
ACT: 5 GT Turbo.
Houd er wel rekening mee dat je dan de druk meet die je blok in gaat. Je turbo staat dan iets harder te blazen. Je verliest ongeveer 0,2-0,3 bar door je carb en ic. Dus schroef je de druk op naar 1bar op je meter staat je turbo wel 1,3bar te blazen. Met een originele kan dat toch problemen geven 

met andere woorden: andere turbo 

Immer wieder die verdammte Holländer
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik heb ff een probleem secu vraagje, gisteravond ging mn gtt in 1 keer raar doen op de snelweg, op eens stotteren enzo, ik rook een brandluchtje dus snel aan de kant gezet. Wilde mn contact uitdoen en trok de sleutel er uit........maar de motor bleef nog lopen?
Na ff gekeken te hebben bleek het massaoogje van de dynamo kapot te zijn gesmolten. En na afgesleept te zijn naar huis, vandaag even wat losgehaald en gedaan. Toen ik de dynamo er af had gehaald/losgekoppeld had, ging de motor gewoon uit zoals het hoort. Mijn gedachte is dus dat de dynamo intern kortsluiting maakt, zou dat kunnen?
Als ik de massa aan probeer te sluiten aan de dynamo krijg ik dikke vonken en dat lukt dus niet verder.
Heeft iemand een idee? Hoe kan het uberhaupt dat de motor blijft draaien als ik mn sleutel er uit trek?
Na ff gekeken te hebben bleek het massaoogje van de dynamo kapot te zijn gesmolten. En na afgesleept te zijn naar huis, vandaag even wat losgehaald en gedaan. Toen ik de dynamo er af had gehaald/losgekoppeld had, ging de motor gewoon uit zoals het hoort. Mijn gedachte is dus dat de dynamo intern kortsluiting maakt, zou dat kunnen?
Als ik de massa aan probeer te sluiten aan de dynamo krijg ik dikke vonken en dat lukt dus niet verder.
Heeft iemand een idee? Hoe kan het uberhaupt dat de motor blijft draaien als ik mn sleutel er uit trek?
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand een idee of een lichtschakelaar van een 'normale ' 5 hetzelfde is als van een GTT? Neem aan van wel, maar weet het niet zeker?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Top
Dan ga ik maar eens op zoek 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
@ Merijn, Steven, Florus en Ed_pret;
Even terugkomend op die Bailey DV, hebben jullie een single piston of een twin piston?
Ik heb nu namelijk een Bailey gevonden op MP, maar dat is een twin piston. En die zijn voornamelijk voor motoren met een luchtmassameter. De single piston is ontworpen voor een carb. motor (staat op de site van Baileys). Dus is een twin piston wel of niet te gebruiken op een GT?
Zelfde geldt voor de Bollen Racing dumpvalve op MP, die is ook dubbelwerkend (twin piston).
Even terugkomend op die Bailey DV, hebben jullie een single piston of een twin piston?
Ik heb nu namelijk een Bailey gevonden op MP, maar dat is een twin piston. En die zijn voornamelijk voor motoren met een luchtmassameter. De single piston is ontworpen voor een carb. motor (staat op de site van Baileys). Dus is een twin piston wel of niet te gebruiken op een GT?
Zelfde geldt voor de Bollen Racing dumpvalve op MP, die is ook dubbelwerkend (twin piston).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zover ik weet is het een single piston BAiley's die ik en Florus hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja, is best te gebruiken.MartijnG schreef:@ Merijn, Steven, Florus en Ed_pret;
Even terugkomend op die Bailey DV, hebben jullie een single piston of een twin piston?
Ik heb nu namelijk een Bailey gevonden op MP, maar dat is een twin piston. En die zijn voornamelijk voor motoren met een luchtmassameter. De single piston is ontworpen voor een carb. motor (staat op de site van Baileys). Dus is een twin piston wel of niet te gebruiken op een GT?
Zelfde geldt voor de Bollen Racing dumpvalve op MP, die is ook dubbelwerkend (twin piston).
Ik heb ook een dubbelzuiger, ik denk de rest ook.
Die 2e zuiger is nix anders dan een plastic klepje die em luchtdicht afsluit zodat MAF/AFM-motoren geen vreemde mengsels maken.
En voor je GT zorg je dat je geen ongefilterde lucht aanzuigt stationair, dus alleen maar beter. Sommige blijven namelijk open staan.
Die 2e zuiger is nix anders dan een plastic klepje die em luchtdicht afsluit zodat MAF/AFM-motoren geen vreemde mengsels maken.
En voor je GT zorg je dat je geen ongefilterde lucht aanzuigt stationair, dus alleen maar beter. Sommige blijven namelijk open staan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat de single piston (DV24) een 90 graden aansluiting heeft voor de vacuumslang, en de twin piston (DV26) heeft een rechte aansluiting voor de vacuumslang...
Dus elke dubbelzuiger dumpvalve past ook op de GT...mooi, dat maakt de keus al wat groter
Dus elke dubbelzuiger dumpvalve past ook op de GT...mooi, dat maakt de keus al wat groter

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goh, die Twingo die erachter staat komt bekend voor
Verder niet echt mijn smaak...

Verder niet echt mijn smaak...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
al 2500 geboden 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
voor 500 haal ik hem vanavond nog op



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
[img]http://img401.imageshack.us/img401/3644 ... 4lobi3.jpg[/img]
Kwam deze foto tegen op Internet, bekende van hier?
Kwam deze foto tegen op Internet, bekende van hier?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Moeilijk te zien....AnthonyR schreef:[img]http://img14.imagevenue.com/aAfkjfp01fo ... _614lo.jpg[/img]
Kwam deze foto tegen, bekende van hier?

Edit : net deed de foto het niet

Euh zegt mij niets nu k de foto wel kan zien ............
Het kunnen er 2 zijn, volgens het register... 
- PY-13-HR - (Alpine magazine, afgemeld)
- PY-57-KY - Blauw (phase1, BW's CRS)
Maar dit zijn beide phase 1's en die op de foto is dat hoogstwaarschijnlijk niet.

- PY-13-HR - (Alpine magazine, afgemeld)
- PY-57-KY - Blauw (phase1, BW's CRS)
Maar dit zijn beide phase 1's en die op de foto is dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 27 jun 2007 7:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, had ik al gezien,.
Maar nr 1 bestaat niet meer en nr. 2 is een ph 1
Dus weer ene nieuwe in t register
Mail dat bedrijf effe?
Maar nr 1 bestaat niet meer en nr. 2 is een ph 1

Dus weer ene nieuwe in t register

Mail dat bedrijf effe?
hey, ik ben nieuw hier en ik heb een aantal vraagjes betreffende een R5 gtt.
ik wil een renault 5 gt turbo gaan kopen om eraan te sleutele en eventueel voor op het circuit, maar zijn er nog tips waar ik op moet lette bij de aanschaf van zoŽn wagentje en wat de zwakke plekke zijn van de gtt.
En zijn onderdelen moeilijk te krijgen?
en als laatste vraag is er hier iemand die er toevallig nog eentje te koop heeft staan??
alvast bedankt gr yori
ik wil een renault 5 gt turbo gaan kopen om eraan te sleutele en eventueel voor op het circuit, maar zijn er nog tips waar ik op moet lette bij de aanschaf van zoŽn wagentje en wat de zwakke plekke zijn van de gtt.
En zijn onderdelen moeilijk te krijgen?
en als laatste vraag is er hier iemand die er toevallig nog eentje te koop heeft staan??
alvast bedankt gr yori
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Gewoon Marktplaats e.d in de gaten houden, staan er altijd wel een paar op
Renault 19 1.8 16V Cabrio