twingo b18ft
-
- Über-Spammer
als je accu op de orginele plek komt, zou een 21 kabelboom het makkelijkste zijn.
De accu van de 19 zit als ik me niet vergis aan de passagierskant.
-
- Über-Spammer
ik kijk morgen even bij de 21. die ligt toch uitelkaar 

-
- Über-Spammer
accu van de 21 ligt linksvoorin 
We hebben inmiddels een complete kabelboom uit een R21 gehaald, met ECU.
De kabelboom die bij de motor zat was incompleet en met veel scotch-blok praktijken. We hebben zelf een kabelboom voor de startmotor en dynamo moeten maken en een kabelboom voor de ontsteking, die weer op de ECU aangesloten moest worden. Theoretisch klopte het allemaal wat we gemaakt hadden mbv originele schema's, maar helaas mocht het niet zo zijn. De ECU stuurde de ontsteking niet met 5V spanning, op contact gaf ie een 5V puls, bij doorstarten viel die puls weg. Pulsden we de ontsteking handmatig met een andere 5V pulsdraad vanaf de ECU, hadden wel een vonk op de bougies. Andere ECU mocht niet baten, dus ergens hadden we draadbreuk oid... het werd er alleen maar onoverzichtelijker van
De kabelboom van de R21 is er eentje zoals ik graag zie, helemaal compleet en ongeknipt, met alle functies die erop horen. Nu verwacht ik geen problemen met aansluiten en zal het blokje spoedig wakker worden
De kabelboom die bij de motor zat was incompleet en met veel scotch-blok praktijken. We hebben zelf een kabelboom voor de startmotor en dynamo moeten maken en een kabelboom voor de ontsteking, die weer op de ECU aangesloten moest worden. Theoretisch klopte het allemaal wat we gemaakt hadden mbv originele schema's, maar helaas mocht het niet zo zijn. De ECU stuurde de ontsteking niet met 5V spanning, op contact gaf ie een 5V puls, bij doorstarten viel die puls weg. Pulsden we de ontsteking handmatig met een andere 5V pulsdraad vanaf de ECU, hadden wel een vonk op de bougies. Andere ECU mocht niet baten, dus ergens hadden we draadbreuk oid... het werd er alleen maar onoverzichtelijker van

De kabelboom van de R21 is er eentje zoals ik graag zie, helemaal compleet en ongeknipt, met alle functies die erop horen. Nu verwacht ik geen problemen met aansluiten en zal het blokje spoedig wakker worden

[quote="Chris"R5"]
Jaja Reinier en Chris, mensen uit Lelystad lullen niet, maar fixen het gewoon
Omdat menigeen hier eerst 25 pagina's vol typt en 2 jaar verder is voor er maar iets gebeurd.[/quote]canonballman schreef:Mm, jij bent geen denker, maar een doener: :w6:
Jaja Reinier en Chris, mensen uit Lelystad lullen niet, maar fixen het gewoon

-
- Car: R19.R
klopt.Gabri van der Veen schreef:als je accu op de orginele plek komt, zou een 21 kabelboom het makkelijkste zijn.
-
right.Chris@R5 schreef:Omdat menigeen hier eerst 25 pagina's vol typt en 2 jaar verder is voor er maar iets gebeurd.
En voor de rest is lelystad natuurlijk gewoon helemaal ruk

Mrtn schreef:hahaha, alsof Hilvarenbeek the place to be is....![]()
hier zijn de wegen nog mooi vlak en langgestrekt
Vlak en langgestrekt??, heb liever vlak en bochtig

Fun is not a straigt line

R5GTT. Drive it like you stole it
-
Is er eindelijk weer is iemand die wel meer doet dan hij typt, typen jullie zijn topic wel vol met onzin.
ONTOPIC DUS?
ONTOPIC DUS?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
je moet niet teveel willen afwijken van het gebruikelijke principe....
maar.... gister is de stekkerbezetting (R34) uitgezocht en die van een Twingo (ook R34) nagekeken, dus nu alles verbinden en zien of er nix wegfikt

maar.... gister is de stekkerbezetting (R34) uitgezocht en die van een Twingo (ook R34) nagekeken, dus nu alles verbinden en zien of er nix wegfikt

-
we hebben het vandaag met ze alle gefixtMrtn schreef:je moet niet teveel willen afwijken van het gebruikelijke principe....
![]()

ik wil iedereen bedanken die me heeft geholpen om me motor lopend te krijgen

nu moet ik en me pa de koelsysteem en het uitlaatsysteem nog klaar maken en de waarschuwingslampjes aansluiten en de snelheidsmeter
-
Tja, als je op zon onbewoond eiland woont waar geen zak te beleven is, dan gaat het rap vooruit met de projectjes... Wat moet je anders als gaan sleutelen: kroegen of vrouwen zijn er niet. Moet je naar het vasteland toe.
Maaruh: Goed dat ie loopt!

Maaruh: Goed dat ie loopt!

-
wie kan mij helpen !
met spoed gezocht
een kilometer tellerkabel die in de versnellingsbak hoort van een renault 5 gtt
ik weet niet als daar ook nog een bevestigingsbeugel bij hoord
ik had de renault dealer ook al gebeld in lelystad maar die konden even geen onderdelen meer leveren en het zou uit franrijk moeten komen
dus dat is balen
misschien weet iemand nog op een sloop een 5 gtt te staan of heeft iemand iets liggen voor mij hoor ik het graag
met spoed gezocht
ik had de renault dealer ook al gebeld in lelystad maar die konden even geen onderdelen meer leveren en het zou uit franrijk moeten komen
dus dat is balen

misschien weet iemand nog op een sloop een 5 gtt te staan of heeft iemand iets liggen voor mij hoor ik het graag
-
Zet even een gezocht-advertentie in RTC Markt, voor de mensen die niet dit topic lezen.
Heb je wat meer kans dat je er 1 vindt
Heb je wat meer kans dat je er 1 vindt
-
Heb je wel een gtt bak dan ? , de teller aandrijving van een gtt is anders dan die van een gte. electrisch vs mechanisch.JeanRobert schreef:wie kan mij helpen !
met spoed gezocht
dus dat is balen![]()
-
ik heb een gte bak maar ik hoorde als ik de kmtellerkabel van een gtt zou pakken dat zou moeten passen en dan kan ik hem elektrische aansluiten op me twingo digitale kmteller meter in me dashboard van me twingoSteven(stk) schreef:Heb je wel een gtt bak dan ? , de teller aandrijving van een gtt is anders dan die van een gte. electrisch vs mechanisch.JeanRobert schreef:wie kan mij helpen !
met spoed gezocht
dus dat is balen![]()
-
JeanRobert schreef:ik heb een gte bak maar ik hoorde als ik de kmtellerkabel van een gtt zou pakken dat zou moeten passen en dan kan ik hem elektrische aansluiten op me twingo digitale kmteller meter in me dashboard van me twingoSteven(stk) schreef:Heb je wel een gtt bak dan ? , de teller aandrijving van een gtt is anders dan die van een gte. electrisch vs mechanisch.JeanRobert schreef:wie kan mij helpen !
met spoed gezocht
dus dat is balen![]()
Ik meen dat er in de bak ook nog wat verschillend is.
Mischien heb je wat aan dit topic http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... 569.0.html
links het tandwiel en rechts het sensorwiel.
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2418/bak0052vk.jpg[/img]
-
Ik meen dat er in de bak ook nog wat verschillend is.
Mischien heb je wat aan dit topic http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... 569.0.html
iedegeval bedankt zal het nog met me vader en de buurjongen erover hebben
[/quote]
links het tandwiel en rechts het sensorwiel.
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2418/bak0052vk.jpg[/img]
iedegeval bedankt zal het nog met me vader en de buurjongen erover hebben
-
die zat bij het blokje toen ik hem had gekochtSteven schreef:Makkelijkste is gewoon een GT bak zoeken, waarom heb je dan ook een GTE bak genomen...
-
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/twingooooo.JPG[/img]
Dit plaatje komt ergens uit act:twingo. Geen idee of dat werkt op een mechanische bak overigens
Dit plaatje komt ergens uit act:twingo. Geen idee of dat werkt op een mechanische bak overigens
Ja, dat werkt.
-
die van me twingo past niet in me gte bak hebben we al gepastRiël Notermans schreef:Ja, dat werkt.
-
Zou ik heel vreemd vinden dat dat niet past....JeanRobert schreef:die van me twingo past niet in me gte bak hebben we al gepastRiël Notermans schreef:Ja, dat werkt.
Alle km teller asjes zijn hetzelfde: JB1, JB3, JC5....
Spullen van een GT turbo kun je niet gebruiken, dan moet je ook een GTT bak pakken.
Laat eens een foto zin van het gat in de bak, en van de sensor.
En leg ook eens uit waarom ie niet past.
-
ik zal kijken als ik er vanavond naar kan kijken of me pa want ik ben ziekcanonballman schreef:Zou ik heel vreemd vinden dat dat niet past....JeanRobert schreef:die van me twingo past niet in me gte bak hebben we al gepastRiël Notermans schreef:Ja, dat werkt.
Alle km teller asjes zijn hetzelfde: JB1, JB3, JC5....
Spullen van een GT turbo kun je niet gebruiken, dan moet je ook een GTT bak pakken.
Laat eens een foto zin van het gat in de bak, en van de sensor.
En leg ook eens uit waarom ie niet past.
maar zal wel ff een foto maken
-
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL849/32 ... 845109.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL849/32 ... 845122.jpg[/img]
ik had niet echt de ruimte onder de auto kon er slecht bij hoop dat jullie het een beetje kunnen zien
ik had niet echt de ruimte onder de auto kon er slecht bij hoop dat jullie het een beetje kunnen zien
-
Dat twingo uiteinde ziet er exact hetzelfde uit als het uiteinde van een km teller kabel van een gte. Dus dat zou moeten passen.JeanRobert schreef:[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL849/32 ... 845109.jpg[/img]
even voor de duidelijkheid, je stopt dat ding toch wel in het goede gat he ? , de aansluiting zit in dat zwarte stuk ijzer aan de schutbord kant bovenop je vernsnellingsbak
-
bij de twingo zit die boven maar bij de gte aan de zijkantSteven(stk) schreef:Dat twingo uiteinde ziet er exact hetzelfde uit als het uiteinde van een km teller kabel van een gte. Dus dat zou moeten passen.JeanRobert schreef:[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL849/32 ... 845109.jpg[/img]
even voor de duidelijkheid, je stopt dat ding toch wel in het goede gat he ? , de aansluiting zit in dat zwarte stuk ijzer aan de schutbord kant bovenop je vernsnellingsbak
-
JeanRobert schreef:bij de twingo zit die boven maar bij de gte aan de zijkantSteven(stk) schreef:Dat twingo uiteinde ziet er exact hetzelfde uit als het uiteinde van een km teller kabel van een gte. Dus dat zou moeten passen.JeanRobert schreef:
niet bij mijn gte

edit :
-
in die zwarte beugel zie je een "half" rondje , daar meot je kabel in. Dat is in de buurt bij je uitlaat spruitstuk (pas op heet
) en je startmotor