startproblemen clio16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

wokeej, ik heb de search gebruikt maar kwam niet uit op relevante dingen dus probeer ik het zo ff.

gister avond ree ik naar een vriend toe, een paar uur later wou ik weggaan en start de clio.
de startmotor loopt wel maar hij slaat niet aan.
voordat ik er zo naar toe ga, waar moet ik op letten?
zekeringen? (waar zitten die eigenlijk)
brandstofpomp?
??

ik weet het niet dus laat maar horen!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Heb je wel een vonk en hoor je de brandstofpomp lopen?
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

ik ben er niet langsgeweest,
weet inmiddels wel hoe ik de brandstofpomp moet controleren (slang los, contact en kijken of er brandstof uitloopt tog?)
hoe controleer ik of hij vonkt?
en waar kan ik het zekeringkastje vinden :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

zekeringen kastje zit in je linker schutbord. voor die ontstekingstest kan sven je misschien beter helpen.
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

trouwens: ving ook nog op dat het de krukas sensor zou kunnen zijn?(I) zo ja, is dit een duur grapje? valt wel mee tog :~
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ontsteking test je door er een bougie uit te draaien, en zorgen dat je hem tegen een stuk metaal aan houdt waar het schroefdraad zit.
Vonkt hij niet tijdens het starten, kan het bijvoorbeeld de BDP sensor of de ontsteking zelf zijn.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

bdp sensor is je sensor die bovenop het vliegwiel meet ryClio16v.

hoe kan je de ontsteking zelf eigenlijk nakijken? kan ook je bobine zijn toch?
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

wokeej, ben er de hele dag niet aan toe gekomen (openbaar vervoer zuigt (N) )
ga moegen dus ff kijken of hij vonkt of dat het de pomp is.

en zeg in het vervolg maar ry hoor :P (is ook me echte naam (Y) )
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

ryClio16v schreef:wokeej, ben er de hele dag niet aan toe gekomen (openbaar vervoer zuigt (N) )
ga moegen dus ff kijken of hij vonkt of dat het de pomp is.

en zeg in het vervolg maar ry hoor :P (is ook me echte naam (Y) )
Stel je ff voor in het wie is wie topic.
Daar kun je ook leuke :foto: 's van je wagen posten (Y)
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

okeej, net op school ff aan een leraar gevraagd wat het kan zijn.
hij gokt 90% relais (van de brandstofpomp) schijnt zwak punt te zijn bij clio I en de 19

net in werkplaatshandboek opgezocht hoe te controleren en nu blijkt dat ik gewoon 2 draden moet kortsluiten.

3 Rood
5 Bruin

ze moeten bij het rechter wielkast zitten.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bij de 5 GTT is het een zwak punt, van de Clio 1 en de 19 is mij niet bekend dat de brandstofpomprelais stelselmatig weigeren.

Het relais zit trouwens in de relaisbak aan de linker veerpoot, naast de accu.
ryClio16v
Berichten: 75
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:52
Locatie: Arnhem

mjah had het geprobeerd maar dat was het inderdaad niet.
samen met een vriend naar ede gereden om een bdp-sensor op te halen.
probleem verholpen!
hij rijdt weer als een zonnetje, of moet ik zeggen raket >-)
Plaats reactie