wokeej, ik heb de search gebruikt maar kwam niet uit op relevante dingen dus probeer ik het zo ff.
gister avond ree ik naar een vriend toe, een paar uur later wou ik weggaan en start de clio.
de startmotor loopt wel maar hij slaat niet aan.
voordat ik er zo naar toe ga, waar moet ik op letten?
zekeringen? (waar zitten die eigenlijk)
brandstofpomp?
??
ik weet het niet dus laat maar horen!
startproblemen clio16v
ik ben er niet langsgeweest,
weet inmiddels wel hoe ik de brandstofpomp moet controleren (slang los, contact en kijken of er brandstof uitloopt tog?)
hoe controleer ik of hij vonkt?
en waar kan ik het zekeringkastje vinden
weet inmiddels wel hoe ik de brandstofpomp moet controleren (slang los, contact en kijken of er brandstof uitloopt tog?)
hoe controleer ik of hij vonkt?
en waar kan ik het zekeringkastje vinden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
zekeringen kastje zit in je linker schutbord. voor die ontstekingstest kan sven je misschien beter helpen.
Ontsteking test je door er een bougie uit te draaien, en zorgen dat je hem tegen een stuk metaal aan houdt waar het schroefdraad zit.
Vonkt hij niet tijdens het starten, kan het bijvoorbeeld de BDP sensor of de ontsteking zelf zijn.
Vonkt hij niet tijdens het starten, kan het bijvoorbeeld de BDP sensor of de ontsteking zelf zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bdp sensor is je sensor die bovenop het vliegwiel meet ryClio16v.
hoe kan je de ontsteking zelf eigenlijk nakijken? kan ook je bobine zijn toch?
hoe kan je de ontsteking zelf eigenlijk nakijken? kan ook je bobine zijn toch?
Stel je ff voor in het wie is wie topic.ryClio16v schreef:wokeej, ben er de hele dag niet aan toe gekomen (openbaar vervoer zuigt)
ga moegen dus ff kijken of hij vonkt of dat het de pomp is.
en zeg in het vervolg maar ry hoor(is ook me echte naam
)
Daar kun je ook leuke


okeej, net op school ff aan een leraar gevraagd wat het kan zijn.
hij gokt 90% relais (van de brandstofpomp) schijnt zwak punt te zijn bij clio I en de 19
net in werkplaatshandboek opgezocht hoe te controleren en nu blijkt dat ik gewoon 2 draden moet kortsluiten.
3 Rood
5 Bruin
ze moeten bij het rechter wielkast zitten.
hij gokt 90% relais (van de brandstofpomp) schijnt zwak punt te zijn bij clio I en de 19
net in werkplaatshandboek opgezocht hoe te controleren en nu blijkt dat ik gewoon 2 draden moet kortsluiten.
3 Rood
5 Bruin
ze moeten bij het rechter wielkast zitten.
Bij de 5 GTT is het een zwak punt, van de Clio 1 en de 19 is mij niet bekend dat de brandstofpomprelais stelselmatig weigeren.
Het relais zit trouwens in de relaisbak aan de linker veerpoot, naast de accu.
Het relais zit trouwens in de relaisbak aan de linker veerpoot, naast de accu.