RSi loopt stationair slecht en valt uiteindelijk uit.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Danos

Ik heb een RSi uit '94 en sinds kort loopt hij stationair niet lekker.
hij schommelt erg in de toeren, en valt uiteindelijk zelfs uit.
ook stotterd de auto zo nu en dan.
iemand enig idee?? verdeler + toeberhoren is recent al vervangen.
luchtfilter ook.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

stappenmotor bij je inlaat schoon maken doet wel eens genoeg :)
Danos

waar zit die?? dit probleem is eigelijk allemaal gekomen nadat ik een koelslang onder het luchtfilter buis heb vervangen.
en ik heb ook de luchtfilter buis schoongespoten van binnen, omdat hij behoorlijk vies was. Maar nu heb ik dat gedaan met dat gele sensortje er in. |: kan deze hierdoor kapot zijn gegaan? of heeft deze niks te maken met stationair lopen?? ook heeft de motor dus even gelopen zonder luchtfilter buis, en direcht lucht gekregen bij de gaskleppen. kan hierdoor de motor ontregeld zijn door de hoeveelheid lucht? of stelt hij dat zelf weer na een tijdje goed?
sorry voor de hoop vragen :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nou dat kan zijn dat hij vuil is.

dat is een cilindervormig ding, vlak na je luchtfilterhuis met 2 slangen erop en een sensor. demonteer dat eens en spuit er een hoop remmenreiniger doorheen.
Johan_16v
Contacteer:

J-P-S schreef:nou dat kan zijn dat hij vuil is.

dat is een cilindervormig ding, vlak na je luchtfilterhuis met 2 slangen erop en een sensor. demonteer dat eens en spuit er een hoop remmenreiniger doorheen.
en daarna wat perslucht :wink:
R(ay)Si

Brandstof filter al eens vervangen?
Alleen nog maar VW!
Danos

nee de brandstof filter is nog niet vervangen naar mijn weten, waar kan ik die eigelijk vinden? :p
Siempie

bij de achter as dacht ik
R(ay)Si

Auto rechts achter opkrikken, en dan ff voor het achter wiel uitkijken naar een zilver of zwart kleurig filter.

Zit in een beugel bevestigd aan de bodem..
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer

Ja maar zoiets is stationair het probleem nooit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
~thijs~
Contacteer:

Ik heb er toen de tijd honderden eurootjes ingestopt en ben er nooit helemaal vanaf gekomen
Danos

ik heb vandaag weer ff +- 20km gereden, maar hij had nu nergens last van stotteren! alleen het stationair is nog een beetje een probleem.
en benzine/oliefilter stond toch al op me lijstje om te vervangen, dus dat gaat binnenkort al gebeuren.
R(ay)Si

Riël Notermans schreef:Ja maar zoiets is stationair het probleem nooit.
Nou bij mij wel... stationair gewoon stotteren en dan uitvallen. Nu geen last meer van dus.....
Alleen nog maar VW!
Haas
Car: Megane RS

de rsi van marieke heeft/had hetzelfde probleem. Bleek/blijkt de benzinepomp te zijn... of toch niet? :~
Marieke

Ja klopt, het verhaal komt me vervelend genoeg heel bekend voor.

Wat het nu is weten we nog steeds niet (auto ligt al een hele tijd in coma inmiddels). Destijds wel stappenmotor schoongemaakt, maar heeft niets geholpen. Of het de brandstofpomp is? Denk het niet... Die bleek het achteraf nog wel gewoon te doen alleen zat er iets in de bedrading niet helemaal lekker.

Ben bang dat ik je dus niet echt verder kan helpen ;)

Succes ermee! Weet hoe k het is (als je bv. voor een stoplicht staat en je 'm constant op 1500 toeren moet zien te houden omdat anders die toerenteller gaat dansen :S)
~thijs~
Contacteer:

Marieke schreef:Ja klopt, het verhaal komt me vervelend genoeg heel bekend voor.

Wat het nu is weten we nog steeds niet (auto ligt al een hele tijd in coma inmiddels). Destijds wel stappenmotor schoongemaakt, maar heeft niets geholpen. Of het de brandstofpomp is? Denk het niet... Die bleek het achteraf nog wel gewoon te doen alleen zat er iets in de bedrading niet helemaal lekker.

Ben bang dat ik je dus niet echt verder kan helpen ;)

Succes ermee! Weet hoe k het is (als je bv. voor een stoplicht staat en je 'm constant op 1500 toeren moet zien te houden omdat anders die toerenteller gaat dansen :S)
Had idd precies hetzelfde. Stappenmotor vervangen, bougies, verdeler, bougiekabels, enz. Volgens Renault zou het komen dat de motor niet genoeg zuurstof krijgt omdat het een opgeboorde 1.7 is en de rest van de motor daar niet op aangepast is :) Had het trouwens ook de ene keer erger dan de andere keer en soms wel en soms niet
alexs
Contacteer:

Mijn RSi uit 95 blijft bij 't stoplicht schommelen tussen de 900 en de 1000.
Net alsof ik heel een heel erg haastig iemand ben.. :P
berend200

lijkt wel de gasklep positie sensor bij de carb dat ding aan de zei kant
ronald clio

mijn RSI uit '93 heeft daar soms ook last van, schommelt ie een beetje bij stationair toerental.
maar dat deed ie 30.000 km geleden ook al.
ook auto's zijn soms slecht gehumeurd schijnbaar.. :lol:
renecliorsi

weet niet of je het al opgelost hebt. maar bij mij was de luchtslang van het luchtfilterhuis naar het spruitstuk afgesneden (klemmetje te strak aangedraaid). een stukje aandrijfashoes er bij aan gemaakt en hij gaat weer als de brandweer.
Danos

hey mensen!
het probleem zit er nog steeds, maar het is er alleen als de motor koud is. zodra hij echt goed op temperatuur is blijft hij mooi lopen, en wilt hij niet meer bokken.

@Renecliorsi, goed dat je dat zegt, ik ga er vanmiddag gelijk naar kijken!
Haas

je koudestartinjector?
Pascal-X
Contacteer:

ook ik heb het probleem van het toerental en bokken bij constant toerental! ff keer injectiereiniger erin en nu op de helft van de tank merk ik dat ie het een stuk minder doet!! dus volgende tank ff zonder en de tank daarna gooi ik het er weer in!

Toch makkelijk als je bij een automaterialenzaak werkt ;)!

werk er nu 2 weken en heb al nieuwe bougiekabels en rotor en verdeelkap vervangen :wink: ! elke keer na het werken neem ik iets nieuws mee :worship:
Pascal-X
Contacteer:

nou ik heb het probleem dus nog steeds! nu alleen als ie nog koud is!!! vandaag sloeg ie zelfs voor het eerst af :(

stappenmotor is al schoongemaakt en dat was het niet.
bougies,bougiekabels,rotor en verdeelkap ook nieuw.
Nu zat ik te denken aan de benzinefilter, maar dan zou ie het als ie warm is toch ook nog moeten doen?
Alpine
Contacteer:

Pascal-X schreef:nou ik heb het probleem dus nog steeds! nu alleen als ie nog koud is!!! vandaag sloeg ie zelfs voor het eerst af :(

stappenmotor is al schoongemaakt en dat was het niet.
bougies,bougiekabels,rotor en verdeelkap ook nieuw.
Nu zat ik te denken aan de benzinefilter, maar dan zou ie het als ie warm is toch ook nog moeten doen?
Vervang je watertemperatuursensor maar,weet haast zeker dat het die zal zijn.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Pascal-X
Contacteer:

thermostaat bedoel je? ken namelijk geen watertemperatuursensor vinden voor de rsi, alleen luchttemperatuursensor.
Haas

die is er toch echt wel ;)
Pascal-X
Contacteer:

ik zal morgen eens op me werk kijken anders moet ik naar de dealer toe! bij van heck(hbase) ken ik hem namelijk niet vinden misschien bij havam wel dan.
renecliorsi

renecliorsi schreef:weet niet of je het al opgelost hebt. maar bij mij was de luchtslang van het luchtfilterhuis naar het spruitstuk afgesneden (klemmetje te strak aangedraaid). een stukje aandrijfashoes er bij aan gemaakt en hij gaat weer als de brandweer.
Alpine schreef: Vervang je watertemperatuursensor maar,weet haast zeker dat het die zal zijn.
+ die (0)

heb ik namelijk ook gelijk vervangen.
bedoel je trouwens dat je hem niet kan vinden voor bestellen of niet vinden onder de kap ?
anders zit ie als je voor de auto staat rechts van het blok. 3 x M10 (dacht ik)
Pascal-X
Contacteer:

bedoel jij met die slang die grote slang van het huis naar het inlaatspruitstuk?

en wat jullie bedoelen is gewoon de temperatuurzender?
renecliorsi

Pascal-X schreef:bedoel jij met die slang die grote slang van het huis naar het inlaatspruitstuk?

en wat jullie bedoelen is gewoon de temperatuurzender?
idd die grote slang die vanaf het luchtfilterhuis naar het inlaatspruitstuk loopt met 2 ? sensoren eraan.
Pascal-X
Contacteer:

bij die grote slang is bij mij ook iets afgesneden. bovenop de slang hoort volgens mij nog een grote slang te lopen die ze hadden afgedopt.
wookie

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, clio tijdje stil gestaan. Nu loopt ie af en toe stationair goed en af en toe maar 500 toeren, net tege et afslaan. Rijd goed voor derest!
Pascal-X
Contacteer:

heeft iemand een foto van die slang waar over gepraat wordt? dan ken ik eens zien wat er nog op hoort te zitten! want bij mij zit er maar 1 sensor volgens mij bovenaan, net voor het spruitstuk.
Plaats reactie