JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dus als ik goed kijk moet ik eigenlijk die van 100mm nemen, met nummer: 100 mm 13 0,26 l 0,88 kg 200552?

en nu eens kijken voor bevestiging :)
Gast

ik heb vorige week de 200555 besteld (330x194 , 25 rijen besteld)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

waar hang jij hem onder de 21? ik wilde hem achter de bumper hangen, onder het subframe namelijk. dan mag hij niet te hoog worden bij mij.
Gast

geen plaats daar, te grote ic en te grote radiator. Ik hang em net voor het rechtervoorwiel waar de standaard kleine intercooler gezeten heeft.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oja jij hebt ook een ic nog. ik wilde hem eigenlijk achter het grote gat van de 16v bumper hangen. zal eens meten morgen. maar waarom heb jij dan zo'n hele grote genomen? voor de zekerheid?

er staat bij dat je voor racedoeleinden een maat groter moet nemen, maar jij hebt 2 maten groter :p
Steven
Car: M536

Komt ook omdat Jo serieus vermogen perst :p
Dus niet 10-20% meer, maar meer richting 100%...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hmm oke, nee ik denk niet dat ik boven de 200pk ga komen. voor de zekerheid dan toch maar gewoon een maatje groter gaan? kan ik hem altijd wat afplakken met koud weer toch :)
Gast

84.5% op het ogenblik en ik heb enkele weken geleden men Mocal eronder uit gereden. Tegen eind april zal het wel naar 110% vermogentoename gaan draaien. Eerst es kijken wat Ome Henk en Menno hun bevindingen zijn ivm de nokkenas. Alles ligt te blinken om in elkaar gezet te worden, kijk ernaar uit.
Steven

Nee dat afplakken hoeft niet omdat je een thermostaat hebt :p

Denk dat de standaard ook wel voldoet, Robke had ook geen grotere nodig. Sterker nog, die moest met thermostaat ook nog afplakken.
Maarja persoonlijk denk ik dat die tempsensor gewoon hoerig was :p
Gast

ik heb ook geen thermostaat, en dat werkt perfect.
Steven

Ja hehe, bij jou wel...

Een turbo zorgt ook wel dat de olie op temp blijft.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nee dat afplakken hoeft niet omdat je een thermostaat hebt
ja maar dan word het moeilijk om hem in de winter boven de 60 graden te krijgen toch? als de olie 65 graden is gaat thermostaat open en word hij op die temp gehouden als het goed koud is. dus als hij minder kan koelen stijgt de temp beter. toch :p ?

je bedoelt toch de binnentempsensor van robke dan he?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb ook geen thermostaat, en dat werkt perfect.
de a110 van pap heeft ook geen thermostaat erin. maarja is miss wat te oude techniek om dat te vergelijken.....

ik denk dat hij er best tussenkan, dan is hij in elk geval snel op 60 graden.
Steven

J-P-S schreef:ja maar dan word het moeilijk om hem in de winter boven de 60 graden te krijgen toch? als de olie 65 graden is gaat thermostaat open en word hij op die temp gehouden als het goed koud is. dus als hij minder kan koelen stijgt de temp beter. toch :p ?

je bedoelt toch de binnentempsensor van robke dan he?
Ga slapen vent :D

Als de olie te koud wordt gaat de thermostaat weer dicht en laat ie nix door. Dus hij kan niet kouder worden.

Verder ist niet te vergelijken met ouwe motoren of motoren met turbo, omdat die vaak veel meer warmte produceren.
Mijn ouwe GT had bijv. wel een grotere kunnen hebben, die kreeg ik op het circuit wel op fikse temperaturen. Maarja daar ging ook maar 3,5 liter olie in.
Mijn 309GTI16 krijg ik op het circuit nog niet echt schokkend warm, maar daar gaat dan ook iets van 5,3 liter in. Bovendien heeft die motor een mooie alu carterpan met koelribben. Die F7's zitten dan ook wel beter in elkaar, dus zonder turbo zul je niet snel extreme oliekoelcapaciteit nodig hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ben weer wakker :wink: :D

ik bedoelde, als ik hem helemaal afplak in de winter, dan kan hij niet koelen, en dus blijft hij minder lang op die 60 graden hangen :)

in elk geval voldoende info, kan ik dat komend najaar tegelijk met de 2.0 inbouwen.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

De prijs van een oliepomp voor 'n f7p voor 93 is 240 incl. en na 93 191, incl.. weet alleen niet de type aanduiding van de willy... c57? maar volgens mij is de prijs hetzelfde

Gr Jeroen
Robke
Car: Lexus IS250

Steven schreef:Nee dat afplakken hoeft niet omdat je een thermostaat hebt :p

Denk dat de standaard ook wel voldoet, Robke had ook geen grotere nodig. Sterker nog, die moest met thermostaat ook nog afplakken.
Maarja persoonlijk denk ik dat die tempsensor gewoon hoerig was :p
Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan? :wink:
Ik heb altijd problemen gehad om die motor op temperatuur te krijgen en te houden.
In de winter reed ik altijd met volledig afgeplakte koeler.
Alleen bij hard planken op de snelweg werd hij dan wel ietsjes te warm voor het mooie.
Ik had een Mocal 13 rijen, een setje voor de 5GTT.
Ik vind het een oliekoeler niet nodig op een 16V/Williams mits de koeling in goede staat is.
Steven

Een andere thermostaat had je toch ook geprobeerd? Blijf het vreemd vinden...

En idd ik denk dat het voor op straat ooknie nodig is, zo heet als ik motoren op het circuit krijg, red ik op straat niet. Ook lang topsnelheid rijden wordt ie niet zo heel erg warm van, heb je toch nog een hoop rijwind.
Robke

Voor de oliekoeler schijnt er maar 1 thermostaat te zijn en dat is gewoon de standaard thermostaat, geen andere open- en/of sluittemperaturen mogelijk.
Jeroen Wigger

gevonden c57m... maar die is ook 190 incl..

Dus er zit verschil in bij de f7p als voor of na 93 is!!

Gr. Jeroen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De prijs van een oliepomp voor 'n f7p voor 93 is 240 incl. en na 93 191, incl.. weet alleen niet de type aanduiding van de willy... c57? maar volgens mij is de prijs hetzelfde
gevonden c57m... maar die is ook 190 incl..

Dus er zit verschil in bij de f7p als voor of na 93 is!!

Gr. Jeroen
maar ook verschil tussen f7p en f7r he?
Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan?
Ik heb altijd problemen gehad om die motor op temperatuur te krijgen en te houden.
Alleen bij hard planken op de snelweg werd hij dan wel ietsjes te warm voor het mooie.
Ik vind het een oliekoeler niet nodig op een 16V/Williams mits de koeling in goede staat is.
wat voor temperatuur had jouw clio bij normaal rijden in de zomer?
Voor de oliekoeler schijnt er maar 1 thermostaat te zijn en dat is gewoon de standaard thermostaat, geen andere open- en/of sluittemperaturen mogelijk.
ik kon ook geen andere vinden. gewoon afplakken in de winter.

nog een plaatje dat er gister had moeten komen..

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00071.JPG[/img]

morgen ga ik de uitlaat er eens goed onder hangen, remmen ontluchten en wat klein spul.

mn 21 moet op keuring en moet ook even tussendoor een nieuwe koppeling ingetakeld worden, nieuwe remvoering achter en verder alle sappen..

en nu snel naar de orthopeet. is wat met mn voeten :~
Jeroen Wigger

J-P-S schreef:
maar ook verschil tussen f7p en f7r he?
Euh ligt er aan dus! alleen dus voor of na 93 en alleen bij de F7P.....

Dus 190,- kost ie op dialogys voor de willy en als je auto voor 93 is dan wassie 240 geloof ik en na 93 190,- dus hetzelfde....

Gr. JW
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ochjah, ik zal er maar vanuit gaan dat de goeie erin gaat. de motor is van achterberg, en is eigenlijk niet te achterhalen of hij nou voor of erna geleverd is, ofwel? staat er een bepaald nummer op waaraan ik dat kan zien?
Jeroen Wigger

nee volgens mij kun je dat aan 't blok niet achterhalen...
maar hou 190 aan dan zit je wel goed hoor...

Gr. JW
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor de info!

morgen word de uitlaat eveneens goed dichtge-gungumt, en de remmen nog eens ontluchten. als er tijd overblijft krijgt hij zijn eerste poetsbeurt in 1,5 jaar :p

hoe is het met jou clio? probleemloos?
Jeroen Wigger

Tja met de clio gaat 't goed... Volgende week maandag gaat't gebeuren, dan word ie weggebracht en die week erop waarschijnlijk opgebouwd als alles mee zit.. maar dan komen ook de foto's!! :foto:

Groeten...
NielsT

Williams-motor is pas in '93 gemaakt voor Clio, of is dit een opgeboorde 1.8, of gewoon een 1.8?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tja met de clio gaat 't goed... Volgende week maandag gaat't gebeuren, dan word ie weggebracht en die week erop waarschijnlijk opgebouwd als alles mee zit.. maar dan komen ook de foto's!!

Groeten...
ben benieuwt, zie de foto's wel verschijnen.
Williams-motor is pas in '93 gemaakt voor Clio, of is dit een opgeboorde 1.8, of gewoon een 1.8?
williams is toch ook voor 93 geleverd, of meen ik dat maar? ik heb in elk geval de 2.0 f7r erin.
NielsT

Nope '93 waren de eerste (met nr) Dus dan zou je de pomp van of na dat jaar moeten hebben..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dan zou ik even de factuur van achterberg moeten bekijken, daar staat een datum op. maar ik kan me wel herinneren dat de f7r oliepomp voordeliger is dan de f7p.

ben je trouwens overgestapt naar originele velgen dat je speedlines te koop staan?
Robke

J-P-S schreef:
Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan?
wat voor temperatuur had jouw clio bij normaal rijden in de zomer?
Ik geloof dat hij bij 25-30 graden buitentemperatuur rond de 80 graden zat bij normaal rijden.
Bij hard rijden werd hij dan misschien 95, maar dat was echt zeldzaam.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke, dankjewel.

dat betekent dat je al serieus moet trappen om hem warm te krijgen, zoals al gezegd werd. toch overweeg ik het wanneer ik toch bezig ben. het kan geen kwaad dat beetje extra koeling :)
NielsT

Nee die originele heb ik zelfs nog onder zitten.. ze liggen maar in de schuur en ik rij heel weinig met die Williams (vorig jaar 200km :~ ) Dus vindt ik het een beetje zonde, misschien dat iemand anders ze echt gaat gebruiken!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

weer eens een updat van de clio :)

hij staat nu voorin in de garage zijn keuring op 7 mei af te wachten.

we hebben hem helemaal op 2 vrije dagen helemaal afgebouwd, en sinds 1,5 jaar in mijn bezit te zijn de allereerste meters ermee gereden.

het voelt alsof er nog wat lucht in de remmen zit, dat moet nog opgelost worden. voor de keuring zit de middelste demper er ook onder. die kwam aan het achterste hitteschild :(

nu was er thuis niet meer de gelegenheid om op de put te gaan, de 21 staat daar momenteel namelijk op. ik had bij een vriend met brug afgesproken om het schild er daar even onderuit te halen voor de apk. echter ik kwam de brug niet op :p

toen maar weer naar huis en even opgekrikt aan een kant, uitlaatbuis losgooien en toen het schild eronderuit gehaald.

ik denk dat het apk afkeur word, er zit namelijk een miniscuul gaatje in de uitlaat waar wat vocht uitkomt... fingers crossed, wellicht zien ze het niet.

tot dusver even de update.

alleen nog 2 plaatjes nu hij inelkaar staat :)

Afbeelding
Afbeelding
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Netjes hoor! (Y)
Plaats reactie