-jo- schreef:wij hebben de vorige editie van onze meeting de Botman bank bij ons gehad en moet zeggen dat aan de hand van de Dynojet gegevens dit heel juist was.
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.
maarja binnenkort de gte nog laten checken.
en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok
andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?
maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
maar effe hele andere vraag kan ik aan verlagingsveren zo zien hoeveel verlaging ze geven aan kleur bijv?
ik heb nou gele veren eronder zitten geven met standaart gte 30mm verlaging en met turboblok erin 50mm
maar ik wil verder zakken
en heb nog set nieuwe rode veren liggen maar weet niet hoeveel verlaging die geven.
en zit er verschil tussen phase1 of phase 2 veren want ik heb phase 1 veerpoten en die veren zijn voor phase 2 past dat zomaar?
effe de veertjes voor de dag gehaald en phase1 veerpoten
en de veren op de veerpote gemonteerd conclusie de veren zijn erg laag zelfs te laag voor de veerpoten want ze liggen los.
alleen kan nergens vinden hoeveel verlaging ze geven
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.
compressor?
maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
t25 van een saab past , t3 is is ook pas te maken
740 turbo injectoren -->Bosch 0280150804
compressor?
heb ik hier al liggen
ahha ok dan nog 2 dinge uitzoeken chip en hoe een slk compressor te monteren in combi met turbo
I was running a standard engine at 254bhp (28psi) and didn't have too many problems. Though you have to be carefull as the combustion chamber is inside the piston, and it's only cooling is by oil spray. Piston overheating is an issue before detonation sets in.
Danny van Duren schreef:effe de veertjes voor de dag gehaald en phase1 veerpoten
en de veren op de veerpote gemonteerd conclusie de veren zijn erg laag zelfs te laag voor de veerpoten want ze liggen los.
alleen kan nergens vinden hoeveel verlaging ze geven
Steven schreef:En volgens mij zijn die veren even lang
Zit geen verschil in die veren...
tja ik zou het niet weten heb dezelfde veerpoten onder gte zitten met andere veren -30 en die zitten gewoon vast en dese veren liggen los hou iets van 5mm over ofzo
compressor?
compressor?
ik weet niet waar hij die vandaan heeft
ik weet alleen dat in een 740turbo verschillende motoren liggen 2.0t en 2.3t
en meen dat het nr dat eevvoo zegt van de 2.3t is maar voor zeker zou je reactie van hem moeten afwachten/
tja ik zou het niet weten heb dezelfde veerpoten onder gte zitten met andere veren -30 en die zitten gewoon vast en dese veren liggen los hou iets van 5mm over ofzo
Kep ooit es fase 1 verlagingsveren van apex oid gehad, die waren precies hetzelfde als de -35 die bij de fase2 konis hoorden die ik had. Of ik heb het mis hoor...
van het europese 480 forum
-------------------
On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.
--------------------
complete stuk over ecu's
ECU upgrades
If you want to have noticably more power with the least effort, than tuning your ECU is the way to go. Altering the ECU will have the most effect on the B18F engines and supermodded engines, like a 2.0 Turbo conversion.
Richmod Richmodding the ECU's will give you noticable more power and torque. Peak torque will be around 225 to 250 Nm. Max power is around 170 to 175 bhp. For more information contact rpruen his e-mail adress can be found on the 480 forum.
Supermod This richmod can be done on the Turbo versions with both the orange and blue ECU's,
but preferably the blue ones. The engine needs some new hardware to cope with the power increase. The rear enginemount needs to be replaced with the stronger version, and also the clutch needs upgrading. The gearbox (M59 or alternatively the Renault JB5...) can handle power up-to 250 Bhp.
For older types (with the orange ECU), the diameter of the flywheel and clutch is smaller than the newer types. If the mod is applied to this type, then check if the flywheel is completely smooth. The standard clutch set-up can cope with some power increase, but only when all parts are like new. Otherwise a racing clutch set-up is advised.
The older types can ce converted to newer specs by fitting the bigger diameter flywheel, but this also needs replacing the old ECU with the blue one.
The newer types with the bigger flywheel need the Volvo clutch spring and a plate from a 2 litre renault. These are grippier than the stock Volvo ones, but wears faster. Otherwise a race clutch can be fitted.
On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.
The 2bar MAP sensor needs to be replaced with a 3bar version.
The mod prefers a bigger turbo, like the Garret T25 or T3. The T25 boosts @ 2800 rpm and the T3 boosts @ 3600 rpm.
A Saab 900/9000 T25 bolts direct to the manifold. Some want a bit of port matching using the volvo gasket and a rotary file. The exhaust end is more tricky since an adapter plate has to be made to fit the 'old style' T2 elbow to it (the studs are too far off to make it fit directly), then it will bolt up to the downpipe. Everything else is a direct swap, inc oil and water pipes.
A Saab 900/Volvo 940 TD T3 will fit the outlet elbow from the T2 above, no adapter plate needed. However, the intake side needs to be worked on though. The ports need to line up (manifold to turbo) and then new holes have to be drilled to fit the standard studs on the 480. It works ok, and everything more or less lines up, including the oil feed and return. A bit of bending of pipes is needed though.
Kep ooit es fase 1 verlagingsveren van apex oid gehad, die waren precies hetzelfde als de -35 die bij de fase2 konis hoorden die ik had. Of ik heb het mis hoor...
Zijn ze niet stiekum afgezaagd?
ik zou het niet weten heb ze ooit bij een partij onderdelen gekocht en aan de coating te zien zijn ze nie afgezaagt
volgens mij moet je geen andere schokbrekers steken hoor als je hem achter nog wilt verlagen. Mocht je toch nog andere schokbrekers voor achter zoeken , ik heb nog een set apex-en en een set van ultimate liggen, pm maar als je interesse hebt.
heb je nou originele schokkers voor met zulke lage veren? dat gaat niet goedkomen, bij meer dan 35mm verlagen kan je beter ook andere dempers nemen met verkorte zuigerstang...
-PAZ- schreef:volgens mij moet je geen andere schokbrekers steken hoor als je hem achter nog wilt verlagen. Mocht je toch nog andere schokbrekers voor achter zoeken , ik heb nog een set apex-en en een set van ultimate liggen, pm maar als je interesse hebt.
enne comfort..... is dat belangrijk dan??
mwa hij stuiterd ofja deint te veel de schokkers lijken te soepel voor de verlaging of dese schokkers zijn versleten had ik al 3jaar liggen kan het ook aan liggen
en tja als ie wat hoger staat zit je niet zo snel vast
en ik zit vaak met 4 man in de gte dusja dan zakt ie nogeens
dus evene bedenken wat ik doe stuggere schokdempers eronder of weer stukje omhoog