[Tom] Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

canonballman schreef:Naai er eens semi synthetische prut in, 80 w90. Misschien helpt dat, is dunner.
of 75w140 (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de powerflex is zowaar gisteren binnen gekomen. En in een keer de goede set nog wel :wink:

Nog even een montage vraagje. Als je je auto op een twee-kolommer hebt staan en je haalt je stabi stang er onderuit krijg je hem dan nog terug eigenlijk (dus zonder druk op de wielen) of wordt dat lastig? Handig om te weten, dan kies ik in 1 keer de goede brug (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat zal geen punt zijn, ik heb de stabilisator bij mijn auto gemonteerd aan een los subframe.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja dat is het hem nou juist, dan kom je er dus goed bij :)

Stabirubbers (en dan met name de binnenste) vervangen aan de auto is gewoon een kutklus. Je kan hem het beste op zijn wielen zetten (dus 4 koloms) zodat de draagarmen horizontaal staan, en dus ontlast zijn, zodat ook de stabistang geen krachten ondervind. Op de 2 koloms lukt het overigens ook wel hoor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan zet ik hem op de 4 koloms. Zal morgen eens proberen als ik tijd heb. Bedankt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

en anders trek je hem met een waterpomptang of iets dergelijks bijelkaar. dan gaat dat wel lukken. ze zijn stukken harder dan je gewone rubbers dus het kan wel even wat energie kosten.

ga je die van de draagarmen ook puntlassen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

alles is inmiddels vervange. draagarmrubbers en stabi rubbers compleet heeft me ongeveer 2,5 uur gekost. Viel me nog niet tegen. Ik heb ze ook per stuk met twee kleine lasjes vast gezet. stab stang ging prima overigens, met een enorme waterpomptang idd en dan gewoon boutje moertje aandraaien.

Wel een ding wat tegen zat. Dit kut Engelsen hadden blijkbaar 1 23mm en een 21mm (of de tolleranties daar zijn extreem) rubbertje mee gegeven voor de binnenzijde van de stabi. stang. Van buiten zijn deze exact gelijk dus enkel het gat was iets kleiner. Deze heb ik met een hoop vijlen wat groter gemaakt dus nou past deze ook prima. ik zal Biesheuvel nog wel even mailen want eigenlijk is het zo niet de bedoeling
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hmm vreemd, van de maten. ik heb hier nog even gekeken en de mijne zijn wel goed.

sjiek dat het eronder zit. ben eens benieuwt naar het verschil in rijden:)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb er nog maar 5 km mee gereden. Echt heel veel verschil merk ik nog niet, maar iets strakker lijkt het iig. Maar monteren viel me toch alles mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vandaag stond ik dus stil langs de kant. In een keer alle aandrijving weg. Koppelingskabel nog heel, en alle versnellingen goed in te leggen met en zonder lopende motor. Opgelseept door mijn baas (Y) en meteen op de brug gegooid die bak. Nu ben ik er achter dat de borgring mijn diff los is gelaten (deze zat gelast, zie foto. Is voor mijn tijd gebeurd).

Al met al mooi kut dus. aangezien deze bak ook al 205.00 gelopen heeft en niet meer nieuw is is het wellicht slim om hem effe te laten reviseren.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

lekker balen..

en tsja.. als ie er toch naast ligt, is een reinier-revisie natuurlijk een goede optie..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd balen, autotje staat dus effe stil. heb Reinier ook al effe ge-pmt. (iemand toevallig zijn tel.). Vanavond met Rob nog even kijken en eens kijken wat we gaan doen. Wellicht beginnen het blok eruit te halen...........

kun je dat deel van het diff overigens repareren op de een of andere manier? Of hoe doe reinier dat?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

PM :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Tom schreef:idd balen, autotje staat dus effe stil. heb Reinier ook al effe ge-pmt. (iemand toevallig zijn tel.). Vanavond met Rob nog even kijken en eens kijken wat we gaan doen. Wellicht beginnen het blok eruit te halen...........

kun je dat deel van het diff overigens repareren op de een of andere manier? Of hoe doe reinier dat?
misschien rijd mij clio wel nooit meer :P

dan heb ik nog een hele mooie pas door Reinier gereviseerde versnellingsbak voor je liggen die hooguit 3000 km slijtage heeft
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is dat een JC5 dan? Ik vermoed een JB3 :P

Enneh gewoon opnieuw vastlassen, of vind je dat te beunerig? :D
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

oooh, die van mij is van een 1800 16v idd :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven schreef:Is dat een JC5 dan? Ik vermoed een JB3 :P

Enneh gewoon opnieuw vastlassen, of vind je dat te beunerig? :D

ach, dat beunerige heeft het ruim 50.000 bij mij vol gehouden (en wie weet hoe lang daarvoor). Maar de rest van de bak is ook niet meer 100% synchromeshen worden ook minder. En aangezien de bak er toch wel onder vandaan zal moeten is het misschien slim om hem meteen te laten reviseren dan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat is volgens jullie het makkelijst: blok van boven of van onder eruit. Heb een twee kolommer tot mijn beschikking
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

met of zonder stuurbekrachtiging? met of zonder ABS?

met stuurbekrachtinging vond ik die van paul makkelijker bovenlangs.
Met abs heb ik nog nooit gedaan.

onderlangs moet wel je hele voortrein los he... Bij de 19 van paul ging dat easy, maar dat is bij een 19 minder werk dan een clio naar mijn idee. niet vergeten je schakelstang en je stuurkolom los te maken:P



ik zou zeggen: bovenlangs :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik zou de motor laten zitten..

subframe losgooien (stuurkolom ook los natuurlijk), en bak langs onder eraf pakken.

Of subframe bouten beetje losgooien, en bak naar boven eruit. Wel eerst het thermostaathuis demonteren (torxen)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

maar Robke weet wel hoe :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet ik. Rob en ik hebben het eerder via boven gedaan. Maar ik heb geen takel dus die moet ik anders effe regelen/huren/kopen ergens. Maar subframe laten zakken lijkt me ook een best karweitje. Dan staat uiteindelijk toch ook heel de zooi op de grond? Of zie ik dat nou verkeerd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee.

Lastigste van subframe lossen is die m8 bout onder bij de pedalen(stuurkolom)

radiateur kan blijven hangen, KVS kan erin blijven, uitlaat hoef je niet los te gooien.

Je kan de motor aan de rechter motorsteun laten hangen, maar het is beter m even te ondersteunen (krik eronder/takel erboven, of zon motor-draagbalk erboven)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bedoel je die bout in de motorruimte onder dat rubber zeg maar. Die bout met die platte kant eraan? Die gekke
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tom schreef:bedoel je die bout in de motorruimte onder dat rubber zeg maar. Die bout met die platte kant eraan? Die gekke
Ja, is inderdaad makkelijker die bout via de motorruimte los te maken. is alleen haast onmogelijk als er ABS opzit, maar daar heb jij geen last van.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik heb wel een motortakel, staan maar die kan je alleen morgenavond ophalen bij me. 8)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

blokje staat er nu bij om van boven eruit getakeld te worden. Rob en ik hebben vanavond alle voorbereidende werkzaamheden gedaan. nu is hij er zo uit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

lekker doorgewerkt dus.

met abs is inderdaad vervelender werken, zonder is hij er zo uit :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jaja, viel niet tegen. En ik heb eerst Rob nog moeten helpen ook. die stond ook stil langs de kant :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Met de Kadeath?? Het kon ook niet anders. :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, die roestende duitse degelijkheid heeft blijkbaar ook niet het eeuwige leven :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Eventueel weet ik nog een nieuwe jc5 williams bak te liggen.
Moet 1000 euro kosten, dus wel iets meer als een reinier-revisie.

Gr, Frits.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Merijn schreef:Met de Kadeath?? Het kon ook niet anders. :P
sja..hij had t weer gesloopt. En wie beltie dan? Uiteraard de bunny ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat had ie precies gesloopt?? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat denk je?!?!? De handrem uiteraard. Die was vastgeslagen, dus een streep van 500 m zoals ik het begreep aan de telefoon was het gevolg :lol:
Plaats reactie