Jochem's GTT ...Dyno ..

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Siempie schreef:en ik blijf me verbazen wat er voor moterblokken in een 5 kunnen.

Het is nog even wachten op iemand die er een v6 inhangt.
Kom je in de problemen met de RDW, en het gewicht van een V6 is nog een stuk groter dan van deze 4 cilinders. :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nouja, problemen....tis wat meer moeite :P
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

problemen zijn er om opgelost te worden :p
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Heb je de bumperstootbalk nou verkleint? om plaats te maken voor n radiateur of hoe heb je dat gefixt ivm ruimtegebrek?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Badlands schreef:Heb je de bumperstootbalk nou verkleint? om plaats te maken voor n radiateur of hoe heb je dat gefixt ivm ruimtegebrek?
Florus schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ochem1.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ochem2.jpg[/img]



Mooi front-balkie zo.... :wink:

Nog ff en 't blok kan erin (Y) :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Frits schreef:Kom je in de problemen met de RDW, en het gewicht van een V6 is nog een stuk groter dan van deze 4 cilinders. :wink:
Paniekzaaier :p

Je zult in principe gewoon door de apk komen tegenwoordig, zelfs de steekproeven zal ie wel doorstaan.

Enige wat dus wel een probleem kan zijn is dat je een dusdanig erg ongeluk krijgt (waar dooien bij vallen etc.) en ze een technische keuring op je auto loslaten dat ze kunnen vallen over die 2 cilinders extra en dan heeft je verzekering een reden om niet uit te keren.
Maarrr dat kun je het beste eens opnemen met je verzekering, valt meestal wel wat mee te regelen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

nee, bij de apk worden de kenteken gegevens gecontroleerd: kenteken, chassisnr, brandstof, en aantal cilinders.

v6 is dus gewoon afkeur, tenzij je bij de RDW in lelystad bent geweest, en daar een honderd of 6 a 7 hebt achtergelaten.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

volgens dit bericht wordt het aantal cilinders niet meer gecontroleerd:

http://www.autoweek.nl/apkvragen.php?ID=127&CAT=1
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Arjen schreef:volgens dit bericht wordt het aantal cilinders niet meer gecontroleerd:

http://www.autoweek.nl/apkvragen.php?ID=127&CAT=1
WOW, das goed nieuws voor mij :wink: , wat ik nog niet wist!!
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik meende het laatst in de Autoweek (die ik overigens nooit koop :lol: ) te hebben zien staan. FF met google gezocht en toen kwam dit stukje tevoorschijn.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hehe ik wist niet eens dat roy een filmpje gemaakt had/heeft.......
Wel lache ...........geluid klinkt behoorlijk ...het is al met een uitlaat dus ik ben benieuwd wat er voor herrie ontstaat als ik nou eens gas geef.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:
Arjen schreef:volgens dit bericht wordt het aantal cilinders niet meer gecontroleerd:

http://www.autoweek.nl/apkvragen.php?ID=127&CAT=1
WOW, das goed nieuws voor mij :wink: , wat ik nog niet wist!!
Juist, vandaar mijn verhaal ook :p

Misschien krijg je die verkeerde brandstof ook nog wel door de keuring Reintje :lol:
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Haha ok, dat had ik niet gezien.. my bad :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

canonballman schreef:
Arjen schreef:volgens dit bericht wordt het aantal cilinders niet meer gecontroleerd:

http://www.autoweek.nl/apkvragen.php?ID=127&CAT=1
WOW, das goed nieuws voor mij :wink: , wat ik nog niet wist!!
wanneer ga je een v6 inbouwen dan :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou de turbo flenzen uit amerika die zullen niet op mijn turbo komen te zitten .......best jammer.
Schijnt dat die lui nogal moeilijk reageren( of helemaal niet ) op mensen buiten de U.S.A ..

Dus nu gaan we ze zelf maar maken ..nouja met hulp van iemand die de juiste materialen heeft .
Het zal geen allu worden maar gewoon staal .....
Ooit zal ik ze wel in het allu laten draaien maar nu ff niet i.v.b engeland
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Jochem de Haas schreef:Nou de turbo flenzen uit amerika die zullen niet op mijn turbo komen te zitten .......best jammer.
Schijnt dat die lui nogal moeilijk reageren( of helemaal niet ) op mensen buiten de U.S.A ..

Dus nu gaan we ze zelf maar maken ..nouja met hulp van iemand die de juiste materialen heeft .
Het zal geen allu worden maar gewoon staal .....
Ooit zal ik ze wel in het allu laten draaien maar nu ff niet i.v.b engeland
welke flens zoek je dan :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jochem, als je een redelij kprecieze maatvoering hebt, wil ik maandag op werk wel even wat navragen. Wat het moet kosten en levertijd :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Voor een T28 van een nissan ....
Voor het lucht aanzuigkant en dat is een wiebertje vorm en voor bovenop is het een driehoek vorm

Niet zoeen als die jij te koop hebt :p
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Nou de turbo flenzen uit amerika die zullen niet op mijn turbo komen te zitten .......best jammer.
Schijnt dat die lui nogal moeilijk reageren( of helemaal niet ) op mensen buiten de U.S.A ..
ATP turbo toevallig?

anders zou je 034motorsport es kunnen proberen, daar heb ik laatst het eea voor Jo gehaald
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niemand van die SX-gasten die het heeft liggen?

Probeer anders eens een forum als http://www.driftworks.com/
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Haas schreef:Jochem, als je een redelij kprecieze maatvoering hebt, wil ik maandag op werk wel even wat navragen. Wat het moet kosten en levertijd :)
Er word al wat gefikst ......maar als jij het in allu kan laten maken
Dan hoor jij mij nog wel ff (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik kan t wel in alu laten maken ja. Draaien en lassen mocht dat nodig zijn... Heb ik wel een precieze tekening nodig van wat het moet zijn. Zal dan wel ff een prijsopgaafje aanvragen bij de buren van mijn werk (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oke komt met de tijd ...eerst maar ff in het staal ...
Dan kenne we een rondje tuffen :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)
mag ik dan meerijden? :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je het eenmaal in staal hebt zitten komt er nooit meer alu op, wat is dan ook de toegevoegde waarde? Het roest minder, maargoed ff met het spuitbusje en geen haan die ernaar kraait.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

@ steven ..of gewoon warm houden roest het ook niet :p


Gisteren nog ff wat getobt en het gaat er steeds meer op lijken ( moet ook maandag de 25ste taxatie )

Had nog wel ff een beginners fout eerste klas .........

Koppelings kabel aangesloten ik denk nou dan gaan we de bak maar eens in wat versnellingen brengen met een draaiende motor ( is vaak net weer ff anders dan als ie niet loopt )

Nou wat een feest ..hij liep niet echt soepel ( nieuwe bak dus misschien ff in schakelen ) hee ook niet in zijn achteruit .......grmmbblll....en ik voelde weersstand en das nooit goed.............

Kut zou je meemaken of de bak niet goed of de schakelstang zou ik moet veranderen (anders afstellen ) nouja das een niet zo fijne klus.

Ik ff onder de auto en een beetje aan de schakelstang rommelen en toen merkte ik dat hij niet helemaal omhoog ging en dat ik een smeerstreep had over me bak ( afdruk van het stofhoesje, wat vettig is )

Ik denk aha bout verkeerd in de schakelstang op de plek waar ie aan de bak vast zit .......en ja hoor de kop van het boutje zat onderop terwijl de rest van de bout er boven uitstak met gevolg dat die er voor zorgt dat de hendel niet ver genoeg omhoog kan en dus niet in zijn achteruit wil .....stom stom stom.

FF omgedraait en warempel ik kan schakelen :p

Charge cooler werkt ook (Y)

Nu de flenzen nog en ergens me luchtfilter plaatsen ...die komt ergens tussen me bak en me stuurhuis ..daar is nog wat ruimte :~
Xrd aansluiten en de midden consol daar voor aan passen
En dan afbouwen en stiekum een rondje over het terrein ff een poetssie en presto klaar voor de taxatie
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tjee Haas, je fixt het gewoon wel weer ff.... :worship:

Ben benieuwd jongen, als ie zo klaar en rijdbaar is.... :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ben vooral heel benieuwd naar de geluiden ...aanzuigen turbo, open luchtfilter en de pijp oja en hoe hard de dv afgaat
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

DV doet het een stuk langer met zo'n grote turbo, daar is zo'n 1.4T psst nix bij ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoe bedoel je ? blaast ie langer af ? of harder :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Je kent het geluid toch nogwel van Pfff....eehhh, die grijze 21 T :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Harder als je ook een grotere DV hebt, die kleine GT DV's zijn vaak te klein om veel herrie te maken.

Je moet es naar die blitz toeters kijken, die schijnen echt enorm veel herrie te maken :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:Harder als je ook een grotere DV hebt, die kleine GT DV's zijn vaak te klein om veel herrie te maken.

Je moet es naar die blitz toeters kijken, die schijnen echt enorm veel herrie te maken :D
Geen ruimte voor :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gat in de kap, hoor je em nog beter ook :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee buitenkant moet standaard blijven ................
Plaats reactie