R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Maken! :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tja maken is handig gezegt, maar kost ook geld en tijd , en begin de wagen beetje zat te worden heb ik na overleg met menno hem eindelijk goedlopend dan dit weer :( en zo is elke keer iets met het ding.

en dan mn ouders beginnen het beetje zat te worden dat ik zoveel geld in die wagen stop enz.

maar als ik hem ga maken, zit ik wel met het idee in mn kop om er een sterkere koppaking tussen te doen , maar waar kan ik zoiets halen?
en dan verder kopset/kopbouten enz. regel ik wel op nieuwe werk :D
aleen dan effe kijken waar ik de kop kan laten vlakken.
Gast

koppakking, mecaparts (wel best prijzig die dingen) . Hun website beschrijft niet alles wat ze hebben dus een mailtje sturen is altijd wel handig.

edit*: of via Maurice, die doet ook zaken met ze.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jo- schreef:koppakking, mecaparts (wel best prijzig die dingen) . Hun website beschrijft niet alles wat ze hebben dus een mailtje sturen is altijd wel handig.

edit*: of via Maurice, die doet ook zaken met ze.
ok bedankt zal eens informeren :)

maar vraagje tussendoor zo`n sterkere koppakking zijn die veel beter of, want hoor alleen steedts dat ze er zijn maar verder
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

effe gekeken maar site is in frans dus dat kan ik niet lezen , maar zouden ze daar ook koppakkingen hebben voor een volvoblok?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag met thuisfront overlegt wat te doen met de gte.
en hij word weer rijdend gemaakt dat is zeker alleen waarschijnlijk zonder turbo :~ |: en anders is dit de laatste keer dat ik de gok nog ga wagen
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

okay naja igg kan hij blijven.. wat doe met de turbo die je laatst heb gekocht, heb ik wel interresse in anders
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eevvoo schreef:okay naja igg kan hij blijven.. wat doe met de turbo die je laatst heb gekocht, heb ik wel interresse in anders
nope zuigers zijn anders compressie is lager dus moet blok compleet omleggen.

en tja turbo weet ik nog niet weet nog niet ceker wat ik doe en heb nog een ebs staan :~
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

nou de beslissing is toch genomen ik ga het nog een laatste keer proberen.
morgen word een koppakingset besteld en het blijft turbo :~ :D
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

beter.. 8)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eevvoo schreef:beter.. 8)
beter weet ik niet , als het weer rijd wel leuker totdat ie weer stuk is :~ (0)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

misschien eerst uitzoeken WAAROM ie de koppakking eruit geblazen heeft, en niet weer repareren en wachten tot hetzelfde weer gebeurt..

Is je auto eigenlijk afgesteld enz. op een bank? want je rijdt toch met een zelf gebouwde turboconversie? niet met een B18FT-blok?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Paul1916v schreef:misschien eerst uitzoeken WAAROM ie de koppakking eruit geblazen heeft, en niet weer repareren en wachten tot hetzelfde weer gebeurt..

Is je auto eigenlijk afgesteld enz. op een bank? want je rijdt toch met een zelf gebouwde turboconversie? niet met een B18FT-blok?
is standaart volvo turbo blok

alleen zonder kat en met iets hogere turbodruk
dit is 2e blok dit blok heeft nu ongeveer 180000km gelopen en heeft enkele jaren in de schap gelegen.

dusja dan lijkt met het al duidelijk tijd stil gelegen die kmstand en dan hogere turbodruk.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik dacht dat je toendertijd een blok zelf had aangepast, mijn fout dan :)

maar goed, ook met hogere druk zouden die B18FT's t toch goed moeten kunnen doen!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Paul1916v schreef:ik dacht dat je toendertijd een blok zelf had aangepast, mijn fout dan :)

maar goed, ook met hogere druk zouden die B18FT's t toch goed moeten kunnen doen!
met mijn eerste blok wou ik inderdaad van 1.7T naar 2.0T maken maar heb toen bij 1.7T gelaten
maar heb toen wel een een standart 1.7kop omgebouwd naar 1.7t. en daar waren de meningen overdeeld.
maar dat blok ligt in de schuur en ligt vanaf vorige zomer alweer ander b18ft blok in
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vanavond alvast koelvloeistof eraf gelaten zodat dat morgen uitgedrupt is.
als ik na mijn examens morgen de kop eraf ga halen.
koppakingset en nieuwe kopbouten is besteld
bedoeling is morgen de kop eraf te hebben.
en dan kan ie woensdag gevlakt worden
en donderdag na mn andere examens er weer erop
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo de kop ligt eraf en ja de koppaking was lek op 1 cilinder een klein plekje, en precies daar ook de kop iets ingevreten.
morgen de kop naar de vlakker en morgen kop weer opbouwen, en misschien monteren :~

koppakkingset is binnen en nieuwe kopbouten ook :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

weet iemand toevallig hoevast de kappen van de nokkenas vast moeten?

had vorige keer een uitdraai ervan maar die ben ik kwijt |:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

dat is inmiddels al gedaan

de cilinderkop is weer voor 99% opgbouwd,
morgen even 2 tapeindes voor in uitlaatspruitstuk regelen.
want het spruitstuk wat er nu op zat was gescheurd :(
en dus daar een andere voor gepakt.
verder de nieuwe turbo al klaar gelegt want die monteer ik nu ook meteen :D

morgen vroeg paar kleine dingetjes doen.
smiddags examen en daarna de kop weer monteren :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

hier effe 3 foto`s
waaronder 1tje van mn tijdelijk vervoermiddel :p en de rest wijst zichzelf

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C00123.JPG[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C00124.JPG[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C00125.JPG[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Danny,

doe nog eens wat meer info van je "dagelijks vervoer" :wink: :foto: Mogen ook zeker weten.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Frits schreef:Danny,

doe nog eens wat meer info van je "dagelijks vervoer" :wink: :foto: Mogen ook zeker weten.
van de gte staan denk al foto`s zat op, maardenk dat je mn tijdelijk vervoer bedoeld :D

nou dat is een Renault R1062 oftewel 4cv
bouwjaar 1954 jubeleum uitvoering
de wagen is 18 jaar geleden gerestaureerd door mn pa
compleet in orginele staat
mn pa is nu 2e eigenaar, eerste eigenaar was een damesboutique (ofhoe je dat schijft) in parijs :D
nog meer info nodig :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo de gte heeft net weer paar min gelopen, niet te lang want uitlaat was nog niet aangesloten en dat vind de buurt niet leuk :D

dus morgen nog wat kleine dingen doen en uitlaat eronder en moterkap en bumper erop en erkan weer gereden worden :D :D :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo de gte is weer klaar :p
en rijd heerlijk :D
net effe de turbo druk naar standaart gezet en stukje gereden :worship:
in een woord heerlijk de turbo spoelt stuk sneller op naar mijn gevoel :p
de wagen loopt stuk rustiger, trekt met standaart turbodruk beter door :)

ben weer helemaal blij :D :D (L)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

top! nOu allemaal meegevallen toch...?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Haas schreef:top! nOu allemaal meegevallen toch...?
opzich wel, koppakking was weggerot, en verder alleen gescheurd uitlaatspruitstuk en een slechte olie retourslang van turbo tegen gekomen
dus die ook meteen vervangen even als meteen de nieuwe turbo erop

verder heb ik meteen de carter ontluchting eraf gegooid scheelt een hooop onodige slangen :~
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Beter danny zo hoort het (Y)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ad schreef:Beter danny zo hoort het (Y)
mwa ben er nu wel weer blij mee
afgelopen week was wel effe twijfel weer tussen door zag een orginele type 1 sirocco (L) dus was even denken gte of sirocco, en het is de gte geworden |: :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

scirocco I is ook wel uber :worship:


;) :P
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Haas schreef:scirocco I is ook wel uber :worship:


;) :P
ceker uber een scirocco 1 of een orginele golf 1 met die chrome bumpers :worship:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

mooi dat hij het weer goed doet!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

als de wagen warm is gaat ie zeer goed van zn plek :D
aleen koude start gaat klote pas na 3 keer starten slaat ie aan net ofdat ie te weinig benzine heeft

en verder lekt de uitlaat bij downpipe daar morgen maar eens naarkijken misschien niet goed zat aangedraaid want was netjes schoon en nieuwe pakking tussen.

en tja dat benzine bij starten word in de loop van dese week nagekeken .
verder dese week tankvlotter schoonmaken en meteen benzine slangen vervangen tot de leiding.

in mijn vakantie andere bumper + spiegels laten spuiten + nieuwe vooruit erin
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eevvoo schreef:ff kijken naar het voertuignummer als je wil
voertuignr? chassisnr bedoel je denk ik? +pm



[img]http://www.havam.nl/artpic/WP4150.jpg[/img]

dit als goed is een waterpomp van een gtt maar het gaat dus om het slangetje wat op dat dunstepijpje rechts zit en naar inlaatsruitstuk loopt
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

zal morgen ff voor je kijken
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eevvoo schreef:zal morgen ff voor je kijken
ok alvast heel erg bedankt (Y)
Plaats reactie