jiggy schreef:mijn voorstoel gaat niet meer vast in het slot als je de stoel naar achteren drukt. is dat een beetje makkelijk te verhelpen??
Dit had ik ook met mijn clio, is heel makkelijk te "verhelpen" voor de keuring.
Ik heb er gewoon een klosje hout tussen die stang van het mechanisme onder de stoel en de vloer gedaan.
Zodat hij vast in het slot gedrukt blijft, werkt
jah zo kan het ook maar koop wel even twee goede stoelen. anders wordt het probleem nooit opgelost.
Dit was ook alleen voor de keuring, ik heb er nu 2 kuipstoelen in zitten
nee kuipstoelen vindt ik helemaal niets of ze zouden al verstelbaar moeten zijn. geef mij die heerlijke franse clio kuipstoeltjes maar
Ik vind mijn kuipstoeltjes beter zitten dan de orginele stoelen veel comfortabeler
heb vandaag m'n shavedoors/kofferklep opener binnen gekregen, waarmee ik de gecleande kofferklep open krijg, maar ik moet even weten of er op de stroom draden van de oude pomp continu stroom staat.
Niels-16v schreef:De laatste tijd ruikt me clio 16v als ik hem een paar keer flink doortrek een beetje naar uitlaatgassen/olie.
Als het buiten warm is dan ruik ik het ook als ik stilsta met draaiende motor.
Ik laatst wel wat dunnere olie in gedaan (5w40) maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
Wat zou dit kunnen zijn?
ik dacht misschien aan lekkend spruitstuk of kleprubbers die niet lekker meer zijn?
Niels-16v schreef:De laatste tijd ruikt me clio 16v als ik hem een paar keer flink doortrek een beetje naar uitlaatgassen/olie.
Ik laatst wel wat dunnere olie in gedaan (5w40) maar dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
Wat zou dit kunnen zijn?
ik dacht misschien aan lekkend spruitstuk of kleprubbers die niet lekker meer zijn?
Weet iemand wat dit kan zijn?
tis ten eerste wel heel belangrijk dat je de motor goed warm rijdt voor dat je gaat scheuren die van mij wil die ook wel eens wat naar verbrande olie gaan ruiken als ik de snelweg op ga met een motor die nog aan de koude kant is. je zou 15 of 10w40 olie kunnen gaan gebruiken voor de motor (niet dat het probleem dan over is) of je koppelingsplaten beginnen af te raken. voor de rest heb ik geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
Wat zou dit kunnen zijn?
tis ten eerste wel heel belangrijk dat je de motor goed warm rijdt voor dat je gaat scheuren die van mij wil die ook wel eens wat naar verbrande olie gaan ruiken als ik de snelweg op ga met een motor die nog aan de koude kant is. je zou 15 of 10w40 olie kunnen gaan gebruiken voor de motor (niet dat het probleem dan over is) of je koppelingsplaten beginnen af te raken. voor de rest heb ik geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
Ik rij hem altijd goed warm uiteraard, en de koppelingsplaten zijn nog goed.
Me kleppendekselpakkiing lekt wel iets, maar of dit zo'n stank kan geven,
het ligt natuurlijk wel op een heet blok.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik rij hem altijd goed warm uiteraard, en de koppelingsplaten zijn nog goed.
Me kleppendekselpakkiing lekt wel iets, maar of dit zo'n stank kan geven,
het ligt natuurlijk wel op een heet blok.
dan denk ik dat daar het probleem ligt want als hij ook stink als je stil staat . een kleppendekselpakking kost bijna geen drol en kun je zelf zo vervangen. dat zou ik eerst eens proberen aangezien hij toch vervangen moet worden.
jiggy schreef:dan denk ik dat daar het probleem ligt want als hij ook stink als je stil staat . een kleppendekselpakking kost bijna geen drol en kun je zelf zo vervangen. dat zou ik eerst eens proberen aangezien hij toch vervangen moet worden.
Koppakking is 10.000 km geleden vervangen dus ook kleppendepselpakking maargoed ff kijken wat t is
le mouton noir (sandy) schreef:heeft iemand deze op z'n clio?
[img]http://www.rbcartuning.nl/cmt/img_uploa ... 930ISH.jpg[/img]
'k heb een set liggen, maar vind ze iets te licht beetje bijkleuren
met backlight spray?
ik heb die donkere versie ervan liggen, en ja is te koop
Vraagje: hoeveel toeren draait jullie motor bij 120 km/uur, want mijn 16v zit tegen de 4000 toeren aan. Mijn polo draait namelijk maar 3000 toeren bij 120 km/uur. Dit is een 1.6 8v motor.
Is dit normaal of zit er iets niet helemaal snor in mijn 16v?
Bedankt voor je snelle reactie Het is ook eerder 3900 dan 4000, dus dat zal wel snor zitten dan.
Hij maakt namelijk ook een zuigend/fluitend op een bepaald moment als ik gas geef en gas terugneem. Bij een bepaald stand van het gaspendaal zeg maar. Geen idee wat dit kan zijn, want stilstaand met wat gas bijgeven kan ik het niet traceren
Robke schreef:Dat fluiten is normaal, dan staat de tweede gasklep net een klein stukje open waardoor hij gaat fluiten.
Hmm ok, ik word er eerlijk gezegd een beetje kriegel van. Is er ook iets aan te doen?
Haas schreef:yeps..helemaal genieten bij een open filter
Ik heb inderdaad een open filter. Dacht eerst dat dat de boosdoender was. Meende ook gelezen te hebben dat een open filter voor pk verlies leidt. Dus toch maar eens kijken naar een origineel filter