19 16V
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Aansteken 
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Komt volgens mij weg uit dat oranje hoekje wat je nog net kunt zien, startmotor zit constant onder de olie:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij1.jpg[/img]
En verder is hier ook iets behoorlijk lek:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij2.jpg[/img]
Als je 'm een beetje op ze staart trapt stinkt de auto meteen ook naar gebakken olie.
Voor mij is er gewoon een soort grens bereikt met dat gezeur, heb er geen zin meer in.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij1.jpg[/img]
En verder is hier ook iets behoorlijk lek:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kerij2.jpg[/img]
Als je 'm een beetje op ze staart trapt stinkt de auto meteen ook naar gebakken olie.
Voor mij is er gewoon een soort grens bereikt met dat gezeur, heb er geen zin meer in.
ff rustig in een hoekje zetten, weekje schelden en volgende week weer vrolijk aan de slag 
ken t gevoel helemaal hoor helaas...... maar ja, het blijft uiteindelijk leuk

ken t gevoel helemaal hoor helaas...... maar ja, het blijft uiteindelijk leuk

zit een 2,0L 8V onderblok onder.
verder een kop met mechanische klepbediening
enz.
leuke motor hoor en presteert ook super!
verder een kop met mechanische klepbediening
enz.
leuke motor hoor en presteert ook super!
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
is dat een onderblok van een megane dan F3R??mark 5t schreef:zit een 2,0L 8V onderblok onder.
verder een kop met mechanische klepbediening
enz.
leuke motor hoor en presteert ook super!
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ja klopt, f3r cylinderblok met f7p kop
maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden
koppakking is gewoonweg lek, koelwater staat ook staat lager dan normaal en zit zo'n glimmende olie spiegel in..
maargoed, paar vragen:
- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?
- kop afpersen aan te bevelen?
- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?
naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat
?
! wat kan trouwens de oorzaak zijn, rijdt dat ding altijd warm uit den treure
maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden

koppakking is gewoonweg lek, koelwater staat ook staat lager dan normaal en zit zo'n glimmende olie spiegel in..
maargoed, paar vragen:
- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?
- kop afpersen aan te bevelen?
- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?
naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat

! wat kan trouwens de oorzaak zijn, rijdt dat ding altijd warm uit den treure
Laatst gewijzigd door Xabre op za 19 mei 2007 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?Xabre schreef:ja klopt, f3r cylinderblok met f7p kop
maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden![]()
koppakking is gewoonweg lek, koelwater staat ook staat lager dan normaal en zit zo'n glimmende olie spiegel in..
maargoed, paar vragen:
- als de kop eraf gaat moet ie dan persee ook gevlakt worden?
- kop afpersen aan te bevelen?
- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?
naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat?
wat kan trouwens de oorzaak zijn, rijdt dat ding altijd warm uit den treure
altijd verstandig om na te lopen volgens mij. anders kun je met 2 weken weer
- kop afpersen aan te bevelen?
dat weet ik niet

- als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
nee hoeft niet zegt ronald
- moet distributieriem ook vervangen worden als ie d'r afgaat?
ja
naast set nieuwe kopbouten en bovengenoemde vergeet ik nog wat

versterkte koppakking?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Straks heb ik het weer gedaankool schreef:Xabre schreef: - als kop niet gevlakt hoeft te worden moeten drijstanglagers + drijfstanglagerkapboutjes dan evengoed vervangen worden?
nee hoeft niet zegt ronald

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Xabre schreef:ja zal het even navragen komende maandag,
maar bij kop vlakken = compressie toename dus lagers krijgen het zwaarder of geldt dat alleen voor ouwe blokken met dik 2 ton
compressie toename? hoe krom is die kop dan? als je hem laat vlakken word er echt maar minimaal vanaf gehaald of hij moet erg krom zijn. maar normaal is er niet zo erg veel compressie toename
en tja een kromme kop monteren is ook niet slim
en niet alleen de koppakking vervangen maar heel de set pakkingen...
-koppakking
-inlaat
-uitlaat
-kleppendeksel
-en vloeibare waar die 'deksels' over de nokkenassen zitten?
-koppakking
-inlaat
-uitlaat
-kleppendeksel
-en vloeibare waar die 'deksels' over de nokkenassen zitten?
Kop eraf trekken met spruitstukken eraan vast
Lagers vervangen ivm compressie toenamen op een blok wat net 15dkm gelopen heeft,
is de grootste onzin die ik gehoord heb
Er hoort daar helemaal niets tussen

Lagers vervangen ivm compressie toenamen op een blok wat net 15dkm gelopen heeft,
is de grootste onzin die ik gehoord heb

Aah dus jij wil speling op je nokkenas-lagerkappen.Glekke schreef:en niet alleen de koppakking vervangen maar heel de set pakkingen...
-koppakking
-inlaat
-uitlaat
-kleppendeksel
-en vloeibare waar die 'deksels' over de nokkenassen zitten?
Er hoort daar helemaal niets tussen

hmm, naja ik houd het even in de gaten en die 510 even in het achterhoofdBart V schreef:Als je er niets tussen doet heb je binnen de kortste keren je bougieschachten vol olie staan.
Ik doe er altijd loctite 510 tussen. Dat creeert een heel dun oliebestendigd laagje wat goed afdicht.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Er hoort inderdaad iets tussen, ik gebruik daarvoor ook altijd de Loctite 510 en dat werkt inderdaad prima.. niets er tussen doen creërt echt ellende.. 

moet loctite tussen!
verder de kop laten controleren op rechtheid.
als kop recht is gewoon nieuwe pakking monteren
verder hoeft er niets vervangen te worden aan die motor.
alles is echt 100% goed en nieuw.
dus voor een paar centen en een heleboel sleuteltijd ben je klaar.
verder de kop laten controleren op rechtheid.
als kop recht is gewoon nieuwe pakking monteren
verder hoeft er niets vervangen te worden aan die motor.
alles is echt 100% goed en nieuw.
dus voor een paar centen en een heleboel sleuteltijd ben je klaar.
geen idee 

Goed bezigXabre schreef: maargoed, ik heb z'n Haas z'n wijze raad maar opgevolgd dus na een dag flink schelden en bommelding bij Renault gedaan te hebben heb ik maar besloten dat ie maar weer gemaakt moet worden![]()

Al een compressietestje gedaan voor je vanalles uit mekaar gaat snukken??
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Behoorlijk balen zeg
Als je hulp nodig hebt, je weet waar m'n huis woont en hoe je m'n telefoon aan het rinkelen krijgt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dan wacht ik nog even met de 16klepjes 

Trust me. I know what I'm doing.
klootviool....wat doe je?!?
het is inderdaad wel een beetje zonde. Maar ik kan me de reden ook wel weer voorstellen. Van de andere kant kun je ook zeggen, ik heb er nu al zoveel ingestopt, dan kan dat laatste kleine beetje er ook nog wel bij.