160.
Na reparatie rijdt hij open zonder problemen 180 en heeft nog vermogen over. (heb nooit harder dan 180 met de R19 16V gereden).
Als de lambda sonde stuk is start hij ook heel moeilijk.
Laat je auto anders even uitlezen bij de Renault dealer, 35 euro en je hoeft niet meer te puzzelen.
succes.
Te veel olie in je carter gegooit en nu is de lambda sonde stuk.
Bij mij was de lambda sonde en de temperatuursensor stuk en toen liep die ook maar met moeite 160.
Na reparatie rijdt hij open zonder problemen 180 en heeft nog vermogen over. (heb nooit harder dan 180 met de R19 16V gereden).
Als de lambda sonde stuk is start hij ook heel moeilijk.
Laat je auto anders even uitlezen bij de Renault dealer, 35 euro en je hoeft niet meer te puzzelen.
succes.
het luchtfilter heb ik aangepast zodat ie alleen maar koude lucht pakt...hij zat eerst op de originele slang gemonteerd waar die alleen maar warme pakte.
de originele luchtfilterbak en de rest heb ik niet dat was er al af toen ik hem kocht.
inderdaad starten doet ie wat moeilijk na ongeveer 2 seconden slaat ie pas aan.
volgende week toch maar uit laten lezen en hopen dat het de lambda sonde is.
er is namelijk met het uitlaatsysteem ook vlak bij de lambda sonde gelast dus het kan zijn dat ie een knal heeft gehad.....
de originele luchtfilterbak en de rest heb ik niet dat was er al af toen ik hem kocht.
inderdaad starten doet ie wat moeilijk na ongeveer 2 seconden slaat ie pas aan.
volgende week toch maar uit laten lezen en hopen dat het de lambda sonde is.
er is namelijk met het uitlaatsysteem ook vlak bij de lambda sonde gelast dus het kan zijn dat ie een knal heeft gehad.....