Nou de mijne geurde nooit extreem naar benzine ofzo.
Verder kun je vaak slecht zien waar het lekt, als je het ruikt is het namelijk al verdampt. Dus zodra je stilstaat en je kap opentrekt is het allang pleite en dus slecht te vinden.
Maargoed het benzinetraject onder de kap is niet heel ingewikkeld, dus maar ff geheel nalopen denk?
Robke schreef:Als goochelaar misschien?
Om benzine te ontbranden heb je aan een heet uitlaatspruitstuk niet genoeg, of hij moet roodgloeiend staan.
Onee? zeker nog nooit een olie of benzinelekkende franse strijdkar gehad?
Heb ooit de blusser moeten pakken voor een olielekkage bij een 205gti.
Benzine brandt nog beter volgens mij, daarom gebruiken ze het voor de verbranding, en olie om te smeren
Robke schreef:Als goochelaar misschien?
Om benzine te ontbranden heb je aan een heet uitlaatspruitstuk niet genoeg, of hij moet roodgloeiend staan.
Onee? zeker nog nooit een olie of benzinelekkende franse strijdkar gehad?
Heb ooit de blusser moeten pakken voor een olielekkage bij een 205gti.
Benzine brandt nog beter volgens mij, daarom gebruiken ze het voor de verbranding, en olie om te smeren
dat is juist het rare
olie ontbrand volgens mij op lagere temperatuur dan benzine
bij benzine is het voornamelijk de damp die een ontsteker nodig heeft om te ontbranden
als ik me de natuurkundelessen goed herriner
Nou onder de warme kap is elke benzinedruppel ala minute verdampt of het moet er echt met liters per minuut uitspuiten
En op zich heeft Rob wel gelijk dat dat niet direct zal ontvlammen omdat je daar eerder een vonk voor nodig hebt.
Een spetter olie op je spuitstruk zal m.i. eerder een fikkie opleveren dan bijv. een flink zwetende carb.
ja zo is onze alpine bijna afgefikt
die hebben ze zo lekker geconstrueerd dat je overdrukvaatje van je olie boven het spruitstuk uitkomt vlak bj de turbo
dan is 1 druppel olie genoeg
na lekker te hebben geblazen dacht ik, laat ik eens kijken hoe de turbo gloeit
had ik dat niet gedaan dan had het niet goed afgelopen
nu konden we gelijk blussen en was er geen schade
Als het maar heet genoeg is vliegt benzine gewoon in de fik, vonk of geen vonk.
Spruitstuk moet natuurlijk wel goed heet zijn, maar dat issie al gauw, zeker bij een turbo na eventjes pooken.
Doe dat eens in het donker 15 min. en trek dan je motorkap eens open. Zaakje geeft licht dan....
Het benzine stank probleem is opgelost. Mijn externe turbo drukmeter deed het ook niet, slangetje losgeschoten
Maar heb nu een probleem wat ik veel erger vind. Gisteren met een Elise aan het sporten geweest(volgens mij dezelfde als degene die ik vorige keer op de snelweg heb laten zien dat een gt best snel is) maar nu op een lekkere bochtige b-weg. Na een paar minuten op z'n bumper geplakt te hebben(kon er niet voorbij) vond ik het welletjes. Kijk ik op mijn originele water temp meter, staat deze bijna in het rood. Snel de snelweg opgezocht om hem af te laten koelen blijft die k@tmeter bij het bovenste streepje staan. Olie temp was iets boven de 100 graden en zakte op de snelweg weer vrij snel naar 85 graden maar water temp wilde niet zakken. Nu weet ik dat die originele water temp meters niet te vertrouwen zijn maar dit heeft tie nog nooit gedaan. Heb er een 76 graden thermostaat in zitten en een grotere rad. En mijn olie temp is wel gewoon goed(wat ik toch het belangrijkste vind). Als ik die thermostaat eruit tjop, watdan? Komt waarschijnlijk mijn water niet op temp maar weet ik wel dat mijn koelsysteem goed werkt, toch?
denk eerder dat je sensor kapot is dan wat anders.. Als je watertempmeter in het rood staat en je olietempmeter net boven de 100 graden, dat klopt niet helemaal met elkaar denk ik.
als je je thermomstaat eruit haalt, kan t zijn datie niet o ptemperatuur komt en zowiezo dat het heeeeel lang duurt voor hij warm is...
Abel schreef:tja misschien nog een aftermarket water temp meter monteren dan heb je iig controle
Zat ik ook aan te denken. Vertrouw die originele meter niet echt. Die springt onder het rijden soms alle kanten op. En wat Haas zegt, m'n olie blijft wel goed en vrij constant, dus dat klopt niet. Waar kan ik het beste m'n water meten, zodat ik zeker weet wat de temp daarvan is?
Ik heb in zo'n pianoschakelaar een lampje aangesloten die gaat branden wanneer de fan aanslaat/aanstaat Zo weet ik wanneer de koeling haar best doet.
De mijne pakt namelijk bijna helemaal geen rijwind door de oliekoeler en de FMIC, die beide achter de openingen in de bumper, respectievelijk grille zitten. Zelfs op B-wegen slaat ie aan tijdens het rijden. Ik heb hiervoor dan ook een grotere radiateur geplaatst (R5 Expresse diesel) en een fan van een Opel Vectra Diesel uit 2002, nu wordt je zowat de grille ingezogen
Gisteren weer eens gereden met de gt en het lijkt alleen maar erger te worden Had nu zelfs de olie temp op 115 graden en deze zakte pas na 15km snelweg met 100km/u. Ben toen gestopt op een parkeerplaats en de grill eruit getrokken maar ook dit helpt niet.(Vraag1) Kan het zijn dat het niveau van de versnelingsbak olie zo laag is dat deze zijn warmte doorgeeft aan het blok? Heb verders alleen de kleppen laten stellen voor Goes. (Vraag2)Kan het dat er een borgmoer los is van de kleppen en daardoor de temp oploopt? Kleppen zijn gesteld volgens de origionele maten. Heb ook nog een originele nokkenas. (Vraag3)Zuigerring eruit waardoor de temp oploopt? Temp van rad en oliekoeler VOELEN geen 100+ aan.
Ik zou eerder je thermostaat verdenken, sloop anders gewoon het hele thermostaathuis eruit en ga dan eens rondrijden.
Dat is ook gelijk een verklaring dat die radiateur niet warm is, als ie dicht blijft zitten of niet geheel opengaat.
Dat van je bak en warmtedoorgifte is helemaal waanzin, hehe gekke Gerry
Kleppen en zuigerveren hebben ooknie direct te maken met de warmte, denk gewoon eerder dat er iets mis is in je koelsysteem zelf en dat daardoor je oliekoeler de koelende functie wat overneemt. Zal niet snel iets interns zijn.
Hoop het. Heb geen (merkbaar)vermogens verlies. Het k@tte is dat ik nu zo op de temp en geluiden aan het letten ben dat je niet meer weet wat uit de motor komt of ergens anders vandaan. Het koelsysteem is helemaal nieuw(behalve jouw rad, Steven ) en in het begin had ik er geen problemos mee.
Hoop nu het koelings probleem opgelost te hebben. Heb nu twee aparte oliekoelers achter de gaten waar eerst de mistlampen in zaten. Als tie nu nog warm loopt weet ik het niet meer
Is dat niet een beetje overkill??
Klopt die meter wel, heb je die eens geijkt oid?
Hoor van zoveel mensen die een oliekoeler monteren, dat ze zo lang moeten rijden voordat de olie op temp. is.
Had nog +/- 10 4kante cm van de radiateur wat vrij was. IC onder voor de rad en een oliekoeler boven voor de rad, blijft er nog maar weinig over. Zag ook eerst de watertemp stijgen en daarna de olietemp. Heb nu meer rad in de rijwind zitten. Watertemp meter was de originele en de olietemp heb ik geijkt. Deze opzet is voor 2 okt. als ik in Assen het circuit opga.
Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut
Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
Steven schreef:Naja ben benieuwd, zo heb je wel je hele oppervlak van je neus benut
Heb je trouwens nog iets van luchtgeleidende kappen voor de onderzijde van de radiateur? Er gaat veel rijwind door de intercooler en zo tussen bumper en subframe weer naar beneden zonder echt door je radiateur te waaien. Daar verlies je nog een hoop rijwind mee.
Die kappen wil ik idd nog maken. En ik heb een oude motorkap voorzien van een gleufje. Als dit niet werkt zet ik hem te koop voor 501 eurie