R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jo- schreef:wij hebben de vorige editie van onze meeting de Botman bank bij ons gehad en moet zeggen dat aan de hand van de Dynojet gegevens dit heel juist was.
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.

maarja binnenkort de gte nog laten checken.

en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok :~

andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?

maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

de gte loopt nog steeds als een gek :D :p :D

maar effe hele andere vraag kan ik aan verlagingsveren zo zien hoeveel verlaging ze geven aan kleur bijv?

ik heb nou gele veren eronder zitten geven met standaart gte 30mm verlaging en met turboblok erin 50mm
maar ik wil verder zakken
en heb nog set nieuwe rode veren liggen maar weet niet hoeveel verlaging die geven.

en zit er verschil tussen phase1 of phase 2 veren want ik heb phase 1 veerpoten en die veren zijn voor phase 2 past dat zomaar?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

effe de veertjes voor de dag gehaald en phase1 veerpoten
en de veren op de veerpote gemonteerd conclusie de veren zijn erg laag zelfs te laag voor de veerpoten want ze liggen los.

alleen kan nergens vinden hoeveel verlaging ze geven (0) |:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

originele veerpoten?
Immer wieder die verdammte Holländer
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-Ray- schreef:originele veerpoten?
ja orginele gte veerpoten dus phase 1
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.

maarja binnenkort de gte nog laten checken.

en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok

andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?

maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
t25 van een saab past , t3 is is ook pas te maken
740 turbo injectoren -->Bosch 0280150804

heb ik hier al liggen :P
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

eevvoo schreef:
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.

maarja binnenkort de gte nog laten checken.

en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok

andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?

maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
t25 van een saab past , t3 is is ook pas te maken
740 turbo injectoren -->Bosch 0280150804

heb ik hier al liggen :P
ahha ok dan nog 2 dinge uitzoeken chip en hoe een slk compressor te monteren in combi met turbo :p


maarja nu eerste veren kwestie
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

I was running a standard engine at 254bhp (28psi) and didn't have too many problems. Though you have to be carefull as the combustion chamber is inside the piston, and it's only cooling is by oil spray. Piston overheating is an issue before detonation sets in.

Richard
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/pr ... file&u=608

deze vent heeft het al voorelkaar plus 300 pk :smoke: bovenstaande was zonder eaton ed , dus er is zat te halen :P

hij kan ook voor 60 pond je computer chippen goed voor 170 ponnies :bang:[
Laatst gewijzigd door sieger everts op wo 18 apr 2007 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Danny van Duren schreef:effe de veertjes voor de dag gehaald en phase1 veerpoten
en de veren op de veerpote gemonteerd conclusie de veren zijn erg laag zelfs te laag voor de veerpoten want ze liggen los.

alleen kan nergens vinden hoeveel verlaging ze geven (0) |:
volgens mij zijn phase2 veren korter :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En volgens mij zijn die veren even lang :p

Zit geen verschil in die veren...
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:En volgens mij zijn die veren even lang :p

Zit geen verschil in die veren...

tja ik zou het niet weten heb dezelfde veerpoten onder gte zitten met andere veren -30 en die zitten gewoon vast en dese veren liggen los hou iets van 5mm over ofzo
Gast

eevvoo schreef:
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.

maarja binnenkort de gte nog laten checken.

en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok

andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?

maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
t25 van een saab past , t3 is is ook pas te maken
740 turbo injectoren -->Bosch 0280150804

heb ik hier al liggen :P
mag ik vragen waar die info vandaan komt ?

740 turbo : 0280 150 357
porsche 944 turbo /21europacup : 0280 150 803
R21T: 0280 150 802
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jo- schreef:
eevvoo schreef:
aha ok tja wil het vermogen nu weleens weten zal wel nie veel bijzonders zijn maarja is altijd wel leuk om te weten.

maarja binnenkort de gte nog laten checken.

en dan verder kijken ivm nog plannen met het blok

andere injectors volvo b23ft?
ander turbo welke type past?
compressor?

maarja eerst meer info erover hebben en alls hebben liggen voordat ik iets loshaal onder de kap van de gte en verder wil ik nu ook eerst laten checken of alles goed is door een expert
t25 van een saab past , t3 is is ook pas te maken
740 turbo injectoren -->Bosch 0280150804

heb ik hier al liggen :P
mag ik vragen waar die info vandaan komt ?

740 turbo : 0280 150 357
porsche 944 turbo /21europacup : 0280 150 803
R21T: 0280 150 802
ik weet niet waar hij die vandaan heeft
ik weet alleen dat in een 740turbo verschillende motoren liggen 2.0t en 2.3t
en meen dat het nr dat eevvoo zegt van de 2.3t is maar voor zeker zou je reactie van hem moeten afwachten/
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:En volgens mij zijn die veren even lang :p

Zit geen verschil in die veren...

tja ik zou het niet weten heb dezelfde veerpoten onder gte zitten met andere veren -30 en die zitten gewoon vast en dese veren liggen los hou iets van 5mm over ofzo
Kep ooit es fase 1 verlagingsveren van apex oid gehad, die waren precies hetzelfde als de -35 die bij de fase2 konis hoorden die ik had. Of ik heb het mis hoor...

Zijn ze niet stiekum afgezaagd? :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

van het europese 480 forum
-------------------
On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.
--------------------

complete stuk over ecu's

ECU upgrades

If you want to have noticably more power with the least effort, than tuning your ECU is the way to go. Altering the ECU will have the most effect on the B18F engines and supermodded engines, like a 2.0 Turbo conversion.

Richmod Richmodding the ECU's will give you noticable more power and torque. Peak torque will be around 225 to 250 Nm. Max power is around 170 to 175 bhp. For more information contact rpruen his e-mail adress can be found on the 480 forum.

Supermod This richmod can be done on the Turbo versions with both the orange and blue ECU's,

but preferably the blue ones. The engine needs some new hardware to cope with the power increase. The rear enginemount needs to be replaced with the stronger version, and also the clutch needs upgrading. The gearbox (M59 or alternatively the Renault JB5...) can handle power up-to 250 Bhp.
For older types (with the orange ECU), the diameter of the flywheel and clutch is smaller than the newer types. If the mod is applied to this type, then check if the flywheel is completely smooth. The standard clutch set-up can cope with some power increase, but only when all parts are like new. Otherwise a racing clutch set-up is advised.
The older types can ce converted to newer specs by fitting the bigger diameter flywheel, but this also needs replacing the old ECU with the blue one.
The newer types with the bigger flywheel need the Volvo clutch spring and a plate from a 2 litre renault. These are grippier than the stock Volvo ones, but wears faster. Otherwise a race clutch can be fitted.


On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.

The 2bar MAP sensor needs to be replaced with a 3bar version.

The mod prefers a bigger turbo, like the Garret T25 or T3. The T25 boosts @ 2800 rpm and the T3 boosts @ 3600 rpm.

A Saab 900/9000 T25 bolts direct to the manifold. Some want a bit of port matching using the volvo gasket and a rotary file. The exhaust end is more tricky since an adapter plate has to be made to fit the 'old style' T2 elbow to it (the studs are too far off to make it fit directly), then it will bolt up to the downpipe. Everything else is a direct swap, inc oil and water pipes.

A Saab 900/Volvo 940 TD T3 will fit the outlet elbow from the T2 above, no adapter plate needed. However, the intake side needs to be worked on though. The ports need to line up (manifold to turbo) and then new holes have to be drilled to fit the standard studs on the 480. It works ok, and everything more or less lines up, including the oil feed and return. A bit of bending of pipes is needed though.
Gast

- Renault 21 2.0 Turbo :
BOSCH 0 280 150 802 --- 283cc sous 3 bars, 2.4 ohms (les injecteurs d'origine) ---
BOSCH 0 280 150 357 --- 300cc sous 3 bars, 2.4 ohms (pour préparation jusqu'à 240ch) ----
BOSCH 0 280 150 804 --- 337cc sous 3 bars, 2.4 ohms (pour préparation jusqu'à 270ch) ----
DKK E5ZE-3AB --- 400cc sous 3 bars, 2.4 ohms (pour très grosses préparations, + de 270ch)

- Sierra Cosworth :
BOSCH 0 280 150 400 --- 437cc sous 3 bars, 2.4 ohms ----

BOSCH 0 280 150 403 --- 503cc sous 3 bars, 2.4 ohms ---- Kit d'adaptation prémontés !

- Porsche 944 2.5 turbo :
BOSCH 0 280 150 803 --- 389cc sous 3 bars, 4.9 ohms (injecteurs d'origine) ----

- Renault Clio Groupe Gr.A :
BOSCH 0 280 150 357 --- 300cc sous 3 bars, 2.4 ohms ---

vind in die tekst een paar vage uitspraken maar ik ga der niet verder op in.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:En volgens mij zijn die veren even lang :p

Zit geen verschil in die veren...

tja ik zou het niet weten heb dezelfde veerpoten onder gte zitten met andere veren -30 en die zitten gewoon vast en dese veren liggen los hou iets van 5mm over ofzo
Kep ooit es fase 1 verlagingsveren van apex oid gehad, die waren precies hetzelfde als de -35 die bij de fase2 konis hoorden die ik had. Of ik heb het mis hoor...

Zijn ze niet stiekum afgezaagd? :p
ik zou het niet weten heb ze ooit bij een partij onderdelen gekocht en aan de coating te zien zijn ze nie afgezaagt :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

net de veren gemonteerd op de wagen :D
oei wat ligt ie laag :D :D :D
bumperspeling 8cm :p met lip eronder ongeveer 3cm :p :D :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:D (Y) gooi eens een paar :foto: :foto: online :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef::D (Y) gooi eens een paar :foto: :foto: online :wink: :p

foto`s komen straks misschien dadelijk leuke plaats opzoeken voor betere foto`s :P


de looks zijn beter geworden alleen vind nu wel beetje stuiteren :D
en ja de GTE loopt overigesn nog steeds goed :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die ligt lekker laag zo (Y) (Y) , staat em goed :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Echt gaaf zo laag!! :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:Die ligt lekker laag zo (Y) (Y) , staat em goed :)

ceker ja alleen vraagt nu ook om achter nog verder te zakken
maarja
dan moet ik andere schokdempers gaan nemen denk ik alles is nu nog standaart

en tja comfort is ook stuk minder geworden :~

maar op full speed is ie in het echt te bewonderen
:D :D :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

volgens mij moet je geen andere schokbrekers steken hoor als je hem achter nog wilt verlagen. Mocht je toch nog andere schokbrekers voor achter zoeken , ik heb nog een set apex-en en een set van ultimate liggen, pm maar als je interesse hebt.

enne comfort..... is dat belangrijk dan?? :p :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heb je nou originele schokkers voor met zulke lage veren? dat gaat niet goedkomen, bij meer dan 35mm verlagen kan je beter ook andere dempers nemen met verkorte zuigerstang...
Immer wieder die verdammte Holländer
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-PAZ- schreef:volgens mij moet je geen andere schokbrekers steken hoor als je hem achter nog wilt verlagen. Mocht je toch nog andere schokbrekers voor achter zoeken , ik heb nog een set apex-en en een set van ultimate liggen, pm maar als je interesse hebt.

enne comfort..... is dat belangrijk dan?? :p :) :wink:
mwa hij stuiterd ofja deint te veel de schokkers lijken te soepel voor de verlaging of dese schokkers zijn versleten had ik al 3jaar liggen kan het ook aan liggen

en tja als ie wat hoger staat zit je niet zo snel vast
en ik zit vaak met 4 man in de gte dusja dan zakt ie nogeens

dus evene bedenken wat ik doe stuggere schokdempers eronder of weer stukje omhoog
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

[vandaag weer wat drempels en hobbel weggetjes uitegprobeerd maar de gte gaat denk wel weer omhoog of er komen zeker andere dempers onder

want met beetje hobbel dan schaaft de wagen over het wegdek heen :p :D
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

went vanzelf or, alleen je rij stijl een beetje aanpassen en weten waar je wel en niet kunt rijden.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

joeri_clio16V schreef:went vanzelf or, alleen je rij stijl een beetje aanpassen en weten waar je wel en niet kunt rijden.
tja maarja bij hobbelweggetjes lopen de wielen voor ook aan in de schermen dus dat is wel minder

de rest went wel :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

werd vandaag gebeld door de eigenaar van de gtt temp lampje brande
en ging weer uit. dus was doorgereden (U)

wezen kijken witte pluim uit de uitlaat en geen koelvloeistof in reservoir of in slangen meer (U) (N)

dus waarschijnlijk koppakking ertussen uit?

wat komt erbij kijken koppakking vervangen van een gtt , en staat er ergens werkplaats handboek van een gtt of gtt coupe online?
want al die slangen :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

chris bedankt voor je pm met handboek (Y) (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

die LZ-16-.. heb ik laatst nog gezien in Cuijk !
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ferdy schreef:die LZ-16-.. heb ik laatst nog gezien in Cuijk !
kan kloppen de eigenaar woont in mil en hij heeft pas in cuijk 4 nieuwe bandjes gekregen
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag mijn gte maar weer eens ontlucht zat weer of nog lucht in koelsysteem

en verder weer wat leuks voor de gte gekocht hagelnieuwe Turbo wel een orginele maarja voor die prijs kon ik hem niet laten liggen :D :p

zondag ga ik de nieuwe turbo met nieuwe elbow en nog paar dingetjes ophalen :p
Plaats reactie