Hoi allemaal,
tot mijn verbazing had ik mij hier nog nooit voorgesteld...
Bij deze:
onderstaand gedeelte komt uit AM43:
Welke auto(s) heb je?:
- Renault Clio Sport V6 Ph II blauw Kmstand: 38236. Deze auto heb ik eind 2006 overgenomen van Clublid Jan v. Bezouw. Echt een topwagen!
- vanaf volgende week wordt ik de 3de eigenaar van een originele Renault 5 GTT Bleu Sport zonder roest en nog maar 117.000Km op de teller...Bijzonder is dat de 1ste eigenaar de schaatser Gerard van Velde was.
Waarom een sportieve Renault?
Mijn vader reed al een geruime tijd Renault. O.a. een Renault 25/Safrane en Laguna.
Toen ik 18 was ben ik met mijn rijbewijs begonnen.
Intussen ben ik op internet wat naar een auto gaan zoeken en dan begin je natuurlijk bij het merk waar je vader ook in rijd.
Ik hou van snelle/sportieve auto's/Formule 1 enz. Dus ik ging op zoek naar sportieve Renaults. Ik kwam al snel op een 5je. Dagen zat ik achter internet gekluisterd om zo veel mogelijk info te bemachtigen over deze snelle 5jes.
In 1998/1999 had ik eindelijk het roze papiertje en ging ik met mijn vader naar zijn Renault garage. Hier probeerden ze mij aan het verstand te brengen dat ik eerst maar wat ervaring op de weg moest doen met een Renault 5 TL!!!!! Mijn ouders gingen hier natuurlijk in mee....'Zo'n snelle 5 is veels te gevaarlijk!' hoor ik ze nog zeggen...
Maar ik gaf niet op en kwam gelukkig de 5 GTE tegen. Ik verkoopte hetzo dat mijn ouders er mee instemden....paar maand later stond mijn eerste auto een witte 5 GTE op de stoep. In deze auto heb ik dus ervaring op de weg op gedaan en eigenlijks leren rijden!...Achteraf is het bij mij allemaal goed gegaan maar ik begrijp de garage-houder goed dat onervaren broekies niet in een snelle auto moeten beginnen.
Op een duur reed ik steeds langs een zwarte GTT. Ik kon het niet laten om contact met de eigenaar te zoeken. Een maand later hadden we de auto's tegen elkaar geruild en had ik eindelijk een echte GT Turbo! Hier heb ik met plezier een aantal jaren in gereden.
2001 had ik een vaste baan gekregen en zat ik stiekem te denken aan een Clio Williams. Dit ook omdat het plaatwerk erg slecht begon te worden van de 5. Na goed zoeken vond ik een zeer mooi exemplaar uit 1993 met 116000 op de teller. En jah hoor hier heb ik 5 jaar met plezier in gereden...
Al die tijd was er nog 1 overtreffende trap over....En die heb ik in 2006 waargemaakt. Na goed nadenken ben ik in het bezit gekomen van een Clio V6 Ph.II.....ik hoop dat ik deze droom nog lang vast kan houden........en anders beginnen we gewoon weer op nieuw wat dus ook gebeurt want heb net een orginele Bleu sport er bij!
Kortom: het Renault-Virus is bij mij kompleet aangeslagen!
greetz
Peter van Dijk
[img]http://brick167.hyves.org/132100001-132 ... _QAfY.jpeg[/img]
[img]http://brick167.hyves.org/132100001-132 ... _4YPq.jpeg[/img]
[img]http://brick167.hyves.org/116600001-116 ... _4W75.jpeg[/img]
peternofx :ClioV6/GTT Blue sport
v6 ruilen tegen mijn rsi ??
is wel dezelfde kleur ongeveer
leuke verzameling!!

is wel dezelfde kleur ongeveer

leuke verzameling!!
Zodekneiter! Mooie verzameling 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: R5 Alpine Turbo
Zijn mn 2 droomauto's.. heeft i ze beide

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Mooi spul hoor 

Renault 19 1.8 16V Cabrio