en nu eens kijken voor bevestiging

ja maar dan word het moeilijk om hem in de winter boven de 60 graden te krijgen toch? als de olie 65 graden is gaat thermostaat open en word hij op die temp gehouden als het goed koud is. dus als hij minder kan koelen stijgt de temp beter. tochNee dat afplakken hoeft niet omdat je een thermostaat hebt
de a110 van pap heeft ook geen thermostaat erin. maarja is miss wat te oude techniek om dat te vergelijken.....ik heb ook geen thermostaat, en dat werkt perfect.
Ga slapen ventJ-P-S schreef:ja maar dan word het moeilijk om hem in de winter boven de 60 graden te krijgen toch? als de olie 65 graden is gaat thermostaat open en word hij op die temp gehouden als het goed koud is. dus als hij minder kan koelen stijgt de temp beter. toch?
je bedoelt toch de binnentempsensor van robke dan he?
Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan?Steven schreef:Nee dat afplakken hoeft niet omdat je een thermostaat hebt
Denk dat de standaard ook wel voldoet, Robke had ook geen grotere nodig. Sterker nog, die moest met thermostaat ook nog afplakken.
Maarja persoonlijk denk ik dat die tempsensor gewoon hoerig was
De prijs van een oliepomp voor 'n f7p voor 93 is 240 incl. en na 93 191, incl.. weet alleen niet de type aanduiding van de willy... c57? maar volgens mij is de prijs hetzelfde
maar ook verschil tussen f7p en f7r he?gevonden c57m... maar die is ook 190 incl..
Dus er zit verschil in bij de f7p als voor of na 93 is!!
Gr. Jeroen
wat voor temperatuur had jouw clio bij normaal rijden in de zomer?Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan?
Ik heb altijd problemen gehad om die motor op temperatuur te krijgen en te houden.
In de winter reed ik altijd met volledig afgeplakte koeler.
Alleen bij hard planken op de snelweg werd hij dan wel ietsjes te warm voor het mooie.
Ik had een Mocal 13 rijen, een setje voor de 5GTT.
Ik vind het een oliekoeler niet nodig op een 16V/Williams mits de koeling in goede staat is.
ik kon ook geen andere vinden. gewoon afplakken in de winter.Voor de oliekoeler schijnt er maar 1 thermostaat te zijn en dat is gewoon de standaard thermostaat, geen andere open- en/of sluittemperaturen mogelijk.
Euh ligt er aan dus! alleen dus voor of na 93 en alleen bij de F7P.....J-P-S schreef:
maar ook verschil tussen f7p en f7r he?
ben benieuwt, zie de foto's wel verschijnen.Tja met de clio gaat 't goed... Volgende week maandag gaat't gebeuren, dan word ie weggebracht en die week erop waarschijnlijk opgebouwd als alles mee zit.. maar dan komen ook de foto's!!
Groeten...
williams is toch ook voor 93 geleverd, of meen ik dat maar? ik heb in elk geval de 2.0 f7r erin.Williams-motor is pas in '93 gemaakt voor Clio, of is dit een opgeboorde 1.8, of gewoon een 1.8?
Ik geloof dat hij bij 25-30 graden buitentemperatuur rond de 80 graden zat bij normaal rijden.J-P-S schreef:wat voor temperatuur had jouw clio bij normaal rijden in de zomer?Daarom gaf die extra temperatuursensor en meter precies hetzelfde aan?
Ik heb altijd problemen gehad om die motor op temperatuur te krijgen en te houden.
In de winter reed ik altijd met volledig afgeplakte koeler.
Alleen bij hard planken op de snelweg werd hij dan wel ietsjes te warm voor het mooie.
Ik had een Mocal 13 rijen, een setje voor de 5GTT.
Ik vind het een oliekoeler niet nodig op een 16V/Williams mits de koeling in goede staat is.