Hoi,
Ik rijd een Clio 1.6 16v 2002. Erg fijne wagen, rijdt lekker en ligt goed op de weg. Ik mag niet klagen op een punt na:
De auto slaat vaak uit, wanneer ik bijv. bij een stoplicht sta, geen gas geef en hem gewoon stationair laat lopen. Stationair loopt ie al best laag, maar soms dan slaat ie ook af. Het gebeurd ook wanneer ik een stoplicht nader en ik druk de koppeling in. Dan sta ik nog niet stil maar laat ik hem rustig uitrollen, ook dan slaat ie soms uit. Ik kan hem dan wel direct weer starten.
Ik heb dit met de dealer besproken, zij zeggen dat ik het gasklephuis moet vervangen (350).
Is dit een bekend probleem? Heeft de dealer het bij het rechte eind?
Groeten,
Ribalto
Dit is 'm:
[img]http://66.98.166.23/exxer.com/clio/ribaltoclio001.jpg[/img]
[img]http://66.98.166.23/exxer.com/clio/ribaltoclio002.jpg[/img]
Auto valt telkens uit, Clio 1.6 16v
Je zou even kunnen proberen om de -pool van de akku even een minuut los te koppelen en daarna weer aansluiten.
Mocht dit al helpen,dan zal dit waarschijnlijk alleen maar een tijdelijke oplossing zijn.Ben bang dat je in de portomenee moet.
Paar biertjes minder denk ik
.
Mocht dit al helpen,dan zal dit waarschijnlijk alleen maar een tijdelijke oplossing zijn.Ben bang dat je in de portomenee moet.
Paar biertjes minder denk ik
Ik heb dezelfde Clio gehad en had ook dat probleem.
Bij de dealer hebben ze toen het luchtfilterhuis of gasklephuis schoongemaakt (weet niet meer precies wat het was) en vanaf toen nergens meer last van gehad!!
Is een bekend probleem bij dit type Clio in ieder geval!!! Nieuw gasklephuis is volgens mij niet nodig!
Bij de dealer hebben ze toen het luchtfilterhuis of gasklephuis schoongemaakt (weet niet meer precies wat het was) en vanaf toen nergens meer last van gehad!!
Is een bekend probleem bij dit type Clio in ieder geval!!! Nieuw gasklephuis is volgens mij niet nodig!
-
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn clio 1.6 16v van 2002. Mijn motor liep altijd erg laag in toeren en viel ook regelmatig uit. Afgelopen dinsdag is hij voor een grote beurt geweest bij de dealer. Ik kreeg te horen via de telefoon dat mijn motor helemaal niet goed liep. Dit probleem was volgens de monteur op te lossen door het gasklephuis helemaal te reiningen. Dit hebben ze gedaan en de motor heeft nog nooit zo mooi gelopen. 

Rede genoeg om dat voor te stellen bij de dealer. De dealer hier in de buurt sprak direct over een compleet nieuw gasklephuis. We gaan eerst maar eens proberen dat ding te laten reinigen, mocht dat niet baten dan vervangen.
Ook bedankt Marco.
Ook bedankt Marco.
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
De (vettige)aanslag die in het gasklep huis zit zorgt ervoor dat de gasklep blijft plakken...
1.6 16V kwaal!! Gasklep huis goed reinigen Niet schuren, maar gewapend met tandenborstel doek en remmenreiniger komt het weer goed!!
1.6 16V kwaal!! Gasklep huis goed reinigen Niet schuren, maar gewapend met tandenborstel doek en remmenreiniger komt het weer goed!!
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
ik ben zelf Renault monteur en is dus beetje routine klus haha maar zelf is het wel te doen, kan je helaas niet vertellen hoe die eraf gaat, dat zou je zelf moeten ontdekken.... sorry