Besparende tip....
Regelmatig zie ik mensen met een Lag II de werkplaats inkomen met de klacht dat het linker of rechterraam ( voor ) niet werkt. Nu heb ik zo'n mechaniek eens bekeken. En op zich een goede constructie. Alleen ( typisch Renault ) het kan niet tegen vocht. Mocht iemand een Lag II hebben. Haal es een keer links en rechts voor, de mechanieken eruit en zet alle gangbare delen goed in het vet. Vooral de kabelgeleiders. Scheelt je een hoop centen als de kabel springt of ernaast loopt als de boel droogstaat of vol met roest...Mechaniekje kost al gauw een eurootje of 200. En dan zit er nog niet in...o, ja....2 uurtjes werk voor 2 mechanieken 

-
- Contacteer:
Ey ik werk bij Renault.
Wat voornamelijk kapot gaat is dus die klem opzich is dat makkelijk te vervangen maar aangezien de meeste raammechanieken toch garantie opzit gooien we er toch een nieuwe in.
Maar als je in principe zo`n klemmetje kan scoren kan je hem zo repareren.
Helaas verkopen wij nog geen klemmetje van Laguna raammechannieken maar van een Scenic 2 V+A hebben we die klemmen wel liggen
!
Wat voornamelijk kapot gaat is dus die klem opzich is dat makkelijk te vervangen maar aangezien de meeste raammechanieken toch garantie opzit gooien we er toch een nieuwe in.
Maar als je in principe zo`n klemmetje kan scoren kan je hem zo repareren.
Helaas verkopen wij nog geen klemmetje van Laguna raammechannieken maar van een Scenic 2 V+A hebben we die klemmen wel liggen

Klemmen ? Moet je eens goed kijken naar zo'n mechaniek. Onderin bij de geleiders en bij de aansluitingen naar de motor is 1 groot roestfestijn. Motortje moet hard werken. trekt het mechaniek krom. En hopsakee, draadje loopt naast het oprolmechanisme en de boel loopt aan soep.
-
- Contacteer:
Roest nog nooit gezien die ik gedaan heb zijn altijd de klemmen
. daarom hebben ze ook terugroep acties bij de Scenic 2 en de Megane 2. 

Nou, het zou best kunnen. Maar van klemmen heb ik nog nooit gehoord. Waarom is er dan geen terugroepactie opgezet betreffende de klemmen. Begrijp me niet verkeerd. Het kan goed helpen met bepaalde klemmen, maar voorkomen is beter dan genezen. En ervaring heeft laten zien dat vocht geen vriend is van de mechanieken.
-
- Contacteer:
Ya die klemmen zijn ook voor de Scenic`s 2 en de Megane`s 2 aangezien die heeeeeeeeellllllll vaak kapot gaan maar de Laguna`s minder ( majha bedoel ook die klemmen waar het raam inligt als het onduidelijk was :$ )
-
- Contacteer:
Hmm oke srry :$ maar zal er is opletten als `k er weer 1tje mag doen 

-
- Über-Spammer
dat heb je als je bij renault werkt. wat heb je zelf voor auto nelis?
-
- Contacteer:
Clio 1 Phase 3 1.4 Fidji
check me Wie is Wie topic van gisteren ^^
check me Wie is Wie topic van gisteren ^^
Soms wil m'n raam aan bestuurderszijde niet meer autom. door lopen en gaat ie staps gewijs open of dicht.
Ik heb een tijd terug eens ontdekt dat er aan de onderkant van de deur een opening te vinden is waar je op de kabel van dat mechaniek kunt kijken en evt. dus inspuiten. Dit helpt vaak wel voor een tijdje, en het wassen van de auto/raam.
Ik heb een tijd terug eens ontdekt dat er aan de onderkant van de deur een opening te vinden is waar je op de kabel van dat mechaniek kunt kijken en evt. dus inspuiten. Dit helpt vaak wel voor een tijdje, en het wassen van de auto/raam.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Volgens mij gata het bij een Laguna als volgt;
- Volgens mij zit er een schroef in het handvat (zal wel een klepje voor zitten).
- Dan het raambedieningsknopje eruit wrikken en de stekker eraf halen.
- Dan het kapje bij de spiegel eraf trekken (met beleid wat die pinnetjes hebben nogal eens de neiging om af te breken).
- En dan zitten er volgens mij nog wat schroeven aan de onderkant van het deurpaneel (even door de knietjes om ze te kunnen zien)
- Controleer voor de zekerheid of er zeker weten niet nog ergens verborgen schroefjes zitten (volgens mij geen maar je weet het nooit)
- Dan is het trekken geblazen (begin aan de onderkant!). Wees niet bang, probeer met je vingers onderaan tussen de deur en het paneel te komen (ja ook dat gaat moeilijk) en trek met flinke kracht aan het paneel. Misschien dat er ook nog kit tussen de duer en het paneel zit wat je nog leuker maakt
Het paneel zal los komen met wat flink lawaai, maar dat hoort zo
LET OP:
- Als je de onderkant en de zijkanten van het paneel los hebt, dan moet je volgens mij het deurpaneel er naar boven toe afschuiven. Hij zit namelijk in je raamrubber geklemd. Dus niet het hele paneel naar je toe trekken, maar naar boven toe
Succes
(er kan misschien het één en ander afwijken aangezien ik meer ervaring heb met de Meganes en Scenics
, maar ik denk dat bovenstaande aardig in de buurt komt)
- Volgens mij zit er een schroef in het handvat (zal wel een klepje voor zitten).
- Dan het raambedieningsknopje eruit wrikken en de stekker eraf halen.
- Dan het kapje bij de spiegel eraf trekken (met beleid wat die pinnetjes hebben nogal eens de neiging om af te breken).
- En dan zitten er volgens mij nog wat schroeven aan de onderkant van het deurpaneel (even door de knietjes om ze te kunnen zien)
- Controleer voor de zekerheid of er zeker weten niet nog ergens verborgen schroefjes zitten (volgens mij geen maar je weet het nooit)
- Dan is het trekken geblazen (begin aan de onderkant!). Wees niet bang, probeer met je vingers onderaan tussen de deur en het paneel te komen (ja ook dat gaat moeilijk) en trek met flinke kracht aan het paneel. Misschien dat er ook nog kit tussen de duer en het paneel zit wat je nog leuker maakt

Het paneel zal los komen met wat flink lawaai, maar dat hoort zo

LET OP:
- Als je de onderkant en de zijkanten van het paneel los hebt, dan moet je volgens mij het deurpaneel er naar boven toe afschuiven. Hij zit namelijk in je raamrubber geklemd. Dus niet het hele paneel naar je toe trekken, maar naar boven toe

Succes

(er kan misschien het één en ander afwijken aangezien ik meer ervaring heb met de Meganes en Scenics

Klopt allemaal wel zoŽn beetje...
Schroefje deurhendel
Schroefjes onderzijde
kapje spiegel
En trekken maar( onderaan eerst ) , bij het loskomen van het zijpaneel. F het kabeltje van de opener eraf evenals de speakerdraden en deurverlichting. Klemmetje van het raammechanisme eraf en het raam naar boven schuiven. Schroefjes los van het mechaniek. Smeren die boel en alles weer monteren. Let wel dat de bekleding weer afgekit wordt. Anders heb je een waterballet.
Schroefje deurhendel
Schroefjes onderzijde
kapje spiegel
En trekken maar( onderaan eerst ) , bij het loskomen van het zijpaneel. F het kabeltje van de opener eraf evenals de speakerdraden en deurverlichting. Klemmetje van het raammechanisme eraf en het raam naar boven schuiven. Schroefjes los van het mechaniek. Smeren die boel en alles weer monteren. Let wel dat de bekleding weer afgekit wordt. Anders heb je een waterballet.
ff ter verduidelijking.Nelis_1987 schreef:Ya die klemmen zijn ook voor de Scenic`s 2 en de Megane`s 2 aangezien die heeeeeeeeellllllll vaak kapot gaan maar de Laguna`s minder ( majha bedoel ook die klemmen waar het raam inligt als het onduidelijk was :$ )
een laguna heeft zo geen klemmetjes want deze zit op de zelfde manier op de ruit als een megane 1
het is inderdaad meestal door roest of vocht in het motortje. de klemmetjes zijn volgens alle laguna's die ik tot nu toe gezien heb nog ni los gekomen.
bekijk da maar eens als je nog ene los doet
greetz Viper
Laatst gewijzigd door viper op ma 17 sep 2007 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Idd, ze lopen helemaal droog en vaak beginnen ze met hard gekraak....Faab schreef:Nee, dit heeft met die klemmen niets te maken. Dit gaat over het droog komen te staan van de mechanieken. Met alle gevolgen van dien...
Dit resoneert door de hele deur heen
Als dit 't geval is dan haal ik het mechanisme eruit en laat hem telkens draaien en ondertussen smeren met wd40...
Maar je kunt er idd beter vooraan zijn! want soms knallen ze direct al...
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Klopt, voor de Megane en Megane scenic gingen ze wel kapot en daar is een modificatie voor geweest met nieuwe klemmetjes die op het mechanisme gezet moesten worden, met een torx schroef die door de klem ging en hierdoor de ruit klemde.viper schreef: een laguna heeft zo geen klemmetjes want deze zit op de zelfde manier op ge ruit als een megane 1
In de laguna zit de ruit doormiddel van plasticstaafje aan de motor vast, deze valt door de ruit en aan de andere kant word ie geborgt met een zwart clipje.