ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
CHILLL
Contacteer:

ja ik had hetzelfde probleem..

ik heb een klein beetje met een stenleymes uit het zijscherm gehaald..

en de heldere knipperlichten een randje weggevijld (weet zo niet meer welke)

en toen was het opgelost..

ze zitten er bij mij wel heeeeeeeeel strak in, krijg ze heeeeel moeilijk weer los..

moet lukken met je knipperlichten ;)
Rammi

Ik heb ze gewoon bij de dealer gehaald. Nergens geen last van. 8)
CHILLL
Contacteer:

klopt die had ik in mijn oude clio, die zijn wit, niet helder ;)
Jerk

CHILLL schreef:ja ik had hetzelfde probleem..

ik heb een klein beetje met een stenleymes uit het zijscherm gehaald..

en de heldere knipperlichten een randje weggevijld (weet zo niet meer welke)

en toen was het opgelost..

ze zitten er bij mij wel heeeeeeeeel strak in, krijg ze heeeeel moeilijk weer los..

moet lukken met je knipperlichten ;)
Het zijscherm is toch metaal???
En dat je een stukje van het knipperlicht hebt weggesneden kan wel kloppen.
Die zwarte puntjes van het plastic zitten tegen het zijscherm aan.
Hoe heb jij die metalen beugeltjes vast gekregen die je achter je scherm moet klikken?
Die passen nooit niet door dat gat heen.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Bij een Clio II niet. Zijschermen voor zijn kunststof :wink:
Riël
Über-Spammer

Clio I 16v ook btw :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jerk

Oh,

ik heb een Clio II maar dacht toch echt dat het blik was.

Van de week nog maar een keer goed kijken dan.
Ik kreeg net ook te horen dat je de binnekant van de wielkast eruit kan halen door 2 of 3 doppen erui te halen.
Zo kan ik het knipperlichtje goed vastklikken.

Roy bedankt voor de tip (Y)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Tik er maar eens tegen. Je hoort aan de klank ;) @riël zo leert men weer wat dat wist ik nog niet :)
3.I.M.

ik heb ze via internet ergens besteld, is wel imitatie, maar niemand die het ziet. ze waren exact hetzelfde als de orginele en paste meteen. even vastklikken en klaar. ik heb nu ook oranje lampjes gehaald. deze lijken net een andere tint oranje als de andere knipperlichten. is hier ook nog verschil in of is dit gewoon toeval.....?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik heb die van mij (spotgoedkoop ook nog) via Intercarparts. Die pasten niet 1 op 1 maar een klein stukje plastic wegsnijden en dan glijd hij er zo in. Niet in je zijschermen gaan snijden! Zou echt niet nodig hoeven zijn!

Mijne:
[img]http://ekok.nl/foto/myPh3.photo/640--di ... G_3205.jpg[/img]
3.I.M.

ja ik zou ook niet meteen in mijn auto gaan snijden.. waar heb je trouwens die sideskirts gehaald. ik ben ook nog haastig op zoek naar een mooi setje voor mijn clio 2..
iemand goede tips of ideeen??
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

3.I.M. schreef:ja ik zou ook niet meteen in mijn auto gaan snijden.. waar heb je trouwens die sideskirts gehaald. ik ben ook nog haastig op zoek naar een mooi setje voor mijn clio 2..
iemand goede tips of ideeen??
Het is een 2.0 16V zo te zien aan het typeplaatje op de foto, betreft hier dus een RS en die heeft dit standaard op de auto zitten. :D
3.I.M.

dat wist ik niet....

..iemand nog ideeen of overige skirts voor een clio 1.2 rn uit 2000???
Jerk

elmotheelk (Eric) schreef:Ik heb die van mij (spotgoedkoop ook nog) via Intercarparts. Die pasten niet 1 op 1 maar een klein stukje plastic wegsnijden en dan glijd hij er zo in. Niet in je zijschermen gaan snijden! Zou echt niet nodig hoeven zijn!

Mijne:
[img]http://ekok.nl/foto/myPh3.photo/640--di ... G_3205.jpg[/img]
Ik was ook niet van plan om in mijn zijscherm te gaan snijde/zagen.
Dus van de week ietsje van het knipperlicht afhalen.
Zit die van jou ook vast met van die rotklemmetjes?
Die passen niet zomaar door dat veel te kleine gaatje.
CHILLL
Contacteer:

ja van die ijzeren klemmetjes...

maar maak nou het gat in het plastic! zijscherm iets groter met een stenleymes..

dat is geen probleem, je ziet het niet, originele kunnen er dan ook gewoon nog weer in...

en haal bobbeltjes weg uit het knipperlicht (als ik het me goed herinner)

en klaar......
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Je hoeft niet te snijden in je zijscherm. De klemmetjes die er bij mij bij kwamen waren identiek aan de originele. Dat paste dus prima. Ik moest alleen op de nieuwe knippers een klein stukje (zwart) plastic eraf snijden. En ik heb silver-look lmapjes erbij gekocht want dat vind ik mooier staan dan van die oranje jongens... (en de prijs valt erg mee).
Arno17

Las vandaag dit over een geimporteerde Clio uit Frankrijk:
1.6 16v met RS looks, en meer peekaas dan de nederlandse 1.6 16v.
die heeft als ik het goed heb 104/114 en deze heeft 136.

Een 1.6 16v uit nederland ga ik met redelijk verschil voorbij en mijn begrenser met een normale uitlaat (die ook afwijkt van de benelux versie) gaat ook pas in op 6700 toeren. (normaal is dit 6200)
[img]http://pt0x.mine.nu/pub/clio/thumb/IMG_1044_T.JPG[/img]

Kan iemand dit bevestigen en waarom zijn die dingen dan niet in Nederland te koop geweest?

Onzin verhaal of waarheid?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Het is lastig te zeggen over andere landen. Het klinkt niet aannemelijk, mar dat dacht ik ook van een Clio RS met 168pk uit Belgie.. (totdat bleek dat dit door belastingen kwam). Volgens Wikipedia FR bestaat ook daar alleen de 110pk versie. Overigens is er weinig 'RS-look' aan buiten de velgen?
Arno17

elmotheelk (Eric) schreef:Het is lastig te zeggen over andere landen. Het klinkt niet aannemelijk, mar dat dacht ik ook van een Clio RS met 168pk uit Belgie.. (totdat bleek dat dit door belastingen kwam). Volgens Wikipedia FR bestaat ook daar alleen de 110pk versie. Overigens is er weinig 'RS-look' aan buiten de velgen?
En de stickers! :lol:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Arno17 schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Overigens is er weinig 'RS-look' aan buiten de velgen?
En de stickers! :lol:
Die zitten er bij mij niet eens op hoor! Denk ik niet eens standaard RS! |:
Sander2

Kan mij niet echt iets voorstellen bij een fabrieks af 1.6 16v met RS looks. 136 PK klinkt ook alsof het is afgekeken van de normale 2.0 16v motoren van renault. Dat de auto wat verder kan doortrekken heeft wellicht te maken met een ECU reflash?
~thijs~
Contacteer:

klinkt een beetje ongeloofwaardig
Marcus

Ik vind dat een ongeloofwaardig verhaal.
Gast

de spaanse versie van de 205 gti (1.6) had ook meer pk's. Vraag me niet waarom...mssn omdat ze daar meer heuveltjes hebben ?
Arno17

-jo- schreef:de spaanse versie van de 205 gti (1.6) had ook meer pk's. Vraag me niet waarom...mssn omdat ze daar meer heuveltjes hebben ?
Dan eerder belastingen ofzo.
Arno17

Miscchien heeft iemand hier een bandje of contact met deze dealer en kan misschien meer vertellen:
dat is mij natuurlijk ook opgevallen, maar naar aanleiding van de meldcode weet ik dat hij uit frankrijk komt en de informatie komt van de dealer (renault van marwijk) waar ik er toch vanuit mag gaan dat het echt zo is, de informatie over het model en vermogen komt daar ook vandaan.

bepaalde onderdelen zoals die uitlaat waren ook niet te krijgen in het opslag centrum van renault, deze moest speciaal besteld worden.

Waar ik dan persoonlijk aan heb zitten denken is dat de vorige eigenaar er misschien RS onderdelen op heeft gemonteerd want de motor is zover ik kan bepalen ook inderdaad gelijk aan die van een normale 1.6 16v. Enkel kan ik je garanderen dat ik behoorlijk sneller ben als een normale 1.6 16v dit heb ik vaak genoeg gemerkt in de praktijk. wat ik ook zeker weet is dat er geen schooljongetjes praktijken zijn uitgevoerd op de auto zelf om meer vermogen te krijgen. misschien een andere management chip ofzo ? ik geloof in ieder geval met de volle 100% dat er geen 110 pk maar een stuk meer uit komt. vandaar dat ik het dus houd op 136 wat de informatie is die ik heb gekregen van de dealer.
Ben wel nieuwsgierig of dit een waar verhaal is, indien waar heb je een leuke zeldzame Clio onder de kont.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zet em eens op de bank, dan weet je het zeker! :)
Marcus

Inderdaad, als je hem op de bank zet dan weet je zeker. :)
Ferdy
Über-Spammer

ik schaar me achter bovenstaande opmerkingen :lol:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik zit zelf bij Van Marwijk Leiden, mijn inziens een betrouwbare dealer en ze hebben iig verstand van RS-modellen. Maar of zij dat echt hebben gezegd kan je niet controleren natuurlijk. Hun bellen (is gewoon een officiele Renault dealer) is het makkelijkst. De rollerbank natuurlijk heeft echt uitsluitsel.
Remco_Rs
Contacteer:

Inderdaad rollenbank geeft uitsluitsel:0 zolang het niet op papier staatheeft deze clio gewoon 110 pk....Dit is natuurlijk gewoon klink klare onzin,waarom zouden ze in godsnaam 136 pk versie leveren in frankrijk??Dat deze mischien sneller is zal best kunnen ,maar dit is zeker niet Origineel gebeurt door Renault.
Velocity

Kan iemand me vertellen hoe ik in godsnaam die grille van mn clio af krijg, ik heb een ClioB fase1.
heb wel al die torxjes losgedraaid maar de zijkanten zitten nog ergens vast, ik zie alleen niet waar.
Buiten dat vind ik niet zo snel hoe ik de lampen moet eruithalen, want ik denk dat daaronder nog die bevestiging zit voor de grille...
kennyke

Weet er iemand hoe ik de binnenbekleding van de deuren van een Cio uit 1998 er best kan uithalen?
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Volgens mij het kuipje bij je deuropener los, je kapje met knopjes los, je speaker eruit, en de schroeven uit de onderkant draaien. Succes iig!
Cleaned Style
Projecttopic
kennyke

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Volgens mij het kuipje bij je deuropener los, je kapje met knopjes los, je speaker eruit, en de schroeven uit de onderkant draaien. Succes iig!
ok bedankt, het is nog niet voor meteen hoor want ik heb examens nu maar dan weet ik het al voor in de vakantie :p

bedankt
Plaats reactie