Volgens mij is dat zo'n standaard gas-praatje.. Bij veel motoren klopt dat geloof ik ook wel, je rijdt goedkoper maar er staan eens in de zoveel tijd wat extra kosten tegenover. Die je er natuurlijk al wel uit hebt door het goedkoper rijden
Betreft de banden: voor 195/50 ben ik zo'n 70 a 75 euro per band kwijt, incl. montage. En eigenlijk is dat me al duur zat

Winterband in 175/64R14 kostte me vorig jaar ook 70 euro, incl. montage.
@Luco: zo gauw de auto hier binnen is bij de schadehersteller, ga ik waarschijnlijk gebruik maken van m'n recht op een leenauto. Mocht dat nog langer duren dan morgen, dan is het idd geen gek idee om het onderschrift misschien weg te halen
(Heel scherp opgemerkt trouwens

)
@Egon: de rode lijkt mij idd ook wel wat. Alhoewel 1tje met airco me ook wel gaaf lijkt. Alleen vraag ik me een beetje af hoe dat zit met onverwachte kosten, als het systeem stuk gaat, bijvoorbeeld.
Op zich vind ik die kleur rood wel gaaf, als het weer een Megane wordt dan waarschijnlijk wel een rode. Heb m'n zinnen er al een beetje op gezet, zeg maar
Laguna heb ik ook altijd mooie auto's gevonden, dus daar ga ik nog wel over nadenken. Wel een beetje saai, op een zakelijke manier, maar das op zich niet echt belangrijk

Ik reed nu ook niet in de meest sportieve auto tenslotte
Een Laguna kopen is alleen wel iets minder handig omdat ik dan een tijdje met een normale einddemper moet rijden en de huidige sportdemper van onder de megane moet gaan proberen te verkopen aan een andere 1.6e rijder, ivm ophangpunten.
Idem met m'n reeds bestaande MDF hoedeplank, die zal waarschijnlijk niet gaan passen in een Laguna. Plus dat ik de originele uit de Megane, zonder speakergaten, nog op zolder heb staan.
@Rob: das echt heel wat anders ja

Waar is de 19 naartoe gegaan?
Standaard rijdt een 19 natuurlijk ook erg goed

Megaantje net zo.