Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Sterkte, man... :( Gewoon zwaar klote. (N)
Haas
Car: Megane RS

tsja, tis gewoon klote, maar je bent zelf nog heel (Y)

succes met de afhandeling! Spullen eraf slopen is ook maar relatief. Als je afstand doet van de auto valt er weinig meer te slopen en ene halve auto nemen ze niet aan, dus denk dat er naast je radio enz weinig te halen valt. :)
Sanderclioll

Xabre schreef:die zal wel lekker stuk zijn idd
Kom op, dit is niet cool voor die jongen.

Maar wel klote edward, 't zit je niet mee...
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(N) Zit je niet mee Edward. Jij bent er iig ongeschonden uit gekomen, en das het belangrijkste.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Car: 19 16V

Sander de Bruin schreef:
Xabre schreef:die zal wel lekker stuk zijn idd
Kom op, dit is niet cool voor die jongen.

Maar wel k*%$e edward, 't zit je niet mee...
zeg ik dat dan, is gewoon balen hoor
Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer

Sterkte Edward, kan heel anders aflopen in Duitsland :(

Jammer van de auto, maar t is maar materiaal he ... Ongelukken zitten in een klein hoekje, zeker met die dikke sloten die de duitse snelweg kent.

Moet nog afkloppen met de saf, die 225 breed bandjes zijn ook niet altijd prettig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

wou net zeggen, kan me de foto's van Voske zijn 19 nog herinneren.. :S Of wie was dat ook weer? die witte 19 met nogal ingekorte dakstijlen :S
Riël
Über-Spammer

Brammetje, maar dat was na een aanrijding met een kadaver in Luxemburg :
)
Haas

owja, van bram idd! (Y)
sja, nouja, t kan zomaar anders aflopen zeg maar :)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Zwaar balen edward (N) :( Sterkte met de afhandeling en succes met zoeken naar een andere wagen (Y)
Xabre
Car: 19 16V

Haas schreef:wou net zeggen, kan me de foto's van Voske zijn 19 nog herinneren.. :S Of wie was dat ook weer? die witte 19 met nogal ingekorte dakstijlen :S
er was hier ook eens een blauwe 5 deurs 19 16v ph2, hele mooie auto, ook aanrijding van achteren, lijkt dan mee te vallen maar alles was krom

kan zo snel ff geen foto's vinden
Trust me. I know what I'm doing.
Siempie

mooi kloten zeg, maar gelukkig met jou alles goed.

en wat komt er nu voor bak?
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

MartijnG schreef:En wat raar dat die achteras krom was, je had het toen eens moeten zien toen je uit de plomp werd getrokken aan je achterwiel :wink:
Ik heb het toen ook gezien :wink:, en ook bij de schadehersteller aangegeven dat de achteras wel eens krom zou kunnen zijn ( >-) ) maar toch is daar niks mee gedaan. Resultaat nu dus scheef afgesleten banden die aan 1 kant gewoon al bijna geen profiel meer hadden. Gelukkig reed ik nu op m'n reservewiel en was die linker er minder erg aan toe.. Ben nu met de voorkant gaan glijden, dat liever dan dat de achterkant op 1 of andere manier uitbreekt 8) (Voor m'n gevoel dan..)
Edwin5gtt (Punttang) schreef:Daar ben je mooi klaar mee.
Koote is dat. Tja als die wegen in duitsland nat worden dan is het bagger.
Voel hem daar regelmatig met 90 a 100 wel een een klein beetje gaan.
Sterkte met de afhandeling en succes met een evt nieuwe aankoop.
Gelukkig heb je zelf niks.

Gr. Edwin
Ik reed nog wel iets harder... Weet 't alleen niet precies meer, maar toch zeker ergens tussen 140 en 160 :~ Maar daarvoor merkte ik niks.. heb de aquaplaning beetje onderschat denk ik.
Riël Notermans schreef:Sterkte Edward, kan heel anders aflopen in Duitsland :(

Jammer van de auto, maar t is maar materiaal he ... Ongelukken zitten in een klein hoekje, zeker met die dikke sloten die de duitse snelweg kent.

Moet nog afkloppen met de saf, die 225 breed bandjes zijn ook niet altijd prettig.
Kan idd anders aflopen in Duitsland.. Maar ik had gelukkig niemand achter me zitten (die was ik bijna allemaal voorbij gegaan |: )
Ik reed dan ook links, waar de spoorvorming veel minder is..

En 't is idd maar materiaal, precies hoe ik er ook over denk.
Echt rouwig ben ik er op de een of andere manier ook niet om, het 'gevoel' was toch altijd minder aanwezig bij de Mégane.. (het gevoel dat ik met de 205 GTI en de Renault 19 wel had..)

Geen idee nog wat de volgende wordt :)

Iedereen bedankt, ook al was dit gewoon m'n eigen domme schuld..

Oh ja, MartijnG: de auto is gaan glijden op de Fulda's voorop, en daar was ik toch erg goed over te spreken bij regen :)
En rampenbak viel toch ook wel mee? Heb hier in 2 jaar minder onderhoud mee gehad dan met de 19 een aantal jaar terug :smoke: Wel meer ongelukken idd :beer:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Contacteer:

Iemand trouwens een idee onder welke omstandigheden airbags wel en niet horen af te gaan?
Ik bedoel, is dat alleen bij kop-staart botsingen, ofzo...
Bij mij zijn ze namelijk niet afgegaan. Maar ik zat dan ook gewoon nog netjes in m'n gordel alsof er niks gebeurde, ben voor zover ik weet ook niet vooruit geschoten richting stuur of raam..
Al m'm spullen lagen wel overal :D
Haas

bij een X vertraging. Jij bent een aardig eind geschoven, dus dan is de vertraging relatief laag... dus zullen ze niet uitkomen. Met mijn megane had ik een redelijke vertraging omdat ik op die truck knalde, daardoor zijn ze allebei eruit gekomen (waar ik nog het meest van schrok, aangezien ik het ongeluk aan zag komen). Kortom, zoals je t verteld, vind ik t niet raar dat ze er bij jou niet uitkekomen zijn. Tenzij je echt haaks rechtsaf de rail ingedoken ben en daardoor redelijk ineens stilstond, maar met regen en aquaplanning is het meestal schuiven, schuiven en schuiven (daargelaten dat je niet op een voorganger of file knalt :) )
Edward
Contacteer:

Duidelijk (Y)
Haas

Edward(ForeverYoung) schreef: Al m'm spullen lagen wel overal :D
gaat ongemerkt toch harder danje denkt :)

geen spierpijn in je nek of rug ofzo? dat had ik wel, maar de impact was ook wat zwaarder denk ik.... (en drie dagen daarvoor met rob ook al wat meegemaakt :) )
Marcel B.

Mooi balen man!

Dit bewijst maar weer es de gevleugelde uitspraken van onze friendly neighbourhood spiderman: 'With great power, comes great responsibility'
Riël
Über-Spammer

Maar ....

bij hevige regenval 140-160 door duitsland is inderdaad een leermoment geweest.

Dat DURF ik gewoon niet. Wetende dat er in de sporen een paar cm water ligt, op sommige plaatsen zelfs 5-10cm (ik heb regelmatig dat het lijkt alsof ik een stuk door de modder ga, zo geremd word ik).

Vanmorgen was het ook heftig. Ik reed met 80 achter een vrachtauto aan en wilde er links langs. In de 4, vol gas, duiste watersporen : Spinnen!

gaat gauw...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

kut voor je zeg :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PaulM

vind ook altijd trikkie, vooral als het type wegdek plots verandert (heb je ook op de A59 meen ik). rij je 140 ofzo met flinke regen en dan plots op wegdek waar veel meer regen op blijft staan (niet zoab?) dat is wel ff schrikken
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Klote voor je Edward, ik hoop alleen dat je na het eerdere voorval en nu dit (ook al kan dit de beste automobilisten overkomen) wel wat leert, misschien over je rijstijl? Misschien overmoedig? Misschien toch de bandjes? of een combinatie hiervan.

Ik wil je hier zeker niet mee afvallen, hoop alleen dat het je aan het denken zet soms?

Succes iig met de afwikkeling. :wink:
Steven
Car: M536

Je bent fan van mij zeker? Eerst slootrije en nu ookal de vangrail inparkeren :D

Tja zuurtjes... ik heb trouwens wel interesse in je roadhogbanden, zijn ideaal voor het driften :p
mark 5t
Contacteer:

erg jammer voor je maar was je goed verzekerd?
dan zoek je binnenkort toch gewoon een nieuwe mooie snelle renault uit?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heb nog wel een leuke megane break staan
aangezien je huidige ook al gebroken is :lol:
verders succes met de afhandeling
Haas

de leukste thuis, die sven ;) :D
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Mooi klote voor je Edward, en het is al genoeg gezegd, maar: goed dat je er zelf niets aan over hebt gehouden.

Succes met de afhandeling.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Edward
Contacteer:

Haas schreef:geen spierpijn in je nek of rug ofzo? dat had ik wel, maar de impact was ook wat zwaarder denk ik.... (en drie dagen daarvoor met rob ook al wat meegemaakt :) )
Ik had helemaal nergens last van :) Ook vanochtend niet nadat ik geslapen had (zoals spierpijn bijvoorbeeld..)
mark 5t schreef:erg jammer voor je maar was je goed verzekerd?
dan zoek je binnenkort toch gewoon een nieuwe mooie snelle renault uit?
All-risk. Dus zodra die (economisch) totall-loss is verklaard, krijg ik waarschijnlijk iets van dagwaarde en kan ik hopelijk een beetje snel op zoek naar iets anders. Zolang het maar Frans is :wink:
Heb niet echt een voorkeur, maar weer een 19 spreekt me toch wel erg aan.. Al is dat wel een 'stap terug' in bouwjaar enzo. En dan wil ik er toch liefst ook weer 1 in de kleur die ik had (Bleu Egée 454) en liefst ook met een niet al te hoge km.stand :p De Mégane kocht ik precies 2 jaar terug met bijna 120.000 en had ik op het moment van de crash op 191.500 ongeveer.
Maar ook een leuke Citroën Xantia ofzo is welkom :wink: Of weer een 205 GTI'tje, vind ik ook nog altijd helemaal uber :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heb nog wel een leuke megane break staan
aangezien je huidige ook al gebroken is :lol:
verders succes met de afhandeling
:lol:
Riël Notermans schreef:Maar ....

bij hevige regenval 140-160 door duitsland is inderdaad een leermoment geweest.

Dat DURF ik gewoon niet. Wetende dat er in de sporen een paar cm water ligt, op sommige plaatsen zelfs 5-10cm (ik heb regelmatig dat het lijkt alsof ik een stuk door de modder ga, zo geremd word ik).

Vanmorgen was het ook heftig. Ik reed met 80 achter een vrachtauto aan en wilde er links langs. In de 4, vol gas, duiste watersporen : Spinnen!

gaat gauw...
't was wel droog op dat moment :)
maar neemt niet weg dat er idd nog wel genoeg water op de weg lag..
tis ook gewoon stom: vlak daarvoor heb ik nog een heel stuk 110 gereden. alleen verveelde dat me toch vrij snel :beer:
sterker nog: zondagavond ben ik met een collega nog een stukje door Duitsland wezen rijden, even naar Osnabruck geweest en ook zulk slecht weer, maar toen deed ik het op de natte stukken mooi rustig aan en hebben we later op de terugweg pas de snelheden wat opgevoerd (op droge stukken weg dus)
Steven schreef:Je bent fan van mij zeker? Eerst slootrije en nu ookal de vangrail inparkeren :D

Tja zuurtjes... ik heb trouwens wel interesse in je roadhogbanden, zijn ideaal voor het driften :p
Ik heb er nog maar 1 8)
Die andere heb ik vorige week donderdag op onverklaarbare wijze lek gereden, inclusief beschadiging aan de binnenzijde van de velg 8)

@Ronnie: met deze bandjes was niks mis hoor, onder alle omstandigheden presteerden ze gewoon goed :) En vooral bij aquaplaning, ze ontspoorden nauwelijks..
Maus

En vooral bij aquaplaning, ze ontspoorden nauwelijks..
:klop: Deze houden we er in. :D

Maar toch succes met de afhandeling.
Edward
Contacteer:

:D
Klinkt ironisch, maar onder wat meer normale omstandigheden zijn deze Fulda's gewoon erg goed bij regen.. Zels nog beter dan m'n Fulda winterbanden..

Oh ja, 't moet ff gezegd: vangrails rule :worship:
Als die vangrail me niet had gehouden, was ik mooi naar beneden gedoken, en had ik wederom in de sloot gelegen :wink:
(wat een lol zo midden in de nacht :p )
Mark van Nierop
Contacteer:

Steven schreef: Tja zuurtjes... ik heb trouwens wel interesse in je roadhogbanden, zijn ideaal voor het driften :p
Kheb nog wel nieuwe voor je liggen hoor

@Edward, Zuur van je wagen en mooi dat ut verder goed gaat (persoonlijk)
Maar je hebt er inieder geval wel een paar rondjes mee gereden in TerApel :wink:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Muis

Hey Kerel, balen man!! Echt jammer voor je, gelukkig jij wel ongedeert.

Maarre om mevrouw Stemband ff na te doen...Wat hebben we nu geleerd: snelheid aanpassen op nat wegdek.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Mark Coupe schreef: Maar je hebt er inieder geval wel een paar rondjes mee gereden in TerApel :wink:
Ik dacht het, en jij zegt het haha, Idd altijd kut zo'n situatie...
Zag je vandaag nog wel lopen in hardenberg... Reed in een klantenauto achter de zwarte Clio Rs aan, waar je naar om keek hahaha...
Ad van Haperen
Contacteer:

Klote voor je edward, Hopelijk nu een auto met mindere problemen zoeken (Y)
Edward
Contacteer:

Yep, toen kwam ik net bij het treinstation vandaan 8)
Ik heb jou dus niet gezien, omdat ik te druk was met die zwarte RS :wink:
Was op zich wel een mooi ding, alleen klein beetje jammer dat er Lexuslampen opzaten ipv de originele. :)

@Muis (maar eigenlijk tegen iedereen): ik heb hier idd wel wat van geleerd, ja :~
Zit nu tijdelijk zonder auto, en das toch best behelpen.. Bovendien kreeg ik na het ongeval ook een boete van € 100 voor het te hard rijden bij regenval.. Ik kon het niet contant betalen, dus dat mag ik binnenkort overmaken naar de Autobahn Polizei :)

Voor zover ik weet is de auto nog niet hier in Emmen gearriveerd, want anders hadden ze wel gebeld, maar ik hoop dat ie morgen binnenkomt ofzo. Dan kan de expert er een oordeel over vellen, en heb ik recht op een leenauto (in geval van totall loss 5 dagen, en als ie gerepareerd gaat worden iets langer)
Plaats reactie