ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Steven
Car: M536

Tja die toert nog ff een stuk verder door.

Kep et al es eerder gezegd, ik ben gene hondafan, maar die techniek is echt subliem. (Y)

Een standaard civic 1.5 zonder swaybars gaat veel harder door de bocht dan bijv die 309GTI zwabberkast :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk :D

die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door :D
Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?
dat het koppel hoger ligt :p :p :p en geen overdreven goedliegfactor, want een sper geeft meer weerstand dus die uitdraaien kloppen redelijk en het was 190nm op de wielen trouwens menno :D
dus die nm vind ik wel meevallen van die honda
maar zoals ik al zei ik denk dat een type r stukken sneller is dan een gtt naar de 200 toe
dus zal het wel een 1.8 geweest zijn
-Ray-
Contacteer:

Van het weekend trouwens nog gruwelijk verloren op de A9 van een Mercedes Cabrio......

man met kindje achterin. kwam naast me, zat te grijnzen, tandje terug en ff naar de 200. tegen de tijd dat ik 200 reed kon ik hem zowat al niet meer zien ;) maar wel net tijd genoeg om te kunnen lezen wat er achterop stond: SL 60 AMG 8)

mocht het een echte geweest zijn, volgens Google goed voor 385 pk en 580Nm. bij afslag Ouderkerk mocht ik weer naast m rijden, ging ik eraf en wel even een duimpje.

aardige vent ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Luco/Alpine-racer schreef:ja over kwaliteit hebben we het niet he :lol: :lol:
maar ik denk echt dat een r stukken sneller is dan een gtt
dus denk dat het de 1.8 was of misschien de 2.2 diesel :)

en trouwens uit de s 2000 halen ze meer en dat is ook "maar"een 2.0
Die R is inderdaad snel, de andere die je noemt niet goed genoeg om een GTT het lastig te maken, ik gok dus op een R die je een beetje zit te dollen of niet kan gassen.

We wachten de kentekengegevens wel even af.
SMILLIAW

Steven schreef:
Kep et al es eerder gezegd, ik ben gene hondafan, maar die techniek is echt subliem. (Y)
helemaal mee eens. ik heb tegen VEEL vtecs gereden, vaak ook tegen de zelfde auto maar dan ook met een andere(betere) bestuurder. in slechte handen niet vooruit te branden misschien maar in goede handen kunnen ze het me super lastig maken met die 1600tjes(met de nodige mods winnen), 1800tjes kan ik wel vergeten op een 400m (dit zijn wel hybride civics), of het moet nat zijn heb ik wel een kans :p
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk :D

die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door :D
Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?
dat het koppel hoger ligt :p :p :p en geen overdreven goedliegfactor, want een sper geeft meer weerstand dus die uitdraaien kloppen redelijk en het was 190nm op de wielen trouwens menno :D
dus die nm vind ik wel meevallen van die honda
maar zoals ik al zei ik denk dat een type r stukken sneller is dan een gtt naar de 200 toe
dus zal het wel een 1.8 geweest zijn
En die honda heeft waarschijnlijk 175nm+ van 5000 tot 8000 toeren ;) Daar kun je met jouw raceblok niet tegenop.

Cijfertjes, cijfertjes :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

kijk maar naar de uitdraai riel :D
maar goed maakt ook niks uit
ik lees hier vaak zeer overdreven verhalen
maar zelfs als je zelf al zegt dat het waarschijnlijk geen r is, ik denk namelijk dat de 1.8 ook behoorlijk snel is
dan hebben mensen commentaar
dat mag, ik overdrijf iig niet :lol: :lol:

toch nog even vermelden dat die van 3800 tot 6500 toeren boven de 175nm zit (op de wielen) :p
Arno17

De 1.8 Civic:

Code: Selecteer alles

topsnelheid 205 km/h 
acceleratie 0-100 km/h 8,9 s 

aantal cilinders 4, in lijn 
kleppen per cilinder 4 
cilinderinhoud 1799 cm3 
boring x slag 81,0 x 87,3 mm 
compressieverh. 10,5:1 
max. vermogen 103 kW (140 pk) 
  6300tpm 
max. koppel 174 Nm 
  4300tpm 
brandstofsysteem multipoint injectie 
klepbediening ohc 
turbo nee 
katalysator geregeld 

Zo bijzonder is dat allemaal niet dacht ik zo!
SMILLIAW

nee, is niet bijzonder, maar ze hebben ook een 170 pk 1.8 blok en nog een type r 190 pk blok.
blijft lastig om via kentekens te achterhalen wat voor blok erin ligt, en dan blijft het nog vaak gissen eventuele aanpassingen.
Tom
Moderator
Car: MB

9 van 10 auto's wordt niet zoveel aan aangepast volgens mij. Verder dan een tomtom en een tennisbal op de trekhaak komen de meesten mensen niet :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Luco/Alpine-racer schreef:kijk maar naar de uitdraai riel :D
maar zelfs als je zelf al zegt dat het waarschijnlijk geen r is, ik denk namelijk dat de 1.8 ook behoorlijk snel is

toch nog even vermelden dat die van 3800 tot 6500 toeren boven de 175nm zit (op de wielen) :p
Nouja je hemelt jouw racewagen toch wel behoorlijk op, terwijl ie nou ook weer niet zo ubervermogenpersend is. En dat is een motor die toch behoorlijk verbouwd is om daar te komen.

En dat dan vergelijken met een standaard fabrieksmotor van Honda en dan zeuren over wat missend koppel gaat natuurlijk nergens over.
Bovendien hebben Honda's nooit een echt extreem koppel, die zijn meer gefocussed op vermogen en dat doen ze gewoon ronduit goed.

Koop maar es zo'n Type R, laat em goed onderhanden nemen (richting F20C spec) en je gaat zo richting de 250pk. Nou daar kan Renault toch niet tegenop met de F4-series, die zijn nu toch wel behoorlijk uitgeknepen :p
Denk dat je daar ook wel snellere rondes mee kunt rijden als een Cupclio mits je ze beiden weggligging technisch gelijkwaardig maakt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:

Nouja je hemelt jouw racewagen toch wel behoorlijk op, terwijl ie nou ook weer niet zo ubervermogenpersend is. En dat is een motor die toch behoorlijk verbouwd is om daar te komen.

En dat dan vergelijken met een standaard fabrieksmotor van Honda en dan zeuren over wat missend koppel gaat natuurlijk nergens over.
Bovendien hebben Honda's nooit een echt extreem koppel, die zijn meer gefocussed op vermogen en dat doen ze gewoon ronduit goed.

Koop maar es zo'n Type R, laat em goed onderhanden nemen (richting F20C spec) en je gaat zo richting de 250pk. Nou daar kan Renault toch niet tegenop met de F4-series, die zijn nu toch wel behoorlijk uitgeknepen :p
Denk dat je daar ook wel snellere rondes mee kunt rijden als een Cupclio mits je ze beiden weggligging technisch gelijkwaardig maakt.
ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallen
anderen begonnen te zeiken over de reessjees :lol: :lol: :lol: en vermelden dan ook nog waarden die niet kloppen
en ja ik vind het knap dat je als amateur zelf zon blok bouwt en er zoveel uithaalt, peter commijs mag daar best trots op zijn (Y) (Y) (Y) uit een 2 liter
ik zeg telkens zelf al dat een r niet bij te houden is met een gtt
:p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
SMILLIAW

Tom schreef:9 van 10 auto's wordt niet zoveel aan aangepast volgens mij. Verder dan een tomtom en een tennisbal op de trekhaak komen de meesten mensen niet :wink:
heb je misschien wel gelijk in, maar ik vind het gehalte aangepaste honda's in de regio den haag/zoetermeer/rotterdam best hoog, en kzie ze regemaltig in het verkeer rijden.
er zijn ook enkele 'under cunstruction'....
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef: ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallen
Jamaar dat probeer ik duidelijk te maken.

Auto 1: 175nm koppel max bij 5500 toeren
Vermogen: 220 pk

Auto 2: 165+nm koppel van 2500 tot 6500 toeren

Welke zou 2x zo snel zijn dan de andere?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: ik hemel niks op ik vind alleen voor het aantal pk,s wat ze eruithalen het koppel tegenvallen
Jamaar dat probeer ik duidelijk te maken.

Auto 1: 175nm koppel max bij 5500 toeren

Auto 2: 165+nm koppel van 2500 tot 6500 toeren

Welke zou 2x zo snel zijn dan de andere?
nu vergelijk je iets heel anders riel
en als auto 1 stukken lichter is als auto 2 :lol:
Riël
Über-Spammer

Nee, ik vergelijk alleen nummertjes :D
En sorry, lees auto als 'motor'
Maarten-Jan
Car: R19.R

Steven schreef:

Ga honda hier even op lopen hemelen op een renault forum... zo speciaal zijn ze nou ook weer niet, het is leuk dat ze zoveel piek vermogen hebben hoor. Maar onder de 5000 toeren geven ze gewoon niet thuis, er is ook maar 1 manier waarop je zoveel vermogen uit weinig inhoud kan halen. En dat is zoveel mogelijk toeren, een S2000 geeft ook alleen boven in thuis. Dan vind ik het knapper dat renault een clio RS bouwt met een atmosferische 2 liter met 100 pk per liter die onderin ook gewoon thuis geeft.

Ben het trouwens met luco eens verder, het is bewonderenswaardig dat een "amateur" even zo'n blokje in mekaar schroeft en er zoveel vermogen uit haalt.

Die civic 1.8 haalt zo'n opgave trouwens niet, die komt niet onder de 10 seconden (logisch ook, 140 pk op dat gewicht, dat ga je echt niet redden).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

een motor zal toch ergens in moeten hangen en is het dus altijd een combinatie van gewicht, pk's en koppel
en wat een ophef zeg alleen maar omdat ik het koppel tegen vind vallen
dat mag ik toch vinden
zo bijzonder is dat koppel toch niet
dat ze wel erg snel zijn is een heel ander verhaal
235 km is toch stukken sneller dan de 2.0 clio rs

en om een de motor type R nu een "normale" productiemotor te noemen is me net iets te makkelijk
is toch wel een beetje speciaal ontwikkelt motortje
net als bv de motor van de S 2000 ( die overigens bij 80 k allerlei slijtage problemen vertoont en dan in elkaar loopt)
de williamsmotor is ook speciaal ontwikkeld voor de williams en was niet echt een normale productiemotor :D
Riël
Über-Spammer

Naja, ik vind het koppel daardoor helemaal niet tegenvallen :lol:
Vind het erg netjes, daarbovenin.
Maarten-Jan

Luco/Alpine-racer schreef:een motor zal toch ergens in moeten hangen en is het dus altijd een combinatie van gewicht, pk's en koppel
en wat een ophef zeg alleen maar omdat ik het koppel tegen vind vallen
dat mag ik toch vinden
zo bijzonder is dat koppel toch niet
dat ze wel erg snel zijn is een heel ander verhaal
235 km is toch stukken sneller dan de 2.0 clio rs

en om een de motor type R nu een "normale" productiemotor te noemen is me net iets te makkelijk
is toch wel een beetje speciaal ontwikkelt motortje
net als bv de motor van de S 2000 ( die overigens bij 80 k allerlei slijtage problemen vertoont en dan in elkaar loopt)
de williamsmotor is ook speciaal ontwikkeld voor de williams en was niet echt een normale productiemotor :D
Is ook niet zo raar als je ziet hoeveel toeren die S2000 draait :lol: en een Clio heeft veel meer last van z'n luchtweerstand dan een civic, al ziet die eruit alsof die weerstand van een baksteen heeft, het schijnt toch niet zo te zijn :p
Riël
Über-Spammer

De huidige RS motor zit technisch toch ver boven de williams motor, en de RS motor is toch ook gewoon een productiemotor, de williams motor al zeker (deze ligt toch ook vrijwel ongewijzigd in de spider en de megane?).
Maarten-Jan

dat klopt ja, zo bijzonder is die williams motor toch ook niet...
Steven

@Melcon, ik ben gewoon open minded, ik ben wel renault-fan maar ik ga niet daarom met oogkleppen lopen en roepen dat Reno altijd zo geweldig is :p
Ik ben ooknie zo van op toeren rijden, kep ook liever flink koppel achter de deur. Maar als je die Hondas gewoon goed op toeren houd issie gewoon goed snel en toch erg economisch bovendien het onderstel is ook wel een paar klasses hoger als dat van Reno's gemmidelde. Das gewoon een feit.
Zal het ook maar niet over turbo-en van Honda's hebben, dan is de hell helemaal los :D
F20C S2000 motor is logisch dattie wat harder slijt, komt toch wel een beetje in de straat van de wankelmotoren.

Verder vind ik het woord 'Amateur' niet echt van toepassing op Commijs, das toch meer een ver gevorderde hobbyist. En tuurlijk ist een leuk vermogen wattie neerzet. Maar niet uber aan een andere flink aangepakte 2 liter. En das dus heel wat anders dan een fabrieksaf motor, die staan ook namelijk lang niet op 'scherp'
Maarten-Jan

Nee oké dan is het goed :)

Blijft natuurlijk wel dat zo'n S2000 een geweldige auto is... en over die wankel motoren gesproken, dat is ook wel een geweldig concept, maar de nadelen zijn toch net wat te groot helaas.

Maar goed, een Megane RS R26 is door Evo uitgeroepen als beste FWD van het moment, dus boven de civic type R. Maar goed, een R26 is natuurlijk niet Renaults gemiddelde, en een sper diff vind je ook niet op de gemiddelde auto :lol:

Een fabrieksmotor wordt dan ook gemaakt om te blijven functioneren onder alle omstandigheden, zo'n scherp motortje geeft denk ik geen sjoege bij -20...
Arno17

SMILLIAW schreef:nee, is niet bijzonder, maar ze hebben ook een 170 pk 1.8 blok en nog een type r 190 pk blok.
blijft lastig om via kentekens te achterhalen wat voor blok erin ligt, en dan blijft het nog vaak gissen eventuele aanpassingen.
Waar haal je die info vandaan?

We doelen op de "nieuwe" Civic, niet die van voorgaande jaren.

@ Luco, ik geef je deze keer helemaal gelijk, je zegt inderdaad dat een R niet is bij te houden, ook het koppel is niet hoog, zeker gezien het moment dat het vrijkomt.

Janken met die dingen om van de plek te komen.
En de motor van de RS is ook niet alledaags, elke motor in een Hothatch zijn speciaal.....bewerkt dus!
Dat die motoren in een produktieauto zitten is me om het even, speciaal getunede blokken zijn natuurlijk weer heel wat anders.

Kortom, TypeR is snel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:@Melcon, ik ben gewoon open minded, ik ben wel renault-fan maar ik ga niet daarom met oogkleppen lopen en roepen dat Reno altijd zo geweldig is :p
Ik ben ooknie zo van op toeren rijden, kep ook liever flink koppel achter de deur. Maar als je die Hondas gewoon goed op toeren houd issie gewoon goed snel en toch erg economisch bovendien het onderstel is ook wel een paar klasses hoger als dat van Reno's gemmidelde. Das gewoon een feit.
Zal het ook maar niet over turbo-en van Honda's hebben, dan is de hell helemaal los :D
F20C S2000 motor is logisch dattie wat harder slijt, komt toch wel een beetje in de straat van de wankelmotoren.

Verder vind ik het woord 'Amateur' niet echt van toepassing op Commijs, das toch meer een ver gevorderde hobbyist. En tuurlijk ist een leuk vermogen wattie neerzet. Maar niet uber aan een andere flink aangepakte 2 liter. En das dus heel wat anders dan een fabrieksaf motor, die staan ook namelijk lang niet op 'scherp'
blokje draait al drie jaar zonder problemen dus hij weet het nog betrouwbaar te houden ook
dus vind ik het knap, het blijft een amateur, ook al heeft die verstand van motoren
ik ken weinig amateurs die er dit aantal pk's en koppel uittrekken en dat het dan nog heel blijft ook (Y) (Y)
Roy
Moderator

Uhm weer ontopic? Je eigen auto vs een ander. :)

De rest van die prietpraat wie de langste pik heeft mag in de kroeg of het act. :) :wink:
Robke
Car: Lexus IS250

Maandag onderweg naar de ring samen gereden met een 911 GT3 en een BMW 330d touring.
De Porsche was uiteraard niet bij te houden, maar tot m'n verbazing was de 330d vrijwel niets sneller vanaf 100 km/h.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik er alleen in zat en de BMW 4 man.

De chauffeur van de BMW was onder de indruk van het tempo wat dat kleine bakkie van me nog kon bijhouden. :bang:
Tim
Car: E36 M3

Robke schreef:Maandag onderweg naar de ring samen gereden met een 911 GT3 en een BMW 330d touring.
De Porsche was uiteraard niet bij te houden, maar tot m'n verbazing was de 330d vrijwel niets sneller vanaf 100 km/h.

De chauffeur van de BMW was onder de indruk van het tempo wat dat kleine bakkie van me nog kon bijhouden. :bang:
Wat voor wagen rij je nu dan?

Net trouwens even een sprintje getrokken tegen een Alfa Romeo 147 1.9 JTD... Wel gewonnen maar moest toch flink doorpoken :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

106 GTI :) Vooral het bochtenwerk zal wel erg lekker gaan met dat ding, of niet Rob?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:
Robke schreef:Maandag onderweg naar de ring samen gereden met een 911 GT3 en een BMW 330d touring.

Wat voor wagen rij je nu dan?

Net trouwens even een sprintje getrokken tegen een Alfa Romeo 147 1.9 JTD... Wel gewonnen maar moest toch flink doorpoken :)
Ging wel weer hard ja die Alfa.. blij dat ik toch weer een R19 16V onder mn kont heb :beer:
Robke
Car: Lexus IS250

Merijn schreef:106 GTI :) Vooral het bochtenwerk zal wel erg lekker gaan met dat ding, of niet Rob?
Het gaat best lekker ja, maar dat is eigenlijk pas sinds de aanpassingen aan het onderstel. Daarvoor was hij nogal onderstuurd vond ik.
Steven

Hehe papa met z'n 320 laatste model dacht die kroket van mij wel even aan gort te rijden.
Kep em 2 wagenlengtes voorsprong gegeven en na het grote kruispunt zat ik alweer naast em. :bye:

Eigenlijk niet leuk, maar ik voelde dat papa zat op te scheppen tegen de familie :D

Corrado VR6 liep ik toch ook wel hard op in van de week, en aan de wolk te zien gaffie toch stevig gas :D

Toch leuk die peugmotor, jammer van de rest van de kroket eromheen.
Na de ring gaat ie de verkoop in, als ik em uit de vangrail kan houden...
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Vanavond tegen een Fiesta ST.

Hield ik met gemak bij, kom ook nog inlopen op de snelweg.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Bmw 325 i tegen honda prelude 2.2 v-tech
Helaas, ik ging het niet redden .......geen wereld van verschil maar toch ff 200 + op de N11 van af 0......moest wel ff van het gas af in zijn 2 en toen was ie pleite :D
Gesloten