Florus schreef:
Dus nogmaals; je haalt die 2 stekkertjes,van het Thermocontact los en houd ze tegen elkaar aan,terwijl je contact aanstaat,of gewoon terwijl je motor draait, slaat je koelvin dan aan,dan is waarschijnlijk je Thermocontact stuk.
Hou je de stekkertjes tegen elkaar aan en slaat de vin niet aan dan je bedrading en het relais nakijken.
En anders ff iemand erbij roepen die er iets meer verstand van heeft
Die van mij slaat ook even niet aan. Draden verbonden en dan doet ie t wel. Thermoconact in radiateur vervangen, maar ook negatief. Stekkers zitten aangesloten en het gehele systeem wordt netjes warm, maar hij blijft niet aanslaan. Iemand even een volgende optie?
Wat zijn de waardes van doormeten? Stroom komt wel tot de radiateur, want andersd zou ie t ook niet doen met doorverbinden lijkt mij.
hoi,
weet hier iemand wat een phase 2 grill op een clio kost en wat
daar het bestelnummer van is?
mischien al vaker langs gekomen maar kont nie vinden.
alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb wat speling op de voorwielen 1-2 mm per kant nou is de fuseekogel en de stuurkogel goed, evenals de wiellagers (pas vv) maar de stuurstang die je stuurhuis in gaat beweegt wel mee (dus speling zit in het stuurhuis).
Nou is de vraag of daar ook een soort stuurkogel in zit of dat we op zoek moeten naar een ander stuurhuis.......?????
wat wel een bekend probleempje bij de clio's is, is dat je stuurkolom wat speling krijgt. dat lubbert op den duur uit. je kan het beste dat gedeelte opnieuw lassen.
en anders zou het de verbinding van je kolom in het huis kunnen zijn.
Als je rechtuit rijdt, heb je dan iets speling in het stuur?
Dus dat je hem in de middenstand iets heen en weer kunt bewegen zonder dat de auto reageerd?
Dan is het de stuurkolom, inderdaad bekend probleem.
Je hebt speling op je binnenste stuurkogels,dat is de stuurstang die het stuurhuis in gaat.Daar zit ook een kogel.Dan zou je spoorstang (daar zit die binnenste kogel aan) moeten vernieuwen.
wat wel een bekend probleempje bij de clio's is, is dat je stuurkolom wat speling krijgt. dat lubbert op den duur uit. je kan het beste dat gedeelte opnieuw lassen.
Frits Clio 16v schreef:
Dus dat je hem in de middenstand iets heen en weer kunt bewegen zonder dat de auto reageerd?
Is al aan mekaar gelast...het zit echt in het stuurhuis zelf
MisterX schreef:
@jeroen_natas
Je hebt speling op je binnenste stuurkogels,dat is de stuurstang die het stuurhuis in gaat.Daar zit ook een kogel.Dan zou je spoorstang (daar zit die binnenste kogel aan) moeten vernieuwen.
Dat bedoel ik...iig geen heel stuurhuis gelukkig tnx
Frits Clio 16v schreef:Als je rechtuit rijdt, heb je dan iets speling in het stuur?
Gr, Frits.
met de vorige clio had ik dit probleem zo erg dat ik halve bochten kon maken zonder reactie
Frits Clio 16v schreef:
maar die waren vervangen zeg je zelf net, of bedoel je je fuseekogels?
Is al aan mekaar gelast...het zit echt in het stuurhuis zelf
MisterX schreef:
@jeroen_natas
Dat bedoel ik...iig geen heel stuurhuis gelukkig tnx
Om die spoorstangen te vervangen hebben ze bij de dealer een heel handig tooltje.
Met een grote waterpomptang moet het ook wel lukken, maar als je dat speciale gereedschap mag lenen is het ideaal.
Frits Clio 16v schreef:Om die spoorstangen te vervangen hebben ze bij de dealer een heel handig tooltje.
Met een grote waterpomptang moet het ook wel lukken, maar als je dat speciale gereedschap mag lenen is het ideaal.
ik doe het meestal met een grote steeksleutel en een bako op de stang die aan het stuurhuis vastzit.
Frits Clio 16v schreef:Om die spoorstangen te vervangen hebben ze bij de dealer een heel handig tooltje.
ik doe het meestal met een grote steeksleutel en een bako op de stang die aan het stuurhuis vastzit.
Heb jij een 6-kant op het deel v/d spoorstang die je in de tandheugel schroeft?
Bij mij is dat gewoon rond, en kun je er dus geen steeksleutel opzetten.
J-P-S schreef:heb je dat al eens schoongemaakt? door de dikke smurrie zie je dat misschien niet zo goed.
Ik heb 2 weken geleden de spoorstangen vervangen, en zowel op de oude als de nieuwe zit echt geen 6-kant.
Grote waterpomptang of dat speciale gereedschap is dan volgens mij de enige manier.
Maargoed, handig dat dat er bij jou wel op zit dan .