19 16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Aansteken :wink:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Komt volgens mij weg uit dat oranje hoekje wat je nog net kunt zien, startmotor zit constant onder de olie:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij1.jpg[/img]

En verder is hier ook iets behoorlijk lek:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij2.jpg[/img]

Als je 'm een beetje op ze staart trapt stinkt de auto meteen ook naar gebakken olie.

Voor mij is er gewoon een soort grens bereikt met dat gezeur, heb er geen zin meer in.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ff rustig in een hoekje zetten, weekje schelden en volgende week weer vrolijk aan de slag (B)
ken t gevoel helemaal hoor helaas...... maar ja, het blijft uiteindelijk leuk :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Xabre, hoe is de motor eigenlijk opgebouwd? Aangezien ik zoiets las dat hij 191 krukaspk's zou hebben?? Da's namelijk behoorlijk netjes.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zit een 2,0L 8V onderblok onder.
verder een kop met mechanische klepbediening
enz.
leuke motor hoor en presteert ook super!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja klopt verder kop geflowed, snelle nokkestokken etc
Trust me. I know what I'm doing.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

mark 5t schreef:zit een 2,0L 8V onderblok onder.
verder een kop met mechanische klepbediening
enz.
leuke motor hoor en presteert ook super!
is dat een onderblok van een megane dan F3R??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja klopt, f3r cylinderblok met f7p kop


maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden :ja:

koppakking is gewoonweg lek, koelwater staat ook staat lager dan normaal en zit zo'n glimmende olie spiegel in..

maargoed, paar vragen:

- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?
- kop afpersen aan te bevelen?
- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?

naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat :smoke: ?


! wat kan trouwens de oorzaak zijn, rijdt dat ding altijd warm uit den treure
Laatst gewijzigd door Xabre op za 19 mei 2007 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Xabre schreef:ja klopt, f3r cylinderblok met f7p kop


maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden :ja:

koppakking is gewoonweg lek, koelwater staat ook staat lager dan normaal en zit zo'n glimmende olie spiegel in..

maargoed, paar vragen:

- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?
- kop afpersen aan te bevelen?
- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?

naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat :smoke: ?


wat kan trouwens de oorzaak zijn, rijdt dat ding altijd warm uit den treure
- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?

altijd verstandig om na te lopen volgens mij. anders kun je met 2 weken weer

- kop afpersen aan te bevelen?

dat weet ik niet :P

- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?

nee hoeft niet zegt ronald

- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?

ja


naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat :smoke: ?

versterkte koppakking?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

kool schreef:
Xabre schreef: - als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?

nee hoeft niet zegt ronald
Straks heb ik het weer gedaan :p ga er vanuit dat dat spul toen ook vervangen is ?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja zal het even navragen komende maandag,

maar bij kop vlakken = compressie toename dus lagers krijgen het zwaarder of geldt dat alleen voor ouwe blokken met dik 2 ton
Trust me. I know what I'm doing.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Xabre schreef:ja zal het even navragen komende maandag,

maar bij kop vlakken = compressie toename dus lagers krijgen het zwaarder of geldt dat alleen voor ouwe blokken met dik 2 ton

compressie toename? hoe krom is die kop dan? als je hem laat vlakken word er echt maar minimaal vanaf gehaald of hij moet erg krom zijn. maar normaal is er niet zo erg veel compressie toename
en tja een kromme kop monteren is ook niet slim
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nee klopt , maar toch vraag ik, wil graag altijd alles weten :D
Trust me. I know what I'm doing.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Xabre schreef:nee klopt , maar toch vraag ik, wil graag altijd alles weten :D
hele goede eigenschap! :lol:
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

en niet alleen de koppakking vervangen maar heel de set pakkingen...

-koppakking
-inlaat
-uitlaat
-kleppendeksel
-en vloeibare waar die 'deksels' over de nokkenassen zitten?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Kop eraf trekken met spruitstukken eraan vast :D

Lagers vervangen ivm compressie toenamen op een blok wat net 15dkm gelopen heeft,
is de grootste onzin die ik gehoord heb :D
Glekke schreef:en niet alleen de koppakking vervangen maar heel de set pakkingen...

-koppakking
-inlaat
-uitlaat
-kleppendeksel
-en vloeibare waar die 'deksels' over de nokkenassen zitten?
Aah dus jij wil speling op je nokkenas-lagerkappen.
Er hoort daar helemaal niets tussen (0)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Er moet vloeibare pakking tussen die deksels chris.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Er moet vloeibare pakking tussen die deksels chris.
Werkplaats handleiding van Renault beweert van niet :D
heb het er eigenlijk nog nooit tussen gehad en nergens last van :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je er niets tussen doet heb je binnen de kortste keren je bougieschachten vol olie staan.

Ik doe er altijd loctite 510 tussen. Dat creeert een heel dun oliebestendigd laagje wat goed afdicht.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Als je er niets tussen doet heb je binnen de kortste keren je bougieschachten vol olie staan.

Ik doe er altijd loctite 510 tussen. Dat creeert een heel dun oliebestendigd laagje wat goed afdicht.
hmm, naja ik houd het even in de gaten en die 510 even in het achterhoofd ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Er hoort inderdaad iets tussen, ik gebruik daarvoor ook altijd de Loctite 510 en dat werkt inderdaad prima.. niets er tussen doen creërt echt ellende.. :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ronald1916V schreef:Er hoort inderdaad iets tussen, ik gebruik daarvoor ook altijd de Loctite 510 en dat werkt inderdaad prima.. niets er tussen doen creërt echt ellende.. :)
Wederom gelukt netzoals bij de lagers :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

moet loctite tussen!
verder de kop laten controleren op rechtheid.
als kop recht is gewoon nieuwe pakking monteren
verder hoeft er niets vervangen te worden aan die motor.
alles is echt 100% goed en nieuw.
dus voor een paar centen en een heleboel sleuteltijd ben je klaar.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

maar waar komt al die rommel op foto 2 dan vandaan, is daar zeker weten iets gewoon niet goed
Trust me. I know what I'm doing.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen idee :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Xabre schreef: maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden :ja:
Goed bezig :worship:

Al een compressietestje gedaan voor je vanalles uit mekaar gaat snukken??
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Nee ?

Zal dinsdag of woensdag eerst even die distributie/multieriem kappen er allemaal afhalen, kijken waar die prut aan de zijkant vandaan komt.
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Behoorlijk balen zeg :( Als je hulp nodig hebt, je weet waar m'n huis woont en hoe je m'n telefoon aan het rinkelen krijgt :wink:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

volgens mij heb jij het al druk genoeg met dat andere stuk blik :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

dan wacht ik nog even met de 16klepjes :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

dan kun je wachten tot je een ons weegt :p
Trust me. I know what I'm doing.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Trust me. I know what I'm doing.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

je hebt er geen zin meer in? jammer.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

klootviool....wat doe je?!?
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

het is inderdaad wel een beetje zonde. Maar ik kan me de reden ook wel weer voorstellen. Van de andere kant kun je ook zeggen, ik heb er nu al zoveel ingestopt, dan kan dat laatste kleine beetje er ook nog wel bij.
Plaats reactie