Kep et al es eerder gezegd, ik ben gene hondafan, maar die techniek is echt subliem.

Een standaard civic 1.5 zonder swaybars gaat veel harder door de bocht dan bijv die 309GTI zwabberkast

dat het koppel hoger ligtMenno schreef:Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk
die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door
Die R is inderdaad snel, de andere die je noemt niet goed genoeg om een GTT het lastig te maken, ik gok dus op een R die je een beetje zit te dollen of niet kan gassen.Luco/Alpine-racer schreef:ja over kwaliteit hebben we het niet he![]()
![]()
maar ik denk echt dat een r stukken sneller is dan een gtt
dus denk dat het de 1.8 was of misschien de 2.2 diesel
en trouwens uit de s 2000 halen ze meer en dat is ook "maar"een 2.0
helemaal mee eens. ik heb tegen VEEL vtecs gereden, vaak ook tegen de zelfde auto maar dan ook met een andere(betere) bestuurder. in slechte handen niet vooruit te branden misschien maar in goede handen kunnen ze het me super lastig maken met die 1600tjes(met de nodige mods winnen), 1800tjes kan ik wel vergeten op een 400m (dit zijn wel hybride civics), of het moet nat zijn heb ik wel een kansSteven schreef:
Kep et al es eerder gezegd, ik ben gene hondafan, maar die techniek is echt subliem.
En die honda heeft waarschijnlijk 175nm+ van 5000 tot 8000 toerenLuco/Alpine-racer schreef:dat het koppel hoger ligtMenno schreef:Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk
die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door![]()
![]()
en geen overdreven goedliegfactor, want een sper geeft meer weerstand dus die uitdraaien kloppen redelijk en het was 190nm op de wielen trouwens menno
![]()
dus die nm vind ik wel meevallen van die honda
maar zoals ik al zei ik denk dat een type r stukken sneller is dan een gtt naar de 200 toe
dus zal het wel een 1.8 geweest zijn
Code: Selecteer alles
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,9 s
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1799 cm3
boring x slag 81,0 x 87,3 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 103 kW (140 pk)
6300tpm
max. koppel 174 Nm
4300tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
Nouja je hemelt jouw racewagen toch wel behoorlijk op, terwijl ie nou ook weer niet zo ubervermogenpersend is. En dat is een motor die toch behoorlijk verbouwd is om daar te komen.Luco/Alpine-racer schreef:kijk maar naar de uitdraai riel![]()
maar goed maakt ook niks uit
ik lees hier vaak zeer overdreven verhalen
maar zelfs als je zelf al zegt dat het waarschijnlijk geen r is, ik denk namelijk dat de 1.8 ook behoorlijk snel is
dan hebben mensen commentaar
dat mag, ik overdrijf iig niet![]()
toch nog even vermelden dat die van 3800 tot 6500 toeren boven de 175nm zit (op de wielen)
ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallenSteven schreef:Nouja je hemelt jouw racewagen toch wel behoorlijk op, terwijl ie nou ook weer niet zo ubervermogenpersend is. En dat is een motor die toch behoorlijk verbouwd is om daar te komen.Luco/Alpine-racer schreef:kijk maar naar de uitdraai riel![]()
maar goed maakt ook niks uit
ik lees hier vaak zeer overdreven verhalen
maar zelfs als je zelf al zegt dat het waarschijnlijk geen r is, ik denk namelijk dat de 1.8 ook behoorlijk snel is
dan hebben mensen commentaar
dat mag, ik overdrijf iig niet![]()
toch nog even vermelden dat die van 3800 tot 6500 toeren boven de 175nm zit (op de wielen)
En dat dan vergelijken met een standaard fabrieksmotor van Honda en dan zeuren over wat missend koppel gaat natuurlijk nergens over.
Bovendien hebben Honda's nooit een echt extreem koppel, die zijn meer gefocussed op vermogen en dat doen ze gewoon ronduit goed.
Koop maar es zo'n Type R, laat em goed onderhanden nemen (richting F20C spec) en je gaat zo richting de 250pk. Nou daar kan Renault toch niet tegenop met de F4-series, die zijn nu toch wel behoorlijk uitgeknepen
Denk dat je daar ook wel snellere rondes mee kunt rijden als een Cupclio mits je ze beiden weggligging technisch gelijkwaardig maakt.
heb je misschien wel gelijk in, maar ik vind het gehalte aangepaste honda's in de regio den haag/zoetermeer/rotterdam best hoog, en kzie ze regemaltig in het verkeer rijden.Tom schreef:9 van 10 auto's wordt niet zoveel aan aangepast volgens mij. Verder dan een tomtom en een tennisbal op de trekhaak komen de meesten mensen niet
Jamaar dat probeer ik duidelijk te maken.Luco/Alpine-racer schreef: ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallen
nu vergelijk je iets heel anders rielRiël Notermans schreef:Jamaar dat probeer ik duidelijk te maken.Luco/Alpine-racer schreef: ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallen
Auto 1: 175nm koppel max bij 5500 toeren
Vermogen: 220 pk
Auto 2: 165+nm koppel van 2500 tot 6500 toeren
Vermogen: 220 pk
Welke zou 2x zo snel zijn dan de andere?
Ga honda hier even op lopen hemelen op een renault forum... zo speciaal zijn ze nou ook weer niet, het is leuk dat ze zoveel piek vermogen hebben hoor. Maar onder de 5000 toeren geven ze gewoon niet thuis, er is ook maar 1 manier waarop je zoveel vermogen uit weinig inhoud kan halen. En dat is zoveel mogelijk toeren, een S2000 geeft ook alleen boven in thuis. Dan vind ik het knapper dat renault een clio RS bouwt met een atmosferische 2 liter met 100 pk per liter die onderin ook gewoon thuis geeft.Steven schreef:Nouja je hemelt jouw racewagen toch wel behoorlijk op, terwijl ie nou ook weer niet zo ubervermogenpersend is. En dat is een motor die toch behoorlijk verbouwd is om daar te komen.Luco/Alpine-racer schreef:kijk maar naar de uitdraai riel![]()
maar goed maakt ook niks uit
ik lees hier vaak zeer overdreven verhalen
maar zelfs als je zelf al zegt dat het waarschijnlijk geen r is, ik denk namelijk dat de 1.8 ook behoorlijk snel is
dan hebben mensen commentaar
dat mag, ik overdrijf iig niet![]()
toch nog even vermelden dat die van 3800 tot 6500 toeren boven de 175nm zit (op de wielen)
En dat dan vergelijken met een standaard fabrieksmotor van Honda en dan zeuren over wat missend koppel gaat natuurlijk nergens over.
Bovendien hebben Honda's nooit een echt extreem koppel, die zijn meer gefocussed op vermogen en dat doen ze gewoon ronduit goed.
Koop maar es zo'n Type R, laat em goed onderhanden nemen (richting F20C spec) en je gaat zo richting de 250pk. Nou daar kan Renault toch niet tegenop met de F4-series, die zijn nu toch wel behoorlijk uitgeknepen
Denk dat je daar ook wel snellere rondes mee kunt rijden als een Cupclio mits je ze beiden weggligging technisch gelijkwaardig maakt.
Is ook niet zo raar als je ziet hoeveel toeren die S2000 draaitLuco/Alpine-racer schreef:een motor zal toch ergens in moeten hangen en is het dus altijd een combinatie van gewicht, pk's en koppel
en wat een ophef zeg alleen maar omdat ik het koppel tegen vind vallen
dat mag ik toch vinden
zo bijzonder is dat koppel toch niet
dat ze wel erg snel zijn is een heel ander verhaal
235 km is toch stukken sneller dan de 2.0 clio rs
en om een de motor type R nu een "normale" productiemotor te noemen is me net iets te makkelijk
is toch wel een beetje speciaal ontwikkelt motortje
net als bv de motor van de S 2000 ( die overigens bij 80 k allerlei slijtage problemen vertoont en dan in elkaar loopt)
de williamsmotor is ook speciaal ontwikkeld voor de williams en was niet echt een normale productiemotor
Waar haal je die info vandaan?SMILLIAW schreef:nee, is niet bijzonder, maar ze hebben ook een 170 pk 1.8 blok en nog een type r 190 pk blok.
blijft lastig om via kentekens te achterhalen wat voor blok erin ligt, en dan blijft het nog vaak gissen eventuele aanpassingen.
blokje draait al drie jaar zonder problemen dus hij weet het nog betrouwbaar te houden ookSteven schreef:@Melcon, ik ben gewoon open minded, ik ben wel renault-fan maar ik ga niet daarom met oogkleppen lopen en roepen dat Reno altijd zo geweldig is
Ik ben ooknie zo van op toeren rijden, kep ook liever flink koppel achter de deur. Maar als je die Hondas gewoon goed op toeren houd issie gewoon goed snel en toch erg economisch bovendien het onderstel is ook wel een paar klasses hoger als dat van Reno's gemmidelde. Das gewoon een feit.
Zal het ook maar niet over turbo-en van Honda's hebben, dan is de hell helemaal los
F20C S2000 motor is logisch dattie wat harder slijt, komt toch wel een beetje in de straat van de wankelmotoren.
Verder vind ik het woord 'Amateur' niet echt van toepassing op Commijs, das toch meer een ver gevorderde hobbyist. En tuurlijk ist een leuk vermogen wattie neerzet. Maar niet uber aan een andere flink aangepakte 2 liter. En das dus heel wat anders dan een fabrieksaf motor, die staan ook namelijk lang niet op 'scherp'
Wat voor wagen rij je nu dan?Robke schreef:Maandag onderweg naar de ring samen gereden met een 911 GT3 en een BMW 330d touring.
De Porsche was uiteraard niet bij te houden, maar tot m'n verbazing was de 330d vrijwel niets sneller vanaf 100 km/h.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik er alleen in zat en de BMW 4 man.
De chauffeur van de BMW was onder de indruk van het tempo wat dat kleine bakkie van me nog kon bijhouden.
Ging wel weer hard ja die Alfa.. blij dat ik toch weer een R19 16V onder mn kont hebTim_Coupe schreef:Wat voor wagen rij je nu dan?Robke schreef:Maandag onderweg naar de ring samen gereden met een 911 GT3 en een BMW 330d touring.
De Porsche was uiteraard niet bij te houden, maar tot m'n verbazing was de 330d vrijwel niets sneller vanaf 100 km/h.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik er alleen in zat en de BMW 4 man.
De chauffeur van de BMW was onder de indruk van het tempo wat dat kleine bakkie van me nog kon bijhouden.
Net trouwens even een sprintje getrokken tegen een Alfa Romeo 147 1.9 JTD... Wel gewonnen maar moest toch flink doorpoken
Het gaat best lekker ja, maar dat is eigenlijk pas sinds de aanpassingen aan het onderstel. Daarvoor was hij nogal onderstuurd vond ik.Merijn schreef:106 GTIVooral het bochtenwerk zal wel erg lekker gaan met dat ding, of niet Rob?