ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Danny van Duren schreef:vraagje gtt phase 2 veerpoten zijn die te monteren op een gtt phase1?
maar hoe zit dan met camber?
Pfff dan zit je al zo lang op het forum en nog weet je het niet of kan je nog steeds niet omgaan met de search? (S)

Een complete fase 2 veerpoot kan uitgewisseld worden met een complete fase 1 poot. Verschil zit in de topschotels en de gaten onderin waarmee ie aan het fusee vastzit....
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:
Danny van Duren schreef:vraagje gtt phase 2 veerpoten zijn die te monteren op een gtt phase1?
maar hoe zit dan met camber?
Pfff dan zit je al zo lang op het forum en nog weet je het niet of kan je nog steeds niet omgaan met de search? (S)

Een complete fase 2 veerpoot kan uitgewisseld worden met een complete fase 1 poot. Verschil zit in de topschotels en de gaten onderin waarmee ie aan het fusee vastzit....
tja ok dat weet ik maar heb ooit ergens iets gelesen over phase 1 veerschotels en phase 2 veerpoten voor leuke verlaging maar nu zit ik dus met die gaten ik krijg dan dus nooit meer een goed camber of heb ik dat mis
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef:wie weet de maat van de doorstroom begrenzer van de slang die naar je expantievaatje loopt van een GT fase 1?

ik heb dat ding natuurlijk weer weggegooid :( en heb nu een compleet verkeerde flow in mijn systeem.
Kijk es Markie: It's called 'the restrictor'

1,7mm dus :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:
Danny van Duren schreef:vraagje gtt phase 2 veerpoten zijn die te monteren op een gtt phase1?
maar hoe zit dan met camber?
Pfff dan zit je al zo lang op het forum en nog weet je het niet of kan je nog steeds niet omgaan met de search? (S)

Een complete fase 2 veerpoot kan uitgewisseld worden met een complete fase 1 poot. Verschil zit in de topschotels en de gaten onderin waarmee ie aan het fusee vastzit....
tja ok dat weet ik maar heb ooit ergens iets gelesen over phase 1 veerschotels en phase 2 veerpoten voor leuke verlaging maar nu zit ik dus met die gaten ik krijg dan dus nooit meer een goed camber of heb ik dat mis
Idd eigenlijk kan het niet. Ik rij der ook mee maar dan met camber verstelbouten via Arco. Maar dan nog het je 3 graden camber. Dus staan je wielen overdreven naar binnen aan de bovenkant (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
bas m
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 19:59

Los contact zou goed kunnen gezien het gedrag van naald.
Inderdaad die uit heemskerk.
En bedankt voor de tip Ray ik zal er morgen even naar kijken.
Groetjes Bas
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Alex Los schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:
Danny van Duren schreef:vraagje gtt phase 2 veerpoten zijn die te monteren op een gtt phase1?
maar hoe zit dan met camber?
Pfff dan zit je al zo lang op het forum en nog weet je het niet of kan je nog steeds niet omgaan met de search? (S)

Een complete fase 2 veerpoot kan uitgewisseld worden met een complete fase 1 poot. Verschil zit in de topschotels en de gaten onderin waarmee ie aan het fusee vastzit....
tja ok dat weet ik maar heb ooit ergens iets gelesen over phase 1 veerschotels en phase 2 veerpoten voor leuke verlaging maar nu zit ik dus met die gaten ik krijg dan dus nooit meer een goed camber of heb ik dat mis
Idd eigenlijk kan het niet. Ik rij der ook mee maar dan met camber verstelbouten via Arco. Maar dan nog het je 3 graden camber. Dus staan je wielen overdreven naar binnen aan de bovenkant (Y)

ok bedankt want dat was precies wat ik wou weten dan zoek ik maar even door voor phase 1 koni`s
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Steven schreef:
mark 5t schreef:wie weet de maat van de doorstroom begrenzer van de slang die naar je expantievaatje loopt van een GT fase 1?

ik heb dat ding natuurlijk weer weggegooid :( en heb nu een compleet verkeerde flow in mijn systeem.
Kijk es Markie: It's called 'the restrictor'

1,7mm dus :)
zow mark die is dus een stuk kleiner als we dachten! :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Alex Los schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:
Danny van Duren schreef:vraagje gtt phase 2 veerpoten zijn die te monteren op een gtt phase1?
maar hoe zit dan met camber?
Pfff dan zit je al zo lang op het forum en nog weet je het niet of kan je nog steeds niet omgaan met de search? (S)

Een complete fase 2 veerpoot kan uitgewisseld worden met een complete fase 1 poot. Verschil zit in de topschotels en de gaten onderin waarmee ie aan het fusee vastzit....
tja ok dat weet ik maar heb ooit ergens iets gelesen over phase 1 veerschotels en phase 2 veerpoten voor leuke verlaging maar nu zit ik dus met die gaten ik krijg dan dus nooit meer een goed camber of heb ik dat mis
Idd eigenlijk kan het niet. Ik rij der ook mee maar dan met camber verstelbouten via Arco. Maar dan nog het je 3 graden camber. Dus staan je wielen overdreven naar binnen aan de bovenkant (Y)

ok bedankt want dat was precies wat ik wou weten dan zoek ik maar even door voor phase 1 koni`s
3 graden camber rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :p :p :p :p
lekker hoeken (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Alleen voor op straat moet je dan blijven hoeken, anders slijten je banden schuin af :p

En lift off oversteer is dan helemaal de duivel...
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

KoenGTT schreef:
Ok die van mij komt dus tot de 0.9 stip. Standaard is toch 0.7 dus dat betekent dat ie al is opgeschroefd...
Maar dat is wel erg weinig als ie tot de helft komt.
Ik heb nog eens gekeken maar hij slaat echt naar rechts tot halverwege het rood. Misschien wel verstandig om hem een btje af te voeren.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das meer 1,1 bar ja, das wel erg veel zeker als je nog een standaard sproeier hebt.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

We kijken er vrijdag wel ff naar opt circuit. Moet ik nog wat gereedschap meenemen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo rvs begrenzer zelf even gemaakt gaatje geboord op 2mm lijkt me ook wel goed heb namelijk geen 1,7 boor :)

zit mooi in de slang vlak voor het expantievaatje zodat ik het altijd nog kan aanpassen als het niet bevalt.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Weet iemand de opbrengst van de electrische benzine pomp van een gtt?
Ik ben erg benieuwd naar de hoeveelheid litter per uur en met hoeveel bar. :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

antoine schreef:Weet iemand de opbrengst van de electrische benzine pomp van een gtt?
Ik ben erg benieuwd naar de hoeveelheid litter per uur en met hoeveel bar. :)
moet je de SEARCH eens gebruiken of het hele 5 topic eens doorspitten is al eens een paar keer gevraagd . (0)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

oldskool schreef:
antoine schreef:Weet iemand de opbrengst van de electrische benzine pomp van een gtt?
Ik ben erg benieuwd naar de hoeveelheid litter per uur en met hoeveel bar. :)
moet je de SEARCH eens gebruiken of het hele 5 topic eens doorspitten is al eens een paar keer gevraagd . (0)
Nou kom maar met die INFO dan.. (Y) :D
bas m
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 19:59

Op mijn GTT zit een RE257 unit ipv een 209.
Is iemand hiermee bekent het werkt namelijk prima.
De auto rijdt goed en de turbodruk staat ook behoorlijk hoog.
Hij pingelt niet zover ik het heb gemerkt.
Groetjes Bas
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

RE257 is de zwitserse RE209, nix mis mee (Y)

Toevallig een geimporteerde Bleu Sport?
bas m
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 19:59

Dat is mooi dat het goed is.
Het is geen blue sport maar een knalgele uit 88.
Het is wel import denk ik want het kenteken is PT-FZ-36.
Mijn turbodruk is iets van 1.2 terwijl de waste-gate niet versteld is.
Je kan hem wel goed bewegen met de hand iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Groetjes Bas
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

bleu thunder schreef:he wie helpt mij
zaterdag halve dag gereden start m weer en telkens wil de renault 5 gt turbo afslaan
onder het rijden is t steeds of hij m vooruit wil duwen en als je remt slaat de motor af
heb al geprobeerd af te stellen maar werkt niet
de benzinr pomp maakt een sissend geluid (hoort dit zo is nooit eerder opgevallen)
en de uitlaat maakt ook een rochelend geluid
op de snelweg rijd hij overgens goed en ga je langzamer rijden stotterd hij
is net of ergens valse lucht krijg t nie gevonden
geef wa tips please
oldskool schreef:zou beginnen om het brandstof filter by de pomp te vernieuwen
en de stationair scroef er ff uit te draaien en ff schoonspuiten . als dat niet helpt dan is het iets anders .
kan vuil in de carb zitten .
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik had even een vraagje omtrent de BV-08-LX.
Mijn neefje heeft vaak in mijn gt turbo gereden en wil ook 1tje.
Nu heeft hij zijn oog laten vallen op de BV-08-LX

Is deze auto beetje bekend hier?
Volgens mij las ik laatst nog iets over deze auto.
Weet niet meer waar dat stond.

Die kapotte versnellingsbak is bijzaak.

Wie weet iets over deze auto.
Omtrent alles dan.

Ik hoor het graag.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

IS opzich een leuke GT, maar heeft wel wat meegemaakt.
Ray zn broertje heeft hem ook nog gehad, toen was ie nog Tungsten Grey, die heeft er geloof ik een klappertje meegemaakt, en daarna is ie opgeknapt en zwart gespoten.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dit klopt, was een lelijke schade maar niet zo ernstig als het leek.

is allemaal netjes hersteld en het blok is helemaal uit mekaar getrokken en opnieuw opgebouwd. Gideon heette de eigenaar toen.

was allemaal nog in de Vliststraat bij JL destijds, dus ik heb zelf met enige regelmaat de vorderingen gezien.

ding is volgens mij best redelijk gespoten, zitten iig een heleboel nieuwe onderdelen op.

als het nu niks meer is moet hij wel erg aan vellen getrapt zijn....

ik zou zeggen gaat s kijken??
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nog ff een foto in zijn hoogtijdagen:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 20_IMG.JPG[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

idd hoogtij of is het nou 4 x 4 tijden :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik zeg toch: hoog-tij
Immer wieder die verdammte Holländer
bas m
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 19:59

Iemand ervaring met revisie setjes voor de turbo?
Mijn turbo lagers zijn namelijk prima maar m'n afdichtingen waarschijnlijk wat minder :)
Groetjes Bas
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

GT 16V (weer) te koop, nu 850 euro zo meenemen

**klik**
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik wil binnenkort mijn 5je verlagen, gt turbo fase 1.

Iemand tips welke te nemen?
alleen de veren of incl. de schokkers?
merk?

Het gaat gewoon om 15" velgjes met 195/45 r15 banden :)

Ik zag op stroeve motorsport een leuk setje staan, 375 euri, 60/60mm van APEX. dus veren incl. de schokbrekers.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

-Ray- schreef:GT 16V (weer) te koop, nu 850 euro zo meenemen

**klik**
wat is er toch mis met dat kreng?

|:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef:GT 16V (weer) te koop, nu 850 euro zo meenemen

**klik**
waarom is dat ding zo goedkoop eigenlijk?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Op MP staat een bod van 1600 euries.... :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Was denk ik een bod voor de prijsverlaging..
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan is 850 euries niet veel geld als het kassie nog in redelijk goede staat is en het torretje goed draait...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jackson schreef:Ik wil binnenkort mijn 5je verlagen, gt turbo fase 1.

Iemand tips welke te nemen?
alleen de veren of incl. de schokkers?
merk?

Het gaat gewoon om 15" velgjes met 195/45 r15 banden :)

Ik zag op stroeve motorsport een leuk setje staan, 375 euri, 60/60mm van APEX. dus veren incl. de schokbrekers.
APEX is bedoeld voor Phase 2 topschotels......

Anders bv Monroe / Koni schokdempers Phase 1 + APEX veren -35 mm Phase 1 (als je die kan krijgen... Anders ik wel :D :wink: )
Gesloten