Hoi,
ik heb een raar startprobleem bij onze megane I uit 98 (E7J motor). Soms als het buiten warm is wil hij niet starten. Startmotor draait gewoon, enkel de motor slaat niet aan, al regelmatig heeft mijn vriendin met lege accu gestaan nu. Dit gebeurd helaas telkens wanneer ikzelf niet thuis ben en wanneer ik vanalles nakijk lijkt alles in orde. Onlangs nieuwe bougies, verdeelkap en rotor erin. probleem niet opgelost. Het lijkt erop dat het enkel bij een warme buitentemperatuur is, evt ook als er veel regen is gevallen. Klinkt dit toch gewoon als een vochtige onsteking of zou er ergens een sensor waar ik niet van weet of een rot relais kunnen zitten die dit veroorzaakt.
Alvast bedankt
gekmakend startprobleem
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Controleer de stekker van je BDP sensor eens...
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Deze meet je toerental, zoniet dan gaat ie lekker ook niet inspuiten
Verschillende namen, Vliegwielsensor, BDP sensor, Toerentalsensor...
Succes ermee,
Gr. Jeroen

Verschillende namen, Vliegwielsensor, BDP sensor, Toerentalsensor...
Succes ermee,
Gr. Jeroen
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het komt vaker voor... en als je startmotor wel gewoon draait maar de motor niet aanslaat is het meestal de krukaspositie/bdp/vliegwiel/etc.
sensor 

Ik heb ondertussen de bdp sensor gechecked. 247 ohm, schoongemaakt, stekker lijkt prima, ook schoongemaakt, weer goed vastgezet.
Ook meteen de inlaatluchttemperatuur bovenop de injector gechecked, ook goed.
Er zit ook nog een automatische klep in het luchtfilterhuis die switcht tussen koude buitenlucht en warme motorlucht als inlaatlucht. Deze staat nu uit zichzelf op warme lucht, moet dat nu juist geen koude lucht zijn en in de winter bij lage temps warme lucht. Of maakt dit geen drol uit en start ie toch wel.
Nu maar afwachten of het nog eens gebeurd. Wel is het altijd al zo geweest dat ie meestal 4 tot 5 omwentelingen nodig heeft om aan te slaan, dus zoiets als wu wu wu wu start, terwijl mijn oud mitsubitsietje de startmotor niet eens nodig lijkt te hebben zo snel start ie.
Ik zal mijn vriendin eens vragen goed op te letten als het nog eens gebeurd of ze de brandstofpomp hoort bij contact.
groeten
bAS
Ook meteen de inlaatluchttemperatuur bovenop de injector gechecked, ook goed.
Er zit ook nog een automatische klep in het luchtfilterhuis die switcht tussen koude buitenlucht en warme motorlucht als inlaatlucht. Deze staat nu uit zichzelf op warme lucht, moet dat nu juist geen koude lucht zijn en in de winter bij lage temps warme lucht. Of maakt dit geen drol uit en start ie toch wel.
Nu maar afwachten of het nog eens gebeurd. Wel is het altijd al zo geweest dat ie meestal 4 tot 5 omwentelingen nodig heeft om aan te slaan, dus zoiets als wu wu wu wu start, terwijl mijn oud mitsubitsietje de startmotor niet eens nodig lijkt te hebben zo snel start ie.
Ik zal mijn vriendin eens vragen goed op te letten als het nog eens gebeurd of ze de brandstofpomp hoort bij contact.
groeten
bAS
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Eventueel ook goed naar de bedrading gekeken van de bdp sensor ???? aangezien dat meestal het grootste probleem is bij die dingen
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
die bdp sensoren kun je niet meten eigenlijk.... Ik krijg ze op 't werk als storing op de kast te staan, en dan meet je ze, en hebben ze de juiste weerstand waarde...
Maar kapot gaan ze wel regelmatig... Tegenwoordig is er voor de 1.6 16V een gemodificeerde met compleet nieuw stekkertje... ik bedoel maar..
Gr. Jeroen
Maar kapot gaan ze wel regelmatig... Tegenwoordig is er voor de 1.6 16V een gemodificeerde met compleet nieuw stekkertje... ik bedoel maar..
Gr. Jeroen
ah,
dus eigenlijk gewoon een nieuwe regelen plus stekkertje en deze erop zetten. Het probleem is enkel bij staten nooit onder het rijden. dat doet ie namelijk erg goed. Zou je niet verwachten dat een slecht functionerende BDP sensor ook onder het rijden een onregelmatige prestatie van de motor levert?
groeten
Bas
ps. is er een goede (online) leverancier voor de wat meer exotische onderdelen anders dan de renault dealer. Die bij ons is totaal niet gecharmeerd van doe het zelfers en werkt over het algemeen niet mee.
dus eigenlijk gewoon een nieuwe regelen plus stekkertje en deze erop zetten. Het probleem is enkel bij staten nooit onder het rijden. dat doet ie namelijk erg goed. Zou je niet verwachten dat een slecht functionerende BDP sensor ook onder het rijden een onregelmatige prestatie van de motor levert?
groeten
Bas
ps. is er een goede (online) leverancier voor de wat meer exotische onderdelen anders dan de renault dealer. Die bij ons is totaal niet gecharmeerd van doe het zelfers en werkt over het algemeen niet mee.
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
als er voor dat type een nieuwe stekker te krijgen is? dat weet ik zo niet maar kan wel zijn als ie slechter wordt dat ie onder het rijden ook kuren krijgt!!
Gr. Jeroen en suc6
Gr. Jeroen en suc6
Ik zou natuurlijk op de ecu stekker kunnen checken wat daar de weerstand is. Al lijkt dat dus kennelijk niet zoveel te zeggen.Nelis_1987 schreef:Eventueel ook goed naar de bedrading gekeken van de bdp sensor ???? aangezien dat meestal het grootste probleem is bij die dingen