gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Contacteer:

een GT op full throttle stinkt, piept rammelt en kraakt altijd....

heerlijk die turbogeur in je auto als je net een stuk gesport hebt :)
Immer wieder die verdammte Holländer
GerryTT

Dat wel, maar zo erg heb ik het nog nooit geroken. (behalve toen ik hem vol met jerrycans vol benzine had liggen :lol: ) Ach hebben we weer wat te doen
Steven
Car: M536

Nou de mijne geurde nooit extreem naar benzine ofzo.

Verder kun je vaak slecht zien waar het lekt, als je het ruikt is het namelijk al verdampt. Dus zodra je stilstaat en je kap opentrekt is het allang pleite en dus slecht te vinden.

Maargoed het benzinetraject onder de kap is niet heel ingewikkeld, dus maar ff geheel nalopen denk?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

of de rubber ring bij je vlotter is lek

hebben wij al twee keer gehad
had je net getankt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT

Luco/Alpine-racer schreef:of de rubber ring bij je vlotter is lek

hebben wij al twee keer gehad
had je net getankt?
Nee, tank was al weer half leeg/vol. Hoop alleen niet dat het m'n carb is. Das een van de weinige dingen die ik niet reserve heb.

Maar als het m'n carb was dan had de benzine op m'n spruitstuk gelekt en dan had ik waarschijnlijk de plaatselijke krant wel gehaald :D
Robke
Car: Lexus IS250

Als goochelaar misschien? :lol:
Om benzine te ontbranden heb je aan een heet uitlaatspruitstuk niet genoeg, of hij moet roodgloeiend staan. :wink:
canonballman

Robke schreef:Als goochelaar misschien? :lol:
Om benzine te ontbranden heb je aan een heet uitlaatspruitstuk niet genoeg, of hij moet roodgloeiend staan. :wink:
Onee? zeker nog nooit een olie of benzinelekkende franse strijdkar gehad? :wink:
Heb ooit de blusser moeten pakken voor een olielekkage bij een 205gti.
Benzine brandt nog beter volgens mij, daarom gebruiken ze het voor de verbranding, en olie om te smeren :p
canonballman

reno+turbo=potentiele brandhaard :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

canonballman schreef:
Robke schreef:Als goochelaar misschien? :lol:
Onee? zeker nog nooit een olie of benzinelekkende franse strijdkar gehad? :wink:
Heb ooit de blusser moeten pakken voor een olielekkage bij een 205gti.
Benzine brandt nog beter volgens mij, daarom gebruiken ze het voor de verbranding, en olie om te smeren :p
dat is juist het rare
olie ontbrand volgens mij op lagere temperatuur dan benzine

bij benzine is het voornamelijk de damp die een ontsteker nodig heeft om te ontbranden
als ik me de natuurkundelessen goed herriner
Steven

Nou onder de warme kap is elke benzinedruppel ala minute verdampt of het moet er echt met liters per minuut uitspuiten :p
En op zich heeft Rob wel gelijk dat dat niet direct zal ontvlammen omdat je daar eerder een vonk voor nodig hebt.

Een spetter olie op je spuitstruk zal m.i. eerder een fikkie opleveren dan bijv. een flink zwetende carb.
canonballman schreef:reno+turbo=potentiele brandhaard :~
Dat blijft wel een feit >-)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja zo is onze alpine bijna afgefikt
die hebben ze zo lekker geconstrueerd dat je overdrukvaatje van je olie boven het spruitstuk uitkomt vlak bj de turbo

dan is 1 druppel olie genoeg
na lekker te hebben geblazen dacht ik, laat ik eens kijken hoe de turbo gloeit :D

had ik dat niet gedaan dan had het niet goed afgelopen
nu konden we gelijk blussen en was er geen schade
canonballman

Als het maar heet genoeg is vliegt benzine gewoon in de fik, vonk of geen vonk.
Spruitstuk moet natuurlijk wel goed heet zijn, maar dat issie al gauw, zeker bij een turbo na eventjes pooken.
Doe dat eens in het donker 15 min. en trek dan je motorkap eens open. Zaakje geeft licht dan....
GJ
Car: Megane 4 RS

De MINI heeft dit ook al na 2 banksessies :)
Afbeelding
Denk dat ik dan niks brandbaars erop moet krijgen.
GerryTT

Het benzine stank probleem is opgelost. Mijn externe turbo drukmeter deed het ook niet, slangetje losgeschoten |:

Maar heb nu een probleem wat ik veel erger vind. Gisteren met een Elise aan het sporten geweest(volgens mij dezelfde als degene die ik vorige keer op de snelweg heb laten zien dat een gt best snel is) maar nu op een lekkere bochtige b-weg. Na een paar minuten op z'n bumper geplakt te hebben(kon er niet voorbij) vond ik het welletjes. Kijk ik op mijn originele water temp meter, staat deze bijna in het rood. Snel de snelweg opgezocht om hem af te laten koelen blijft die k@tmeter bij het bovenste streepje staan. Olie temp was iets boven de 100 graden en zakte op de snelweg weer vrij snel naar 85 graden maar water temp wilde niet zakken. Nu weet ik dat die originele water temp meters niet te vertrouwen zijn maar dit heeft tie nog nooit gedaan. Heb er een 76 graden thermostaat in zitten en een grotere rad. En mijn olie temp is wel gewoon goed(wat ik toch het belangrijkste vind). Als ik die thermostaat eruit tjop, watdan? Komt waarschijnlijk mijn water niet op temp maar weet ik wel dat mijn koelsysteem goed werkt, toch?
Haas
Car: Megane RS

denk eerder dat je sensor kapot is dan wat anders.. Als je watertempmeter in het rood staat en je olietempmeter net boven de 100 graden, dat klopt niet helemaal met elkaar denk ik.
als je je thermomstaat eruit haalt, kan t zijn datie niet o ptemperatuur komt en zowiezo dat het heeeeel lang duurt voor hij warm is...
Abel
Über-Spammer

tja misschien nog een aftermarket water temp meter monteren dan heb je iig controle
GerryTT

Abel schreef:tja misschien nog een aftermarket water temp meter monteren dan heb je iig controle
Zat ik ook aan te denken. Vertrouw die originele meter niet echt. Die springt onder het rijden soms alle kanten op. En wat Haas zegt, m'n olie blijft wel goed en vrij constant, dus dat klopt niet. Waar kan ik het beste m'n water meten, zodat ik zeker weet wat de temp daarvan is?
Steven

Welke rad rijd je nu trouwens? Die dikke kopere?

Check anders die bedrading eens, dies vaak aardig crappy. Zit bovenop je waterpomp en loopt dan richting je accu het schutbord in.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb in zo'n pianoschakelaar een lampje aangesloten die gaat branden wanneer de fan aanslaat/aanstaat :) Zo weet ik wanneer de koeling haar best doet.

De mijne pakt namelijk bijna helemaal geen rijwind door de oliekoeler en de FMIC, die beide achter de openingen in de bumper, respectievelijk grille zitten. Zelfs op B-wegen slaat ie aan tijdens het rijden. Ik heb hiervoor dan ook een grotere radiateur geplaatst (R5 Expresse diesel) en een fan van een Opel Vectra Diesel uit 2002, nu wordt je zowat de grille ingezogen :lol:
GerryTT

Gisteren weer eens gereden met de gt en het lijkt alleen maar erger te worden :( Had nu zelfs de olie temp op 115 graden en deze zakte pas na 15km snelweg met 100km/u. Ben toen gestopt op een parkeerplaats en de grill eruit getrokken maar ook dit helpt niet.(Vraag1) Kan het zijn dat het niveau van de versnelingsbak olie zo laag is dat deze zijn warmte doorgeeft aan het blok? Heb verders alleen de kleppen laten stellen voor Goes. (Vraag2)Kan het dat er een borgmoer los is van de kleppen en daardoor de temp oploopt? Kleppen zijn gesteld volgens de origionele maten. Heb ook nog een originele nokkenas. (Vraag3)Zuigerring eruit waardoor de temp oploopt? Temp van rad en oliekoeler VOELEN geen 100+ aan.
Steven

Ik zou eerder je thermostaat verdenken, sloop anders gewoon het hele thermostaathuis eruit en ga dan eens rondrijden.

Dat is ook gelijk een verklaring dat die radiateur niet warm is, als ie dicht blijft zitten of niet geheel opengaat.

Dat van je bak en warmtedoorgifte is helemaal waanzin, hehe gekke Gerry :p

Kleppen en zuigerveren hebben ooknie direct te maken met de warmte, denk gewoon eerder dat er iets mis is in je koelsysteem zelf en dat daardoor je oliekoeler de koelende functie wat overneemt. Zal niet snel iets interns zijn.
GerryTT

Steven schreef: Zal niet snel iets interns zijn.
Hoop het. Heb geen (merkbaar)vermogens verlies. Het k@tte is dat ik nu zo op de temp en geluiden aan het letten ben dat je niet meer weet wat uit de motor komt of ergens anders vandaan. Het koelsysteem is helemaal nieuw(behalve jouw rad, Steven :wink: ) en in het begin had ik er geen problemos mee.
GerryTT

Hoop nu het koelings probleem opgelost te hebben. Heb nu twee aparte oliekoelers achter de gaten waar eerst de mistlampen in zaten. Als tie nu nog warm loopt weet ik het niet meer

Afbeelding
Robke
Car: Lexus IS250

Ik snap wel dat hij warmloopt, je hebt er geen radiateur in staan! :lol: :p :D
Steven

Staan ze parallel? te hopen dat je nu niet teveel drukverlies in je oliesysteem hebt...

Je kunt ook een lange platte achter je intercooler doen.
Abel
Über-Spammer

als je ssteem op druk is dan heb je toch geen verliezen?
canonballman

2 oliekoelers????!!!!!

Is dat niet een beetje overkill??
Klopt die meter wel, heb je die eens geijkt oid?

Hoor van zoveel mensen die een oliekoeler monteren, dat ze zo lang moeten rijden voordat de olie op temp. is.
GerryTT

Steven schreef:Staan ze parallel? te hopen dat je nu niet teveel drukverlies in je oliesysteem hebt...
Parallel? Ze staan in serie wat dus een extra olieslang van 80cm betekent. Denk dat de oliepomp dat wel trekt.

Volgende week olieen erin en kijken of het werkt.

Ook nog de linker aandrijfas vervangen voor een nieuwe blijkt deze dunner te zijn dan de originele. Hoop dat tie het houdt :p
GerryTT

canonballman schreef:2 oliekoelers????!!!!!

Is dat niet een beetje overkill??
Klopt die meter wel, heb je die eens geijkt oid?

Hoor van zoveel mensen die een oliekoeler monteren, dat ze zo lang moeten rijden voordat de olie op temp. is.
Had nog +/- 10 4kante cm van de radiateur wat vrij was. IC onder voor de rad en een oliekoeler boven voor de rad, blijft er nog maar weinig over. Zag ook eerst de watertemp stijgen en daarna de olietemp. Heb nu meer rad in de rijwind zitten. Watertemp meter was de originele en de olietemp heb ik geijkt. Deze opzet is voor 2 okt. als ik in Assen het circuit opga.
Steven

Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut :)

Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
GerryTT

Steven schreef:Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut :)

Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
Die kappen wil ik idd nog maken. En ik heb een oude motorkap voorzien van een gleufje. Als dit niet werkt zet ik hem te koop voor 501 eurie :p
Steven

een luchtuitlaat?

Je moet dan wel zorgen dat je een opstandaande rand maakt, alleen een gleuf naar binnen werkt niet, dat had ik al eens getest.

Je moet op de motorkap een vehoging maken om zo een onderdruk op het gat erachter te creeeren.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

verkocht
GerryTT

Steven schreef:een luchtuitlaat?

Je moet dan wel zorgen dat je een opstandaande rand maakt, alleen een gleuf naar binnen werkt niet, dat had ik al eens getest.

Je moet op de motorkap een vehoging maken om zo een onderdruk op het gat erachter te creeeren.
Shit ja, je hebt helemaal gelijk |:
Abel
Über-Spammer

heb je nu een gt radiator of een diesel radiator?

Net wat steven zegt, je moet absoluut de lucht geleidings kappen plaatsen anders gaat de meeste koude lucht langs de radiator
Plaats reactie