Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
RoyH

Klote voor je man.. naja op naar de volgende auto toch? ;) Hopelijk is die dagwaarde wel nog een beetje leuk bedrag.

Ik wist dit helemaal niet van die wegen in Duitsland, heel goed dat ik het nu wel weet, dan weet ik wat ik niet moet doen komende week op weg naar de Kreuze tage, ik heb namelijk met 100-120 ook al last van aquaplaning af en toe (op non-ZOAB asvalt that is).

Succes met de afhandeling! (Y)
Reno-loos
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Tis ook een beetje geluk (of pech :P) hebben natuurlijk...

Degene die mij ophaalde reed op de terugweg ook gewoon 150, en das een heel rustige rijder (en heeft al iets langer z'n rijbewijs dan ik..)
Ik zat er dus naast en zat 'm al bijna te shaken :D

De Duitsers zelf rijden dan ook wel wel aardig door..

Het stuk van de A31 waar ik reed is betrekkelijk nieuw, en spoorvorming is vooral op de rechter strook. Links is veel beter begaanbaar, vandaar dat ik tot op het laatste moment nergens last van had.

Neemt niet weg dat het niet verantwoord was :smile:
Marco (ClioII)

Klote voor je Edward. Word het weer een Renault?

Sterkte met de afhandeling.
Rob 16v
Contacteer:

In Coevorden staat bij een van die automaterialenzaken een Megane Coupe met 'te koop' papiertjes achter de ramen :wink: . Ding heeft zo'n hoge winkelwagenspoiler achterop (0)
Edward
Contacteer:

Een rode bij de CAS toevallig? :D
Ik kreeg gister namelijk dit sms-bericht:
Staat b cas rode megane 2d 97 m 214000 op teller v 3100 euro
Heb gisteravond de knoop doorgehakt om toch weer een Megane te kopen
Alleen wordt het geen coupe.. Ik ga opnieuw voor een Berline.. omdat ik wel eens mensen achterin heb, is dat kleine beetje extra ruimte toch wel handig. En de vorige is goed genoeg bevallen..

Heb ook al een leuke gezien op Marktplaats: een rode 1.6e in Nijmegen.
Km.stand nagenoeg hetzelfde (190.000), prijs 2450.. vol jaar APK, spoilertje reeds achterop, zitten van die standaard Megane 14" lichtmetalen velgen eronder, en op de foto's lijkt ie erg netjes. ( deze advertentie )

Weer een 1.6e omdat die op zich wel goed beviel en snel zat was, omdat ik als het even kan m'n nieuwe spruitstuk van de zwarte af ga halen en dan die mooi op reserve kan leggen, en omdat ik dan m'n sportdempertje weer kan overzetten op de nieuwe. Idem voor de velgen.
Bovendien houd ik door de relatief lage prijs waarschijnlijk nog wat geld over voor de velgen+banden die ik bij de crash heb vernield (I)
Johannes

Geen Laguna?
Edward
Contacteer:

Wel gave auto's :) Maar toch een beetje te zwaar, Citroen Xantia net zo.
En dan zit ik weer met die uitlaat die niet zomaar weer gaat passen, etc.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
gerkenator

als je uitlijning niet goed is/was ( jij zegt dat je kromme achteras hebt ) dan heb je natuurlijk ook eerder aquaplanning ook omdat je banden niet goed afgesleten zijn.

en zijn je banden te breed in combinatie met het gewicht en earodynamica van je auto is ook eerder aquaplanning.

en fulda is wel goede band, maar bij regen???

bezuinig niet op banden.

en snel gaan rijden bij nat wegdek omdat anderen dat ook doen is geen goed plan, tenminste als je je auto of banden niet 100% vertrouwd.

is je auto verlaagd dan heb je ook eerder aquaplanning.

blijft wel klote dat je auto total loss is. hoop dat je hoge dagwaarde krijgt, en misschien krijg je ook nog wat voor je autowrak zelf.

bij economisch total loss krijg je dagwaarde en je krijgt soms ook prijs van het wrak ( was bij mijn geval wel zo ) heb op die manier weer een leuke auto kunnen kopen ( golf 4 tdi )

succes verder.
Johannes

Edward(ForeverYoung) schreef:Wel gave auto's :) Maar toch een beetje te zwaar, Citroen Xantia net zo.
Een laguna is rond de 2500 kg, een Megane zo'n 1050, dat is wel waar ja.
Zoek je perse een benzineauto?
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Schaf dan een Coupe aan! toch iets sportiefer naar mijn mening! (Y)
Johannes

Edward
Contacteer:

Johannes schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:Wel gave auto's :) Maar toch een beetje te zwaar, Citroen Xantia net zo.
2500?
Laguna en co weegt een 1200, 1300 kilo, en dus enkele klasses hoger in de wegenbelasting.. en extra brandstofverbruik door het meergewicht.

Ik blijf wel gewoon benzine rijden, want straks rijd ik alleen nog maar privekilometers (nu nog veel woon-werk, zo'n 1300 km per maand, wat ik overigens wel volledig vergoed krijg)
Heb diesel en gas wel overwogen.
Na de zomer wil ik ander werk hebben, weg van de uitzendbureaus en simpel productiewerk, en ook wat dichterbij huis.

@Gerkenator: ik ben op de voorwielen gaan glijden.. Daar zaten goede banden op, met nog ruim voldoende profiel. Ik vertrouwde juist te veel op m'n banden :beer:
Dat stukje van economisch totall loss is goed om te weten, bedankt (Y)
@Johannes: die zwarte ga ik ook even in de peiling houden (Y) En met airco, is ook wel leuk.
De rode van Nijmegen (m'n eigen linkje) heb ik achteraan gebeld, wilde 'm niet reserveren dus als iemand anders me voor is, dan is ie weg.

@Jeroen: Coupe is idd sportiever, maar ook van binnen kleiner en ik vind het model persoonlijk toch iets minder mooi (0)
Xabre
Car: 19 16V

ik zou toch lekker een coupe nemen, laat die mensen die achterin moeten zitten lekker de rambam krijgen, jou probleem toch niet :D(Y)
Trust me. I know what I'm doing.
Edward
Contacteer:

Wel als ik (ook al is het maar 1x per jaar) zelf achterin moet zitten :D :smoke:
In een 5-deurs vond ik dat al behelpen, maarja dan moet ik misschien toch maar een Laguna ofzo kopen :wink:

Bovendien, schiet me nu ook weer te binnen: in een coupe heb je geen hoedenplank maar zo'n vaag frame ter versteviging van het chassis.
Nu trek ik m'n MDF hoedenplank uit de 'oude' en druk ik die zo weer over in de 'nieuwe' en laat ik de originele lekker op zolder liggen.

Al bij al is het gewoon handiger om weer gewoon een 5deurs te kopen, ook al gaat m'n hart nog altijd uit naar een Renault 19 (ph2) (L)
Laatst gewijzigd door Edward op za 7 jul 2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
gerkenator

goede banden met ruim profiel en minder goede banden met ruim profiel, zit wel degelijk verschil in hoor. en ook de maat van de band is dan van belang.

heb je een lichte wagen en zet je er brede banden op is gevaarlijker dan zware wagen met brede banden bij slecht weer.

bij mooi weer maakt het weinig uit.

geef aub ietsje meer uit aan goed merk band ( hoeft niet persee michelin te zijn ) maar een A of B merk. gemiddeld 100/120 euro per band incl: montage heb je redelijk goede band

en een goede zomerband presteerd vele malen beter dan een slechte winterband in de regen.
Xabre

Edward(ForeverYoung) schreef:Wel als ik (ook al is het maar 1x per jaar) zelf achterin moet zitten :D :smoke:
In een 5-deurs vond ik dat al behelpen, maarja dan moet ik misschien toch maar een Laguna ofzo kopen :wink:

Bovendien, schiet me nu pas te binnen: in een coupe heb je geen hoedenplank maar zo'n vaag frame ter versteviging van het chassis.
Nu trek ik m'n MDF hoedenplank uit de 'oude' en druk ik die zo weer over in de 'nieuwe' en laat ik de originele lekker op zolder liggen.

Al bij al is het gewoon handiger om weer gewoon een 5deurs te kopen, ook al gaat m'n hart nog altijd uit naar een Renault 19 (ph2) (L)
liefst zou ik nog een 2 zitter kopen met motor achterin :P ga maar onder het vooronder zitten als je mee wil :lol:
Edward
Contacteer:

Ik vind dat ik nu juist behoorlijk goede banden heb 8)
In de 4 jaar dat ik nu auto rijdt, heb ik altijd een beetje middelmatige banden onder m'n auto's gehad (m'n 205 GTI kwam met links Uniroyal en rechts een ander merk, ben ff kwijt hoe dat merk heette, m'n 19 kwam met vage Toyo's die vooral bij regen absoluut niet fijn reden.., en de Roadhogs die ik bij m'n sportvelgen onder de megane kreeg waren vooral bij warm weer erg zacht, maar toch vond ik dat op zich geen slechte banden.

Michelin heb ik ook aardig wat kilometers op gemaakt (Energy), die piepten vrij snel en ik vond dat ze te veel de spoorvorming in de weg volgden.
Deze Fulda Carat Progresso's bevallen me goed genoeg om straks weer aan te schaffen op de nieuwe velgen ter vervanging van de velgen die de crash niet hebben overleefd :p

Ik heb overigens gewoon 195/50 R15.. dus niet superbreed ofzo.
gerkenator

die goedkope michelin banden kan ik niet echt aanraden,

dan zijn fulda's goede banden heb ze zelf ook gehad vooral bij droog weer zeer goed.

ook falken is goed, lekker stille band goede grip en niet te duur.

of nexen beetje een onbekende band maar ook goed en betaalbaar, heb ik er nu voor onder en achter heb ik huismerk ( interstate ) van de bandenservice, maar dat worden later ook weer nexen.

rij overigens op 225/45-17

ga dan vooral door op de banden die je goed zijn bevallen. fulda is goed.

ook viking moet goed zijn voor normaal gebruik, dus als je geen sportieve rijstijl hebt, die is lekker goedkoop, beetje vergelijkbaar met je roadhogs denk ik. niet echt aan te raden dus voor sportief gebruik.

voordat het een bandentopic word, wil ik je succes wensen met je volgende auto en je volgende hopelijk veilige km's
Xabre

gerkenator

ben niet zo weg van auto's met meer dan 2 ton op teller op lpg

is een geen hint of advies maar een mening, heb er ervaring mee op lpg, voor mij nooit meer.
Egon

Johannes schreef:
nee hoor, een laguna weegt tussen de 1200 en 1310 kg :) hangt van het type af
Die Megane op marktplaats ziet er overigens nog best goed uit
Xabre

gerkenator schreef:ben niet zo weg van auto's met meer dan 2 ton op teller op lpg

is een geen hint of advies maar een mening, heb er ervaring mee op lpg, voor mij nooit meer.
zal wel aan de bestuurder liggen :lol:
Edward
Contacteer:

bij 2 ton op LPG kunnen er idd kosten aan komen.. dat je de cilinderkop mag vervangen enzo..
maar benzine is me goed zat, en dan heb ik mooi m'n kofferruimte en m'n reservewiel (toch ineens al een paar keer nodig gehad de laatste maanden :S)

@Egon: welke Megane? :wink:
Johannes

Egon schreef: nee hoor, een laguna weegt tussen de 1200 en 1310 kg :) hangt van het type af
Die Megane op marktplaats ziet er overigens nog best goed uit
Shit, ja. Dat bedoelde ik ook, rond de 1250 ipv 2500..... |: |: |:
Zat ff te (S). Typo...., 2500 what was i thinking.. :p

De auto die je zelf uitzocht ziet er ook keurig uit, jammer dat hij hem niet vast wil houden voor je.
Hier nog een nette Megane 1.6.

Of toch een Laguna :beer: . is wel wat duurder in de wegenbelasting, maar dan heb je wel meer ruimte dan in een Megane. Ik betaalde voor mijn vorige €37 in de maand, hoeveel betaalde je voor de Megane?
Edward
Contacteer:

81 of 82 per kwartaal..
oftewel 27 euro per maand.
het verschil tussen Laguna en Megane valt me dan op zich nog wel mee.. ook al is een Laguna wel 2 klassen zwaarder :)
Laatst gewijzigd door Edward op zo 8 jul 2007 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Johannes

dan zou ik voor een Laguna kiezen, ben nu toe aan mijn tweede en het bevalt uitstekend!
Rob 16v
Contacteer:

Belasting voor Laguna 1 ph.2 1.6 16v (1200kg) zit op 40 Eurie per maand.

Heb 'm nu een half jaar en rijd heerlijk (ik was natuurlijk wel heel wat anders gewend, 19 16v, -7cm, Koni geel en 17", auw :bang: )
Egon

Edward(ForeverYoung) schreef:bij 2 ton op LPG kunnen er idd kosten aan komen.. dat je de cilinderkop mag vervangen enzo..
maar benzine is me goed zat, en dan heb ik mooi m'n kofferruimte en m'n reservewiel (toch ineens al een paar keer nodig gehad de laatste maanden :S)

@Egon: welke Megane? :wink:
die uhh.... Rode :)
Riël
Über-Spammer

gerkenator schreef:goede banden met ruim profiel en minder goede banden met ruim profiel, zit wel degelijk verschil in hoor. en ook de maat van de band is dan van belang.

heb je een lichte wagen en zet je er brede banden op is gevaarlijker dan zware wagen met brede banden bij slecht weer.

geef aub ietsje meer uit aan goed merk band ( hoeft niet persee michelin te zijn ) maar een A of B merk. gemiddeld 100/120 euro per band incl: montage heb je redelijk goede band

en een goede zomerband presteerd vele malen beter dan een slechte winterband in de regen.
Een winterband presteert uberhaupt alleen maar goed bij 7 graden of minder, winterband heeft niets met regen te maken. Uberhaupt is een goede zomerband beter dan een slechte winterband :p

En waarom moet een goede band 110 euro kosten incl montage? Ligt toch helemaal aan het merk en type? Een standaard maatje 175/65/14 kost écht geen 110 euro.

En een goed merk monteren? Waar komen Nexen dan vandaan?

En LPG en 2 ton tja ... ik heb er geen last van
:smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik zou ff mijn onderschrift veranderen :D

voorlopig razen je wielen niet over de weg :p

geintje he edward (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
gerkenator schreef:goede banden met ruim profiel en minder goede banden met ruim profiel, zit wel degelijk verschil in hoor. en ook de maat van de band is dan van belang.

Een winterband presteert uberhaupt alleen maar goed bij 7 graden of minder, winterband heeft niets met regen te maken. Uberhaupt is een goede zomerband beter dan een slechte winterband :p

En waarom moet een goede band 110 euro kosten incl montage? Ligt toch helemaal aan het merk en type? Een standaard maatje 175/65/14 kost écht geen 110 euro.

Ik vroeg me dat eigenlijk ook al af?

Me pa z'n 21 TXE 2.2 op LPG 465.000 km zonder koprevisie en de safrane zit nu ook al op bijna 3 ton en is uit 2000... Beregoeie auto's (Y)
Edward
Contacteer:

Volgens mij is dat zo'n standaard gas-praatje.. Bij veel motoren klopt dat geloof ik ook wel, je rijdt goedkoper maar er staan eens in de zoveel tijd wat extra kosten tegenover. Die je er natuurlijk al wel uit hebt door het goedkoper rijden :)

Betreft de banden: voor 195/50 ben ik zo'n 70 a 75 euro per band kwijt, incl. montage. En eigenlijk is dat me al duur zat :)
Winterband in 175/64R14 kostte me vorig jaar ook 70 euro, incl. montage.

@Luco: zo gauw de auto hier binnen is bij de schadehersteller, ga ik waarschijnlijk gebruik maken van m'n recht op een leenauto. Mocht dat nog langer duren dan morgen, dan is het idd geen gek idee om het onderschrift misschien weg te halen :D :wink:
(Heel scherp opgemerkt trouwens :P)

@Egon: de rode lijkt mij idd ook wel wat. Alhoewel 1tje met airco me ook wel gaaf lijkt. Alleen vraag ik me een beetje af hoe dat zit met onverwachte kosten, als het systeem stuk gaat, bijvoorbeeld.

Op zich vind ik die kleur rood wel gaaf, als het weer een Megane wordt dan waarschijnlijk wel een rode. Heb m'n zinnen er al een beetje op gezet, zeg maar :smoke:

Laguna heb ik ook altijd mooie auto's gevonden, dus daar ga ik nog wel over nadenken. Wel een beetje saai, op een zakelijke manier, maar das op zich niet echt belangrijk :) Ik reed nu ook niet in de meest sportieve auto tenslotte :p

Een Laguna kopen is alleen wel iets minder handig omdat ik dan een tijdje met een normale einddemper moet rijden en de huidige sportdemper van onder de megane moet gaan proberen te verkopen aan een andere 1.6e rijder, ivm ophangpunten.

Idem met m'n reeds bestaande MDF hoedeplank, die zal waarschijnlijk niet gaan passen in een Laguna. Plus dat ik de originele uit de Megane, zonder speakergaten, nog op zolder heb staan.

@Rob: das echt heel wat anders ja :D Waar is de 19 naartoe gegaan?
Standaard rijdt een 19 natuurlijk ook erg goed :) Megaantje net zo.
Johannes

Edward(ForeverYoung) schreef: Op zich vind ik die kleur rood wel gaaf, als het weer een Megane wordt dan waarschijnlijk wel een rode. Heb m'n zinnen er al een beetje op gezet, zeg maar :smoke:
Dan zou ik de Megane gaan bekijken, het was alleen maar om je een ander inzicht te geven. Een Mégane berline rijdt ook prima en je zit dan ook niet met de onderdelen die je nu hebt. Succes ermee!
Laatst gewijzigd door Johannes op ma 9 jul 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob 16v
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef: @Rob: das echt heel wat anders ja :D Waar is de 19 naartoe gegaan?
Standaard rijdt een 19 natuurlijk ook erg goed :) Megaantje net zo.
19 rijd nu ergens in de Flevopolder rond als ik het goed heb.

Een Laguna moet je niet teveel aan doen, geen dikke brulpijpen eronder of dikke mdf-platen achterin flikkeren (op de originele plaatsen kun je genoeg vermogen kwijt, daar ben je echt niet zo'n dikke plank voor nodig).
Beetje verlagen aan de voorkant, minimaal 17" eronder (18 is beter) en dan lekker relaxt rijden!! :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Riël Notermans schreef:

zit je al op de 5 ton? :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie