[Tom] Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

canonballman schreef:Naai er eens semi synthetische prut in, 80 w90. Misschien helpt dat, is dunner.
of 75w140 (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

de powerflex is zowaar gisteren binnen gekomen. En in een keer de goede set nog wel :wink:

Nog even een montage vraagje. Als je je auto op een twee-kolommer hebt staan en je haalt je stabi stang er onderuit krijg je hem dan nog terug eigenlijk (dus zonder druk op de wielen) of wordt dat lastig? Handig om te weten, dan kies ik in 1 keer de goede brug (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat zal geen punt zijn, ik heb de stabilisator bij mijn auto gemonteerd aan een los subframe.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V

Ja dat is het hem nou juist, dan kom je er dus goed bij :)

Stabirubbers (en dan met name de binnenste) vervangen aan de auto is gewoon een kutklus. Je kan hem het beste op zijn wielen zetten (dus 4 koloms) zodat de draagarmen horizontaal staan, en dus ontlast zijn, zodat ook de stabistang geen krachten ondervind. Op de 2 koloms lukt het overigens ook wel hoor.
Tom
Moderator

dan zet ik hem op de 4 koloms. Zal morgen eens proberen als ik tijd heb. Bedankt
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en anders trek je hem met een waterpomptang of iets dergelijks bijelkaar. dan gaat dat wel lukken. ze zijn stukken harder dan je gewone rubbers dus het kan wel even wat energie kosten.

ga je die van de draagarmen ook puntlassen?
Tom
Moderator

alles is inmiddels vervange. draagarmrubbers en stabi rubbers compleet heeft me ongeveer 2,5 uur gekost. Viel me nog niet tegen. Ik heb ze ook per stuk met twee kleine lasjes vast gezet. stab stang ging prima overigens, met een enorme waterpomptang idd en dan gewoon boutje moertje aandraaien.

Wel een ding wat tegen zat. Dit kut Engelsen hadden blijkbaar 1 23mm en een 21mm (of de tolleranties daar zijn extreem) rubbertje mee gegeven voor de binnenzijde van de stabi. stang. Van buiten zijn deze exact gelijk dus enkel het gat was iets kleiner. Deze heb ik met een hoop vijlen wat groter gemaakt dus nou past deze ook prima. ik zal Biesheuvel nog wel even mailen want eigenlijk is het zo niet de bedoeling
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hmm vreemd, van de maten. ik heb hier nog even gekeken en de mijne zijn wel goed.

sjiek dat het eronder zit. ben eens benieuwt naar het verschil in rijden:)
Tom
Moderator

ik heb er nog maar 5 km mee gereden. Echt heel veel verschil merk ik nog niet, maar iets strakker lijkt het iig. Maar monteren viel me toch alles mee.
Tom
Moderator

Vandaag stond ik dus stil langs de kant. In een keer alle aandrijving weg. Koppelingskabel nog heel, en alle versnellingen goed in te leggen met en zonder lopende motor. Opgelseept door mijn baas (Y) en meteen op de brug gegooid die bak. Nu ben ik er achter dat de borgring mijn diff los is gelaten (deze zat gelast, zie foto. Is voor mijn tijd gebeurd).

Al met al mooi kut dus. aangezien deze bak ook al 205.00 gelopen heeft en niet meer nieuw is is het wellicht slim om hem effe te laten reviseren.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

lekker balen..

en tsja.. als ie er toch naast ligt, is een reinier-revisie natuurlijk een goede optie..
Tom
Moderator

idd balen, autotje staat dus effe stil. heb Reinier ook al effe ge-pmt. (iemand toevallig zijn tel.). Vanavond met Rob nog even kijken en eens kijken wat we gaan doen. Wellicht beginnen het blok eruit te halen...........

kun je dat deel van het diff overigens repareren op de een of andere manier? Of hoe doe reinier dat?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

PM :)
willow

Tom schreef:idd balen, autotje staat dus effe stil. heb Reinier ook al effe ge-pmt. (iemand toevallig zijn tel.). Vanavond met Rob nog even kijken en eens kijken wat we gaan doen. Wellicht beginnen het blok eruit te halen...........

kun je dat deel van het diff overigens repareren op de een of andere manier? Of hoe doe reinier dat?
misschien rijd mij clio wel nooit meer :P

dan heb ik nog een hele mooie pas door Reinier gereviseerde versnellingsbak voor je liggen die hooguit 3000 km slijtage heeft
Steven
Car: M536

Is dat een JC5 dan? Ik vermoed een JB3 :P

Enneh gewoon opnieuw vastlassen, of vind je dat te beunerig? :D
willow

oooh, die van mij is van een 1800 16v idd :D
Tom
Moderator

Steven schreef:Is dat een JC5 dan? Ik vermoed een JB3 :P

Enneh gewoon opnieuw vastlassen, of vind je dat te beunerig? :D

ach, dat beunerige heeft het ruim 50.000 bij mij vol gehouden (en wie weet hoe lang daarvoor). Maar de rest van de bak is ook niet meer 100% synchromeshen worden ook minder. En aangezien de bak er toch wel onder vandaan zal moeten is het misschien slim om hem meteen te laten reviseren dan
Tom
Moderator

wat is volgens jullie het makkelijst: blok van boven of van onder eruit. Heb een twee kolommer tot mijn beschikking
Haas
Car: Megane RS

met of zonder stuurbekrachtiging? met of zonder ABS?

met stuurbekrachtinging vond ik die van paul makkelijker bovenlangs.
Met abs heb ik nog nooit gedaan.

onderlangs moet wel je hele voortrein los he... Bij de 19 van paul ging dat easy, maar dat is bij een 19 minder werk dan een clio naar mijn idee. niet vergeten je schakelstang en je stuurkolom los te maken:P

ik zou zeggen: bovenlangs :)
canonballman

Ik zou de motor laten zitten..

subframe losgooien (stuurkolom ook los natuurlijk), en bak langs onder eraf pakken.

Of subframe bouten beetje losgooien, en bak naar boven eruit. Wel eerst het thermostaathuis demonteren (torxen)
canonballman

maar Robke weet wel hoe :wink:
Tom
Moderator

weet ik. Rob en ik hebben het eerder via boven gedaan. Maar ik heb geen takel dus die moet ik anders effe regelen/huren/kopen ergens. Maar subframe laten zakken lijkt me ook een best karweitje. Dan staat uiteindelijk toch ook heel de zooi op de grond? Of zie ik dat nou verkeerd
canonballman

Nee.

Lastigste van subframe lossen is die m8 bout onder bij de pedalen(stuurkolom)

radiateur kan blijven hangen, KVS kan erin blijven, uitlaat hoef je niet los te gooien.

Je kan de motor aan de rechter motorsteun laten hangen, maar het is beter m even te ondersteunen (krik eronder/takel erboven, of zon motor-draagbalk erboven)
Tom
Moderator

bedoel je die bout in de motorruimte onder dat rubber zeg maar. Die bout met die platte kant eraan? Die gekke
canonballman

Tom schreef:bedoel je die bout in de motorruimte onder dat rubber zeg maar. Die bout met die platte kant eraan? Die gekke
Ja, is inderdaad makkelijker die bout via de motorruimte los te maken. is alleen haast onmogelijk als er ABS opzit, maar daar heb jij geen last van.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik heb wel een motortakel, staan maar die kan je alleen morgenavond ophalen bij me. 8)
Tom
Moderator

blokje staat er nu bij om van boven eruit getakeld te worden. Rob en ik hebben vanavond alle voorbereidende werkzaamheden gedaan. nu is hij er zo uit.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

lekker doorgewerkt dus.

met abs is inderdaad vervelender werken, zonder is hij er zo uit :)
Tom
Moderator

jaja, viel niet tegen. En ik heb eerst Rob nog moeten helpen ook. die stond ook stil langs de kant :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Met de Kadeath?? Het kon ook niet anders. :P
Tom
Moderator

tja, die roestende duitse degelijkheid heeft blijkbaar ook niet het eeuwige leven :lol:
Frits Clio 16v

Eventueel weet ik nog een nieuwe jc5 williams bak te liggen.
Moet 1000 euro kosten, dus wel iets meer als een reinier-revisie.

Gr, Frits.
Haas

Merijn schreef:Met de Kadeath?? Het kon ook niet anders. :P
sja..hij had t weer gesloopt. En wie beltie dan? Uiteraard de bunny ;)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat had ie precies gesloopt?? :)
Haas

wat denk je?!?!? De handrem uiteraard. Die was vastgeslagen, dus een streep van 500 m zoals ik het begreep aan de telefoon was het gevolg :lol:
Plaats reactie