Schokbreker vraag Clio 16V

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Jerome16v
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 21:31
Locatie: enschede
Contacteer:

Zoals sommige misschien nog kunnen herinneren heb ik een tijdje geleden geprobeerd me clio achter te verlagen, maar doordat de bestuurders kant al iets lager lag als de bijrijderskant + mijn gewicht, liep het achterwiel van de bestuurderskant tegen het spatbord bij inveren.
Wel had ik toen 25 mm verbreders aan beide kanten, waardoor de banden natuurlijk ook eerder gaan aanlopen.
Na dus een tijdje tegen een te hoge achterkant heb aangekeken, wil ik het nogmaals gaan proberen.
Heb nu een setje 15 mm verbreders, en ik wil andere schokbrekers gaan proberen.
Nou had ik dus een paar vraagjes hierover.
Kan het hoogteverschil aan de schokbrekers liggen, of zit dit waarschijnlijk in de torsiestangen en/of rubbers?
Hij staat namelijk altijd 7 mm lager aan één kant, of ie nou verlaagd of origineel is.
En welke schokbrekers kan ik het beste nemen?, iets stugger als origineel zou wel leuk zijn, maar ook niet zo hard als bijv CUP dempers.
Heb echt geen idee wat goed rijdt?


Greetz
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoogte verschil zal gewoon aan de torsie as liggen. Een schokdempers is gewoon even lang links en rechts. Voor andere dempers zou ik idd iets stugger dan standaard nemen (zeker icm verlaging). En ik zou die spacers eraf gooien om te beginnen, verlagen en dan eens verder kijken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik denk niet dat je die 7mm eruit krijgt. een licht verschil kan er altijd inzitten :)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

bij mijn auto zit er ook iets verschil in, krijg ik er ook niet uit.

Maar dat is ook al vanaf het begin dat ik hem heb zo, dus ook toen hij niet verlaagd was. heb geen flauw idee waar het vandaan komt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

zit hem gewoon in het verschil van de torsies lijkt me. eentje die wat meer meegemaakt heeft dan de ander. gewichtsverdeling in de auto zelf, het zal vast ergens vandaan komen :)
Jerome16v
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 19 feb 2007 21:31
Locatie: enschede
Contacteer:

Zal van het weekend de torsie assen eens omwisselen zodat i.i.g. de bestuurderskant iets hoger is.
En wat betreft de spacers, ik moet er minimaal 10 mm verbreders op hebben, zodat de remkauw vrij komt, zijn velgen van een clio 2.
En voor vind ik de hoogte wel goed, wil eigenlijk alleen achter eerst stuggere schokbrekers, aangezien ik me reservewiel, en installatie er ook nog niet in heb.


Greetz
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Door die torsiestaven d'r in de juiste stand in te zetten, kan je 'm vrij nauwkeurig op hoogte stellen.
rev it like a rental
Plaats reactie